Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Dogmatica
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #171  
Vechi 19.08.2013, 18:36:33
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Decebal Vezi mesajul
Eu cred că ți-am pus o întrebare destul de simplă (referitor la Ioan 3,8)
Raspunsul l-a dat antiecumenism pe alt topic: http://www.crestinortodox.ro/forum/s...6&postcount=56
Este invatatura sfantului Inochentie, asta am sustinut si eu pana acum in privinta suflarii Sfantului Duh, este invatatura ortodoxa. Acel pasaj este folosit deseori de cei ce au conceptii ecumeniste pentru a justifica invatatura aceea.
Copiez mesajul:
Când și cine dobândește Duhul Sfânt?

[COLOR=#810081]http://www.calauzaortodoxa.ro/calauz...hului-sfant-i/[/COLOR]


"Iisus Hristos a zis: “Vântul suflă unde voiește și tu auzi glasul lui, dar nu știi de unde vine, nici unde se duce. Astfel este cu oricine născut din Duhul” (Ioan 3, 8). Aceste cuvinte înseamnă că putem să auzim prezența Duhului în inima noastră, s-o simțim și s-o pipăim, dar nu putem niciodată să ghicim de dinainte împrejurarea și ceasul în care ne va vizita. Vedem că Apostolii au primit Duhul Sfânt în momentul în care nici nu se așteptau. Doar în ziua Rusaliilor le-a fost prevestită venirea Duhului, care s-a întâmplat în ziua rânduită, în locul rânduit. Și atunci n-au primit Duhul Sfânt ca răsplată pentru reușitele lor personale, ci în dar, pentru credința și nădejdea lor. Rugăciunea din tot sufletul, căruia i se dedicaseră de la Înălțarea Domnului până la venirea Duhului Sfânt, nu era atât un mijloc ca să primească Duhul, cât o pregătire pentru acest eveniment. Prin urmare, nimeni nu poate să știe în ce moment și în ce chip va primi darurile Sfântului Duh, pentru că darurile se dau pe neașteptate, atunci când vrea, și celui care vrea Dătătorul darurilor. De aceea, fac o mare greșeală cei care așteaptă să primească Duhul Sfânt într-un loc concret, și la o anumită oră. Mai ales cei care născocesc mijloacele proprii pentru dobândirea acestui scop, nu numai că nu primesc Duhul Sfânt, dar își iau asupra lor un păcat înfricoșător. Înainte să vorbim despre cum putem să dobândim Duhul Sfânt, trebuie să subliniem că acesta se dă doar celor cu adevărat credincioși. Și credinciosul adevărat este cel care mărturisește corect Sfânta credință ortodoxă, fără niciun adaos, lipsă sau schimbare, așa cum ne-au lăsat-o Sfinții Apostoli și cum ne-au formulat-o și au garantat-o Sfinții Părinți la Sinoadele Ecumenice. Orice îndoială sau sofism, pe teme de credință, înseamnă neascultare. Și cel care nu ascultă nu poate niciodată să devină locaș în care să se sălășluiască Duhul Sfânt. "

de Sfântul Inochentie al Moscovei
extras din: Glasul Sfintilor Parinti – Editura Egumenita 2008
Reply With Quote
  #172  
Vechi 19.08.2013, 19:11:01
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Decebal Vezi mesajul
Ți-a spus și Daniel foarte clar că nu există lăcașuri în iad, în iadul de după judecată, în care să nu fie chinuri, munci, așa cum ai afirmat dumneata potrivit propriei dumitale învățături, nejustificate de nimic de altfel.
Iar eu iti scriu a doua oara ca ti-am raspuns la aceasta in alt mesaj de pe topic, nu stiu de ce nu l-ai citit. Asa ca il reiau:
Chiar cu cateva zile inainte am scris un mesaj pe tema asta: http://www.crestinortodox.ro/forum/s...9&postcount=65
http://www.ziarullumina.ro/societate...ta-de-dumnezeu
IPS. Ciprian Campineanu: "După Sfinții Părinți, acești copii nu suferă chinurile iadului...
Așa au trăit și drepții Vechiului Testament, care nu s-au împărtășit de lumina dumnezeiască, până nu a coborât la iad Domnul nostru Iisus Hristos. Drepții Vechiului Testament nu au suferit de chinurile iadului (înțelese ca stare de întristare, de singurătate), dar nu s-au împărtășit de lumină, în schimb, s-au împărtășit de o pace, de o liniște sufletească. Abia în momentul în care Mântuitorul Hristos a coborât la iad, a introdus starea de lumină, Lumina Învierii, și astfel s-a făcut începutul Raiului."
Citat:
În prealabil postat de Decebal Vezi mesajul
Nu am spus că au învățături greșite, ci că sunt niște perspective limitate, care vorbesc doar în anumite contexte. Am mai dat de înțeles aceste lucruri, dar văd că ai trecut peste postări, sau te-ai făcut că nu vezi, sau pur și simplu nu te prea descurci cu înțelegerea în anumite chestiuni.
Pelagianismul era o învățătură în contextul Bisericii. Ceea ce eu am afirmat este sau poate fi valabil pentru cei din afara Bisericii, și care din motive obiective nu au putut să beneficieze de Biserică, însă au fost în același timp exemplari, cu mult mai exemplari decât noi "creștinii", noi "ortodocșii", în faptele și conștiința lor. Ăsta nu este pelagianism. Poate fi considerat cazul pe care "catolicii" îl denumesc ignoranță invincibilă, adică în cazurile în care în mod obiectiv cineva nu a putut să cunoască adevărul și să primească harul în Biserică;
Eu am dat ce spun sfintii si catehismul ortodox, tu imi spui o invatatura preluata de catolici cand au adoptat unele conceptii ecumensite, dupa Conciliul Vatican II. Stii si tu (ca de la tine am luat citatele, daca nu ma insel) ce invatatura aveau catolicii pana la Conciliul Vatican II, ca nimeni nu se poate mantui daca nu e membru al BC, fie ei si schimatici si orice virtuti ar fi avut.
Pelagianismul nega transmiterea pacatului original sau a urmarilor sale si de aceea botezul nu mai e necesar, omul poate face fapte bune si sa se mantuiasca si fara ajutorul harului primit la botez. Asadar nu se refera doar la cei din Biserica, ci si la cei nebotezati (adica din afara Bisericii). Astfel intruparea Mantuitorului a fost mai mult pentru a avea oamenii un exemplu de urmat, nu pentru Botez si Sfintele Taine. http://en.wikipedia.org/wiki/Pelagianism
Vedem ca si catehismul spune ca nimeni nu se poate mantui fara har, si ca harul nu poate fi primit in urma faptelor fara a fi botezat, se primeste la Botez. La fel spun si sfintii, faptele bune nu sunt mantuitoare daca mai inaitne omul nu vine in Biserica sa primesca harul. De aceea spune si Iisus ca cine nu se boteaza nu ajunge in Imparatie.
Catolicii nu au negat nici ei botezul cu invataturile lor noi, ci au spus ca aceia au botezul dorintei. A fost un ierarh sau un grup care s-au opus acestei invataturi (am discutat despre asta cu userul catolic odata), cea a botezului dorintei pentru toti, invatatura lor a fost condamnata.
De asemenea, nici in ecumenism nu se spune ca ar conta doar faptele, au teoria ramificarii harului, astfel fiecare cult are har si botez.
Doar faptele sunt in conceptia filozofilor atei, care neavand si credinta au spsu ca omul trebuie sa faca binele si sa fie moral. In invatatura ortodoxa pentru mantuire sunt necesare harul, credinta drepta si faptele credintei.
E adevarat, pot fi si exceptii, de exemplu unii pagani s-au mantuit dupa ce au ajuns in Iad, dar la rugaciunea unor sfinti. Doar atat cunoastem din revelatie.
Reply With Quote
  #173  
Vechi 22.08.2013, 11:35:16
Decebal Decebal is offline
Banned
 
Data înregistrării: 19.07.2012
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.651
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Iar eu iti scriu a doua oara ca ti-am raspuns la aceasta in alt mesaj de pe topic, nu stiu de ce nu l-ai citit. Asa ca il reiau:
Chiar cu cateva zile inainte am scris un mesaj pe tema asta: http://www.crestinortodox.ro/forum/s...9&postcount=65
http://www.ziarullumina.ro/societate...ta-de-dumnezeu
IPS. Ciprian Campineanu: "După Sfinții Părinți, acești copii nu suferă chinurile iadului...
Așa au trăit și drepții Vechiului Testament, care nu s-au împărtășit de lumina dumnezeiască, până nu a coborât la iad Domnul nostru Iisus Hristos. Drepții Vechiului Testament nu au suferit de chinurile iadului (înțelese ca stare de întristare, de singurătate), dar nu s-au împărtășit de lumină, în schimb, s-au împărtășit de o pace, de o liniște sufletească. Abia în momentul în care Mântuitorul Hristos a coborât la iad, a introdus starea de lumină, Lumina Învierii, și astfel s-a făcut începutul Raiului."
Scrii în zadar a doua oară că eu deja ți-am răspuns la aceste interpretări, dar reiau mesajul, că poate unii având probleme de vedere, văd doar ce vor ei să vadă.

Șeolul și Iadul

Referitor la perioada Vechiului Testament, este de menționat că felul în care văd creștinii iadul și felul în care vedeau vechii evrei șeolul este diferit. Șeolul este Locuința morților, locul unde se duceau sufletele tuturor morților. Dar Șeolul nu este Iadul de care vorbește creștinismul, adică nu este iadul așa cum este el descoperit prin revelația noului testament. Deci este evident prin urmare că nu este o surpriză că drepții vechiului testament nu erau supuși la chinuri sau la munci în șeol; de fapt, nu doar drepții, ci toți oamenii care treceau în "împărăția umbrelor" erau lipsiți de chinuri, de munci, și asta pentru că șeolul era un fel de loc de odihnă, nu o odihnă mântuitoare, dar o odihnă a morții. Asta era șeolul, iadul însă, și mai ales în felul în care este descris în Apocalipsă, acel "iaz de foc", nu poate să fie lipsit de chinuri. Cine ajunge acolo în foc va fi în vecii vecilor. Teoria asta cu multe locașuri în iad nu am mai auzit-o până acum, după cum am mai spus, și oricum nu în varianta în care ar exista locașuri în iad, în focul iadului, în care să fie o lipsă de chinuri.

------

Asta este învățătura ta "ortodoxă", cum că în iad nu toți vor avea parte de munci. Dar asta să fie învățătura Bisericii? Eu cred că nu, dar până găsești tu vreun citat în catehism, îți dau eu niște trimiteri la Scriptură, la Noul Testament, cu care văd că nu ești prea familiar, ba dimpotrivă văd că îți e foarte străin, atât în formă cât și în conținut. Ce zice Hristos în Evanghelia după Matei la 25,41? "Plecați de la Mine, blestemaților, în focul cel veșnic, pregătit pentru diavolul și îngerii lui." Ai impresia că iadul, focul cel veșnic, are cumva lăcașuri în care nu sunt munci, chinuri, arderi, și veșnice? Dar ce zice la Matei 13,42? "Plânsul și scrâșnirea dinților"!! Ai cumva impresia că astea nu sunt munci, nu sunt chinuri? Matei 8,12 la fel! Dar la Apocalipsă 20,10, unde se vorbește de "iazul de foc" unde vor fi chinuiți în vecii vecilor? Asta este învățătura ortodoxă, Cătăline! A ta este greșită, nu se bazează pe Sfânta Scriptură, și cred că nici pe catehism, ci doar pe felul în care ai lipit tu laolaltă diferite citate, potrivindu-le cum ți s-a părut după mintea ta mai corect; vedem deci că marele ascultător de învățătura revelată ascunde un mare compilator de citate, de unde extrage învățătura după cum i se pare lui că ar fi mai logică.
Reply With Quote
  #174  
Vechi 22.08.2013, 12:38:48
Decebal Decebal is offline
Banned
 
Data înregistrării: 19.07.2012
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.651
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Pelagianismul nega transmiterea pacatului original sau a urmarilor sale si de aceea botezul nu mai e necesar, omul poate face fapte bune si sa se mantuiasca si fara ajutorul harului primit la botez. Asadar nu se refera doar la cei din Biserica, ci si la cei nebotezati (adica din afara Bisericii). Astfel intruparea Mantuitorului a fost mai mult pentru a avea oamenii un exemplu de urmat, nu pentru Botez si Sfintele Taine.

Vedem ca si catehismul spune ca nimeni nu se poate mantui fara har, si ca harul nu poate fi primit in urma faptelor fara a fi botezat, se primeste la Botez. La fel spun si sfintii, faptele bune nu sunt mantuitoare daca mai inaitne omul nu vine in Biserica sa primesca harul. De aceea spune si Iisus ca cine nu se boteaza nu ajunge in Imparatie.
Eu nu am negat natura căzută în care se află omul după căderea adamică. Ceea ce eu am spus este că, în anumite contexte, în care oamenii sunt privați de Biserică și de har într-un mod obiectiv, adică nu prin alegerea lor personală, ci prin conjuncturi care nu au ținut de alegerea, voința lor, iar ei sunt niște oameni de bună credință, care trăiesc o viață după o lege compatibilă cu legea lui Dumnezeu și a lui Hristos, ei sunt judecați, iar noi știm că Dumnezeu nu judecă într-un mod sectar și eretic așa cum faci dumneata, ci o face în modul cel mai obiectiv și dumnezeiesc, și în funcție de judecată pot sau nu să fie condamnați; unii deși nu au fost botezați sau nu au avut o viață corespunzătoare, pot fi salvați de la condamnare veșnică, ba chiar pot primi mari răsplăți de la Dumnezeu, pentru gândurile și faptele lor meritorii, chiar dacă această salvare nu o pun pe același plan cu mântuirea prin har. Aceasta este învățătură conformă cu Sfânta Scriptură, chiar dacă regula de mântuire propovăduită și practicată de Biserică presupune credință (dreaptă) în Hristos și în Dumnezeu în general, pocăință, viața în harul Sfintelor Mistere și în Duhul Sfânt în general, fapte corespunzătoare cu această viață de mântuire, cerute sau chiar impulsionate de Sfântul Duh; dacă asta este regula, asta nu înseamnă că excepția sau excepțiile de care vorbeam ar ajunge în Iad, la muncile sau "nemuncile" veșnice ale Iadului, așa cum înveți tu în mod evident și absolut eretic. De altfel, speculațiile tale sectare și eretice nu au fost niciodată propovăduite ca dogme de către Biserica lui Hristos, nu există dogme în acest sens, și pe de altă parte, în catehism nu scrie ceea ce spui dumneata, învățăturile dumitale fiind efectiv niște "concluzii", speculații pe care Biserica nu le-a afirmat niciodată, nu le-a dogmatizat vreodată și pe care eu le consider efectiv smintite, smintitoare, sectare și eretice.

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Doar faptele sunt in conceptia filozofilor atei, care neavand si credinta au spsu ca omul trebuie sa faca binele si sa fie moral. In invatatura ortodoxa pentru mantuire sunt necesare harul, credinta drepta si faptele credintei.
Faptul că Biserica ar accepta sau acceptă că unii oameni, din motive obiective pot fi salvați, chiar dacă nu au primit harul Duhului Sfânt în această viață, nu înseamnă că ar susține învățăturile umanismului ateu, ale iluminiștilor, ori ale comuniștilor. Biserica nu a propovăduit și nici nu o face că doar faptele contează pentru mântuire; de fapt naturaliștii, atât materialiștii enciclopediști sau alți materialiști și umaniști, cât și comuniștii, nici nu vorbesc despre conceptul de mântuire, de viață de după moarte, în cel mai bun caz ei vorbind despre emancipare umană, socială, perfecționare morală, evoluție și așa mai departe, și doar între hotarele acestei vieți. Faptul că Biserica acceptă sau poate accepta salvarea ori necondamnarea veșnică și a unora din afara Bisericii, în anumite condiții, nu înseamnă că Biserica lui Hristos a adoptat învățăturile naturalismului și umanismului ateist.

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
E adevarat, pot fi si exceptii, de exemplu unii pagani s-au mantuit dupa ce au ajuns in Iad, dar la rugaciunea unor sfinti. Doar atat cunoastem din revelatie.
Asta spun și eu că pot exista și excepții, și mai mult că aceste excepții, câte or fi, multe sau puține, ne-au făcut și ne vor face de rușine și acum și în împărăția lui Dumnezeu, în cerul și pământul nou care vor veni.

Restul nu știu din ce "revelații" cunoști tu că cele de mai sus ar fi adevărate. Eu nu am auzit de astfel de revelații, pentru mine ca și creștin revelațiile se află în Sfânta Scriptură și în Sfânta Tradiție; dacă tu ai alte surse de revelații dumnezeiești, cu valoare în mântuire, cred că ești în afara canonului creștinesc, să-i zic așa, și este problema ta și a surselor acelor "revelații". Și de altfel, nu știam, cred că tot prin revelații ei fi auzit, că rugăciunea unor sfinți poate să țină loc de Sfântul Botez; trebuie să recunosc că până acum nu am auzit nici în vreun catehism, nici la vreun sfânt părinte, nici prin Biblie, nici prin vreun manual de dogmatică aceste zvonuri, reale sau nu, nu știu, pe care tu le numești revelație (divină).
Reply With Quote
  #175  
Vechi 22.08.2013, 12:45:48
Decebal Decebal is offline
Banned
 
Data înregistrării: 19.07.2012
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.651
Implicit

Citat:
În prealabil postat de cezar_ioan Vezi mesajul
Decebal, repet că fraza respectivă am luat-o din carte, din Manualul de Dogmatică. Acum am și acces la carte și pot fi mai precis: Capitolul "Dumnezeu Sfințitorul", subcapitolul "Harul divin mântuitor. Însușirile lui", pagina 213, ediția a opta, 2007 (...) Acuma ce să facem, atât eu cât și tu: avem de ales dacă luăm de bun textul manualului pentru seminar, sau emitem ipoteza că s-a strecurat acolo o greșeală. E posibil să fie și o greșeală, nu neg asta. Multe manuale mai au și erori, că sunt oameni și autorii lor, oricât de buni în domeniul respectiv.
Nu tot ce scrie într-un manual de Dogmatică ortodoxă, și mai ales într-unul de seminar, este dogmă. Sunt multe lucruri care nu sunt efectiv stabilite ca dogme, multe care se discută, sunt discutabile, și (poate) se vor discuta. Deși se vede că lucrurile nu se prea discută, ortodocșii nu prea au cultura dialogului, la ei merge mai degrabă băgatul pumnului în gură sau trecerea cu indiferență peste ceilalți, să nu cumva să se emancipeze oamenii, să nu cumva oamenii să ajungă mult mai aproape de adevăr, cel puțin la nivel intelectual, toate astea mascate sub ipocrita și de multe ori ticăloasa scuză a ferelii de "sminteală".
Reply With Quote
  #176  
Vechi 22.08.2013, 19:23:23
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Decebal Vezi mesajul
Scrii în zadar a doua oară că eu deja ți-am răspuns la aceste interpretări, dar reiau mesajul, că poate unii având probleme de vedere, văd doar ce vor ei să vadă.
Șeolul și Iadul
Tu imi scrii dupa logica ta, eu ti-am dat citat. Spui de Seol cum il intelegeau iudeii de atunci, fariseii intelegeau ceva, saducheii altceva, noi stim exact cum e, nu presupunem ca ei. Stim ca Iisus S-a dus in Iad si a luat pe drepti de acolo. Bineinteles ca Avraam si Sfantul Iov si ceilalti sfinti nu erau la munci in Iad, ai si citatul din episcopul Buzaului, dar daca o sa cauti pe net o s ama gasesti si alte citate si articole, nu am eu timp sa caut acum.
Reply With Quote
  #177  
Vechi 22.08.2013, 19:43:23
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Decebal Vezi mesajul
Ceea ce eu am spus este că, în anumite contexte, în care oamenii sunt privați de Biserică și de har într-un mod obiectiv, adică nu prin alegerea lor personală, ci prin conjuncturi care nu au ținut de alegerea, voința lor, iar ei sunt niște oameni de bună credință, care trăiesc o viață după o lege compatibilă cu legea lui Dumnezeu și a lui Hristos, ei sunt judecați, iar noi știm că Dumnezeu nu judecă într-un mod sectar și eretic așa cum faci dumneata, ci o face în modul cel mai obiectiv și dumnezeiesc, și în funcție de judecată pot sau nu să fie condamnați; unii deși nu au fost botezați sau nu au avut o viață corespunzătoare, pot fi salvați de la condamnare veșnică, ba chiar pot primi mari răsplăți de la Dumnezeu, pentru gândurile și faptele lor meritorii, chiar dacă această salvare nu o pun pe același plan cu mântuirea prin har. Aceasta este învățătură conformă cu Sfânta Scriptură, chiar dacă regula de mântuire propovăduită și practicată de Biserică presupune credință (dreaptă) în Hristos și în Dumnezeu în general, pocăință, viața în harul Sfintelor Mistere și în Duhul Sfânt în general, fapte corespunzătoare cu această viață de mântuire, cerute sau chiar impulsionate de Sfântul Duh; dacă asta este regula, asta nu înseamnă că excepția sau excepțiile de care vorbeam ar ajunge în Iad, la muncile sau "nemuncile" veșnice ale Iadului, așa cum înveți tu în mod evident și absolut eretic. De altfel, speculațiile tale sectare și eretice nu au fost niciodată propovăduite ca dogme de către Biserica lui Hristos, nu există dogme în acest sens, și pe de altă parte, în catehism nu scrie ceea ce spui dumneata, învățăturile dumitale fiind efectiv niște "concluzii", speculații pe care Biserica nu le-a afirmat niciodată, nu le-a dogmatizat vreodată și pe care eu le consider efectiv smintite, smintitoare, sectare și eretice.
Ceea ce am scris eu a fost si ceea ce spune invatatura Bisericii si cei doi sfinti, te rog sa nu-i mai faci pe sfinti eretici doar pentru ca nu se potrivesc invataturii tale. Tu de unde ai invatatura asta? Ai spus doar ca si catolicii ar spune ceva, acel ceva ce la-u luat din adoptarea invataturilor ecumeniste. Unde ai gasit invatatura ta? Stii care sunt faptele Legii? Prima porunca din Lege este sa nu ai alti zei. Ce mai scrie in Sfanta Scriptura? Ca inchinatorii la idoli nu vor mosteni Imparatia. Daca lumea se putea mantui doar prin fapte ce rost a mai avut venirea Mantuitorului? Ca se spune ca ne-a adus mantuirea. Pai se puteau mantui si asa, chiar si fara credinta. Nu stiu nici teoria asta cu salvarea de unde o ai, mantuirea e ajungerea in Rai, salvare, sau cum vrei sa o numesti. Nu exista o mantuire partiala si una totala, doar ca sunt mai multe trepte de slava in Rai, in functie de fapte, la fel cum sunt mai multe trepte in Iad, tot in functie de fapte.
Citat:
În prealabil postat de Decebal Vezi mesajul
Asta spun și eu că pot exista și excepții, și mai mult că aceste excepții, câte or fi, multe sau puține, ne-au făcut și ne vor face de rușine și acum și în împărăția lui Dumnezeu, în cerul și pământul nou care vor veni.
Cum sa ne faca de ras, cand Imparatul Traian stim ce viata a avut si i-a mai si prigonit pe crestini. Cunoastem doar doua cazuri, mentionate si de Sfantul Ioan Damaschin, atat cunoastem. Iar Sfantul Damaschin le enumera la cele mai mari minuni pe care le poate face rugaciunea. Noi ne bazam pe ce ni s-a revelat si ce spune Biserica, nu pe ce revelam noi din imaginatia noastra.
Reply With Quote
  #178  
Vechi 24.08.2013, 10:20:15
Decebal Decebal is offline
Banned
 
Data înregistrării: 19.07.2012
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.651
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Tu imi scrii dupa logica ta, eu ti-am dat citat. Spui de Seol cum il intelegeau iudeii de atunci, fariseii intelegeau ceva, saducheii altceva, noi stim exact cum e, nu presupunem ca ei. Stim ca Iisus S-a dus in Iad si a luat pe drepti de acolo. Bineinteles ca Avraam si Sfantul Iov si ceilalti sfinti nu erau la munci in Iad, ai si citatul din episcopul Buzaului, (...)
Ceea ce se spune în acel articol era un lucru valabil pentru perioada vechiului testament. După ce Hristos a zdrobit porțile locuinței morților, sau ale "iadului", lucrurile s-au mai schimbat. Nu există nici în catehism, nici altundeva aberațiile sectare și eretice pe care tu le debitezi, cum că toți oamenii nebotezați ortodocși, indiferent de faptele și contextele complexe ale vieților lor, ar merge cu necesitate în iad. Așa ceva nu există niciunde în învățătura ortodoxă, iar dacă tu crezi că există atunci ai face bine să aduci argumente clare din Sfânta Tradiție, din Sfânta Scriptură, chiar și din catehism, de la sinoade ecumenice, iar nu din vreun articol pe care l-ai răstălmăcit în modul cel mai evident pentru ca să iasă așa cum îți imaginezi tu în modul cel mai sectar și eretic. Dacă aveai ceva argumente serioase, făceai apel la surse mult mai temeinice, nu la răstălmăcirea după capul tău și după "logica ta teologică" a cuvintelor unui prelat.
Reply With Quote
  #179  
Vechi 24.08.2013, 11:01:40
Decebal Decebal is offline
Banned
 
Data înregistrării: 19.07.2012
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.651
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Ceea ce am scris eu a fost si ceea ce spune invatatura Bisericii si cei doi sfinti, te rog sa nu-i mai faci pe sfinti eretici doar pentru ca nu se potrivesc invataturii tale.
Nu sfinții sunt eretici; asta am spus și acesta este adevărul, având în vedere învățăturile și interpretările tale sectare și eretice, nefundamentate pe Sfânta Tradiție. Ceea ce am spus despre acele citate, spre exemplu de la sf Ignatie, este că nu abordează toate contextele și toate posibilitățile care există în viața reală, ci discută doar anumite cazuri, contexte. Prin urmare învățăturile lor trebuie abordate cu discernământ și cu ferirea de a face interpretări abuzive și eretice, așa cum faci de exemplu tu aici pe forum.

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Stii care sunt faptele Legii? Prima porunca din Lege este sa nu ai alti zei. Ce mai scrie in Sfanta Scriptura? Ca inchinatorii la idoli nu vor mosteni Imparatia.
Eu nu am spus că aceia care încalcă poruncile dumnezeiești vor moșteni Împărăția, ci dimpotrivă am vorbit foarte clar de acordul faptelor cu pretențiile dumnezeiești, evident ținându-se cont și de contextele obiective în care se află oamenii. Dar văd că din nou nu citești ce scrie omul, ci interpretezi numai după capul și după pohta ta defăimătoare, denigratoare și profund înșelată; iat deci ce am scris eu, pe lângă interpretările neglijente și mincinoase pe care le dai tu:

Citat:
În prealabil postat de Decebal Vezi mesajul
(...) Sunt mari slujitori ai Moralității, ai unei moralități universale și în acord cu pretențiile divine, care au slujit cu mult mai mult decât majoritatea ortodocșilor sau chiar decât toți ortodocșii, și care au adus astfel neprețuite servicii cauzei Luminii Divine în lume. (...)
Și când am vorbit despre pretențiile divine, mă refeream evident la comandamentele sau poruncile dumnezeiești.

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Daca lumea se putea mantui doar prin fapte ce rost a mai avut venirea Mantuitorului? Ca se spune ca ne-a adus mantuirea. Pai se puteau mantui si asa, chiar si fara credinta.
Îți readuc aminte că noi vorbim acum în contextul în care Hristos a zdrobit ontologic porțile morții sau ale iadului. Lumea după Hristos nu mai este aceeași cu cea de dinainte de Hristos. Pe de altă parte, după cum ți-am mai spus, eu vorbeam despre oameni care se află în mod obiectiv în anumite contexte, altele decât contextul în care ești poate tu sau alți români în care aveți o biserică ortodoxă în relativă apropiere de casă; nu că biserica aia și-ar îndeplini cu adevărat și întru totul misiunea, dar vorbeam despre context. Nu vorbeam despre cei care, luând la cunoștință adevărul mântuitor, îl resping cu obstinație, bazându-se așa cum fac tot felul de umaniști și raționaliști atei pe propriile lor fapte și doar pe acestea. Lucrurile astea ți le-am spus și ți le tot repet dar văd că reaua ta credință și incompetențele tale pur și simplu te fac să nu vezi, să te faci că nu vezi și să nu înțelegi ceea ce eu afirm.

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Noi ne bazam pe ce ni s-a revelat si ce spune Biserica, nu pe ce revelam noi din imaginatia noastra.
În cazul ăsta trebuie să recunosc că ai o imaginație nu foarte bogată, nici măcar atunci când emiți genul de sectarisme și de erezii pe care le emiți pe acest fir de discuție (ca și pe altele de altfel). După cum am demonstrat foarte clar, aberațiile pe care le emiți referitor la mergerea în iad cu necesitate a nebotezaților în BO nu au nici cea mai mică legătură cu învățătura Bisericii, a Sfinților, a Scripturii, a Sfinților Părinți, a Sinoadelor, a Catehismului, ci exclusiv cu greșita, eretica și sectara interpretare a unor cuvinte ale unui prelat înțelese greșit în contextul lor de către tine ori a cuvintelor unor sfinți, cu alte cuvinte învățătura ta este pur și simplu roada stearpă și lipsită de viață, putredă încă din născare, a imaginației tale ce poartă în mod evident pecetea necunoașterii, a interpretărilor mistificate și a ieșirii din albia învățăturii ortodoxe creștinești.
Reply With Quote
  #180  
Vechi 25.08.2013, 20:37:10
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Decebal Vezi mesajul
Nu sfinții sunt eretici; asta am spus și acesta este adevărul, având în vedere învățăturile și interpretările tale sectare și eretice, nefundamentate pe Sfânta Tradiție. Ceea ce am spus despre acele citate, spre exemplu de la sf Ignatie, este că nu abordează toate contextele și toate posibilitățile care există în viața reală, ci discută doar anumite cazuri, contexte. Prin urmare învățăturile lor trebuie abordate cu discernământ și cu ferirea de a face interpretări abuzive și eretice, așa cum faci de exemplu tu aici pe forum.
Decebal, daca alegi sa continui in acelasi fel o sa fiu nevoit sa reportez din nou mesajul. Eu am dat citate si din catehism si din sfinti, tu nu spui decat invatatura ta, n-ai dat nici macar un citat. Intelege ca invatatura ortodoxa nu se bazeaza pe interpretarea ta, ci pe cea cunoscuta. Daca eu am dat citate de ce spui ca in catehisme si sfintii spun erezii pentru ca nu sunt in acord cu invatatura ta? De unde e invatatura ta, da si tu citate din catehism macar.
De un an de zile spui tot felul de invaturi gresite, imaginate de tine, nu e mai usor sa iei catehismul si sa il citesti? Tu spui ca sfantul Ignatie trebuie interpretat altfel, dar dupa invatatura ta. Dar am dat doar citatul din sfantul Igantie? Am dat si din catehism, din Sfantul Serafim, in alte mesaje am dat citate din Sfantul Iustin Popovici, sfantul Nicolae Velimirovici si altii. Citeste te rog cartea sfantului Iustin, Biserica ortodoxa si ecumensimul, o gasesti gratis aici: http://tineretulortodox.md/wp-conten...cumenismul.pdf
Ce scrie in catehism? "242. Daca harul e o lucrare necreata a lui Dumnezeu in sufletul nostru si daca prin el insusi Duhul Sfant lucreaza in noi mantuirea, oare s-ar putea mantui omul si fara de har? Nu, omul nu se poate mantui fara de har (Efes. 2, 8; Ioan 15, 5). Harul ii este de trebuinta omului chiar de la inceput (Ioan 3,5). Harul pune inceputul mantuirii in om, si nu omul prin staruintele sale. Aceasta inseamna ca harul ii vine in dar (Rom. 3, 24), nu pentru oarecare fapte ale sale. inainte de a veni harul, omul nu poate face fapte prin care sa se mantuiasca, sau macar sa induplece pe Dumnezeu sa-i dea harul prin care sa se mantuiasca."
Tu spui ca se poate si fara har si botez si invatatura din catehism e eretica. Dimpotriva, tu afirmi pelagianismul, care spunea ca omul se poate mantui si fara Botez si Sfintele Taine. Iisus spune ca nimeni nu se poate mantui daca nu se boteaza, tu spui ca stii mai bine. Pe cine sa credem, pe tine sau invatatura dreapta?
Afirmi ca unii se mantuiesc, unii se salveaza, de unde invatatura aceasta, unde ai gasit-o scrisa undeva in ortodoxie? Si mai afirmi ca faptul ca sunt mai multe locasuri in Iad nu e ortodoxa, dar iei una probabil de la protestanti si spui ca-i ortodoxa.
Alte invataturi gresite:
Citat:
În prealabil postat de Decebal Vezi mesajul
Iti readuc aminte că noi vorbim acum în contextul în care Hristos a zdrobit ontologic porțile morții sau ale iadului. Lumea după Hristos nu mai este aceeași cu cea de dinainte de Hristos.
Desigur ca a facut asta Iisus, dar aceasta e doar mantuirea obiectiva. Nu are efect asupra unui om daca nu face ceva, adica sa creada, sa se boteze si apoi sa urmeze calea cea dreapta. Aceasta e mantuirea subiectiva. Faptul ca jertfa lui Iisus ar avea o consecinta asupra unui om automat, doar ca se naste in aceasta perioada e o invatatura protestanta, i-am atras si Laurei atentia de cateva ori. O acuzi pe Laura, dar si tu ai unele invataturi asemanatoare preluate din ecumenism.
Citat:
În prealabil postat de Decebal Vezi mesajul
Pe de altă parte, după cum ți-am mai spus, eu vorbeam despre oameni care se află în mod obiectiv în anumite contexte, altele decât contextul în care ești poate tu sau alți români în care aveți o biserică ortodoxă în relativă apropiere de casă; nu că biserica aia și-ar îndeplini cu adevărat și întru totul misiunea, dar vorbeam despre context. Nu vorbeam despre cei care, luând la cunoștință adevărul mântuitor, îl resping cu obstinație, bazându-se așa cum fac tot felul de umaniști și raționaliști atei pe propriile lor fapte și doar pe acestea.
De unde e invatatura aceatsa, unde ai intalnit-o? E o invatatura preluata de catolici din ecumensim, odata cu Cinciliul Vatican II. Harul nu are granite si poate sa vina oriunde, si pe o insula izoltata, daca acel om e vrednic sa afle adevarul si sa se lumineze.
Citat:
În prealabil postat de Decebal Vezi mesajul
După cum am demonstrat foarte clar, aberațiile pe care le emiți referitor la mergerea în iad cu necesitate a nebotezaților în BO nu au nici cea mai mică legătură cu învățătura Bisericii, a Sfinților, a Scripturii, a Sfinților Părinți, a Sinoadelor, a Catehismului, ci exclusiv cu greșita, eretica și sectara interpretare a unor cuvinte ale unui prelat înțelese greșit în contextul lor de către tine ori a cuvintelor unor sfinți,
In primul rand nu am spus ca absolut toti cei nebotezati nu se pot mantui. Am zis ca exista si exceptii, am dat doua, singurele de care am auzit. De asemenea am mai afirmat pe alte topice ca e posibil ca de exemplu o mama care a avortat sau are un copil nebotezat mort sa il salveze prin rugaciune. In plus, exista botezul sangelui si al dorintei, pentru mucenici asi catehumeni.
In al doilea rand arata-mi si mie unde ai demostrat tu ceva, ca doar eu am dat citate si din sfinti si din catehism si din Sfanta Scriptura. Tu nu ai dat nimic, doar repeti ceva gandit de tine, bazat pe ratiunea ta. Are Sfantul Igantie un pasaj cu interprtarea dupa ratiunea noastra, il poti citi.
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Casatoria in afara Bisericii Ortodoxe, recunoscuta sau nu? Marius22 Nunta 168 26.06.2025 00:02:34
Tainele savarsite in afara Bisericii morfix333 Intrebari utilizatori 141 16.05.2011 12:01:10
Cum masuram moralul unui crestin in viata din afara bisericii? patinina34 Generalitati 31 01.04.2011 08:51:56
Preot (paroh) si enoriasi - comunicare in afara bisericii(?) sophia Preotul 31 19.07.2009 22:28:59
Botezul in afara Bisericii maggie Botezul 8 03.12.2008 14:43:57