Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Secte si culte
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 06.09.2015, 00:21:15
Igor_Paslusnik's Avatar
Igor_Paslusnik Igor_Paslusnik is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.02.2015
Locație: Biserica. Creștin al Bisericii primare, cea fără erezie, numită politic după anul 1054: Ortodoxia
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.724
Implicit

Alte două ARGUMENTE BIBLICE în APĂRAREA Sfintelor Icoane, în care se odihnește Duhul Sfânt.

Primul argument:

"Înălțați pe Domnul Dumnezeul nostru și vă închinați așternutului picioarelor Lui, că sfânt este!" - Psalmul 98, 5.


Să ne închinăm așternutului picioarelor Lui?
Cum adică?
Cine sau ce este acel așternut al picioarelor Lui, la care trebuie să ne închinăm?
Este Cerul și pământul.
Și zice sfânt este. Cu "s" mic, minuscul. Adică nu se referă la Dumnezeu, că știm deja că Dumnezeu Sfânt este. Ci se referă că sfânt este, cine?
Așternutul picioarelor Lui.
Deci cum vine?
Să ne închinăm cerului și pământului?
Nu. Ci celor ce locuiesc în cer și pe pământ, îngerii și sfinții. Căci în ei se odihnește Dumnezeu, deci este așternut picioarelor Lui.
Să ne închinăm lor?
Numai dacă în ei este Dumnezeu și odihnește în ei.
Altfel nu.
Deci este Dumnezeu în sfinți sau nu este?
"Vulpile au vizuini și păsările cerului cuiburi; Fiul Omului însă nu are unde să-Și plece capul." - Matei 8, 20
Dacă n-are unde să își plece capul, Hristos și-L pleacă înăuntrul Sfinților Lui.
"nu mai trăiesc eu, ci Hristos trăiește în mine." - Galateni 2, 20.

Deci dacă Hristos locuiește în Sfinții Lui, prietenii Lui, este greșit să spunem: "Sfinte Apostole Pavele, roagă-te lui Hristos Dumnezeu pentru noi" ?

Sigur că nu este greșit, că Biblia spune:

"Iar dacă nădăjduim în Hristos numai în viața aceasta, suntem mai de plâns decât toți oamenii." - I Corinteni 15, 19.

Deci a nădăjduit Pavel în Hristos doar în viața aceasta?
Nu.
Este Pavel în Împărăția Cerurilor, viu cu adevărat?
Da.
Se roagă Pavel și toți Apostolii și toți sfinții din fiecare secol, Sfântul Ioan Gură de Aur și toți, se roagă pentru noi?
Da, categoric, da.

Este greșit să nu cerem Sfinților din Ceruri, să se roage pentru noi?
Da.
De ce?
Pentru că atunci nu mai suntem în comuniune cu Împărăția Cerurilor. Ne izolăm pe pământ, nu vrem să avem legătură cu cei din Ceruri, devenim egoiști, superiori, mândri, și ajungem și ne închinăm la hristoși mincinoși, ca și toate adunările de neo-protestanți.

Vai celui ce îl prinde moartea fără să fie în comuniune cu Sfinții din Ceruri. Căci eretic îl va numi Dumnezeu și alături de demoni îl va socoti.

Al doilea argument:

"Rugatu-m-am feței Tale, din toată inima mea, miluiește-mă după cuvântul Tău." - Psalmul 118, 58.


Cum adică, să ne rugăm feței Domnului?
Care-i fața Domnului în secolul XXI?
O Sfântă Icoană.
Dar în secolul XXV sau în secolul XXIX?
Care va fi atunci fața Domnului?
Aceași, ca și în secolul I sau X sau XV: tot o Sfântă Icoană.

Sfânta Icoană este fața Domnului, acolo este Domnul, viu cu adevărat, prin Duhul Sfânt, cum a fost și în heruvimii de pe chivotul legii, în șarpele de aramă, în umbra apostolilor, în prosoapele ce le-a folosit Pavel, și în alte "chipuri cioplite" din Biblie.

Deci Sfintele Icoane, nu sunt chipuri cioplite, că în ele nu sunt viței de aur, ci sunt ce?
Fața Domnului.

Să ne rugăm deci, feței Domnului, adică Sfintelor Icoane, în care este Domnul prin Duhul Sfânt acolo, prezent în Sfintele Icoane.

Rugându-ne "feței Domnului", adică Sfintelor Icoane, unde este pictat Hristos Dumnezeu, acolo ne rugăm Lui, feței Sale, și prin Duhul Sfânt care este băgat băgat, introdus în Sfânta Icoană, prin credință ne vindecăm și ne mântuim.

Acesta este Adevărul !

Nu există creștinism fără adorarea Duhului Sfânt din Sfintele Icoane prin Sfinții Domnului, în care este Dumnezeu în ei, în Sfintele Icoane, ca și în prosoapele ce le-a folosit Pavel și heruvimii de pe chivotul legii, din care vorbea Dumnezeu celui ce venea în Sfânta Sfintelor (azi, Sfântul Altar la noi la creștini, că ereticii: toți neo-protestanții, niciunul nu au Sfânt Altar)

Cine nu are și nu se închină Duhului Sfânt din Sfintelor Icoane, în duh și în adevăr, acela este eretic și moștenirea lui va fi iadul. O spun cu durere, spre trezire.

Hristos a înviat !
__________________
Noul Testament ortodox e manualul normalității. Să citim zilnic din el, din Patristică, Dogmatică, Sfintele Canoane, cărți de la Sfinți ortodocși, nu de alte culte, ptr. a avea viață sfântă. În erezii nu e Duhul Sfânt, Har, Taine, Mântuire.

Dorim unirea tuturor în Sfânta Biserică fără ereziile lor. Hristos/Biserica/Creștinismul este și va fi ecumenic nu eretic-ecumenist, deschis la dialog și vindecare ptr. orice boală până la Parusie. Iubim toată Creația. Sunt 9 Sf. Sinoade Ecumenice.
Biblia

Last edited by Igor_Paslusnik; 06.09.2015 at 00:26:08.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 12.09.2015, 07:55:31
centesimusvicesimusoctavus's Avatar
centesimusvicesimusoctavus centesimusvicesimusoctavus is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 28.12.2014
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 293
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Igor_Paslusnik Vezi mesajul
Alte două ARGUMENTE BIBLICE în APĂRAREA Sfintelor Icoane, în care se odihnește Duhul Sfânt.

Primul argument:

"Înălțați pe Domnul Dumnezeul nostru și vă închinați așternutului picioarelor Lui, că sfânt este!" - Psalmul 98, 5.


Să ne închinăm așternutului picioarelor Lui?
Domnule Paslusnik, argumentul dvs. nu stă în picioare, căci se bazează pe o întelegere îngustă a textului biblic. Nu scăunelului (pe care-și sprijineau picioarele regii stând pe tron) trebuie să ne închinăm, ci Domnului Dumnezeului nostru! Studiind versetul în context, așa cum normal se procedează în analiza textului, vedem că structura frumoasă si complexă a Psalmului 98 scoate la iveală două refrene mai mari si trei refrene mai mici (v. 3.5.10) dezvoltate în "Domnul Dumnezeul nostru este sfânt". Conform paralelismului liricii ebraice (reflectat și în versiunea grecească a Septuagintei), putem ușor trage concluzia că psalmistul îndeamnă în versetele 3, 5 și 10 să ne închinăm Domnului, iar nu unui scăunel - chiar aurit de ar fi (asemenea icoanelor).
Închinarea la obiecte este idolatrie, nu mai îndemnați creștinii să facă așa ceva, vă rog eu frumos!
__________________
Nick-ul (CXXVIII), reprezintă a 128-a șansă acordată forumului ortodox de a dovedi că este și creștin. Adică dovedind toleranță chiar când opiniile sunt în dezacord. În definitiv e un forum de discuții, nu un zid la care sunt executați oamenii pentru ideile lor.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 12.09.2015, 13:47:04
Grand Moff Hadrianus
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de centesimusvicesimusoctavus Vezi mesajul
Domnule Paslusnik, argumentul dvs. nu stă în picioare, căci se bazează pe o întelegere îngustă a textului biblic. Nu scăunelului (pe care-și sprijineau picioarele regii stând pe tron) trebuie să ne închinăm, ci Domnului Dumnezeului nostru! Studiind versetul în context, așa cum normal se procedează în analiza textului, vedem că structura frumoasă si complexă a Psalmului 98 scoate la iveală două refrene mai mari si trei refrene mai mici (v. 3.5.10) dezvoltate în "Domnul Dumnezeul nostru este sfânt". Conform paralelismului liricii ebraice (reflectat și în versiunea grecească a Septuagintei), putem ușor trage concluzia că psalmistul îndeamnă în versetele 3, 5 și 10 să ne închinăm Domnului, iar nu unui scăunel - chiar aurit de ar fi (asemenea icoanelor).
Închinarea la obiecte este idolatrie, nu mai îndemnați creștinii să facă așa ceva, vă rog eu frumos!
Eh, va puneti cu patristicu-dupa-ureche?! Daca vreti o discutie apologetica cu un ortodox, va recomand preoti/ieromonahi/teologi seriosi, nu ortodocsi auto-inchipuiti.
Totusi, desi eu nu sunt nici un fanatic"autodidact" (!!!) ca interlocutorul dvs., nici un teolog sau preot, am si eu o intrebare pentru dvs.: Avand in vedere negarea doctrinara in confesiunea AZS a lumii spiritelor post-mortem, care sunt definite ca duhuri/spirite ale decedatilor in toate religiile importante, y compris in bulk-ul crestinismului, cum rezolvati problema ridicata de acel verset "Dumnezeu Duh este"? Multumesc.
Reply With Quote
  #4  
Vechi 12.09.2015, 13:56:32
centesimusvicesimusoctavus's Avatar
centesimusvicesimusoctavus centesimusvicesimusoctavus is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 28.12.2014
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 293
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Grand Moff Hadrianus Vezi mesajul
Eh, va puneti cu patristicu-dupa-ureche?! Daca vreti o discutie apologetica cu un ortodox, va recomand preoti/ieromonahi/teologi seriosi, nu ortodocsi auto-inchipuiti.
Totusi, desi eu nu sunt nici un fanatic"autodidact" (!!!) ca interlocutorul dvs., nici un teolog sau preot, am si eu o intrebare pentru dvs.: Avand in vedere negarea doctrinara in confesiunea AZS a lumii spiritelor post-mortem, care sunt definite ca duhuri/spirite ale decedatilor in toate religiile importante, y compris in bulk-ul crestinismului, cum rezolvati problema ridicata de acel verset "Dumnezeu Duh este"? Multumesc.
Deși nu are legătură [directă] cu tematica propusă de stimatul fanatic autodidact, vă răspund scurt care e concepția mea, concepție ce nu văd de ce ar veni în conflict cu antropologia biblică. Pentru că atât Dumnezeu, cât și îngerii (respectiv demonii), nu sunt... oameni. Scriptura afirmă și despre Dumnezeu că ”duh este”, dar si despre îngeri că sunt duhuri [slujitoare].Evrei 1,14.
__________________
Nick-ul (CXXVIII), reprezintă a 128-a șansă acordată forumului ortodox de a dovedi că este și creștin. Adică dovedind toleranță chiar când opiniile sunt în dezacord. În definitiv e un forum de discuții, nu un zid la care sunt executați oamenii pentru ideile lor.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 16.09.2015, 15:42:17
Igor_Paslusnik's Avatar
Igor_Paslusnik Igor_Paslusnik is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.02.2015
Locație: Biserica. Creștin al Bisericii primare, cea fără erezie, numită politic după anul 1054: Ortodoxia
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.724
Implicit

Citat:
În prealabil postat de centesimusvicesimusoctavus Vezi mesajul
Dei nu are legătură [directă] cu tematica propusă de stimatul fanatic autodidact, vă răspund scurt care e concepia mea, concepie ce nu văd de ce ar veni în conflict cu antropologia biblică. Pentru că atât Dumnezeu, cât i îngerii (respectiv demonii), nu sunt... oameni. Scriptura afirmă i despre Dumnezeu că duh este, dar si despre îngeri că sunt duhuri [slujitoare].Evrei 1,14.
Nu, nu sunt oameni, dar pot să intre în oameni. Și demonii și îngerii. Și Duhul Sfânt.
Și poate Duhul Sfânt să intre și în oameni, și în obiecte, și în pietre, să le facă să vorbească, sau să facă din ele pe urmașii lui Avraam, spune Biblia, nu? În obiecte, cum ar fi un simplu toiag, a lui Moise și a lui Aaron, din Chivotul Legii, o bucată de lemn, (un lemn cioplit, un chip cioplit, sau idol, nu?) intră Duhul Sfânt în idoli? :) Mai face și minuni cu "idolu" ăla, Duhul Sfânt, nu? Desparte Marea Roșie, lovește stânca și izvorăște apă. Toiag făcător de minuni.

Cum să nu te închini Duhului Sfânt din toiag?

Deci cum ajunge un sfânt, să fie sfânt, fără Duhul Sfânt? Poate? Nu poate.

Dacă mă închin unui Sfânt, nu sunt conștient oare că mă închin Duhului Sfânt, din acel om?
Cum îmi dovedește Duhul Sfânt că acel om este Sfânt cu adevărat?
Numai dacă i-a dat acelui om, Duhul Sfânt, i-a dat trup neputrezit, adică Sfinte Moaște, sau Sfintele Trupuri ale Sfinților. Așa ne arată Duhul Sfânt că un om este Sfânt.

Deci dacă un om e posedat și începe să omoare alți oameni, nu fugi de acel om?
Dar dacă un om e plin de Duhul Sfânt, nu te închini acelui om, că practic te închini Duhului Sfânt?
De ce obiectele folosite de Sfinți, fac minuni și în urma lor, când ei pleacă și nu mai sunt de față? Cum sunt prosoapele folosite de Sfântul Apostol Pavel?

Sunt peste 100 de versete în Biblie, unde arată că un om sau mai mulți oameni, se închină altui om, sau altor oameni.
Deci se închinau vredniciei, sfințeniei omului, sau Duhului Sfânt care era în om.

Leapădă erezia, până nu e prea târziu.

Te avertizez.
__________________
Noul Testament ortodox e manualul normalității. Să citim zilnic din el, din Patristică, Dogmatică, Sfintele Canoane, cărți de la Sfinți ortodocși, nu de alte culte, ptr. a avea viață sfântă. În erezii nu e Duhul Sfânt, Har, Taine, Mântuire.

Dorim unirea tuturor în Sfânta Biserică fără ereziile lor. Hristos/Biserica/Creștinismul este și va fi ecumenic nu eretic-ecumenist, deschis la dialog și vindecare ptr. orice boală până la Parusie. Iubim toată Creația. Sunt 9 Sf. Sinoade Ecumenice.
Biblia
Reply With Quote
  #6  
Vechi 12.09.2015, 15:52:29
AlinB AlinB is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.01.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 20.025
Implicit

Citat:
În prealabil postat de centesimusvicesimusoctavus Vezi mesajul
Domnule Paslusnik, argumentul dvs. nu stă în picioare, căci se bazează pe o întelegere îngustă a textului biblic. Nu scăunelului (pe care-și sprijineau picioarele regii stând pe tron) trebuie să ne închinăm, ci Domnului Dumnezeului nostru! Studiind versetul în context, așa cum normal se procedează în analiza textului, vedem că structura frumoasă si complexă a Psalmului 98 scoate la iveală două refrene mai mari si trei refrene mai mici (v. 3.5.10) dezvoltate în "Domnul Dumnezeul nostru este sfânt". Conform paralelismului liricii ebraice (reflectat și în versiunea grecească a Septuagintei), putem ușor trage concluzia că psalmistul îndeamnă în versetele 3, 5 și 10 să ne închinăm Domnului, iar nu unui scăunel - chiar aurit de ar fi (asemenea icoanelor).
Închinarea la obiecte este idolatrie, nu mai îndemnați creștinii să facă așa ceva, vă rog eu frumos!
Din gama: "Cum sa dai o explicatie care se vrea sofisticata fara a spune de fapt, nimic la obiect".
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau.
Reply With Quote
  #7  
Vechi 12.09.2015, 21:13:26
centesimusvicesimusoctavus's Avatar
centesimusvicesimusoctavus centesimusvicesimusoctavus is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 28.12.2014
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 293
Implicit

Citat:
În prealabil postat de AlinB Vezi mesajul
Din gama: "Cum sa dai o explicatie care se vrea sofisticata fara a spune de fapt, nimic la obiect".
E chiar la obiect, frate Aline! Dacă mesajul e prea sofisticat pentru unii, o spun direct: obiectele nu sunt pentru închinare, creștinul se închină doar lui Dumnezeu!
__________________
Nick-ul (CXXVIII), reprezintă a 128-a șansă acordată forumului ortodox de a dovedi că este și creștin. Adică dovedind toleranță chiar când opiniile sunt în dezacord. În definitiv e un forum de discuții, nu un zid la care sunt executați oamenii pentru ideile lor.
Reply With Quote
  #8  
Vechi 13.09.2015, 00:50:44
AlinB AlinB is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.01.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 20.025
Implicit

Citat:
În prealabil postat de centesimusvicesimusoctavus Vezi mesajul
E chiar la obiect, frate Aline! Dacă mesajul e prea sofisticat pentru unii,
Nu e prea sofisticat, se vrea sofisticat fara sa ofere practic nici o explicatie plauzibila.
Probabil e copy/paste pentru cei deja "prelucrati" care inghit fara sa mestece.

Citat:
o spun direct: obiectele nu sunt pentru închinare, creștinul se închină doar lui Dumnezeu!

Corect, mai bine ramaneai la declaratia asta, era ceva macar inteligibil.
Cu mentiunea ca "obiectele" pot asista procesul de "inchinare doar lui Dumnezeu".
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau.
Reply With Quote
  #9  
Vechi 13.09.2015, 08:58:57
centesimusvicesimusoctavus's Avatar
centesimusvicesimusoctavus centesimusvicesimusoctavus is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 28.12.2014
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 293
Implicit

Citat:
În prealabil postat de AlinB Vezi mesajul
Nu e prea sofisticat, se vrea sofisticat fara sa ofere practic nici o explicatie plauzibila.
Dar ce explicatii în plus ai dori pentru a deveni plauzibile? Ai citit măcar Psalmul în întregime să te convingi personal [că psalmistul nu la obiecte ne îndeamnă să ne închinăm, ci la Domnul]?
Citat:
În prealabil postat de AlinB Vezi mesajul
"obiectele" pot asista procesul de "inchinare doar lui Dumnezeu".
Dacă dumitale îți convine postura de ”asistat”, să fi sănătos! Eu unul vreau să mă închin Domnului în duh și adevăr, nu în obiecte și minciună.
__________________
Nick-ul (CXXVIII), reprezintă a 128-a șansă acordată forumului ortodox de a dovedi că este și creștin. Adică dovedind toleranță chiar când opiniile sunt în dezacord. În definitiv e un forum de discuții, nu un zid la care sunt executați oamenii pentru ideile lor.
Reply With Quote
  #10  
Vechi 14.09.2015, 11:32:41
AlinB AlinB is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.01.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 20.025
Implicit

Citat:
În prealabil postat de centesimusvicesimusoctavus Vezi mesajul
Dar ce explicatii în plus ai dori pentru a deveni plauzibile? Ai citit măcar Psalmul în întregime să te convingi personal [că psalmistul nu la obiecte ne îndeamnă să ne închinăm, ci la Domnul]?
Nu despre mine era vorba ci de explicatiile care incerci sa le dai tu.
Adica deocamdata, nici una.
Ca citate incoerente din manuale de (in)doctrina(re)nu se pot numi "explicatii"

Citat:
Dacă dumitale îți convine postura de ”asistat”, să fi sănătos! Eu unul vreau să mă închin Domnului în duh și adevăr, nu în obiecte și minciună.
Din ce tin minte, ultima data, erati si voi asistati de o gama larga de instrumente muzicale in procesul asta.
Ca sa nu mai vorbim si de Biblie in sine + o gama larga de literatura care se vrea "biblica".

Daca va displace atat de mult "asistarea" de ce nu le scoateti afara?
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau.
Reply With Quote
Răspunde