Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Secte si culte
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 14.09.2015, 11:32:41
AlinB AlinB is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.01.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 20.025
Implicit

Citat:
În prealabil postat de centesimusvicesimusoctavus Vezi mesajul
Dar ce explicatii în plus ai dori pentru a deveni plauzibile? Ai citit măcar Psalmul în întregime să te convingi personal [că psalmistul nu la obiecte ne îndeamnă să ne închinăm, ci la Domnul]?
Nu despre mine era vorba ci de explicatiile care incerci sa le dai tu.
Adica deocamdata, nici una.
Ca citate incoerente din manuale de (in)doctrina(re)nu se pot numi "explicatii"

Citat:
Dacă dumitale îți convine postura de ”asistat”, să fi sănătos! Eu unul vreau să mă închin Domnului în duh și adevăr, nu în obiecte și minciună.
Din ce tin minte, ultima data, erati si voi asistati de o gama larga de instrumente muzicale in procesul asta.
Ca sa nu mai vorbim si de Biblie in sine + o gama larga de literatura care se vrea "biblica".

Daca va displace atat de mult "asistarea" de ce nu le scoateti afara?
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 14.09.2015, 12:42:00
centesimusvicesimusoctavus's Avatar
centesimusvicesimusoctavus centesimusvicesimusoctavus is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 28.12.2014
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 293
Implicit

Citat:
În prealabil postat de AlinB Vezi mesajul
Din ce tin minte, ultima data, erati si voi asistati de o gama larga de instrumente muzicale in procesul asta.
Ca sa nu mai vorbim si de Biblie in sine + o gama larga de literatura care se vrea "biblica".

Daca va displace atat de mult "asistarea" de ce nu le scoateti afara?
Se numeste acompaniament si nu ”asistare” si nu este acompaniament la rugăciune/închinare, ci la cântare. Si nu are nici pe departe legătură cu icoanele care fac obiectul topicului de fată.
__________________
Nick-ul (CXXVIII), reprezintă a 128-a șansă acordată forumului ortodox de a dovedi că este și creștin. Adică dovedind toleranță chiar când opiniile sunt în dezacord. În definitiv e un forum de discuții, nu un zid la care sunt executați oamenii pentru ideile lor.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 14.09.2015, 14:30:10
AlinB AlinB is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.01.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 20.025
Implicit

Ok, am inteles, ii spunem "acompaniament" in loc de "asistare" si iata magia intamplandu-se: ceea ce in mod ordinar condamnam la altii, folosim noi insine.
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau.
Reply With Quote
  #4  
Vechi 14.09.2015, 14:33:56
centesimusvicesimusoctavus's Avatar
centesimusvicesimusoctavus centesimusvicesimusoctavus is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 28.12.2014
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 293
Implicit

Citat:
În prealabil postat de AlinB Vezi mesajul
Ok, am inteles, ii spunem "acompaniament" in loc de "asistare" si iata magia intamplandu-se: ceea ce in mod ordinar condamnam la altii, folosim noi insine.
Am condamnat eu vreodată isonul? Dar nu despre asta era vorba...
__________________
Nick-ul (CXXVIII), reprezintă a 128-a șansă acordată forumului ortodox de a dovedi că este și creștin. Adică dovedind toleranță chiar când opiniile sunt în dezacord. În definitiv e un forum de discuții, nu un zid la care sunt executați oamenii pentru ideile lor.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 14.09.2015, 14:40:22
AlinB AlinB is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.01.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 20.025
Implicit

Ba despre asta era vorba: folosirea obiectelor in procesul de inchinare.
Ori ca "ison", "acompaniament" sau "asistare", sunt sau ba?

Daca sunt la noi, de ce ne dam puritani in dreptul altora, dl. adventist?
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau.
Reply With Quote
  #6  
Vechi 14.09.2015, 15:00:11
centesimusvicesimusoctavus's Avatar
centesimusvicesimusoctavus centesimusvicesimusoctavus is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 28.12.2014
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 293
Implicit

Citat:
În prealabil postat de AlinB Vezi mesajul
Ba despre asta era vorba: folosirea obiectelor in procesul de inchinare.
Ori ca "ison", "acompaniament" sau "asistare", sunt sau ba?

Daca sunt la noi, de ce ne dam puritani in dreptul altora, dl. adventist?
Hai să explic ca la grădiniță: Topicul este despre icoane (în cadrul temei generale despre erezii), nu neapărat despre obiecte.
Și ca să lămurim și problema acompaniamentului: noi când ne rugăm nu folosim instrumentele muzicale, ele sunt folosite doar pentru muzică. Acum ai înțeles?
__________________
Nick-ul (CXXVIII), reprezintă a 128-a șansă acordată forumului ortodox de a dovedi că este și creștin. Adică dovedind toleranță chiar când opiniile sunt în dezacord. În definitiv e un forum de discuții, nu un zid la care sunt executați oamenii pentru ideile lor.
Reply With Quote
  #7  
Vechi 14.09.2015, 17:43:18
Penticostalul Traditional Penticostalul Traditional is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 28.02.2015
Mesaje: 1.641
Implicit

M-am hotarat sa mai complic si eu putin peisajul.
1. Nu stiu cum sunt folosite instrumentele in biserica adventista, am fost doar de cateva ori la serviciile lor de inchinare. Stiu insa cum e la noi. Da, noi folosim instrumentele muzicale in inchinare.
Dupa cum vad eu lucrurile, cantarea poate fi folosita si ca un mesaj catre auditoriul uman dar poate fi si o rugaciune adresata lui Dumnezeu. Atunci cand eu cant o cantare de chemare celor care au venit la o evanghelizare, NU ma inchin. Dar atunci cand cant Domnului un imn, de exemplu Tie Isuse tie ma-nchin, este inchinare, desigur.
O inchinare pe care eu, macar ca ma acompaniez de instrumente, o consider adusa in duh si in adevar.

2. Ma intreb insa, daca pentru ortodocsi icoana este doar un "mijloc ajutator", sau se considera ca icoana, la fel ca si moastele sau lemnul crucii, este plina de Duhul Sfant si credinciosul se poate inchina ei.
Din câte știu, in lumea evanghelica, a refuza sa canti la un instrument nu constituie chiar nicio problemă.
În lumea ortodoxă se pare că nu e tot la fel. Un credincios care refuza sa se inchine icoanei este tratat la fel cu ceilalți? Eu am citit pe un site ortodox că „a respinge cinstirea icoanei înseamnă a nesocoti întreaga lucrare de mântuire a neamului omenesc.”
Chiar este similitudine intre inchinarea la icoane s™i inchinarea cu instrumentele? Sau...
Reply With Quote
  #8  
Vechi 17.09.2015, 11:32:34
Igor_Paslusnik's Avatar
Igor_Paslusnik Igor_Paslusnik is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.02.2015
Locație: Biserica. Creștin al Bisericii primare, cea fără erezie, numită politic după anul 1054: Ortodoxia
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.724
Implicit

Citat:
În prealabil postat de centesimusvicesimusoctavus Vezi mesajul
În actul închinării, nu. Niciunul din obiectele enumerate de dvs. (nici măcar Evanghelia)nu îmi pot mijloci actul profund al închinării înaintea Domnului, căci aa cum bine tii, nu există decât un singur Mijlocitor.
"Dracii fug și își pierd din îndrăzneală, și numai la simpla vedere a Evangheliilor și a cărților duhovnicești de învățătură și de rugăciune și slujire." - Sfântul Ioan Gură de Aur.

Mulți oameni se atingeau de haina Mântuitorului, dar numai o singură femeie s-a vindecat, femeia cu scurgere de 12 ani. Îi spune Domnul: credința ta te-a mântuit.
Ea timp de 12 ani, cât s-a rugat cu rugăciunile ei personale, nu s-a vindecat, fiindcă era egoism, precum spuneam, și a mers și la medici și tot nu s-a vindecat, ci doar când s-a atins de "poala hainei" Mântuitorului, când a venit în comuniune cu Sfinții, Biserica-Mireasă și cu Sfântul Sfinților.

La fel și aici, spune Biblia: "Duhul Sfânt suflă unde voiește".
Deci cum am dovedit deja, Duhul Sfânt, poate să fie și să stea în obiecte, sau în pietre, sau în animale, făcându-le să vorbească, sau desigur în oameni.
Clar că poate sta și în Evanghelia ca obiect, carte tipărită, pe care El Însuși a revelat-o oamenilor, spre a lor mântuire.

Depinde doar de credința ta, de mândria-smerenia ta și de dragostea ta.

Citat:
În prealabil postat de centesimusvicesimusoctavus Vezi mesajul
Se numeste acompaniament si nu asistare si nu este acompaniament la rugăciune/închinare, ci la cântare. Si nu are nici pe departe legătură cu icoanele care fac obiectul topicului de fată.
Și unde spune în Biblie, că trebuie acompaniament și asistare cu fanfare și formații muzicale?
Așa erau creștinii în primele sute de ani, sau chiar primul mileniu?

Nu, nu erau ca și neo-protestanții de azi, știi cum erau?
Exact în stilul și forma cântărilor bisericești care există azi în Ortodoxie, în stil bizantin, cu muzica psaltică.

Acel stil va fi furat (adoptat) și de musulmani, în anul 622 când apar ei.
Apărând lângă Imperiul Bizantin, în Răsărit, fiindcă diavolii nu au mai suportat atâta sfințenie cât era în pustiurile pline de pustnici și viața tot mai fructoasă în Hristos, ce exista în cetățile de atunci, fiind și perioada de aur a Patristicii creștine, au atacat cât de furibund au putut ei, și a rezultat islamismul, care s-a răspândit întotdeauna numai cu forța și sabia.

Citat:
În prealabil postat de centesimusvicesimusoctavus Vezi mesajul
i ca să lămurim i problema acompaniamentului: noi când ne rugăm nu folosim instrumentele muzicale, ele sunt folosite doar pentru muzică. Acum ai îneles?
Repet, în primul mileniu, creștinii, noi ortodocșii, cântam fără absolut niciun instrument muzical, fiindcă nu aveam bani să cumpărăm, fiindcă era mai smerită cântarea bisericească fără fanfare și parade și orchestre și formații, fiindcă eram prigoniți în primele 3 secole și ne-am obișnuit fără ele și fiindcă asta e normalitatea, Dumnezeu mai degrabă ascultă o inimă smerită, decât o inimă cu ifose de pian, vioară, chitară, cu gândire: eu sunt superior față de alți oameni, că știu că cânt la un instrument.

E mult de scris, dar asta ar fi în linii mari, frățior rătăcit Centesimus.
__________________
Noul Testament ortodox e manualul normalității. Să citim zilnic din el, din Patristică, Dogmatică, Sfintele Canoane, cărți de la Sfinți ortodocși, nu de alte culte, ptr. a avea viață sfântă. În erezii nu e Duhul Sfânt, Har, Taine, Mântuire.

Dorim unirea tuturor în Sfânta Biserică fără ereziile lor. Hristos/Biserica/Creștinismul este și va fi ecumenic nu eretic-ecumenist, deschis la dialog și vindecare ptr. orice boală până la Parusie. Iubim toată Creația. Sunt 9 Sf. Sinoade Ecumenice.
Biblia
Reply With Quote
Răspunde