Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Despre Forum > Reguli generale de utilizare a forumului
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 20.01.2015, 23:39:50
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ovidiu b. Vezi mesajul
Cătălin, nu are sens să mai continuăm.
De vreo 20 de pagini nu mai avea sens sa continuam, dar tu nu esti interesat de ce spun parintii si care e adevarul, repeti tot timpul ce spune Par. Pruteanu, desi e contrazis de toti marii duhovnici. Important nu e ca cineva sa nu greseasca, ci sa nu persiste in ea, chiar daca i se spune adevarul. Noi nu avem cum sa ne intelegem, nu numai la acest subiect, ci la majoritatea ne-am contrazis, pentru ca noi credem lucruri diferite. Daca marturisesti credinta ortodoxa nu avem cum sa ne contrazicem aproape niciodata. Nu iti poti da seama ca spui lucruri gresite pentru ca cei care sunt in eroare nu-si dau seama de asta. De exemplu daca discutam cu un adventist putem sa-i aducem toate arguementele, el tot va crede ca are dreapta credinta si ca noi suntem in greseala. Tu razi de ecumensim, dar ce te impiedica sa citesti articole despre ecumenism, o sa fii surprins cate idei sunt acolo care se potrivesc cu ce crezi tu. Pana atunci e imposibil sa ne intelegem, ar insemna ca si eu sa cred lucruri gresite ca sa fim de acord.
Citat:
În prealabil postat de ovidiu b. Vezi mesajul
Răstălmăcești idei doar pentru a demonstra ceea ce tu vezi mereu: ecumenism și infleunță catolică.
Eu ti-am dat articole, daca nici Parintele Calciu nu stie ce spune... Daca vrei sa intelegi, te indrepti cu pasi mici pe un drum gresit, citeste invatatura ortodoxa, dar si articole despre ecumensim si despre invatatura protestanta. Nu poti vedea ceva gresit decat daca ai cunostintele necesare.
Citat:
În prealabil postat de ovidiu b. Vezi mesajul
Este interesant faptul că o încercare de revenire la Tradiția ortodoxă autentică este interpretată drept o influență catolică.
In primul rand e vorba de influenta protestanta, nu catolica. Trebuie sa intelegi ca nu exista reintoarcere la ceva din primele secole, pentru ca Biserica nu poate fi in eroare secole intregi. Tu nu ai citit niciodata ca asta e conceptia protestantilor? In al doilea rand nu cred ca ai inteles ce spun cei pe care ii sustii aici, Par. Pruteanu si Par. Schmemann (de fapt parintele Pruteanu repeta ideile Par. Schmemann). Ei spun ca in sec. IV a inceput sa patrunda aceasta practica gresita in Biserica si abia in sec. XIX, unii au revenit la practica impartasirii fara spovedanie.
Eu am mai dat aceste articole, legate de intoarcerea la Traditie: http://www.cuvantul-ortodox.ro/recom...erica-primara/
Uita-te la titlul articolului, ratacirea de tip protestant a intoarcerii la Biserica primara. Aici e o analiza mai detaliata: http://www.pemptousia.ro/2012/11/%E2...i-contextuala/
Reply With Quote
  #2  
Vechi 20.01.2015, 23:52:57
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Pentru cei ce doresc sa afle adevarul: Protoiereu Vladimir Vorobiev “Este cu neputinta o intoarcere mecanica la primele veacuri crestine. Problema consta in faptul ca in primele vea*curi masura vietii duhovnicesti era alta. E de ajuns sa amintim aici prigoanele. Daca acum incepem sa ne impartasim des, fara sa ne marturisim, vom obtine un rezultat cu totul nou, infricosator. Aceasta NU este o cale de urmat”. http://www.cuvantul-ortodox.ro/2011/...ata-la-nevoin/

Fericitul Filotei Zervakos a fost ucenic al Sfantului Nectarie de Eghina: http://www.cuvantul-ortodox.ro/2008/...-cuminecaturi/
El analizeaza o scrisoare a ucenicului Sf. Grigorie Palama adresata parintilor sinaiti care se impartisera in doua tabere, unii spuneau ca trebuie impartasire deasa si fara post, iar altii ca numai la 40 de zile, cel putin.
Raspunde primilor: "Spuneti adevarul ca împartasania deasa este impusa de canoane si ca crestinii din timpurile apostolice se împartaseau la fiecare Liturghie, dar trebuie sa spuneti si ceea ce Sfântul Apostol Pavel, gura lui Hristos, zice: “Sa se cerceteze omul pe sine însusi si asa sa manânce din pâine si sa bea din pahar. Caci cel ce manânca si bea cu nevrednicie, manânca si bea siesi osânda, ca unul care nesocoteste Trupul Domnului“ (I Co 11, 28-29). Daca vreti sa va împartasiti des, ca Sfintii Apostoli si primii crestini, trebuie sa se cerceteze fiecare pe sine si sa va gânditi bine daca sunteti si voi ca Sfintii Apostoli, daca sunteti la masura virtutilor Sfintilor Apostoli si a primilor crestini. Aceia aveau dragoste din tot sufletul si din toata inima fata de Dumnezeu, în vreme ce voi aveti multa dragoste fata de voi însiva si foarte putina fata de Dumnezeu. Aceia aveau o asa de mare iubire întreolalta, încât erau bucurosi sa se jertfeasca unul pentru altul. Voi însa va certati si îi pizmuiti pe fratii vostri, fiindca nu îmbratiseaza parerea voastra. Aceia, primii crestini, aveau toate în comun, banii, averile, mijloacele de subzistenta si nici unul nu zicea: acesta este al meu, acesta este al tau. Voi, desi sunteti monahi, nu aplicati aceasta. Preotul, putin înainte de a chema la Sfânta Împartasanie, zice cu voce tare: “Sfintele Sfintilor“, voind parca sa ne avertizeze si sa ne spuna: “Judecati si gânditi-va bine, daca sunteti sfinti, atunci sa va apropiati, fiindca Cele Sfinte se dau numai Sfintilor”. Daca avem într-adevar frica de Dumnezeu, credinta fierbinte si dragoste curata din tot sufletul si din toata inima, atunci sa ne apropiem daca nu, sa ne retinem un timp, si dupa ce ne-am ostenit si nevoit cu ajutorul lui Dumnezeu, pe care trebuie sa-l cerem totdeauna, sa fim si noi sfinti, sa fim ca Sfintii Apostoli si crestinii primelor veacuri, atunci sa ne apropiem des. Întrucât nu suntem imitatori ai virtutilor lor, sa fim atenti, ca nu cumva apropiindu-ne cu nevrednicie, în loc de folos sa ne producem paguba, fiindca Sfânta Împartasanie e foc care-i arde pe cei nevrednici."
Reply With Quote
  #3  
Vechi 21.01.2015, 07:42:26
tabitha's Avatar
tabitha tabitha is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 06.04.2011
Locație: usa
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.956
Implicit

Cătălin, tu împărtăseste-te rar, după cum crezi -
Si lasă-ne pe noi în pace să ne împărtăsim des. Cu binecuvântare de la duhovnici, bineînteles! :)
Reply With Quote
  #4  
Vechi 21.01.2015, 13:48:12
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de mirela.t Vezi mesajul
Cătălin, tu împărtăseste-te rar, după cum crezi -
Si lasă-ne pe noi în pace să ne împărtăsim des. Cu binecuvântare de la duhovnici, bineînteles! :)
Probabil ai citit doar ultimul mesaj sau legi impartasirea mai deasa de nespovedire. Eu am scris de impartasirea fara spovedire, citeste te rog mesajele de pe topic. Discutiile despre imparatsirea deasa sau rara au fost de-a lungul istoriri, dar impartasirea fara spovedanie inainte e sustinuta doar de Par. Schmemann dupa care s-a luat Par. Pruteanu. Eu despre aceasta scriu.
P.S. nu e dupa cum cred eu sunt cum crede el, asta e la protestanti, e dupa cum spune Biserica.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 21.01.2015, 14:26:22
CristianR's Avatar
CristianR CristianR is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.03.2014
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.298
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Probabil ai citit doar ultimul mesaj sau legi impartasirea mai deasa de nespovedire. Eu am scris de impartasirea fara spovedire, citeste te rog mesajele de pe topic. Discutiile despre imparatsirea deasa sau rara au fost de-a lungul istoriri, dar impartasirea fara spovedanie inainte e sustinuta doar de Par. Schmemann dupa care s-a luat Par. Pruteanu. Eu despre aceasta scriu.
P.S. nu e dupa cum cred eu sunt cum crede el, asta e la protestanti, e dupa cum spune Biserica.
Prin afirmațiile astea îl scoți pe părintele Schmemann afară din Biserică; precum și pe alți teologi care îi susțin opiniile; și nu este vorba doar de părintele Pruteanu.
Reply With Quote
  #6  
Vechi 21.01.2015, 15:04:37
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de CristianR Vezi mesajul
Prin afirmațiile astea îl scoți pe părintele Schmemann afară din Biserică; precum și pe alți teologi care îi susțin opiniile; și nu este vorba doar de părintele Pruteanu.
Daca sustine cineva ceva gresit nu inseamna ca e in afara Bisericii. Sfantul Grigorie a sustinut o erezie, apocatastaza, si e sfant. Diferenta intre cineva care a fost condamnat ca eretic si cineva care a sustinut o eroare e ca primul a persistat in eroare, chiar daca un Sinod intreg a condamnat erezia.
Legat de ceea ce sustine Par. Schmemann (pentru ca Par. Pruteanu si cei ce mai sustin impartasirea fara spovedire redau conceptiile din acea carte), probabil nu ai citit mesajele de pe topic. Intr-un articol se arata cum Par. Schmemann era influentat de conceptiile unor teologi francezi care voiau sa reformeze practica de la catolici in spirit protestant. Am gasit acum si articolul: http://www.cuvantul-ortodox.ro/2012/...nn/#more-51334
Acolo este si o critica la scrierea Par. Schmemann.

Last edited by catalin2; 21.01.2015 at 15:08:21.
Reply With Quote
  #7  
Vechi 21.01.2015, 15:18:28
CristianR's Avatar
CristianR CristianR is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.03.2014
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.298
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Daca sustine cineva ceva gresit nu inseamna ca e in afara Bisericii.
Am spus că i-ai scos în afara Bisericii pentru că tu spui că susții ceea ce spune Biserica. Or, Biserica nu este chiar atât de unitară în privința acestui aspect. Schmemann este, și el, o voce a Bisericii, la fel părintele Pruteanu, părintele Roman Braga, Sfântul Ioan din Kronstadt și mulți alții. Biserica are un dinamism și permite o anumită libertate în căutarea adevărului, care nu este întotdeauna foarte limpede pentru toată lumea. El se conturează tocmai în urma acestor dialoguri între teologi cu păreri diferite. Teologia nu este statică și nu aparține doar trecutului. Este vie, după cum viu este și Adevărul.
Reply With Quote
Răspunde