Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Despre Forum > Reguli generale de utilizare a forumului
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 21.01.2015, 09:56:12
anita anita is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 28.06.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.734
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ovidiu b. Vezi mesajul
Cătălin, nu are sens să mai continuăm. Răstălmăcești idei doar pentru a demonstra ceea ce tu vezi mereu: ecumenism și infleunță catolică. Dacă nici acel cuvânt despre sensul adânc al Sfintei Liturghii nu te-a mișcat, e clar că îmi pierd timpul degeaba. Îți recomand să citești cărți care explică Sfânta Liturghie și apoi să încerci să fii atent la fiecare moment, la fiecare cuvânt din Liturghie, numai așa, poate, vei înțelege.

Este interesant faptul că o încercare de revenire la Tradiția ortodoxă autentică este interpretată drept o influență catolică.
Ca sa revenim la traditia ortodoxa autentica ar trebui sa avem trairea crestinilor de acum 2000 ani .Avem noi trairea aceea ?
Poate tu o ai dar altii nu si aceeia pot avea ceva neplaceri.
La parastasul de an al unui parinte de la o manastire un domn povestea ca stie pe cineva care se imparataseste des si care are tot felul de probleme .Pentru ca sufletul omului e o taina si nu stim daca e pregatit pentru o impartasanie deasa.Ai vazut ca un medicament nu poate fi luat in orice conditii ,cu atat mai mult impartasania.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 21.01.2015, 10:19:40
CristianR's Avatar
CristianR CristianR is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.03.2014
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.388
Implicit

Dar duhovnicul său ar trebui să știe dacă este pregătit sau nu. Este bine ca noi să dorim a ne împărtăși des și să ne și pregătim pentru întâlnirea cu Hristos, însă trebuie ca și duhovnicul să dorească același lucru și să ne cunoască starea sufletului.

Și mai este un aspect, apropo de cum se împărtășeau la început creștinii. Atunci se împărtășeau toți, formând o comunitate. Oamenii nu se limitau la a primi Sfânta Împărtășanie individual, căutând o comuniune doar cu Hristos; erau în comuniune și unii cu alții, pentru că Hristos era în comuniune cu toți. Acum noi mergem și ne întoarcem singuri de la biserică, ne împărtășim singuri, căutând o mântuire individuală sau dorind sănătatea proprie, sau să nu ne găsească moartea nepregătiți. Nu-L mai vedem pe Hristos în ceilalți, nu-i mai vedem pe ceilalți credincioși ca frați, nu ne cunoaștem nevoile, necazurile și bucuriile unii altora, nu ne ajutăm. Nu putem spune că Hristos este viu în noi, în comunitatea noastră, dacă ea nu este vie.

De aceea este bine să se revină la împărtășirea tuturor credincioșilor, pentru a renaște comunitatea și comuniunea. Chiar și așa, această comuniune nu va veni de la sine, ci din conștiința oamenilor că sunt, toți, parte a Trupului lui Hristos.

Și mai trebuie și un oarecare timp petrecut împreună, unii cu alții, în afara slujbelor, pentru a ne cunoaște.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 21.01.2015, 11:13:14
Corinusha's Avatar
Corinusha Corinusha is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.09.2009
Locație: Mures
Mesaje: 1.231
Implicit

Ca tot vorbim de impartasanie deasa, daca tot am dori sa ne impartasim des (sa zicem o data la 1-2-3 saptamani, dupa putinta fiecaruia), nu am putea sa ne si spovedim la fel de des? Asa nu cred ca ar mai fi o problema impartsaitul des.
__________________
Zambeste, maine poate fi mai rau.
Iarta, maine poate ai tu nevoie de iertare.
Iubeste si nu astepta nimic in schimb.
Daruieste si vei primi la randul tau.
Traieste ca si cum ar fi ultima ta zi de viata.
Reply With Quote
  #4  
Vechi 21.01.2015, 11:34:45
Monnis Monnis is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 20.06.2012
Locație: București
Religia: Ortodox
Mesaje: 184
Implicit

Ne putem spovedi des, dar la mulți enoriași doritori, cred că preotul ar fi foarte solicitat. După ce au împlinit copilașii mei 7 ani, obișnuiți și dorindu-și să se împărtășească săptămânal, i-am trimis să se spovedească. La un moment dat, după mai multe spovedanii săptămânale, părintele le-a permis să se spovedească mai rar și să se impărtășească de câteva ori, după o singură spovedanie. Primesc și un canon, după puterile lor. Dar și ispitele se înmulțesc. La adulți, cred că aspectele devin și mai complicate.
Doamne ajută!
__________________
"Fiți întelepți ca șerpii și nevinovați ca porumbeii" (Matei 10, 16-22)
Reply With Quote
  #5  
Vechi 21.01.2015, 11:45:04
ovidiu b.
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Corinusha Vezi mesajul
Ca tot vorbim de impartasanie deasa, daca tot am dori sa ne impartasim des (sa zicem o data la 1-2-3 saptamani, dupa putinta fiecaruia), nu am putea sa ne si spovedim la fel de des? Asa nu cred ca ar mai fi o problema impartsaitul des.
Bineînțeles că poți să te spovedești cât de des dorești, nu e o normă, nu e o rețetă unică pentru toate sufletele. Însă a te împărtăși ține și de hotărârea duhovnicului, dar mai ales și de voința și dorința noastră de a mulțumi lui Dumnezeu pentru toate. Și cum Îi mulțumim noi? Printr-un simplu amin când preotul spune "luați, mâncați, acesta este trupul Meu...beți dintru acesta toți, acesta este Sângele Meu"? Nu! Ci pregătindu-mă temeinic, zi de de zi, adică prin felul cum îmi trăiesc viața. Nu militez pentru o împărtășire deasă, dar iresposabilă cum unii greșit au înțeles, ci tocmai pentru a trăi Liturghia și în afara bisericii, pentru a face din Liturghie un mod de viață și nu doar un simplu ritual.

Last edited by ovidiu b.; 21.01.2015 at 12:29:11.
Reply With Quote
  #6  
Vechi 21.01.2015, 16:07:58
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ovidiu b. Vezi mesajul
Ci pregătindu-mă temeinic, zi de de zi, adică prin felul cum îmi trăiesc viața. Nu militez pentru o împărtășire deasă, dar iresposabilă cum unii greșit au înțeles, ci tocmai pentru a trăi Liturghia și în afara bisericii, pentru a face din Liturghie un mod de viață și nu doar un simplu ritual.
De acord, asta sustin si articolele parintilor si sfintilor date pe topic. Problema este tocmai ca majoritatea crestinilor nu sunt asa. Ucenicul sf. Grigorie Palama le spunea calugarilor din acel secol ca nu sunt la acelasi nivel cu crestinii din primele secole, cu atat mai mult credinciosii din zilele noastre.
Reply With Quote
  #7  
Vechi 21.01.2015, 16:35:11
ovidiu b.
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
De acord, asta sustin si articolele parintilor si sfintilor date pe topic. Problema este tocmai ca majoritatea crestinilor nu sunt asa. Ucenicul sf. Grigorie Palama le spunea calugarilor din acel secol ca nu sunt la acelasi nivel cu crestinii din primele secole, cu atat mai mult credinciosii din zilele noastre.
Cee ce tu nu înțelegi este că nimeni nu s-a pus pe picior de egalitate cu creștinii primelor veacuri care se împărtășeau zilnic sau oricum foarte des. Nu cred că cineva a adus în discuție așa ceva, ci doar se încearcă o resuscitare, o revenire la conștiința de altă dată, aceea a unității, a comuniunii (vezi mai sus pr. Porfirie). Evident că lucrurile nu se vor schimba peste nopate și nici scimbri majore nu vor avea loc, dar asta nu din cauza celor care ne învață, ci a nostră, a celor care nu facem nimic și mereu arătăm cu degetul spre celălat. Mereu dăm vina pe vremurile grele prin care trecem de parcă primii creștini au trăit vremuri mai ușoare. Tind să cred că pe vreamea lor era mult mai greu: din punct de vedere religios, social, material etc și totuși, trăiau raiul.

Last edited by ovidiu b.; 21.01.2015 at 16:37:34.
Reply With Quote
  #8  
Vechi 21.01.2015, 18:05:27
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ovidiu b. Vezi mesajul
Nu cred că cineva a adus în discuție așa ceva, ci doar se încearcă o resuscitare, o revenire la conștiința de altă dată, aceea a unității, a comuniunii (vezi mai sus pr. Porfirie).
Ti-am scris ca tocmai asta e marea problema, greseala de la care se porneste (inclusiv in privinta icoanelor). Intoarcerea la Biserica Primara, la primele secole crestine, este o conceptie strict protestanta. Toate conceptiile protestante vin astazi prin invatatura ecumenista, dar capata un ambalaj ortodox, ca sa para ortodoxe si cei ce nu cunosc bine invatatura nu le pot deosebi.
Asta e si argumentul pe care il dadeam neoprotestantilor pe forum, ca Hristos a spus ca Biserica nu va fi biruita niciodata. Biserica este infailibila, nu poate avea erori pe termen lung. Deci nu se poate ca din sec. IV pana in sec. XX sa adopte o practica gresita in privinta spovedirii inainte de impartasire cum spun Par. Schmemann si cei ce au adoptat ce a scris in acea carte. Acelea sunt exact ideile catolicilor, adoptate si ele inainte de Vatican II, in conformitate cu protestantismul ecumenit, cum spune si Par. Calciu. Si ca noi ar trebui sa ne intoarcem la adevarata Traditie, cea din primele secole. Biserica a stiut de ce a adoptat aceasta practica, stie Capul Hristos cum conduce Biserica, nu trebuie sa dea cineva lectii.
Nu Biserica trebuie reformata, invatatura si practicile ei sunt fara cusur, ci noi trebuie sa ne pocaim. E o actiune din interior, nu din afara (reformatii stim cine sunt). Adica dreapta credinta, reducerea pacatelor, rugaciune, etc. In primul rand dreapta credinta, ca in zilele noastre s-a infiltrat o invatatura straina, care e erezie. Fara dreapta credinta faptele sunt degeaba, harul se pierde.
Reply With Quote
  #9  
Vechi 21.01.2015, 11:24:26
Ioan_Cezar Ioan_Cezar is offline
Banned
 
Data înregistrării: 17.06.2014
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.618
Implicit ... intr-o luna se aduna mai putine pacate decat intr-o zi?

De cugetăm cantitativ, mecaniscist, materialist, așa am putea să credem, din păcate: că într-o zi se adună (altă exprimare materialistă, obiectualistă, de parcă păcatul ar fi o cantitate care se adună la alta, un obiect care se alătură altuia) mai multe păcate decât într-o lună.

Ei bine, cred că suntem de acord că se poate ca într-o zi să "se adune" mai multe și, mai ales, mai crunte păcate decât într-o sută de ani! Cu siguranță eu păcătuiesc într-o oră mai semnificativ decât gheron Iosif într-o viață!
Precum într-o clipă omul poate păcătui mai mult decât a păcătuit în mii de ani o omenire întreagă.

Dacă nu mă înșel, protopărinții noștri nu au avut nevoie de o lună ca să păcătuiască (atât de semnificativ încât și astăzi noi murim și păcătuim, ba până și Dumnezeu Cel Întrupat a murit - umilit, chinuit, batjocorit și răstignit pentru ștergerea pricinei ăsteia).
Într-o singură clipă a intrat moartea în om; nu într-o lună! O mușcătură din neascultare nu durează o lună, ci o clipă.
Într-o clipită a păcătuit și Iuda. Într-o clipă a păcătuit și David. Într-o clipă, Pavel ș.a.m.d.

Păcatele nu se măsoară după intervalul de timp, nici după mulțime, nici după alte însușiri materiale, obiectualiste, concrete.
Păcatul e un eveniment duhovnicesc, natura lui e spirituală. Așadar se cere cugetat și evaluat ca atare.

Lungimea o măsor cu (centi)metrul, greutatea o măsor cu (kilo)gramul, intensitatea curentului electric cu amperul. Dar păcatul nu are unități de măsură din lumea aceasta, nu depinde de secunde și adunări, ci e cântărit cu măsurile din instrumentarul Veșniciei. Care e unul duhovnicesc.

Așadar, răspunsul la întrebare este: depinde! Uneori da, uneori nu, deși nu contează atât "numărul păcatelor" (expresia păcătuiește prin concretismul intuitiv) cât gradul rupturii omului de Dumnezeu și consecințele acesteia. Pe care, cred, numai Dumnezeu le cunoaște deplin.
Reply With Quote
  #10  
Vechi 21.01.2015, 16:36:24
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de CristianR Vezi mesajul
Atunci se împărtășeau toți, formând o comunitate.
Se impartaseau toti pentru ca erau aproape la fel ca sfintii. De aceea formau o comuntiate si se deosebeau de ceilalti. Si era acea comunitate pentru ca toti isi puneau averile in comun si totul aveau in comun (observam ca si comunismul se luase dupa aceste idei). La inceput toti vorbeau in limbi dupa ce se botezau. Unii prooroceau sau faceau alte minuni. Se faceau mari minuni de sfintii martiri. Nu faceau pacate mari aproape niciodata, in cazul in care faceau erau opriti o lunga perioada de la impartasire. Am citit ca au inceput sa para calugarii pentru ca incepusera crestinii sa nu mai fie la fel ca la inceput.
Citat:
În prealabil postat de CristianR Vezi mesajul
De aceea este bine să se revină la împărtășirea tuturor credincioșilor, pentru a renaște comunitatea și comuniunea.
Impartasirea se da celor curatiti, altfel este foc care arde. La fel cum se spune ca slava lui Dumnezeu ii arde pe cei pacatosi. Autorii care sustin impartasirea dara spovedire au o conceptie deformata despre impartasire si spovedire, cu influente din afara ortodoxiei (a se vedea, de exemplu, articolul Par. Calciu ci celelalte). De aceea, un minim cerut este spovedirea si cateva zile de post. De aceea exista obiceiul de spovedit in timpul postului, pentru a se tine si post.
Dar Taina Spovedaniei da si har, odata cu iertarea pacatelor.
Reply With Quote
Răspunde