Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Despre Forum > Reguli generale de utilizare a forumului
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 19.01.2015, 01:58:28
ovidiu b.
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
In niciun caz, cel mult o zi de la ultima spovedanie (pentru ca nu se aduna asa multe pacate intr-o zi, ca intr-o saptamana).
Asta e formalismul de care ți-am mai spus, trasformarea spovedaniei într-un act formal.
Adică, binecuvântarea duhovnicului nu are nici o însemnătatea atâta timp cât tu știi că cel mult o zi de la spovedanie te poți împărtăși. Asta e doar părerea ta, ceva oficial în acest sens ai? Sau inventăm noi "tradiții"?

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Asta afirma Parintele Pruteanu.
Nu afirmă părintele Pruteanu. Împărtășania în zile de sărbătoare consecutive se practică, numai că tu nu ai văzut (încă).

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Dar rar gasesti un preot care accepta sa impartaseasca un credincios la o saptamana, cu atat mai mult in zile consecutive. Deci tot cei care sustin Imparasirea fara Spovedire o practica.
Rar ai găsit tu! Eu am găsit și invers!

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
La asta m-am referit si eu, ca doar nu sa nu te spovedesti niciodata. Si e o mare greseala sa se spovedeasca cineva la o luna si sa se impartaseasca in acest timp de mai multe ori.
O fi greșit cu binecuvântarea duhovnicului?

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Chiar si la o saptamana se aduna o gramada de pacate.
Și? Într-o zi nu poți aduna la fel de multe, adică de când te-ai spovedit până urmeză să te împărtășești? Nu sesizezi formalismul? Care mai sensul rugăcunii inimii? Care mai sensul rugăsiunilor de dimineață/seară unde cerem iertarea păcatelor? Care mai e sensul canonului de dinainte de împărtășire?
Reply With Quote
  #2  
Vechi 20.01.2015, 19:10:55
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ovidiu b. Vezi mesajul
Asta e formalismul de care ți-am mai spus, trasformarea spovedaniei într-un act formal.
Adică, binecuvântarea duhovnicului nu are nici o însemnătatea atâta timp cât tu știi că cel mult o zi de la spovedanie te poți împărtăși. Asta e doar părerea ta, ceva oficial în acest sens ai? Sau inventăm noi "tradiții"?
De fapt nu ai spus tu, l-ai citat pe Par. Pruteanu, care repeta ce spunea Par. Schmemann, cel care a scris acea carte dupa ideile teologilor catolici, care, la randul lor, voiau sa reformeze practica dupa conceptii protestante. Intelegi acum de ce spun de protestantism (ecumenismul fiind o invatatura de tip protestant). Chiar si parintii citati au influente ecumensite: Par. Schmemann, Par. Pruteanu, Diac. Ica. Si chiar acel preot care avea un articol, influentat de Diac. Ica, scrisese o carte despre ecumenism si dialogurile interculte.
Revenind la transformarea spovedaniei intr-un act formal, observi absurditatea si chiar ilaritatea acestei idei? Adica, pentru a nu deveni act formal spovedania, mai bine o elimini inainte de impartasanie (o pui la o luna, cum zic ei). Nu devine formala pentru ca dupa spovedanie preotul nu da intotdeauna acceptul pentru impartasire. Adica ce spune Sf. Cabasila in acel citat, pe care il invoca in mod gresit cei citati de tine si tu nu-l intelegi, desi ti-am repetat de cateva ori. Parca as vorbi cu cineva care n-a fost niciodata sa se spovedeasca si nu stie ca preotul opreste de la impartasit pe unii (de exempu pe cei care traiesc necununati), adica pe cei cu pacate mari.
Legat de faptul daca e doar parerea mea, tot nu ai inteles ca tu exprimi o parere care e catolico-protestanta, sustinuta de un singur teolog (par. Schmemann), dupa care s-au luat cative teologi cu vederi moderniste (par. Pruteanu si Diac. Ica). In tabara cealalta sunt toti marii duhovnici, toti sfintii si toata Biserica. Intoarcerea la primele 3 secole e o conceptie pur protestanta, achieseaza la ea doar cei ce sunt atinsi de conceptiile ecumeniste. Citeste cu atentie ce scriu cei pe care ii sustii, inclusiv cartea Par. Scmemann, pentur ca nu ai inteles ce spun ei exact si de ce a totul gresit in argumentele lor.
Citat:
În prealabil postat de ovidiu b. Vezi mesajul
Nu afirmă părintele Pruteanu. Împărtășania în zile de sărbătoare consecutive se practică, numai că tu nu ai văzut (încă).
Din cate imi amintesc parintele se referea la preoti, nu la credinciosi. Eu nu am auzit nici sa se imparatseasca la o saptamana (la catolici, da), cu atat mai mult in zile consecutive.
Citat:
În prealabil postat de ovidiu b. Vezi mesajul
O fi greșit cu binecuvântarea duhovnicului?
Depinde in mod hotarator de duhovnic. Si Arie si alti eretici erau preoti. Spunea odata cineva de un preot din zona Sibiului care ii impartasea si pe luterani, de exemple. Nu e un secret ca unii preoti (chiar si ierarhi, sa ne gandim la patriarhii Constantinopolului) au ajuns sa fie influentati de idei ecumeniste, neintelegand de ce se spune in Crez ca Biserica e Una.
Se spune ca ascultarea de duhovnic sau epicop se face pana la invataturi gresite. Asadar, daca un preot zice sa te spovedesti fara sa te impartasesti il refuzi politicos si apoi, tot politicos, ii explici ca acestea sunt invataturi straine, ca sa nu sminteasca si pe altii.
Citat:
În prealabil postat de ovidiu b. Vezi mesajul
Și? Într-o zi nu poți aduna la fel de multe, adică de când te-ai spovedit până urmeză să te împărtășești? Nu sesizezi formalismul? Care mai sensul rugăcunii inimii? Care mai sensul rugăsiunilor de dimineață/seară unde cerem iertarea păcatelor? Care mai e sensul canonului de dinainte de împărtășire?
Asta cu o zi e mai mult o exceptie, aproape toti se impartasesc tot atunci cand se si spovedesc. Te las pe tine sa raspunzi, intr-o luna se aduna mai putine pacate decat intr-o zi? Spui de formalism, dar nu observi ca minimalizezi rolul Tainei Spovedaniei, la fle ca Par. Pruteanu (care repeta ce spune Par. Schmemann). Ceea ce spui tu sunt conceptii de la protestanti, care nu au Taina Spovedaniei, spun ca sunt iertati prin rugaciuni. Fiecare are rolul lor, rugaciunile, spovedania, impartasania. NU te lua dupa cei ce se cred mai intelepti ca Biserica, nedandu-si seama ca ca adopta de fapt idei protestante.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 21.01.2015, 09:49:58
anita anita is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 28.06.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.734
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul


Asta cu o zi e mai mult o exceptie, aproape toti se impartasesc tot atunci cand se si spovedesc. Te las pe tine sa raspunzi, intr-o luna se aduna mai putine pacate decat intr-o zi?

Atunci cum ramane cu rugaciunile dinainte de impartasanie care sunt foarte importante ,daca ne impartasim imediat?
E adevarat ca se poate si asa ,dar si rugaciunile sunt importante si recomandate de sfintii parinti.
Reply With Quote
  #4  
Vechi 21.01.2015, 11:55:05
ovidiu b.
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de anita Vezi mesajul
Atunci cum ramane cu rugaciunile dinainte de impartasanie care sunt foarte importante ,daca ne impartasim imediat?
E adevarat ca se poate si asa ,dar si rugaciunile sunt importante si recomandate de sfintii parinti.
Asta spueam și eu, care mai sensul rugăciunilor înainte de împărtășire care nu fac altceva decât să te transpună într-o stare de pocăință (de a cere iertare de păcatele făcute), de nevrednicie în a primi Trupul și Sângele lui Hristos. Asta nu înseamnă că minimalizăm Taina spovedaniei sau că o excludem cum greșit s-a înțeles. Apoi mai sunt și restul rugăciunilor zilnice (de dimineața și seara) în care cerem iertare de păcate. Așa cum au fost ele interpretate reiese că nu are sens să le mai spunem.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 21.01.2015, 14:59:31
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de anita Vezi mesajul
Atunci cum ramane cu rugaciunile dinainte de impartasanie care sunt foarte importante ,daca ne impartasim imediat?
E adevarat ca se poate si asa ,dar si rugaciunile sunt importante si recomandate de sfintii parinti.
Se sustine ca se poate si fara spovedanie inainte, ceea ce e cu mult mai grav. Imediat inseamna, de obicei, spovedania dimineata si impartasirea in timpul Sfintei Liturghii. Deci participarea la rugaciune. Cei care se spovedesc in post, daca ai observat, multi au la ei cartea de rugaciuni, citesc acele rugaciuni pana ajung la spovedanie si cat asteapta sa se impartaseasca.
Reply With Quote
  #6  
Vechi 21.01.2015, 15:51:27
ovidiu b.
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Cei care se spovedesc in post, daca ai observat, multi au la ei cartea de rugaciuni, citesc acele rugaciuni pana ajung la spovedanie si cat asteapta sa se impartaseasca.
Acele rugăciuni se citesc cu precădere seara.
Reply With Quote
  #7  
Vechi 21.01.2015, 16:09:58
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ovidiu b. Vezi mesajul
Acele rugăciuni se citesc cu precădere seara.
Deci nu are rost discutia, cine doreste le poate citi seara, inainte de Impartasire.
Reply With Quote
  #8  
Vechi 21.01.2015, 16:31:16
ovidiu b.
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Deci nu are rost discutia, cine doreste le poate citi seara, inainte de Impartasire.
Am spus cu precădere....Lămurire: canonul de împărtășire este urmat de două rugăciuni: una către Maica Domnului și alta către Domnul nostru Iisus Hristos care începe așa: "Și ne dă nouă, Stăpâne, celor ce mergem spre somn, odihnă trupului și sufletului; și ne păzește pe noi de întunecatul somn al păcatului și de toată întunecata dulceață a patimii celei de noapte."
Caută în sfaturile pr. Cleopa și vei vedea de ce spun seara.
Reply With Quote
Răspunde