Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Dogmatica
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #141  
Vechi 13.08.2013, 10:47:37
Pelerin spre Rasarit
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Eu pot gresi Decebal,si adesea sau chiar mereu o si fac,dar Dumnezeu nu greseste si daca EL te cunoaste ca fiind al Lui atunci lumina ta nu va sta sub obroc.Fa,dupa puteri,ce-i spunea Domnul lui Ezechiel sa faca(Ezech 22:30)si Domnul iti va rasplati.
Reply With Quote
  #142  
Vechi 13.08.2013, 10:51:24
Decebal Decebal is offline
Banned
 
Data înregistrării: 19.07.2012
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.651
Implicit

Dacă spui dumneata, Pelerinule, "așa o fi", dar văd că nu faci decât să adâncești și mai mult șirul de erezii ale protestanților, dându-le noi și noi variațiuni pe temele lor preferate.
Reply With Quote
  #143  
Vechi 13.08.2013, 10:56:26
Pelerin spre Rasarit
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Nu toti care stau intr-o casa sunt si fii Decebal,unii sunt fara haina de ospat dar vor sa fie vazuti precum fii.Altii stau pe la garduri si prin santuri,nu sunt in casa,dar mila Domnului ii cauta si pe ei.Pe oaia pierduta Domnul o aduce cu bucurie in spate si cand ajung acasa isi cheama prietenii sa se bucure cu EL.

Last edited by Pelerin spre Rasarit; 13.08.2013 at 11:02:07.
Reply With Quote
  #144  
Vechi 14.08.2013, 16:50:40
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Pelerin spre Rasarit Vezi mesajul
Da,am mai auzit opinii similare cu a lui Clark dar au la baza,in ateism,acelasi mecanism precum cel pe care il acuza.La Wells insa era o alta situatie,putin diferita.Inteleg ce spui,sa mergem fiecare in pace la ale noastre.
Cred ca te referi to la Wilde, nu la Wells. Wilde avea probabil o credinta adaptata la conceptiile lui, adica una liberala in care sa fie acceptata si homosexualitatea, de exemplu. Citesc ca s-a convertit pe patul de moarte la catolicism, Salome a scris-o inainte, cand avea o relatie cu un tanar.
Asadar, chiar daca nu e asa cum am spus mai sus, avea oricum conceptiile unei credinte din vest. Punctele noastre de referinta sunt sfintii si invatatura ortodoxa, altfel exista multe scrieri si multe pareri. Toate sunt bune atata timp cat se incadreaza in invatatura revelata.
Reply With Quote
  #145  
Vechi 16.08.2013, 11:57:33
Decebal Decebal is offline
Banned
 
Data înregistrării: 19.07.2012
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.651
Implicit

Pe lângă cele pe care le-am spus până acum, am tot mai mult convingerea că Marele Dumnezeu nu îi trece și nu îi va trece vreodată cu vederea pe cei care L-au slujit, fie și fără să își dea seama, fie și fără să fie creștini ortodocși, prin diverse slujiri prin intermediul cărora s-au "racordat" cumva la spiritul adevărului. Sunt mari slujitori ai Moralității, ai unei moralități universale și în acord cu pretențiile divine, care au slujit cu mult mai mult decât majoritatea ortodocșilor sau chiar decât toți ortodocșii, și care au adus astfel neprețuite servicii cauzei Luminii Divine în lume. Noi ortodocșii ar trebui să ne rușinăm foarte când vedem că alții, neortodocși, ne-au luat-o cu mult înainte în împărăția spiritului și a adevărului, dar nu o facem, ci o facem pe micii torționari ortodoxiști, în narcisismul nostru și în ignoranța și obrăznicia noastră cărora nu le-a fost pusă opreliște la vremea potrivită. Sunt mari slujitori ai ADEVĂRULUI, ai MORALITĂȚII, ai RESPONSABILITĂȚII și CONȘTIINȚEI, ai SPIRITULUI față de care noi, ortodoxeii, suntem niște simpli pigmei și măscărici, piperniciți foarte dar cu gura mare, nepleznită la vremea potrivită de Duhul adevărului prin marea Lui îngăduință. Dar vremea a tot venit, tot vine și va tot veni, spre trezirea noastră, cât om mai avea timp, spre a renunța nu la ortodoxie, ci la ortodoxism, la această boală, la această interpretare exclusivistă, greșită, iresponsabilă, lipsită de conștiință și de smerenie, MAI ALES DE SMERENIE, plină de infatuare, plină de nesimțire și nerecunoaștere a marilor sau micilor valori ale celorlalți, ale CELUILALT, care s-a născut în altă parte, neortodoxă, dar care ne-a întrecut cu mult la capitolul caracter, conștiință, responsabilitate, moralitate, adevăr chiar. Noi, ortodoxeii, noi care avem atât de multe de învățat, care avem atât de multe de făcut, noi care suntem repetenți sau pur și simplu absenți la foarte multe capitole, noi, în lipsa noastră de smerenie, în grandomania, megalomania, triumfalismul nostru, îndrăznim să ne credem deasupra altora, deși suntem cu mult sub ei. E boală veche lipsa de conștiință și de responsabilitate, lipsa de caracter și de verticalitate, lipsa de moralitate autentică și de dimensiuni înalte la care să fie practicată moralitatea, însă vedem că broscuța deși este mică tare cască totuși gura mare. Noi să ne vedem de dezvoltarea conștiinței noastre creștinești, care tare mai este subdezvoltată sau nedezvoltată, dar se ridică cu impertinență împotriva slujitorilor neștiuți, care slujesc și ei neștiut poate nici de ei, Dumnezeului Preaînalt, pentru simplu fapt că nu sunt din gașca noastră, trecând și peste faptul că gașca noastră fost-a cam trândavă și la propovăduire, și la conștiință și la moralitate, și la fapte, dar nu este trândavă la impertinență, la obrăznicie, la triumfalism nejustificat. Prin faptele lor slujitorii știuți și neștiuți ai Preaînaltului Dumnezeu, s-au racordat, s-au pus cumva de acord cu spiritul adevărului, cu Duhul adevărului, cu Rațiunea prin care și întru care au fost toate proiectate și făcute, adică cu Logosul, care era la Dumnezeu și care Dumnezeu era, și este. Îndeplinind cu râvnă și cu sacrificiu slujiri în acord cu Rațiunea Dumnezeiască, slujiri la care ortodoxeii nu se bagă că ei nu au timp și nici responsabilitate pentru ele, pe ei nu-i frământă lucrurile mari dar beștelesc, din mijlocul lucrușoarelor lor mici pe ceilalți, aprind lumânări, pupă icoane dar scuipă venin și fiere în stânga și-n dreapta; prin aceste slujiri deci slujitorii fideli ai Adevărului și-au câștigat și își câștigă locuri în față în Împărăția Spiritului și a Adevărului, spre mărirea Dumnezeirii Tainice care i-a călăuzit și îi călăuzește la adevăr.

Last edited by Decebal; 16.08.2013 at 11:59:57.
Reply With Quote
  #146  
Vechi 16.08.2013, 20:28:29
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Decebal Vezi mesajul
În al doilea rând, sper să ne arate cătălin2 de unde a luat presupusa învățătură ortodoxă că în iad ar fi multe locașuri, dintre care în unele cică nu ar fi parte de muncile iadului. Nu am văzut nici prin Scripturi și nici prin catehism vreo astfel de învățătură, dar poate ne va lumina cătălin2.
Chiar cu cateva zile inainte am scris un mesaj pe tema asta: http://www.crestinortodox.ro/forum/s...9&postcount=65
http://www.ziarullumina.ro/societate...ta-de-dumnezeu
IPS. Ciprian Campineanu: "După Sfinții Părinți, acești copii nu suferă chinurile iadului...
Așa au trăit și drepții Vechiului Testament, care nu s-au împărtășit de lumina dumnezeiască, până nu a coborât la iad Domnul nostru Iisus Hristos. Drepții Vechiului Testament nu au suferit de chinurile iadului (înțelese ca stare de întristare, de singurătate), dar nu s-au împărtășit de lumină, în schimb, s-au împărtășit de o pace, de o liniște sufletească. Abia în momentul în care Mântuitorul Hristos a coborât la iad, a introdus starea de lumină, Lumina Învierii, și astfel s-a făcut începutul Raiului."
Reply With Quote
  #147  
Vechi 16.08.2013, 20:49:27
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Decebal Vezi mesajul
Sunt mari slujitori ai Moralității, ai unei moralități universale și în acord cu pretențiile divine, care au slujit cu mult mai mult decât majoritatea ortodocșilor sau chiar decât toți ortodocșii, și care au adus astfel neprețuite servicii cauzei Luminii Divine în lume. Noi ortodocșii ar trebui să ne rușinăm foarte când vedem că alții, neortodocși, ne-au luat-o cu mult înainte în împărăția spiritului și a adevărului, dar nu o facem, ci o facem pe micii torționari ortodoxiști, în narcisismul nostru și în ignoranța și obrăznicia noastră cărora nu le-a fost pusă opreliște la vremea potrivită. Sunt mari slujitori ai ADEVĂRULUI, ai MORALITĂȚII, ai RESPONSABILITĂȚII și CONȘTIINȚEI, ai SPIRITULUI față de care noi, ortodoxeii, suntem niște simpli pigmei și măscărici, piperniciți foarte dar cu gura mare, nepleznită la vremea potrivită de Duhul adevărului prin marea Lui îngăduință.
Ceea ce scrii tu tine de umanismul secular, ateu. Si in timpul Revolutiei franceze revolutionarii doreau sa faca o Republica a Virtutii.
Citeste despre pelagianism, se spune ca aceasta erezie a fost readusa la viata de ecumenism. Pelagianismul spunea ca omul poate obtine harul prin faptele sale bune, de aceea reducea rolul botezului.
Invatatura ortodoxa spune de faptele credintei, asa cum scrie si Sfantul Igantie. Aceeasi invatura o gasim si la Sfantul Serafim de Sarov, pe care te-am rugat si data trecuta sa il citesti: http://saraca.orthodoxphotos.com/bib...ea_duhului.htm
Sfantul ne spune ca doar faptele credintei sunt mantuitoare, faptele bune savarsite fara credinta nu. Bineinteles, e vorba de dreapta credinta, cum specifica si Parintele Cleopa.
Sfantul Serafim: "Tineti minte vorbele mele, numai faptele bune savarsite din dragoste pentru Hristos ne aduc roadele Duhului Sfant. Tot ce nu este savarsit din dragoste pentru Hristos, chiar daca ar fi ceva bun, nu aduce nici rasplata in viata viitoare, nici harul Domnului in viata aceasta. De aceea Domnul nostru Iisus Hristos a zis: "Cel ce nu aduna cu Mine risipeste" (Luca 11:23). Nu ca o fapta buna ar putea fi numita altfel decat agoniseala, caci chiar daca o fapta nu este facuta pentru Hristos, este totusi socotita buna."
"Astfel Domnul intrebuinteaza toate mijloacele Sale dumnezeiesti pentru a-i darui unui astfel de om, in schimbul faptelor sale bune, sansa de a nu-si pierde rasplata din viata ce va sa vina. Dar pana se sfarseste aceasta viata, trebuie sa punem inceput cu o dreapta credinta in Domnul nostru Iisus Hristos, Fiul lui Dumnezeu, Care a venit in lume sa mantuiasca pe cei pacatosi si care, prin dobandirea de catre noi a harului Duhului Sfant, aduce in inimile noastre Imparatia lui Dumnezeu si ne deschide calea spre castigarea binecuvantarilor vietii ce va veni. Dar primirea de catre Dumnezeu a faptelor bune care nu sunt savarsite din dragoste de Hristos se limiteaza la aceasta: Ziditorul daruieste mijloacele pentru a le face sa vieze (cf. Evrei 6:1).
Daca un om precum Cornelie este placut in fata Domnului pentru faptele sale bune, desi acestea nu sunt facute de dragul de Hristos, si apoi crede in Fiul Sau, asemenea fapte ii vor fi socotite ca fiind facute din dragoste de Hristos. Dar in situatia contrara, omul nu are nici un drept sa se planga atunci cand binele pe care l-a facut este nefolositor. "
Reply With Quote
  #148  
Vechi 16.08.2013, 21:15:47
Decebal Decebal is offline
Banned
 
Data înregistrării: 19.07.2012
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.651
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Ceea ce scrii tu tine de umanismul secular, ateu. Si in timpul Revolutiei franceze revolutionarii doreau sa faca o Republica a Virtutii. Citeste despre pelagianism, se spune ca aceasta erezie a fost readusa la viata de ecumenism. Pelagianismul spunea ca omul poate obtine harul prin faptele sale bune, de aceea reducea rolul botezului. Invatatura ortodoxa spune de faptele credintei, asa cum scrie si Sfantul Igantie. (...) Sfantul ne spune ca doar faptele credintei sunt mantuitoare, faptele bune savarsite fara credinta nu. Bineinteles, e vorba de dreapta credinta, cum specifica si Parintele Cleopa.
Eu cred că ți-am mai spus o dată că această învățătură, atunci când este în Biserică, nu are nicio legătură cu umanismul ateu. Nu am spus că acele fapte, pe care guralivii, trândavii și cocoșații ortodoxei nu le fac, le-ar face în numele umanismului, unii le pot face fiind credincioși, alții nu în mod necesar fiind credincioși la modul explicit, și asta din cauze obiective; însă faptul că sunt în afara Bisericii nu înseamnă că ele nu au valoare înaintea lui Dumnezeu. Și nu am chef acum să mă repet, dar, Cătăline, ești un eretic; ți-a mai spus-o și Daniel_Ortodox, dar tu pur și simplu nu poți să înțelegi, datorită habotniciei tale, limitelor tale cognitive dintre cele mai variate, și exclusivismului nejustificat, aș spune de-a dreptul drăcesc prin care interpretezi la modul mecanic textele unor sfinți, texte care nu au fost aprobate ca dogme în sinoade ecumenice. Ai grijă mare, ereticule, că ești în latura și umbra EREZIEI, după cum ți-au mai spus-o oameni de mai mult sau mai puțin bun simț pe aici. Ești un eretic și nu o să îi comanzi tu lui Dumnezeu pe cine să salveze sau nu pentru eternitate. Trezește-te, ereticule, la realitate, că dă Dumnezeu cu tine de pământ de nu te vezi!!

Last edited by Decebal; 16.08.2013 at 21:20:39.
Reply With Quote
  #149  
Vechi 17.08.2013, 02:05:24
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Decebal Vezi mesajul
Eu cred că ți-am mai spus o dată că această învățătură, atunci când este în Biserică, nu are nicio legătură cu umanismul ateu. Nu am spus că acele fapte, pe care guralivii, trândavii și cocoșații ortodoxei nu le fac, le-ar face în numele umanismului, unii le pot face fiind credincioși, alții nu în mod necesar fiind credincioși la modul explicit, și asta din cauze obiective; însă faptul că sunt în afara Bisericii nu înseamnă că ele nu au valoare înaintea lui Dumnezeu. Și nu am chef acum să mă repet, dar, Cătăline, ești un eretic; ți-a mai spus-o și Daniel_Ortodox, dar tu pur și simplu nu poți să înțelegi, datorită habotniciei tale, limitelor tale cognitive dintre cele mai variate, și exclusivismului nejustificat, aș spune de-a dreptul drăcesc prin care interpretezi la modul mecanic textele unor sfinți, texte care nu au fost aprobate ca dogme în sinoade ecumenice. Ai grijă mare, ereticule, că ești în latura și umbra EREZIEI, după cum ți-au mai spus-o oameni de mai mult sau mai puțin bun simț pe aici. Ești un eretic și nu o să îi comanzi tu lui Dumnezeu pe cine să salveze sau nu pentru eternitate. Trezește-te, ereticule, la realitate, că dă Dumnezeu cu tine de pământ de nu te vezi!!
Am vazut ca dai mesaje luate din discutia mea cu Daniel pe alt topic. Nu puteai sa postezi acolo, trebuia sa le plimbi pe alte topice? Pentru ca astfel vedeai si cum s-a incheiat discutia mea cu Daniel si nu mai spuneai aiureli. Daniel in ultimul sau mesaj a spus ca e perfect de acord cu ce am scris, http://www.crestinortodox.ro/forum/s...&postcount=222
Nu ai explicat de ce as fi eu eretic, daca eu am scris invatatura ortodoxa si tu marturisesti tot timpul invataturi gresite? Te-am intrebat si pe celalalt topic, esti ortodox practicant, pentru ca am vazut ca nu mergi duminica la biserica (sau poate nu ai fost o data). De ce afirmi ca sfintii Igantie si Serafim au invataturi gresite si pelagianismul e invatatura corecta?
O sa rog si la tine sa vada adminul mesajul tau.
Reply With Quote
  #150  
Vechi 17.08.2013, 04:15:31
cezar_ioan cezar_ioan is offline
Banned
 
Data înregistrării: 16.11.2012
Locație: Benidorm, Hotel Bali
Mesaje: 1.946
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Decebal Vezi mesajul
Și nu am chef acum să mă repet, dar, Cătăline, ești un eretic; ți-a mai spus-o și Daniel_Ortodox, dar tu pur și simplu nu poți să înțelegi, datorită habotniciei tale, limitelor tale cognitive dintre cele mai variate, și exclusivismului nejustificat, aș spune de-a dreptul drăcesc prin care interpretezi la modul mecanic textele unor sfinți, texte care nu au fost aprobate ca dogme în sinoade ecumenice. Ai grijă mare, ereticule, că ești în latura și umbra EREZIEI, după cum ți-au mai spus-o oameni de mai mult sau mai puțin bun simț pe aici. Ești un eretic și nu o să îi comanzi tu lui Dumnezeu pe cine să salveze sau nu pentru eternitate. Trezește-te, ereticule, la realitate, că dă Dumnezeu cu tine de pământ de nu te vezi!!
Iată că Decebal poate glăsui valid, atunci când își acordează cuviincios lira!
Ce ți-a trebuit atât să iei un ton din acelea, cum le zice.... ăăăăă... major?

P.S. O singură notă falsă ai comis; băiatu în cauză nu interpretează nimic. Nu-i în stare. El doar reproduce ceea ce i se dictează. Mecanic, evident. Că are accesu interzis la simțăminte, n-ai remarcat?

Last edited by cezar_ioan; 17.08.2013 at 04:22:43.
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Casatoria in afara Bisericii Ortodoxe, recunoscuta sau nu? Marius22 Nunta 168 26.06.2025 00:02:34
Tainele savarsite in afara Bisericii morfix333 Intrebari utilizatori 141 16.05.2011 12:01:10
Cum masuram moralul unui crestin in viata din afara bisericii? patinina34 Generalitati 31 01.04.2011 08:51:56
Preot (paroh) si enoriasi - comunicare in afara bisericii(?) sophia Preotul 31 19.07.2009 22:28:59
Botezul in afara Bisericii maggie Botezul 8 03.12.2008 14:43:57