![]() |
![]() |
|
#171
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Este invatatura sfantului Inochentie, asta am sustinut si eu pana acum in privinta suflarii Sfantului Duh, este invatatura ortodoxa. Acel pasaj este folosit deseori de cei ce au conceptii ecumeniste pentru a justifica invatatura aceea. Copiez mesajul: Când și cine dobândește Duhul Sfânt? [COLOR=#810081]http://www.calauzaortodoxa.ro/calauz...hului-sfant-i/[/COLOR] "Iisus Hristos a zis: “Vântul suflă unde voiește și tu auzi glasul lui, dar nu știi de unde vine, nici unde se duce. Astfel este cu oricine născut din Duhul” (Ioan 3, 8). Aceste cuvinte înseamnă că putem să auzim prezența Duhului în inima noastră, s-o simțim și s-o pipăim, dar nu putem niciodată să ghicim de dinainte împrejurarea și ceasul în care ne va vizita. Vedem că Apostolii au primit Duhul Sfânt în momentul în care nici nu se așteptau. Doar în ziua Rusaliilor le-a fost prevestită venirea Duhului, care s-a întâmplat în ziua rânduită, în locul rânduit. Și atunci n-au primit Duhul Sfânt ca răsplată pentru reușitele lor personale, ci în dar, pentru credința și nădejdea lor. Rugăciunea din tot sufletul, căruia i se dedicaseră de la Înălțarea Domnului până la venirea Duhului Sfânt, nu era atât un mijloc ca să primească Duhul, cât o pregătire pentru acest eveniment. Prin urmare, nimeni nu poate să știe în ce moment și în ce chip va primi darurile Sfântului Duh, pentru că darurile se dau pe neașteptate, atunci când vrea, și celui care vrea Dătătorul darurilor. De aceea, fac o mare greșeală cei care așteaptă să primească Duhul Sfânt într-un loc concret, și la o anumită oră. Mai ales cei care născocesc mijloacele proprii pentru dobândirea acestui scop, nu numai că nu primesc Duhul Sfânt, dar își iau asupra lor un păcat înfricoșător. Înainte să vorbim despre cum putem să dobândim Duhul Sfânt, trebuie să subliniem că acesta se dă doar celor cu adevărat credincioși. Și credinciosul adevărat este cel care mărturisește corect Sfânta credință ortodoxă, fără niciun adaos, lipsă sau schimbare, așa cum ne-au lăsat-o Sfinții Apostoli și cum ne-au formulat-o și au garantat-o Sfinții Părinți la Sinoadele Ecumenice. Orice îndoială sau sofism, pe teme de credință, înseamnă neascultare. Și cel care nu ascultă nu poate niciodată să devină locaș în care să se sălășluiască Duhul Sfânt. " de Sfântul Inochentie al Moscovei extras din: Glasul Sfintilor Parinti – Editura Egumenita 2008 |
#172
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Chiar cu cateva zile inainte am scris un mesaj pe tema asta: http://www.crestinortodox.ro/forum/s...9&postcount=65 http://www.ziarullumina.ro/societate...ta-de-dumnezeu IPS. Ciprian Campineanu: "După Sfinții Părinți, acești copii nu suferă chinurile iadului... Așa au trăit și drepții Vechiului Testament, care nu s-au împărtășit de lumina dumnezeiască, până nu a coborât la iad Domnul nostru Iisus Hristos. Drepții Vechiului Testament nu au suferit de chinurile iadului (înțelese ca stare de întristare, de singurătate), dar nu s-au împărtășit de lumină, în schimb, s-au împărtășit de o pace, de o liniște sufletească. Abia în momentul în care Mântuitorul Hristos a coborât la iad, a introdus starea de lumină, Lumina Învierii, și astfel s-a făcut începutul Raiului." Citat:
Pelagianismul nega transmiterea pacatului original sau a urmarilor sale si de aceea botezul nu mai e necesar, omul poate face fapte bune si sa se mantuiasca si fara ajutorul harului primit la botez. Asadar nu se refera doar la cei din Biserica, ci si la cei nebotezati (adica din afara Bisericii). Astfel intruparea Mantuitorului a fost mai mult pentru a avea oamenii un exemplu de urmat, nu pentru Botez si Sfintele Taine. http://en.wikipedia.org/wiki/Pelagianism Vedem ca si catehismul spune ca nimeni nu se poate mantui fara har, si ca harul nu poate fi primit in urma faptelor fara a fi botezat, se primeste la Botez. La fel spun si sfintii, faptele bune nu sunt mantuitoare daca mai inaitne omul nu vine in Biserica sa primesca harul. De aceea spune si Iisus ca cine nu se boteaza nu ajunge in Imparatie. Catolicii nu au negat nici ei botezul cu invataturile lor noi, ci au spus ca aceia au botezul dorintei. A fost un ierarh sau un grup care s-au opus acestei invataturi (am discutat despre asta cu userul catolic odata), cea a botezului dorintei pentru toti, invatatura lor a fost condamnata. De asemenea, nici in ecumenism nu se spune ca ar conta doar faptele, au teoria ramificarii harului, astfel fiecare cult are har si botez. Doar faptele sunt in conceptia filozofilor atei, care neavand si credinta au spsu ca omul trebuie sa faca binele si sa fie moral. In invatatura ortodoxa pentru mantuire sunt necesare harul, credinta drepta si faptele credintei. E adevarat, pot fi si exceptii, de exemplu unii pagani s-au mantuit dupa ce au ajuns in Iad, dar la rugaciunea unor sfinti. Doar atat cunoastem din revelatie. |
#173
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Șeolul și Iadul Referitor la perioada Vechiului Testament, este de menționat că felul în care văd creștinii iadul și felul în care vedeau vechii evrei șeolul este diferit. Șeolul este Locuința morților, locul unde se duceau sufletele tuturor morților. Dar Șeolul nu este Iadul de care vorbește creștinismul, adică nu este iadul așa cum este el descoperit prin revelația noului testament. Deci este evident prin urmare că nu este o surpriză că drepții vechiului testament nu erau supuși la chinuri sau la munci în șeol; de fapt, nu doar drepții, ci toți oamenii care treceau în "împărăția umbrelor" erau lipsiți de chinuri, de munci, și asta pentru că șeolul era un fel de loc de odihnă, nu o odihnă mântuitoare, dar o odihnă a morții. Asta era șeolul, iadul însă, și mai ales în felul în care este descris în Apocalipsă, acel "iaz de foc", nu poate să fie lipsit de chinuri. Cine ajunge acolo în foc va fi în vecii vecilor. Teoria asta cu multe locașuri în iad nu am mai auzit-o până acum, după cum am mai spus, și oricum nu în varianta în care ar exista locașuri în iad, în focul iadului, în care să fie o lipsă de chinuri. ------ Asta este învățătura ta "ortodoxă", cum că în iad nu toți vor avea parte de munci. Dar asta să fie învățătura Bisericii? Eu cred că nu, dar până găsești tu vreun citat în catehism, îți dau eu niște trimiteri la Scriptură, la Noul Testament, cu care văd că nu ești prea familiar, ba dimpotrivă văd că îți e foarte străin, atât în formă cât și în conținut. Ce zice Hristos în Evanghelia după Matei la 25,41? "Plecați de la Mine, blestemaților, în focul cel veșnic, pregătit pentru diavolul și îngerii lui." Ai impresia că iadul, focul cel veșnic, are cumva lăcașuri în care nu sunt munci, chinuri, arderi, și veșnice? Dar ce zice la Matei 13,42? "Plânsul și scrâșnirea dinților"!! Ai cumva impresia că astea nu sunt munci, nu sunt chinuri? Matei 8,12 la fel! Dar la Apocalipsă 20,10, unde se vorbește de "iazul de foc" unde vor fi chinuiți în vecii vecilor? Asta este învățătura ortodoxă, Cătăline! A ta este greșită, nu se bazează pe Sfânta Scriptură, și cred că nici pe catehism, ci doar pe felul în care ai lipit tu laolaltă diferite citate, potrivindu-le cum ți s-a părut după mintea ta mai corect; vedem deci că marele ascultător de învățătura revelată ascunde un mare compilator de citate, de unde extrage învățătura după cum i se pare lui că ar fi mai logică. |
#174
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
Restul nu știu din ce "revelații" cunoști tu că cele de mai sus ar fi adevărate. Eu nu am auzit de astfel de revelații, pentru mine ca și creștin revelațiile se află în Sfânta Scriptură și în Sfânta Tradiție; dacă tu ai alte surse de revelații dumnezeiești, cu valoare în mântuire, cred că ești în afara canonului creștinesc, să-i zic așa, și este problema ta și a surselor acelor "revelații". Și de altfel, nu știam, cred că tot prin revelații ei fi auzit, că rugăciunea unor sfinți poate să țină loc de Sfântul Botez; trebuie să recunosc că până acum nu am auzit nici în vreun catehism, nici la vreun sfânt părinte, nici prin Biblie, nici prin vreun manual de dogmatică aceste zvonuri, reale sau nu, nu știu, pe care tu le numești revelație (divină). |
#175
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#176
|
|||
|
|||
![]()
Tu imi scrii dupa logica ta, eu ti-am dat citat. Spui de Seol cum il intelegeau iudeii de atunci, fariseii intelegeau ceva, saducheii altceva, noi stim exact cum e, nu presupunem ca ei. Stim ca Iisus S-a dus in Iad si a luat pe drepti de acolo. Bineinteles ca Avraam si Sfantul Iov si ceilalti sfinti nu erau la munci in Iad, ai si citatul din episcopul Buzaului, dar daca o sa cauti pe net o s ama gasesti si alte citate si articole, nu am eu timp sa caut acum.
|
#177
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Cum sa ne faca de ras, cand Imparatul Traian stim ce viata a avut si i-a mai si prigonit pe crestini. Cunoastem doar doua cazuri, mentionate si de Sfantul Ioan Damaschin, atat cunoastem. Iar Sfantul Damaschin le enumera la cele mai mari minuni pe care le poate face rugaciunea. Noi ne bazam pe ce ni s-a revelat si ce spune Biserica, nu pe ce revelam noi din imaginatia noastra. |
#178
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#179
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
În cazul ăsta trebuie să recunosc că ai o imaginație nu foarte bogată, nici măcar atunci când emiți genul de sectarisme și de erezii pe care le emiți pe acest fir de discuție (ca și pe altele de altfel). După cum am demonstrat foarte clar, aberațiile pe care le emiți referitor la mergerea în iad cu necesitate a nebotezaților în BO nu au nici cea mai mică legătură cu învățătura Bisericii, a Sfinților, a Scripturii, a Sfinților Părinți, a Sinoadelor, a Catehismului, ci exclusiv cu greșita, eretica și sectara interpretare a unor cuvinte ale unui prelat înțelese greșit în contextul lor de către tine ori a cuvintelor unor sfinți, cu alte cuvinte învățătura ta este pur și simplu roada stearpă și lipsită de viață, putredă încă din născare, a imaginației tale ce poartă în mod evident pecetea necunoașterii, a interpretărilor mistificate și a ieșirii din albia învățăturii ortodoxe creștinești. |
#180
|
||||
|
||||
![]() Citat:
De un an de zile spui tot felul de invaturi gresite, imaginate de tine, nu e mai usor sa iei catehismul si sa il citesti? Tu spui ca sfantul Ignatie trebuie interpretat altfel, dar dupa invatatura ta. Dar am dat doar citatul din sfantul Igantie? Am dat si din catehism, din Sfantul Serafim, in alte mesaje am dat citate din Sfantul Iustin Popovici, sfantul Nicolae Velimirovici si altii. Citeste te rog cartea sfantului Iustin, Biserica ortodoxa si ecumensimul, o gasesti gratis aici: http://tineretulortodox.md/wp-conten...cumenismul.pdf Ce scrie in catehism? "242. Daca harul e o lucrare necreata a lui Dumnezeu in sufletul nostru si daca prin el insusi Duhul Sfant lucreaza in noi mantuirea, oare s-ar putea mantui omul si fara de har? Nu, omul nu se poate mantui fara de har (Efes. 2, 8; Ioan 15, 5). Harul ii este de trebuinta omului chiar de la inceput (Ioan 3,5). Harul pune inceputul mantuirii in om, si nu omul prin staruintele sale. Aceasta inseamna ca harul ii vine in dar (Rom. 3, 24), nu pentru oarecare fapte ale sale. inainte de a veni harul, omul nu poate face fapte prin care sa se mantuiasca, sau macar sa induplece pe Dumnezeu sa-i dea harul prin care sa se mantuiasca." Tu spui ca se poate si fara har si botez si invatatura din catehism e eretica. Dimpotriva, tu afirmi pelagianismul, care spunea ca omul se poate mantui si fara Botez si Sfintele Taine. Iisus spune ca nimeni nu se poate mantui daca nu se boteaza, tu spui ca stii mai bine. Pe cine sa credem, pe tine sau invatatura dreapta? Afirmi ca unii se mantuiesc, unii se salveaza, de unde invatatura aceasta, unde ai gasit-o scrisa undeva in ortodoxie? Si mai afirmi ca faptul ca sunt mai multe locasuri in Iad nu e ortodoxa, dar iei una probabil de la protestanti si spui ca-i ortodoxa. Alte invataturi gresite: Citat:
Citat:
Citat:
In al doilea rand arata-mi si mie unde ai demostrat tu ceva, ca doar eu am dat citate si din sfinti si din catehism si din Sfanta Scriptura. Tu nu ai dat nimic, doar repeti ceva gandit de tine, bazat pe ratiunea ta. Are Sfantul Igantie un pasaj cu interprtarea dupa ratiunea noastra, il poti citi. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Casatoria in afara Bisericii Ortodoxe, recunoscuta sau nu? | Marius22 | Nunta | 168 | 26.06.2025 00:02:34 |
Tainele savarsite in afara Bisericii | morfix333 | Intrebari utilizatori | 141 | 16.05.2011 12:01:10 |
Cum masuram moralul unui crestin in viata din afara bisericii? | patinina34 | Generalitati | 31 | 01.04.2011 08:51:56 |
Preot (paroh) si enoriasi - comunicare in afara bisericii(?) | sophia | Preotul | 31 | 19.07.2009 22:28:59 |
Botezul in afara Bisericii | maggie | Botezul | 8 | 03.12.2008 14:43:57 |
|