![]() |
![]() |
|
|
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Intreaba-i de ce (neoprotestanti in special) si o sa-ti vina sa o iei la fuga daca intr-adevar ai evlavie la Maica Domnului... Ba nu, tie o sa-ti vina sa te gandesti la comuniune euharistica cu ei..
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. Last edited by AlinB; 26.01.2014 at 23:26:23. |
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Nu am zis nicaieri ca ar fi bine sa nu o cinstesti in mod special pe Maica Domnului, asa cum nu o cinstesc protestantii. Faceam doar observatia ca a nu o cinsti, a nu-i adresa rugaciuni (in slujbe) nu este egal cu a profetra invective ala adresa ei. Nu am zis nici ca se intrevede comuniunea euharistica cu ei. Am spus chiar ca pare farte departe (mai ales cu protestantii, dar si cu catolicii). Cand am vorbit despre asta, ma refeream la intrebarea cuiva despre rugaciunea comuna intre crestini (la slujbele 'ecumenice' sau daca ar participa un ortodox la o slujba protestanta). Si ziceam ca poti sa participi in masura in care nu este ceva care contrazice direct invatatura ortodoxa. Dar sigur, chiar modul de a sluji o contrazice, in mare masura. Asta este o problema, dar dupa parerea mea, poti participa din cand in cand, si te ruga in masura in care poti.
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii) |
#3
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Da, evident, cum nu mi-am dat seama. De ce sa nu deschidem o linie ecumenica si cu ateii, la o adica? Citat:
Ca e imposibil sa ajungi acolo si sa-ti pastrezi si orientarea ortodoxa, eu cred ca e evident, ti-au spus-o si altii. Citat:
Citat:
__________________
Suprema intelepciune este a distinge binele de rau. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Si aici vorbeam de crestini, nu de cei care nu il recunosc pe Hristos ca Fiul lui Dumnezeu. Asta este baza comuna de care vorbeam. Da, dar am spus ca unirea euharistica este imposibila sau foarte putin probabila din punct de vedere uman in conditiile actuale, si ca este dezirabila in masura in care si daca se ajunge la o unire de credinta. Nu se poate unire euharistica in afara unirii de credinta. [quote=AlinB;549084] Ca e imposibil sa ajungi acolo si sa-ti pastrezi si orientarea ortodoxa, eu cred ca e evident, ti-au spus-o si altii. Am spus-o chiar eu. Este problematica aceasta rugaciune si cere un efort si discernamant. Dar cred ca ar trebui sa incercam sa avem acest discernamant si sa ne rugam pana unde putem impreuna cu ceilalti, folosind baza comuna.
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii) |
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Martirii preferau sa moara doar pentru ca erau pusi sa aduca jertfa zeilor, chiar si numai o data. Iata canoanele date chiar de Apostoli: Canonul 10 "Dacă cineva s-ar ruga, chiar și în casă, împreună cu cel afurisit (scos din comuniune), acela să se afurisească." Canonul 45 "Episcopul sau presbiterul sau diaconul, dacă numai s-a rugat împreună cu ereticii, să se afurisească; iar dacă le-a permis acestora să săvârșească ceva ca clerici (să săvârșească cele sfinte), să se caterisească. Canonul 33 Laodiceea: "Nu se cuvine a ne ruga impreuna cu ereticii sau cu schismaticii." Si, pentru ca vorbeam de botezul eterodocsilor, tot canoanele Sfintilor Apostoli: CANONUL 46 apostolic (TAINELE ERETICILOR NU SUNT TAINE) Poruncim să se caterisească episcopul sau presbiterul care a primit (ca valid) botezul ori jertfa (euharistia) ereticilor. Căci ce fel de împărtășire (înțelegere) are Hristos cu Vcliar? Sau ce parte are credinciosul cu ne*credinciosul? (II Cor. 6,15). Tot aici spune ca ei nu sunt cu Hristos. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Nu e dat oricui să observe subtilitățile. |
|