Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Biserica Romano-Catolica
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 26.01.2014, 23:38:50
AlinB AlinB is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.01.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 20.025
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Fani71 Vezi mesajul
Cred ca inteleg de ce voi din Romania reacionati atat de epidermic la miscarea ecumenica.
Probabil singurii ne-ortodocsi pe care ii intalniti sunt neoprotestantii agresivi. Am constatat si eu ca multi din romanii care vin acum in occident sunt trecuti la penticostali sau la adventisti (dintre elevii noi care vin la una din scolile mele, jumate sunt neoprotestanti).
Oare ei sunt modelul si ei sunt cei la care ne gandim cand spunem gaism lucruri in comun, avem de invatat si de la ei, si cand vorbim de rugaciuni comune (la unele ocazii)? Eu in orice caz nu.
Din pacate, atunci cand spui "crestini" vorbind de ecumenism, ii incluzi si pe ei.

"firma lor mama" e in Occident, aia care ii sponsorizeaza sunt aia buni si blanzi ca oile cu care probabil te gandesti ca ai putea avea totusi niste lucruri in comun.

Citat:
Cei de care vorbesti nici nu participa in general la intalnirile ecumenice si oricum, forme din astea extreme de rugaciune nu ar fi acceptate de restul crestinilor.
Vezi?
Catinel, catinel ajungem si la o imagine mai realista a relatiilor intre "crestini".

Citat:
Si nici nu ar invita alti crestini in 'saptamana rugaciunii pt unitate' ca sa se roage cu ei in alt scop decat prozelitic.
Esti sigur ca si ceilalti o fac in alt scop?
Exista diverse forme de prozelitism, sa stii.

Cea mai evidenta si directa in care incearca membrii de la confesiunea X sa treaca la ei.

Citat:
Ce rau face daca odata la cateva luni (pentru cei care au timp - eu cu copii nu mai am) eventual participi la o rugaciune in care nu e pomenita Maica Domnului sau sfintii? Cu ce afecteaza credinta ortodoxa asta?
Insa exista si o forma mai subtila, pe care cei ca tine nu o sesizeaza si anume, sa faca confesiunea X, traditionalista, istorica (ceea ce ei nu sunt) sa-i recunoasca drept crestini cand termenul corect care ii defineste este acela de secta crestina.

Citat:
Ba dimpotriva, prin contrast o afecteaza pozitiv, ca dupa saracia de acolo te bucuri mai tare de tezaurul de rugaciune ortodox.
La fel de bine te-ai putea gandi ca ai putea petrece ceva timp in Iad, ca in felul asta te-ai bucura si mai mult de Rai.

Citat:
Eu cand ma gandesc la protestantii (si mai ales catolicii, ce e drept) care merg cu placere la slujbele ortodoxe din cand in cand, nu ma gandeam la neoprotestanti, ci la unii protestanti sau catolici care apreciaza bogatia duhovniceasca din ortodoxie. Chiar daca anumite reticente, sau alte motve dogmatice sau culturale sau omenesti ii opresc de a trece la ortodoxie.
La fel avem chiar pe forum atei care asculta cantari ortodoxe si alte chestii asemenea.
De ce? Din motive culturale, estetice, etc.
Ce conteaza mai mult, si ceea ce le-ar folosi cu adevarat, este lasat complet deoparte.
Crezi ca la judecata au sa fie intrebati ce fel de muzica au ascultat?

Citat:
Aici, de multe ori, catolicii si protestantii au pus la dispozita ortodocsilor o biserica de-a lor si nu incearca nicidecum sa se bage in treburile noastre. Ce spuneti de asta, voi cei care sunteti atat de convinsi ca ei vor sa ne faca sa trecem la ei prin miscarea ecumenica?
Foarte dragutz din partea lor dar nu stiu daca ortodocsii ar trebui sa accepte.
Am auzit de un fenomen asemanator in Italia, cu romano-catolicii.
Le-au pus ortodocsilor la dispozitie un spatiu s-a ajuns la intalniri ecumenice si de la intalniri ecumenice la convertiri..

Deja romanii care isi petrec ceva timp pe acolo nu mai dau nume romanesti la copii ci italiene.
Pentru integrare, desigur.
Crezi ca i-ar deranja sa frecventeze si altfel de "biserica"?
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 26.01.2014, 23:55:10
Fani71 Fani71 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.04.2009
Locație: Bruxelles
Religia: Ortodox
Mesaje: 4.666
Implicit

Citat:
În prealabil postat de AlinB Vezi mesajul
Foarte dragutz din partea lor dar nu stiu daca ortodocsii ar trebui sa accepte.
Am auzit de un fenomen asemanator in Italia, cu romano-catolicii.
Le-au pus ortodocsilor la dispozitie un spatiu s-a ajuns la intalniri ecumenice si de la intalniri ecumenice la convertiri..

Deja romanii care isi petrec ceva timp pe acolo nu mai dau nume romanesti la copii ci italiene.
Pentru integrare, desigur.
Crezi ca i-ar deranja sa frecventeze si altfel de "biserica"?
'Fenomen asemanator'.. "nu ar trebui sa accepte' - ppfff! Crezi ca ortodocsii si-au putut permite, mai ales pe vremuri, sa isi construiasca biserici pe aici?

Ce se intampla este exact contrariul: se convertesc la ortodoxie unii catolici si protestanti care au facut astfel cunostiinta cu ortodoxia.

Ca unii ortodocsi trec la alte confesiuni, se intampla in general nu din cauza ca o parohie are contacte cu cei care le-au imprumutat sau dat biserica, ci pentru ca bisericile locale 'mame' pun mai mult accent pe natonalism decat pe credinta, si cum cineva se integreaza in tara in care s-a mutat, isi pierde si ortodoxia, pentru ca o asociaza doar cu natia. Ce-i asa grav daca au nume italiene? Unul din copiii mei se numeste Géry - un nume foarte ortodox (un sfant din sec. al 7lea, care a fondat dupa legenda orasul Bruxelles, pt ca a fost eremit pe aici), insa nicidecum romanesc. Ce-i neortodox in asta?

Singurii care raman ortodocsi la a doua, treia generatie sunt cei care au reusit sa denationalizeze partial ortodoxia, sa o despinda de o singura limba si cultura materna de ex., sa aibe slujbe in tara in care stau. De multe ori pastreaza si ceva din cultura de origine, dar nu fac din asta centrul vietii lor.

Este clar ca exista si miscari si grupari care fac prozelitism, dar din ce am cunoscut eu aici, ceilalti sunt destul de relativisti - asa cum ne acuzati voi pe noi 'ecumenistii' ca am fi si nu li se pare interesant sa converteasca pe nimeni la confesiunea lor. Ortodcsii sunt lasati in pace, in general, sa isi traiasca credinta lor, ba ceilalti ii privesc chiar cu multa binevointa si vor sa afle cate ceva de la ei.
Si ca sa nu abati iar fulgerele-ti asupra mea: nu, nu apar atitudinea lor relativista, o constat, si constat ca are si efecte pozitive in cazul ortodoczsilor care stau in occident in zilele noastre.
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii)
Reply With Quote
  #3  
Vechi 27.01.2014, 19:01:12
AlinB AlinB is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.01.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 20.025
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Fani71 Vezi mesajul
'Fenomen asemanator'.. "nu ar trebui sa accepte' - ppfff! Crezi ca ortodocsii si-au putut permite, mai ales pe vremuri, sa isi construiasca biserici pe aici?
Nu e musai sa construiasca o biserica.
Pot inchiria o sala, un loc, pentru cateva zile si ore pe saptamana.

La o adica ne-am descurcat cand trebuia sa slujim prin pesteri si in aer liber, iar acum, nu?

Sigur ca primind acest fel de daruri, in felul asta fac o economie dar pretul platit in final s-ar putea sa fie mult mai scump.

Citat:
Ce se intampla este exact contrariul: se convertesc la ortodoxie unii catolici si protestanti care au facut astfel cunostiinta cu ortodoxia.
Foarte bine, dar daca pentru un convertit din asta doi trei ortodocsi se convertesc la relativism, chiar ramand formal ortodocsi, nu cred ca e o situatie prea fericita

Citat:
Ca unii ortodocsi trec la alte confesiuni, se intampla in general nu din cauza ca o parohie are contacte cu cei care le-au imprumutat sau dat biserica, ci pentru ca bisericile locale 'mame' pun mai mult accent pe natonalism decat pe credinta, si cum cineva se integreaza in tara in care s-a mutat, isi pierde si ortodoxia, pentru ca o asociaza doar cu natia.
Stiu teoria asta a ta, a fost dezvoltata pe alt topic, nu mai tin minte daca am incheiat-o sau am ramas dator cu un raspuns, oricum afirmatia de mai sus este bazata pe niste observatii subiective si eroare de logica numita "cum hoc ergo propter hoc" care nu ia in considerare si alti factori.

Citat:
Ce-i asa grav daca au nume italiene? Unul din copiii mei se numeste Géry - un nume foarte ortodox (un sfant din sec. al 7lea, care a fondat dupa legenda orasul Bruxelles, pt ca a fost eremit pe aici), insa nicidecum romanesc. Ce-i neortodox in asta?
Nu cred ca e o ramura a discutiei care merita continuata.

Citat:
Este clar ca exista si miscari si grupari care fac prozelitism, dar din ce am cunoscut eu aici, ceilalti sunt destul de relativisti - asa cum ne acuzati voi pe noi 'ecumenistii' ca am fi si nu li se pare interesant sa converteasca pe nimeni la confesiunea lor.
Fiind probabil o majoritate nici nu au primit instructiuni in acest sens, ca cei de aici carora le arde buza dupa noi membri, inclusiv pentru a justifica fondurile primite din afara.

Citat:
Ortodcsii sunt lasati in pace, in general, sa isi traiasca credinta lor, ba ceilalti ii privesc chiar cu multa binevointa si vor sa afle cate ceva de la ei.
Bunavointa? Esti sigura ca nu e chiar un aer de superioritate acolo?
Despre ce confesiune vorbim mai exact?

Ia sa le spui ca dupa parerea ta de ortodox, Luther a facut o greseala teribila, pentru ca o data ce si-a dat seama de eroarea in care erau romano-catolicii, trebuia sa se intoarca la ortodoxie, nu sa adanceasca schisma si erezia.

Sa vezi atunci cum s-a dus la vale bunavointa si integrarea.
Sigur, tu stii lucrurile astea, dar o spui doar in gandul tau.

Ca "marturisitorii" care pe timpul comunistilor, isi faceau cruce cand treceau pe langa o biserica cu ...limba in gura.

Citat:
Si ca sa nu abati iar fulgerele-ti asupra mea: nu, nu apar atitudinea lor relativista, o constat, si constat ca are si efecte pozitive in cazul ortodoczsilor care stau in occident in zilele noastre.
Despre ce efecte pozitive vorbim mai exact?
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau.

Last edited by AlinB; 27.01.2014 at 19:03:51.
Reply With Quote
  #4  
Vechi 27.01.2014, 20:36:24
Fani71 Fani71 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.04.2009
Locație: Bruxelles
Religia: Ortodox
Mesaje: 4.666
Implicit

Citat:
În prealabil postat de AlinB Vezi mesajul

Foarte bine, dar daca pentru un convertit din asta doi trei ortodocsi se convertesc la relativism, chiar ramand formal ortodocsi, nu cred ca e o situatie prea fericita
Aici cine face argumentare fara statistici?


Citat:
În prealabil postat de AlinB Vezi mesajul
Stiu teoria asta a ta, a fost dezvoltata pe alt topic, nu mai tin minte daca am incheiat-o sau am ramas dator cu un raspuns, oricum afirmatia de mai sus este bazata pe niste observatii subiective si eroare de logica numita "cum hoc ergo propter hoc" care nu ia in considerare si alti factori.
Multe din observatiile noastre sunt subiective, pentru ca nu suntem masini sa putem scoate din datele de baze statistici la fiecare afirmatie.

Si tu dai argumlente de acest gen, aproape in fiecare postare. De exemplu presupunerile tale de ce se intampla cand ceilalti ne imprumuta biserica lor.

Eu imi bazez afirmatiile pe observatiile facute timp de 25 de ani, plus marturiile unor preoti pe care ii cunosc bine. Sigur, nu am dovezi pe care le-as putea posta.

Citat:
În prealabil postat de AlinB Vezi mesajul
Bunavointa? Esti sigura ca nu e chiar un aer de superioritate acolo?
Exista de toate, fiind vorba de oameni. (Dar ce propuneti voi nu este un triumfalism si o superioritate? Aaa, uitasem, noçi avem dreptate.. Pai asa cred si ceilalti... e dreptul lor sa creada ce vvor, gfie ca au sau nu dreptate)
Dar exista, actual, si multa bunavointa si interes.
Din experienta mea.

Ia sa le spui ca dupa parerea ta de ortodox, Luther a facut o greseala teribila, pentru ca o data ce si-a dat seama de eroarea in care erau romano-catolicii, trebuia sa se intoarca la ortodoxie, nu sa adanceasca schisma si erezia.
[/quote]

Parerea mea este ca ar fi fost intr-adevar bine sa se intoarca spre ortodocsi, dar din cate am citit eu, au fost niste contacte cu Constantinopolul, care s-au oprit din cauza ortodcsilor (care erau ocupati cu turcii si aveau alte griji atunci). Erau si bariere culturale mari. Dar nu am studiat subiectul destul ca sa bag mana in foc.
Cred ca in acea epoca nu era pur si simplu posibil (omeneste vorbind) sa se faca acea unire. Din pacate.
Nu m-as sfi sa imi spun aceasta parere intr-o discutie serioasa.
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii)
Reply With Quote
Răspunde

Tags
catolicism, credinta, papa