![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Citat:
Adică, binecuvântarea duhovnicului nu are nici o însemnătatea atâta timp cât tu știi că cel mult o zi de la spovedanie te poți împărtăși. Asta e doar părerea ta, ceva oficial în acest sens ai? Sau inventăm noi "tradiții"? Nu afirmă părintele Pruteanu. Împărtășania în zile de sărbătoare consecutive se practică, numai că tu nu ai văzut (încă). Citat:
Citat:
Și? Într-o zi nu poți aduna la fel de multe, adică de când te-ai spovedit până urmeză să te împărtășești? Nu sesizezi formalismul? Care mai sensul rugăcunii inimii? Care mai sensul rugăsiunilor de dimineață/seară unde cerem iertarea păcatelor? Care mai e sensul canonului de dinainte de împărtășire? |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Citat:
Revenind la transformarea spovedaniei intr-un act formal, observi absurditatea si chiar ilaritatea acestei idei? Adica, pentru a nu deveni act formal spovedania, mai bine o elimini inainte de impartasanie (o pui la o luna, cum zic ei). Nu devine formala pentru ca dupa spovedanie preotul nu da intotdeauna acceptul pentru impartasire. Adica ce spune Sf. Cabasila in acel citat, pe care il invoca in mod gresit cei citati de tine si tu nu-l intelegi, desi ti-am repetat de cateva ori. Parca as vorbi cu cineva care n-a fost niciodata sa se spovedeasca si nu stie ca preotul opreste de la impartasit pe unii (de exempu pe cei care traiesc necununati), adica pe cei cu pacate mari. Legat de faptul daca e doar parerea mea, tot nu ai inteles ca tu exprimi o parere care e catolico-protestanta, sustinuta de un singur teolog (par. Schmemann), dupa care s-au luat cative teologi cu vederi moderniste (par. Pruteanu si Diac. Ica). In tabara cealalta sunt toti marii duhovnici, toti sfintii si toata Biserica. Intoarcerea la primele 3 secole e o conceptie pur protestanta, achieseaza la ea doar cei ce sunt atinsi de conceptiile ecumeniste. Citeste cu atentie ce scriu cei pe care ii sustii, inclusiv cartea Par. Scmemann, pentur ca nu ai inteles ce spun ei exact si de ce a totul gresit in argumentele lor. Citat:
Depinde in mod hotarator de duhovnic. Si Arie si alti eretici erau preoti. Spunea odata cineva de un preot din zona Sibiului care ii impartasea si pe luterani, de exemple. Nu e un secret ca unii preoti (chiar si ierarhi, sa ne gandim la patriarhii Constantinopolului) au ajuns sa fie influentati de idei ecumeniste, neintelegand de ce se spune in Crez ca Biserica e Una. Se spune ca ascultarea de duhovnic sau epicop se face pana la invataturi gresite. Asadar, daca un preot zice sa te spovedesti fara sa te impartasesti il refuzi politicos si apoi, tot politicos, ii explici ca acestea sunt invataturi straine, ca sa nu sminteasca si pe altii. Citat:
|
|
#3
|
|||
|
|||
|
Citat:
Atunci cum ramane cu rugaciunile dinainte de impartasanie care sunt foarte importante ,daca ne impartasim imediat? E adevarat ca se poate si asa ,dar si rugaciunile sunt importante si recomandate de sfintii parinti. |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Asta spueam și eu, care mai sensul rugăciunilor înainte de împărtășire care nu fac altceva decât să te transpună într-o stare de pocăință (de a cere iertare de păcatele făcute), de nevrednicie în a primi Trupul și Sângele lui Hristos. Asta nu înseamnă că minimalizăm Taina spovedaniei sau că o excludem cum greșit s-a înțeles. Apoi mai sunt și restul rugăciunilor zilnice (de dimineața și seara) în care cerem iertare de păcate. Așa cum au fost ele interpretate reiese că nu are sens să le mai spunem.
|
|
#5
|
|||
|
|||
|
Se sustine ca se poate si fara spovedanie inainte, ceea ce e cu mult mai grav. Imediat inseamna, de obicei, spovedania dimineata si impartasirea in timpul Sfintei Liturghii. Deci participarea la rugaciune. Cei care se spovedesc in post, daca ai observat, multi au la ei cartea de rugaciuni, citesc acele rugaciuni pana ajung la spovedanie si cat asteapta sa se impartaseasca.
|
|
#6
|
|||
|
|||
|
Acele rugăciuni se citesc cu precădere seara.
|
|
#7
|
|||
|
|||
|
Deci nu are rost discutia, cine doreste le poate citi seara, inainte de Impartasire.
|
|
#8
|
|||
|
|||
|
Citat:
Caută în sfaturile pr. Cleopa și vei vedea de ce spun seara. |
|
|