Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Despre Forum > Reguli generale de utilizare a forumului
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #261  
Vechi 21.01.2015, 15:36:24
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de CristianR Vezi mesajul
Atunci se împărtășeau toți, formând o comunitate.
Se impartaseau toti pentru ca erau aproape la fel ca sfintii. De aceea formau o comuntiate si se deosebeau de ceilalti. Si era acea comunitate pentru ca toti isi puneau averile in comun si totul aveau in comun (observam ca si comunismul se luase dupa aceste idei). La inceput toti vorbeau in limbi dupa ce se botezau. Unii prooroceau sau faceau alte minuni. Se faceau mari minuni de sfintii martiri. Nu faceau pacate mari aproape niciodata, in cazul in care faceau erau opriti o lunga perioada de la impartasire. Am citit ca au inceput sa para calugarii pentru ca incepusera crestinii sa nu mai fie la fel ca la inceput.
Citat:
În prealabil postat de CristianR Vezi mesajul
De aceea este bine să se revină la împărtășirea tuturor credincioșilor, pentru a renaște comunitatea și comuniunea.
Impartasirea se da celor curatiti, altfel este foc care arde. La fel cum se spune ca slava lui Dumnezeu ii arde pe cei pacatosi. Autorii care sustin impartasirea dara spovedire au o conceptie deformata despre impartasire si spovedire, cu influente din afara ortodoxiei (a se vedea, de exemplu, articolul Par. Calciu ci celelalte). De aceea, un minim cerut este spovedirea si cateva zile de post. De aceea exista obiceiul de spovedit in timpul postului, pentru a se tine si post.
Dar Taina Spovedaniei da si har, odata cu iertarea pacatelor.
Reply With Quote
  #262  
Vechi 21.01.2015, 15:46:50
ovidiu b.
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Impartasirea se da celor curatiti, altfel este foc care arde.
Așa este, dar mai știm că fără Hristos nimic nu putem face.

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
La fel cum se spune ca slava lui Dumnezeu ii arde pe cei pacatosi.
Îi arde pe cei care împărtășesc iresponsabil, fie ei spovediți îanainte de împărtășire.

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Autorii care sustin impartasirea dara spovedire au o conceptie deformata despre impartasire si spovedire, cu influente din afara ortodoxiei
Îți repet: autorii de care tot amintești nu sunt pentru o împărtășire irespinsabilă. Și infleuțele sunt din Tradiția Bisericii, acea Tradiție autentică.
Reply With Quote
  #263  
Vechi 21.01.2015, 15:52:53
ovidiu b.
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Se impartaseau toti pentru ca erau aproape la fel ca sfintii. De aceea formau o comuntiate si se deosebeau de ceilalti.
E clar că nu ai citit cuvintele Sf. Porfirie: http://www.crestinortodox.ro/forum/s...&postcount=254
Părintele Porfirie este un sfânt al zilelor noastre și nu unul al primelor veacuri.
Reply With Quote
  #264  
Vechi 21.01.2015, 16:39:50
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ovidiu b. Vezi mesajul
E clar că nu ai citit cuvintele Sf. Porfirie: http://www.crestinortodox.ro/forum/s...&postcount=254
Părintele Porfirie este un sfânt al zilelor noastre și nu unul al primelor veacuri.
Am citit acum acel mesaj, ce legatura are cu impartasirea fara spovedanie si cu impartasirea, ca despre asta era vorba? Parintele Prfirie spune ce este Biserica, cred ca orice credincios stie sau ar trebui sa stie acele lucruri. Biserica este Trupul lui Hristos, Capul este Hristos, iar madularele sunt credinciosii, uniti prin har. De multe ori am scris aceste lucruri.
Reply With Quote
  #265  
Vechi 21.01.2015, 16:52:30
ovidiu b.
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Vorbește de acea comuniune, de acea unirea dintre noi cu și prin Hristos, de cum ar trebui să o traiască fiecare creștin al zilelor noastre și nu numai cei ai primelor veacuri. Acesta a fost motivul pentru care t-am înrebat dacă ai citit cuvântul Sf. Porfirie.

Last edited by ovidiu b.; 21.01.2015 at 17:04:20.
Reply With Quote
  #266  
Vechi 21.01.2015, 16:56:27
ovidiu b.
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Acum te întreb: mai trăim noi acea comuniune, unire cu și prin Hristos (Euharistie)?

Last edited by ovidiu b.; 21.01.2015 at 17:05:41.
Reply With Quote
  #267  
Vechi 21.01.2015, 17:05:27
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ovidiu b. Vezi mesajul
Nu cred că cineva a adus în discuție așa ceva, ci doar se încearcă o resuscitare, o revenire la conștiința de altă dată, aceea a unității, a comuniunii (vezi mai sus pr. Porfirie).
Ti-am scris ca tocmai asta e marea problema, greseala de la care se porneste (inclusiv in privinta icoanelor). Intoarcerea la Biserica Primara, la primele secole crestine, este o conceptie strict protestanta. Toate conceptiile protestante vin astazi prin invatatura ecumenista, dar capata un ambalaj ortodox, ca sa para ortodoxe si cei ce nu cunosc bine invatatura nu le pot deosebi.
Asta e si argumentul pe care il dadeam neoprotestantilor pe forum, ca Hristos a spus ca Biserica nu va fi biruita niciodata. Biserica este infailibila, nu poate avea erori pe termen lung. Deci nu se poate ca din sec. IV pana in sec. XX sa adopte o practica gresita in privinta spovedirii inainte de impartasire cum spun Par. Schmemann si cei ce au adoptat ce a scris in acea carte. Acelea sunt exact ideile catolicilor, adoptate si ele inainte de Vatican II, in conformitate cu protestantismul ecumenit, cum spune si Par. Calciu. Si ca noi ar trebui sa ne intoarcem la adevarata Traditie, cea din primele secole. Biserica a stiut de ce a adoptat aceasta practica, stie Capul Hristos cum conduce Biserica, nu trebuie sa dea cineva lectii.
Nu Biserica trebuie reformata, invatatura si practicile ei sunt fara cusur, ci noi trebuie sa ne pocaim. E o actiune din interior, nu din afara (reformatii stim cine sunt). Adica dreapta credinta, reducerea pacatelor, rugaciune, etc. In primul rand dreapta credinta, ca in zilele noastre s-a infiltrat o invatatura straina, care e erezie. Fara dreapta credinta faptele sunt degeaba, harul se pierde.
Reply With Quote
  #268  
Vechi 21.01.2015, 17:11:33
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ovidiu b. Vezi mesajul
Vorbește de acea comuniune, de acea unirea dintre noi cu și prin Hristos, de cum ar trebui să o traiască fiecare creștin al zilelor noastre și nu numai cei ai primelor veacuri. Acesta a fost motivul pentru care t-am înrebat dacă ai citit cuvântul Sf. Porfirie.
Ti-am spus ca ceea ce spune acolo trebuie sa stei fiecare credincios, e invatatura despre Biserica: http://www.credo.ro/catehism2.php?q=47 Nu doar ca l-am citit, dar scriue despre asta in majoritatea mesajelor, faptul ca suntem uniti prin har.
Reply With Quote
  #269  
Vechi 21.01.2015, 17:23:40
ovidiu b.
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Nu Biserica trebuie reformata, invatatura si practicile ei sunt fara cusur, ci noi trebuie sa ne pocaim. E o actiune din interior, nu din afara (reformatii stim cine sunt). Adica dreapta credinta, reducerea pacatelor, rugaciune, etc.
Și eu ce tot îți spun? Pocăință, schimbarea noastră lautrică și nicidecum minimalizarea spovedaniei ca Taină.

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
In primul rand dreapta credinta, ca in zilele noastre s-a infiltrat o invatatura straina, care e erezie. Fara dreapta credinta faptele sunt degeaba, harul se pierde.
Da Cătăline, dă-i înainte cu erezia, ecumenismul, catolicii și protestanții.
Reply With Quote
  #270  
Vechi 21.01.2015, 17:38:42
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de CristianR Vezi mesajul
Am spus că i-ai scos în afara Bisericii pentru că tu spui că susții ceea ce spune Biserica. Or, tu spui că susții ceea ce spune Biserica. Schmemann este, și el, o voce a Bisericii, la fel părintele Pruteanu, părintele Roman Braga, Sfântul Ioan din Kronstadt și mulți alții. Biserica are un dinamism și permite o anumită libertate în căutarea adevărului, care nu este întotdeauna foarte limpede pentru toată lumea. El se conturează tocmai în urma acestor dialoguri între teologi cu păreri diferite. Teologia nu este statică și nu aparține doar trecutului. Este vie, după cum viu este și Adevărul.
O sa le iau pe rand:
- "tu spui că susții ceea ce spune Biserica." Nu eu spun ci toti sfintii si marii duhovnici pe care i-am dat. Daca spuneam doar eu nu dadeam niciun citat, scriam niste pareri personale.
- "Biserica nu este chiar atât de unitară în privința acestui aspect." daca un singur Parinte, Schmemann, spune altceva, influentat de conceptiile din alte culte, iar dupa el s-au luat 2-3 teologi nu inseamna ca avem mai multe pareri. Marii duhovnici citati spun chiar sa nu se impartaseasca cineva fara sa se spovedeasca inainte, nu ca se poate si asa si asa. De exemplu, Par. Dionisie din Muntele Athos: Parintele Dionisie, de la muntele Athos:
"Și să nu îndrăznească cineva vreodată să se ducă să se împărtășească fără să se spovedească."
- "Schmemann este, și el, o voce a Bisericii, la fel părintele Pruteanu, părintele Roman Braga". In primul rand parintii ceilalti reproduc ce spune Par. Schmemann in cartea sa din 1961. In al doilea rand nu putem spune ca exista voci ale Bisericii in privinta invataturii, exista o singura invatatura. In acest caz exista doar aceasta practica din Sec. IV
- "Biserica are un dinamism și permite o anumită libertate în căutarea adevărului, care nu este întotdeauna foarte limpede pentru toată lumea. El se conturează tocmai în urma acestor dialoguri între teologi cu păreri diferite. "
Am intalnit de mai multe ori aceasta conceptie. Adevarul a fost revelat de la inceput, Sinoadele se tineau doar penru ca aparea o erezie, care emitea o invatatura falsa. Invatatura era doar clarificata, nu se descoperea atunci.
- "Teologia nu este statică și nu aparține doar trecutului. Este vie, după cum viu este și Adevărul." Aceasta e o conceptie stii tu de unde. Teologi sunt in primul rand sfintii. Teologia doar expune invatatura revelata, nu o schimba nici macar cu un cuvant. Restul e ce spun unii teologi modernisti, citeste te rog cele doua articole recomandate si lui Ovidiu, acolo scrie de teologii postpatristici de azi.
Reply With Quote
Răspunde