Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Generalitati > Generalitati
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 21.06.2013, 20:26:21
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Daniel_Ortodox Vezi mesajul
Cătăline frate iubite. Greșești. Din nou. Nu-i de mirare. Dar ești drăguț în lupta ta. Să te ferești de habotnicie. Cere Domnului virtutea discernămăntului. Așa să-ți ajute Dumnezeu.
Nenorocitul de mine, eu nu învăț învățătura mea. Ci a Domnului Dumnezeului nostru Iisus Hristos, împreună slăvit cu Tatăl și cu Duhul Sfînt. Dumnezeu. Treimea. Iubirea.
Daniel, eu ti-am scris in mesajul precedent la modul general, dar nu cred ca ai inteles despre ce am scris: "Parerea mea, sper ca te ajuta cu ceva, exista cadere de dreapta si de stanga. E posibil unii sa creada ca au ajuns la mari masuri citind doar despre sfinti, sa creada ca au ajuns deja ca ei. Dar daca vorbesc ca ei nu inseamna ca au si sfintenia lor. Pe langa smerenie e si smerenia doar inchipuita, omul crede ca e smerit, dar crede asta din mandrie. Daca cineva spuen tot timpul ca e pacatos ori a ajuns la fel ca sfintii, ori crede ca a ajuns si e de fapt un fel de mandrie, de a atrage atentia ca e smerit."
O sa iti scriu acum explicit, sper sa nu te superi. Dupa modul in care scrii si vorbesti, parerea mea personala e ca ai cazut putin in dreapta si ai inceput sa crezi ca ai ajuns la masura sfintilor. Adica ai prins putina mandrie, desi din vorbe spui tot timpul ca esti pacatos, adica vrei sa atragi atentia ca esti smerit, ca sfintii. Dupa parerea mea nu ai ajuns la acea masura, te rog eu sa vorbesti cu duhovnicul tau sa te indrume sa mai lasi din aceasta. Nu-ti dau sfaturi ca unul care nu are probleme, ca am si eu destule pacate. Din aceasta cauza ai inceput sa spui si din invatatura ta si nu cea ortodoxa, crezand ca deja o intelegi foarte bine si nici nu mai trebuie sa o verifici.
Ceea ce dai tu in general sunt citate din Sfanta Scriptura interpretate de tine, dar in catehism scrie ca putem citi Biblia dar nu sa o si interpretam noi. De aceea cautam confirmare in invatatura Bisericii, a sfintilor si catehism.
Problema nu e ca spui ceva gresit, ci ca o spui ca si cum e imposibil sa gresesti vreodata ceva. Poti sa spui numai adevaruri, dar daca le-ai verificat in invatatura ortodoxa, nu doar sa le spui de la tine.
Daca poti accepta sa primesti si sfaturi si sa crezi chiar ca poti gresi cateodata o sa incerc sa iti raspund la problemele puse. De fapt la ce ai scris tu am raspuns pana acum in majoritatatea mesajelor mele de pe forum, dar tu nu ai fost pe forum sa le citesti.
Pana acum nimeni nu a mai scris pe forum ca toti se mantuiesc, chiar daca au facut fapte rele. Mai spuneau ca ereticii sau paganii se mantuiesc, dar macar nu spuneau ca toti talharii si criminalii au ajuns in Rai doar ca au fost omorati. E ceva absurd ce afirmi tu nu doar din punct de vedere ortodox, ci si al logicii in general. Adica cea mai simpla cale de mantuire e sa omori pe cineva in SUA, te condamna la moarte si asa ajungi automat in Rai. Nimeni cred ca nu s-a mai gandit la asa ceva, la asa o invatatura fara sens.
Draga Daniel, invatatura ortodoxa (si cea catolica) spune ca nimeni nu s-a mantuit pana la venirea Mantuitorului. Dreptii Vechiului Testament mergeau toti in Iad, afara de Enoh si Sfantul Ilie, care au fost ridicati la cer. Dreptii s-au mantuit tot prin Iisus, El S-a pogorat in Rai dupa ce a fost rastignit si i-a scos de acolo pe drepti. La fel si talharul de pe cruce, tot Iisus l-a dus in Rai, nu stii ca spune ca e primul ajuns in Rai?
Legea Veche nu a mantuit pe nimeni, prin har suntem mantuiti, nu din faptele Legii. Pentru mantuire e nevoie de trei lucruri: har (din Sfintele Taine), credinta (dreapta, nu idolatra sau eretica) si faptele credintei (nu faptele firii noastre cazute). Care sunt faptele Legii, ce spun cele zece purunci? Prima porunca si urmatoarele doua tin de iubirea de Dumnezeu, iar restul de iubirea de oameni. Poruncile nu sunt doar sapte sau sase, asadar scrie sa nu ai alti zei.
In citatul dat de tine scrie ca si cei ce nu au avut Legea data de Moise puteau ajunge la cunoasterea adevarului si mantuire. De exemplu Dreptul Iov. Sau toti cei de pana la Moise, care nu aveau nimic scris. Dar si aceia s-au mantuit tot cand a venit Iisus in Iad. Iata ce spune de fapt Sfanta Scriptura: I Corinteni, cap. 6 "Nu vă amăgiți: Nici desfrânații, nici închinătorii la idoli, nici adulterii, nici malahienii, nici sodomiții, 10.Nici furii, nici lacomii, nici bețivii, nici batjocoritorii, nici răpitorii nu vor moșteni împărăția lui Dumnezeu."
Sau chiar Domnul nostru spune ca cine nu se va Boteza nu va mosteni Imparatia, la fel cine nu se va Impartasi. Pentru ca va avea pacatul stramosesc al firii cazute si nu se va impartasi de har.
Dar vor fi judecati in functie de legea firii, astfel ca si in Iad nu toti vor avea parte de munci. La fel si in Rai, sunt mai multe locasuri, fiecare in functie de ce a facut pe pamant si cat s-a nevoit.
Citeste te rog la Sfantul Serafim de Sarov, acolo explica mai pe indelete despre faptele credintei. Doar faptele facute din dragoste de Hristos sunt mantuitoare, adica faptele credintei. Celelalte sunt si ele fapte bune, chiar facute de pagani, si ca rasplata pot primi luminarea cunostintei adevarului si sa vina in Biserica. Doar asa vor deveni faptele mantuitoare. la fel, o prezentare clara si edificatoare a invataturii ortodoxe in aceasta privinta o are Sfantul Ignatie Briancianinov, acolo explica pe larg care este invatatura ortodoxa despre mantuirea ereticilor si paganilor, desi e o scrisoare scurta: http://blog.pustniculdigital.info/articole/54/
Altfel ce rost mai are sa scrii despre catolcism, ateism, paganism? Doar daca e o ura pe acestia, pentru ca si ei se mantuiesc la fel ca cei ortodocsi, ori esti ortodox ori ateu sau pagan sau chiar ucigas e acelasi lucru dupa cum spui tu.
Sper ca te-am ajutat sa intelegi mai bine.
Doamne ajuta!
Reply With Quote
  #2  
Vechi 21.06.2013, 21:34:26
Daniel_Ortodox Daniel_Ortodox is offline
Banned
 
Data înregistrării: 02.01.2013
Locație: pămîntul omenirii căzute
Religia: Ortodox
Mesaje: 428
Trimite un mesaj prin Yahoo pentru Daniel_Ortodox
Implicit

Doamne ajută.

Cătăline, mulțumesc. Am citit tot. Mulțumesc pentru cuvinte. Pentru tot. Nu sunt ironic. Cu adevărat sunt mîndru. Și un om rău în general. Nu fac aproape deloc milostenie. Nu am o privire blîndă, nu am mersul smerit, purtarea nu mi-e creștinească. Nimic nu fac bun. Nu am smerenie nici un strop. Chiar sunt un vai-și-amar, iubesc cele ale lumii, sunt vrednic de toată osînda și chinul. Îți scriu de pe un laptop, am telefon scump, am un apartament foarte comod, și parcă nu-mi vine să mă lepăd de toate și să urmez lui Hristos desăvîrșit, și deci nu voi fi desăvîrșit. Și deci nu pot fi sfînt.
Ai dreptate în toate. Iartă-mă. Ăsta e stilul meu de-a scrie. Așa e caracterul meu. Așa e firea mea de-a fi. Și asta nu se schimbă. Sfîntul Grigorie de Nyssa era melancolic, Sfîntul Ioan Gură de Aur era vulcanic. Vreau sfințenie. Da. Cred, după sfatul duhovnicului, că e ceva firesc, ceva normal. În rest să mă ierți.
Cu toate ai dreptate în ce ai scris, dar doar cu un lucru nu ai dreptate. Nu am scris niciodată, părerea mea. De mîntuirea tuturor celor uciși (după Hristos, se înțelege, am menționat deja că nu exista sfințenie înainte de Hristos, dar nu ai fost atent) am citit în Sfinții Părinți, o să caut unde scrie, sper să găsesc. Îți redau, din nou, ce îmi amintesc că au spus Sfinții Părinți: cei ce sunt uciși, toți cei ce au fost uciși, sunt mîntuiți prin botezul sîngelui lor vărsat, al suferinței lor, că le-a fost luată putința de a se mai pocăi pentru păcatele lor și de-a înainte în virtute și desăvîrșire. Cred că Sfîntul Ignatie Brancianinov spune, în cartea sa, sufletul după moarte. Înțelegi? Nici nu caut să am mereu dreptate. Și sunt perfect conștient că oricînd pot greși.
Dar cînd învăț SĂ NU UCIZI, CREȘTINE, NICI UN OM NICIODATĂ, ORICE-AR FI, nu greșesc!
Și după cum ți-am dovedit, Scripturistic, cu tîlcuirea Sfinților Părinți, ȘI NU tîlcuirea mea, cînd ți-am citat tîlcuirea lui Bartolomeu Anania, că păgînii se vor mîntui doar dacă "din fire făcînd ale legii", vor fi oameni plăcuți lui Dumnezeu, adică cu fapte bune. Un alt fapt, logic, cum spui tu, rațional, care arată clar că tălharul de pe cruce nu a avut botezul și s-a mîntuit, la fel și Abel, deși nu s-a mîntuit, nefiind mîntuire în vechiul testament, dar spune în Facere Domnul către Cain: "Glasul sângelui fratelui tău strigă către Mine din pământ." (Facerea 4, 10). Cum tot din Scripturi știm că sîngele este duhul, sufletul, el, Abel, e dintre cei drepți, care i-a luat Hristos cu El, la pogorîrea la iad. Și toți care au fost drepți în Vechiul Testament. Unde greșeșsc aici? Care e învățătura mea aici?
Însă ce greșești, este, unde spune, în Sfînta Scriptură sau Sfinții Părinți, că pentru mîntuire ai nevoie de cele 3 lucruri menționate de tine? Dar conștiința, care ne spune Sfîntul Apostol Pavel, că ne poate mîntui, din "fire făcînd ale legii", unde-i? E a 4-a? Sunt ironic.
Căci uite ce spune Sfîntul Ioan Scărarul cu referire la Romani 2, 11: "Dumnezeu este al tuturor; este viața tuturor celor ce voiesc; este mântuirea tuturor; al celor ce cred și al celor ce nu cred; al celor drepți și al celor nedrepți; al celor cinstitori de Dumnezeu și necinstitori; al celor nepătimași și pătimași; al călugărilor și al mirenilor; al înțelepților și al celor neînvățați; al celor sănătoși și al celor bolnavi; al tinerilor și vârstnicilor" (Sf. Ioan Scărarul, Filocalia IX)"
Adevărat cu I Corinteni 6, 9-10, dar prea ușor bagi oamenii în iad frate. Dar ia uite ce zice la Matei 19, 26: "Dar Iisus, privind la ei, le-a zis: La oameni aceasta e cu neputință, la Dumnezeu însă toate sunt cu putință." Și la fel și la Marcu 10, 27: "Iisus, privind la ei, le-a zis: La oameni lucrul e cu neputință, dar nu la Dumnezeu. Căci la Dumnezeu toate sunt cu putință." Și la Luca 18, 27: "Iar El a zis: Cele ce sunt cu neputință la oameni sunt cu putință la Dumnezeu." Nu spun nimic aici, ca să nu spui că iarăși dau învățătura mea. Spun doar că prea ușor bagi toți oamenii în iad. Fi mai îngăduitor. Fi mai cu iubire, te rog.
Și iarăși un lucru interesant ce spui: în iad nu toți vor avea parte de munci? Asta unde spune? În care verset sau care tîlcuire a Sfinților Părinți? Cînd Scriptura spune clar: "viermele neadormit". Cine-i ăla? Spun Sfinții Părinți, conștiința. Că ai fi putut să crezi și să accepți pe Dumnezeu Adevărat și nu ai vrut. Spun ei că e vierme, deci te muncește. Neadormit. Mereu adică. Deci toți se vor munci. Dar spune-mi unde spune că în iad nu toți se vor munci. Că mă îndoiesc ne nemunca din iad. Cînd și în Rai se lucrează. Dar altfel de muncă, cum au lucrat și Adam și Eva în Rai, spune în facere. Dar acolo e bucurie, nu e sudoare, e fericirea veșnică.
Continui, să folosesc varianta ta, continui cu învățătura ta, cînd acolo spune clar, că păgînii, care nu au avut treabă cu Biserica, se pot mîntui, din fire făcînd ale legii, tu spui, că nu, că faptele bune îi ajută să vină în Biserică. Păi în Scriptură spune altceva. Ce facem?
O să citesc articolul, că e unul din Sfinții mei preferați, Sfîntul Ignatie Brancianinov, deși nu are bibliografie, nu are trimitere la nici o carte, deși începe primele rînduri cu "habar n-aveți de mîntuire", nu e prea specific Sfîntului Ignatie să folosească termeni din-aceștia și deși Putnicul digital e contradicție de termeni, și împotriva a însăși învățătura creștină. Pustnicul nu învață pe nimeni, nu scrie nimic. Doar cînd iese din pustie. Of, suflete, of.
Mulțumesc din nou. Iertare.
Bucurii.

Last edited by Daniel_Ortodox; 21.06.2013 at 22:04:00.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 22.06.2013, 14:23:37
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Daniel_Ortodox Vezi mesajul
Continui, să folosesc varianta ta, continui cu învățătura ta, cînd acolo spune clar, că păgînii, care nu au avut treabă cu Biserica, se pot mîntui, din fire făcînd ale legii, tu spui, că nu, că faptele bune îi ajută să vină în Biserică. Păi în Scriptură spune altceva. Ce facem?
Daniel, o sa raspund pe rand la tot mesajul, daca ai rabdare sa citesti.
Pentru inceput, ai spus ca il apreciezi pe Sfantul Nicolae Velimirovici, nu stiu daca ai citit catehismul sau: http://www.manastirea-sireti.md/uplo...0Sfintilor.pdf
La explicarea pasajului din Crez "Cred intru Una, Sfanta Soborniceasca si Apostoleasca Biserica" sfantul scrie:
"Se poate mântui omul în afara Bisericii?
Nu se poate mântui, pentru că Biserica este vistierul harului lui Dumnezeu, fără de care nimeni nu se poate mântui, ca o mâna desprinsă de trup."
Toti sfintii marturisesc acelasi lucru, ca nu exista mantuire in afara Bisericii, pentru ca doar cu ajutorul harului se poate mantui cineva, iar harul este de la Cincizecime doar in Biserica. Si catehismele spun acelasi lucru, invatatura ortodoxa este rezumata in catehism. Catehismul ortodox, capitolul despre Biserica: http://www.credo.ro/catehism2.php?q=47
"In Biserica, iar nu in afara de ea, Domnul nostru Iisus Hristos impartaseste harul Sau mantuitor, prin Duhul Sfant in Sfintele Taine. De aceea numai in Biserica este sigura mantuirea. Caci daca "Hristos este capul Bisericii, trupul sau, al carui mantuitor este" (Efeseni. 5, 23), cum zice cuvantul dumnezeiesc al Sfintei Scripturi, atunci nimeni nu poate sa se impartaseasca de mantuire, daca nu este madular al trupului lui Hristos, adica al Bisericii."
Citat:
În prealabil postat de Daniel_Ortodox Vezi mesajul
Îți redau, din nou, ce îmi amintesc că au spus Sfinții Părinți: cei ce sunt uciși, toți cei ce au fost uciși, sunt mîntuiți prin botezul sîngelui lor vărsat
Acum imi dau seama ca tu vorbesti de botezul sangelui, dar nu ai inteles exact ce este. Botezul sangelui este doar in cazul credinciosilor, care nu au mai apucat sa se boteze dupa ce au devenit credinciosi si au fost martirizati. In niciun caz nu e vorba de toti oamenii. De exemplu in viata Sfintei Ecaterina, filozofii pagani au crezut in Hristos, dar nu au mai apucat sa fie botezati si sfanta le-a zis ca vor avea botezul sangelui, a muceniciei.
Mai exista si botezul dorintei, pentru catehimenii care mor inainte de a se boteza. Parintele Cleopa explica acestea aici: http://www.sfaturiortodoxe.ro/invata...ului-botez.htm
Citat:
În prealabil postat de Daniel_Ortodox Vezi mesajul
Însă ce greșești, este, unde spune, în Sfînta Scriptură sau Sfinții Părinți, că pentru mîntuire ai nevoie de cele 3 lucruri menționate de tine? Dar conștiința, care ne spune Sfîntul Apostol Pavel, că ne poate mîntui, din "fire făcînd ale legii", unde-i? E a 4-a?
Aceasta e o invatatura de baza in ortodoxie, o gasim in catehism.
"6. Care sunt conditiile mantuirii?
Conditiile mantuirii sunt: harul dumnezeiesc, credinta si faptele bune. Adica acela se mantuieste care face parte din adevarata Biserica, unde se poate impartasi de dumnezeiescul har, prin Sfintele Taine, unde dobandeste dreapta credinta in adevarul mantuitor si unde este indrumat sa savarseasca fapte bune. Primirea harului dumnezeiesc este de neaparata trebuinta pentru mantuire, fiindca insusi Mantuitorul ne spune: "Fara de mine nu puteti face nimic" (Ioan 15, 5), iar Sfantul Apostol Pavel zice: "In har sunteti mantuiti" (Efeseni 2, 5); credinta este si ea de neaparata trebuinta, fiindca "fara credinta este cu neputinta a placea lui Dumnezeu" (Evrei 11, 6) si "cel ce nu va crede se va osandi" (Marcu 16, 16); si tot asa de neaparata trebuinta sunt si faptele bune, caci "credinta fara de fapte este moarta" (Iacob 2, 26); iar cei "ziditi intru Hristos spre fapte bune" sunt ziditi (Efeseni 2, 10). "
Despre cele patru legi prin care va fi judecata lumea scrie Parintele Cleopa, citandu-l pe Sfantul Grigorie. In primul rand scrie ca vor fi judecati, nu mantuiti. Am scris un mesaj despre asta aici: http://www.crestinortodox.ro/forum/s...3&postcount=84
Oamenii se puteau mantui dupa legea constiintei pana la legea data prin Moise, cand nu exista inca Legea scrisa. Dar si dupa aceea, legea morala din om, care face parte din chipul lui Dumnezeu, il poate ajuta sa faca fapte bune si astfel sa fie luminat sa afle adevarul si sa vina in Biserica, pentru a beneficia si de har. Prin lege se intelege inclusiv credinta in Dumnezeu, nu paganism. Inchinarea la idoli e cel mai mare pacat. Si IPS Bartolomeu Anania spune aceleasi lucruri.
Citat:
În prealabil postat de Daniel_Ortodox Vezi mesajul
Un alt fapt, logic, cum spui tu, rațional, care arată clar că tălharul de pe cruce nu a avut botezul și s-a mîntuit, la fel și Abel, deși nu s-a mîntuit, nefiind mîntuire în vechiul testament. Abel, e dintre cei drepți, care i-a luat Hristos cu El, la pogorîrea la iad. Și toți care au fost drepți în Vechiul Testament. Unde greșeșsc aici?
Dreptii din Vechiul Testament nu aveau botezul pentru ca nu exista. Dar avand credinta si faptele bune se considera ca aveau botezul dorintei. Dupa ce Domnul a unit firea omeneasca si cea divina i-a scos din Iad. Cum spune si sfantul Igantie, daca dreptii care aveau mare credinta si fapte pe masura ajungeau in Iad, cum crezi ca inchinatorii la idoli care nu au nici credinta nici faptele credintei sunt mai sus decat ei?
Citat:
În prealabil postat de Daniel_Ortodox Vezi mesajul
Căci uite ce spune Sfîntul Ioan Scărarul cu referire la Romani 2, 11: "Dumnezeu este al tuturor; este viața tuturor celor ce voiesc; este mântuirea tuturor; al celor ce cred și al celor ce nu cred; al celor drepți și al celor nedrepți; al celor cinstitori de Dumnezeu și necinstitori; al celor nepătimași și pătimași; al călugărilor și al mirenilor; al înțelepților și al celor neînvățați; al celor sănătoși și al celor bolnavi; al tinerilor și vârstnicilor" (Sf. Ioan Scărarul, Filocalia IX)"
Aici spune ca mantuirea este accesibila tuturor oamenilor, pentru ca s-a realizat prin mantuirea obiectiva (adica intruparea Mantuitorului si indumnezeirea firii omenesti). Dar nu toti ajung sa beneficieze de ea ,adica de mantuirea subiectiva, pentru ca nu vor acest lucru. Pentru manturie trebuie sa faca ceva si omul, nu doar sa faca ce vrea si se mantuieste automat. Chiar daca nu stie de Biserica, daca face fapte bune si are inima curata Domnul il ajuta sa vada adevarul si sa vina in Biserica. Uite, cum s-a intamplat cu sf. Sutas Corneliu.
Reply With Quote
  #4  
Vechi 22.06.2013, 14:24:11
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit continuare

Textul era prea lung, continui cu mesajul acesta:

Citat:
În prealabil postat de Daniel_Ortodox Vezi mesajul
Adevărat cu I Corinteni 6, 9-10, dar prea ușor bagi oamenii în iad frate. Dar ia uite ce zice la Matei 19, 26: "Dar Iisus, privind la ei, le-a zis: La oameni aceasta e cu neputință, la Dumnezeu însă toate sunt cu putință."
Eu nu bag pe nimeni si nu scot, scriu doar care e invatatura data de Mantuitor, adica invatatura Bisericii dintotdeauna. Aceste lucruri ne-au fost revelate, nu suntem nestiutori. Dimpotriva modernismul asta din ecumensim si new-age are o preocupare sa ii bage pe toti in Rai, nu conteaza ce spune Domnul, ci ce cred oamenii dupa intelepciunea lor. Pentru ca nu inteleg prea multe din crestinism si rostul venirii Mantuitorului.
Citatul acela e folosit de obicei pentru a se justifica orice invatatura si fapta. Desigur, Domnul ii poate mantui pe toti, pentur ca nimic nu este cu neputinta, dar nu se intampla asta si ne-a revelat ceea ce trebuei sa facem ca sa ne mantuim, care sunt conditiile mantuirii. Toata Sfanta Scriptura si toata invatatura si faptele au un singur scop: ca omul sa se mantuiasca, deci ne sunt date conditiile mantuirii. Altfel nu are rost nici invatatura, nici Biserica, nici preotii, nici faptele, nimic. Doar faptele nu este o invatatura din ortodoxie, ci din ateism. Umanismul ateu pune in centru pe om si faptele sale bune. Protestantimul liberal a adaptat umanismul ateu la protestantism si a rezultat invatatrua care e propagata de ecumenism. Nu are nicio legatura cu invatatura ortodoxa. Iubire nu ai daca spui un neadevar, doar ca sa faci cuiva pe plac. Adica sa il minti pe un eterodox ca se poate mantui si fara sa vina in Biserica Ortodoxa. Nu e iubire, e un pacat, pentru ca il impiedici sa se mantuiasca, deci ii vrei raul. Nu spun de tina, ma refer in general, ca multi au adoptat aceste idei din afara ortodoxiei crezand ca sunt ortodoxe.
Citat:
În prealabil postat de Daniel_Ortodox Vezi mesajul
Și iarăși un lucru interesant ce spui: în iad nu toți vor avea parte de munci? Asta unde spune? În care verset sau care tîlcuire a Sfinților Părinți?
In toate articolele ortodoxe vei gasi acest lucru. Dreptii din Vechiul Testament nu erau supusi la munci in Iad. Sau pruncii care nu au facut pacate. De exemplu un mare criminal cum ar putea sa aiba acelasi tratament cu cineva care a facut un pacat mai mic? Tocmai de aceea se spune ca vor fi judecati in functie de constiinta si faptele pe care le-au facut. la fel si in Rai sunt mai multe locasuri, ca si in Iad. Am dat de curand pe forum un articol in ziarul Lumina in care e vorba de sufletele copiilor nebotezati, in care Episcopul Buzaului, IPS Ciprian spune din invatatura ortodoxa: "După Sfinții Părinți, acești copii nu au avut cum să păcătuiască, ca să sufere din motive personale, ci doar moștenesc, în virtutea solidarității cu firea umană, a protopărinților noștri Adam și Eva, păcatul strămoșesc. Orice om se naște cu aceste consecințe ale păcatului strămoșesc. Acesta este șters prin Taina Sfântului Botez, dar asta nu înseamnă că nu rămân afectele, rămân în ființa umană consecințele sale ca predispoziții spre păcat. După Sfinții Părinți, acești copii nu suferă chinurile iadului. Mi-aduc aminte o formulă pe care o învățam noi la ora de dogmatică: "Nu se împărtășesc de lumină, dar toți se cinstesc cu liniștea". Așa au trăit și drepții Vechiului Testament, care nu s-au împărtășit de lumina dumnezeiască, până nu a coborât la iad Domnul nostru Iisus Hristos. Drepții Vechiului Testament nu au suferit de chinurile iadului (înțelese ca stare de întristare, de singurătate), dar nu s-au împărtășit de lumină, în schimb, s-au împărtășit de o pace, de o liniște sufletească. Abia în momentul în care Mântuitorul Hristos a coborât la iad, a introdus starea de lumină, Lumina Învierii, și astfel s-a făcut începutul Raiului.
Citat:
În prealabil postat de Daniel_Ortodox Vezi mesajul
O să citesc articolul, că e unul din Sfinții mei preferați, Sfîntul Ignatie Brancianinov, deși nu are bibliografie, nu are trimitere la nici o carte, deși începe primele rînduri cu "habar n-aveți de mîntuire", nu e prea specific Sfîntului Ignatie să folosească termeni din-aceștia și deși Putnicul digital e contradicție de termeni, și împotriva a însăși învățătura creștină.

E o scrisoare cunoscuta a Sfantului, nu are legatura cu blogul, o gasesti pe mai multe site-uri ortoodxe si chiar si carte pe scribd. Eu am dat unde am gasit-o mai usor pe google, prima data am auzit-o la un radio ortodox. Dar am dat si alte citate din sfinti, nu doar sfantul Igantie spune asta, ci toti sfintii. Despre faptele credintei si har poti citi si la Sfantul Serafim de Sarov:
http://saraca.orthodoxphotos.com/bib...ea_duhului.htm

Doamne ajuta!
Reply With Quote
  #5  
Vechi 22.06.2013, 21:12:17
Daniel_Ortodox Daniel_Ortodox is offline
Banned
 
Data înregistrării: 02.01.2013
Locație: pămîntul omenirii căzute
Religia: Ortodox
Mesaje: 428
Trimite un mesaj prin Yahoo pentru Daniel_Ortodox
Implicit

Doamne ajută.

Cătăline, susții prostii. Și le susții încă. Cred că nu este dogmă, dar mă interesez la profesorul de dogmatică, dacă mîntuirea necredincioșilor, a păgînilor dacă e dogmă. Că dacă e dogmă, ești eretic.
Am să-ți răspund scurt și concis. Să citești tot.

Ce-i în catehism e incomplet. Nu poți cuprinde acolo toate tratatele de teologie. Tîlharul de pe cruce, care s-a mîntuit (!), NU era creștin, NU avea Sfîntul Botez, NU era în Biserică, și s-a mîntuit. Da? Simplu. În catehism nu cuprinde toată învățătura creștinească. Ci doar liniile cele mai mari, principale.

Mîntuirea NU este doar pentru creștini. O spune Sfîntul Ioan Scărarul: "Dumnezeu este al tuturor; este viața tuturor celor ce voiesc; este mântuirea tuturor; al celor ce cred și al celor ce nu cred; al celor drepți și al celor nedrepți; al celor cinstitori de Dumnezeu și necinstitori; al celor nepătimași și pătimași; al călugărilor și al mirenilor; al înțelepților și al celor neînvățați; al celor sănătoși și al celor bolnavi; al tinerilor și vârstnicilor" (Sf. Ioan Scărarul, Filocalia IX)

Doar că mîntuirea necredincioșilor va fi diferită. Ei nu vor vedea pe Dumnezeu, nu vor sta de vorbă cu El, nu îi vor putea aduce slavă în cîntări, nu vor vedea nici una din minunile săvîrșite de El, etc., vor avea doar o stare de bine, de liniștire și odihnă.

"Care va răsplăti fiecăruia după faptele lui:" Romani 2, 6 "Dumnezeu nu va răsplăti cu bine cele făcute fără un scop drept. Căci judecata lui Dumnezeu nu privește la cele făcute, ci la scopul celor făcute" (Sf. Maxim Mărturisitorul, Filocalia II) Deci mîntuirea celor necredincioși, se va face prin faptele lor, dar în harul lui Dumnezeu, în mila lui Dumnezeu. Vor fi membrii ai Bisericii, nedemni de ea, de Biserică. Tocmai de aceea și răsplătirea lor va fi diferită. Ceea ce spune catehismul, e corect, dar incomplet."
6. Care sunt conditiile mantuirii?
Conditiile mantuirii sunt: harul dumnezeiesc, credinta si faptele bune.
Da! Dar e de ajuns să fie UNA, numai una din cele 3, nu obligatoriu și automat toate 3 împreună. Asta spusesem eu și în postul anterior. Că vorbești prostii de toate 3. Ori una, ori alta, ori a 3-a. Iar păgînii, în necredința lor, dar în faptele lor bune, făcute din fire, "după lege" se mîntuiesc. Din fire, prin pocăință, dacă se vor căii de păcatele lor, și în ultimele clipe ale vieții, precum tîlharul de pe cruce, se vor mîntui !

Dar nimeni, nu se mîntuie înafara milei lui Dumnezeu. El, Domnul, îi mîntuie, îi îngăduie, îi primește. Prin harul Lui, chiar neacceptat de ei. Dacă haina sufletului lor e curată, și ei sunt pregătiți pentru nunta Mirelui ceresc, printro viață sfîntă ce au avuto, merg în iad? Sigur că NU. Merg în Rai. Din fire ale legii au făcut. Chiar dacă sunt necredincioși.

Spune Catehismul foarte frumos: "nimeni nu poate sa se impartaseasca de mantuire, daca nu este madular al trupului lui Hristos, adica al Bisericii." Și deci, prin faptele lor bune și mila lui Dumnezeu, păgînii s-au făcut mădulare ale lui Hristos, și Dumnezeu îi va mîntui. "Nimeni nu vine la Tatăl, decît prin Mine", spune Hristos. El e Calea Adevărul și Viața. El e Legea, e Pîinea, el e ușa. Deci, cei ce fac faptele lor bune, nu pentru faptele lor îi mîntuie Dumnezeu, ci pentru că au împlinit Legea, au împlinit pe Hristos.

Poți să știi că dacă omori un om, sau mai mulți, în război, poți să fi creștin, în Biserică, cu Botez, că slabe șanse de mîntuire ai. De ce? Ai încălcat Legea. Ai ieșit din Hristos. Pe cînd cel păgîn, fiind bun toată viața lui, își ia ușor un loc în Rai.
"Viață veșnică celor ce, prin stăruință în faptă bună, caută mărire, cinste și nestricăciune," zice la Romani 2, 7 "Păgânii, deși nu au fost învredniciți de o revelație specială, vor fi judecați după conștiința lor, glasul lui Dumnezeu din om, care-l aprobă pentru fapta cea bună și-l condamnă pentru cea rea." spune Bartolomeu Anania. "Dar mărire, cinste și pace oricui face binele: iudeului mai întâi, și elinului. Căci nu este părtinire la Dumnezeu!" Romani 2, 10-11

Dumnezeu nu e egoist, după mintea noastră egoistă. Mîntuirea este a tuturor, spune clar Sfîntul Ioan Scărarul. Și a celor credincioși și a celor necredincioși. Așteaptă tu Cătăline, să se mîntuiască doar creștinii. Mulți dintre creștini, vor merge în iad și mulți dintre necreștini, vor merge în Rai. Și pentru puțina ta iubire, și pentru răstălmăcirea învățăturii creștine din catehism, incompletă, să nu ai surprize la dobîndirea Raiului.

"Cuvântul străbate până în adâncul sufletului lor, datorită faptului că e curat", cum afirmă Sf. Maxim Mărturisitorul.
"În absența unei legi elaborate, legea morală - înscrisă ontologic în conștiința omului - poate constitui prin ea însăși un criteriu al discernământului. Conștiința este acea făclie a Domnului, care n-a încetat nici în lumea păgână să răspândească lumina ei mântuitoare." "Ești înzestrat cu capacitatea de a discerne "spune Bartolomeu Anania. Între bine și rău.

Nu există botezul dorinței, ai dreptate. Există botezul sîngelui, există botezul lacrimilor. Ți-am scris despre botezul dorinței, să-ți dau sinonime, ca să înțelegi.

Păi măi omule neînțelept, chiar dacă nu au apucat să se boteze, rare cazuri, e suficient că au devenit credincioși lui Hristos, ca tîlharul de pe cruce. Ce rost mai are botezul sîngelui pentru cel credincios, cînd el, cel credincios, este botezat, este creștin, face parte din Biserică? Tu, frate, nu ai înțeles că botezul sîngelui, botezul lacrimilor este și PENTRU cei necredincioși, nu doar pentru cei nebotezați, care sunt puțini. Așa să-i mîntuiască Dumnezeu pentru că le-a fost luată șansa de a se mai pocăi pentru păcatele lor, de a deveni creștini. De aceea toți cei uciși de alți oameni, merg în Ceruri. Ți-am spus și iîn postul anterior.

Da, vor fi judecați după cele 4 legi, cum Spune Sfîntul Grigorie, și crezi că dintre cei necredincioși, dacă vor împlini din cele 4 legi, nu moștenesc Raiul? Ba da! Of, frate, of.
Spui: "Oamenii se puteau mantui dupa legea constiintei pana la legea data prin Moise, cand nu exista inca Legea scrisa". Dar tot tu mi-ai amintit, deși știam, că NU A EXISTAT mîntuire pînă la Hristos, deci toți, mergeau în iad, cu tot cu legea conștiinței. Omule! Ești înșelat. Ia seamă.

Legea conștiinței, se aplică, după Hristos, celor necredincioși, care se vor mîntui, prin judecata, mila și harul lui Dumnezeu, membrii nedemni ai Bisericii. Omul care chiar dacă nu vine în biserică, în viața aceasta și face fapte bune, se mîntuiește. Dar mîntuirea lui e diferită. Cel mai mare păcat e neiubirea, nu închinarea la idoli. Păcatul în sine e un idol, spun Sfinții Părinți, și tot este mîntuire pentru păcătoși, ca și pentru păgîni.

Da, aici ai vorbit corect. "Dreptii din Vechiul Testament nu aveau botezul pentru ca nu exista. Dar avand credinta si faptele bune se considera ca aveau botezul dorintei. Dupa ce Domnul a unit firea omeneasca si cea divina i-a scos din Iad." Așa este. Deși botezul dorinței, e sinonim cu bitezul sîngelui, sau al lacrimilor, al suferinței, ca să înțelegi. Și se aplică mai tîrziu, mai ales pentru cei uciși. Și toți cei uciși merg în Rai.
Reply With Quote
  #6  
Vechi 22.06.2013, 21:16:38
Daniel_Ortodox Daniel_Ortodox is offline
Banned
 
Data înregistrării: 02.01.2013
Locație: pămîntul omenirii căzute
Religia: Ortodox
Mesaje: 428
Trimite un mesaj prin Yahoo pentru Daniel_Ortodox
Implicit

Partea a II-a a aceluiași răspuns.

Nu vor mîntuirea spui? E suficient să o vrea prin faptele lor bune. Un exemplu la musulmani, multora le e frică să devină creștini, deși vor, pentru că coranul lor prostesc spune să fiu uciși apostații. Deci, avînd fapte bune, se pot mîntui, dar diferit față de creștini.

Spui: "Pentru manturie trebuie sa faca ceva si omul" Exact. Face. Are o viață plăcuta lui Dumnezeu Treime. Are haina sufletului său curată și pregătită pentru nunta Mirelui ceresc, deși nu are botezul creștin, sau îl are în erezie. Dar tot se poate mîntui. Dar mîntuirea lui va fi diferită, față de a creștinilor.

Spui: "Chiar daca nu stie de Biserica, daca face fapte bune si are inima curata Domnul il ajuta sa vada adevarul si sa vina in Biserica." Da, Domnul îl ajută, dar dacă nu vine în Biserică, tot se poate mîntui, prin fapte bune, inimă curată.

Aminteșteți la Fericirile de pe munte: zice Hristos: "Fericiți cei săraci cu duhul, că a lor este împărăția cerurilor." Nu zice, creștinii săraci cu duhul, sau botezații, sau cei din Biserică. Nu zice așa, ci toți cei săraci cu duhul.

Deși Sfîntul Nicolae Velimirovici, spune clar, că mîntuirea necredincioșilor, va fi diferită. Dar va fi. Și iarăși: Fericiți cei blânzi, că aceia vor moșteni pământul. Fericiți cei curați cu inima, că aceia vor vedea pe Dumnezeu. DA? Simplu. Fericiți cei prigoniți pentru dreptate, că a lor este împărăția cerurilor.

Ce înseamnă prigoniți din pricina Mea? Adică din cauza Adevărului. Care au de suferit din cauza faptului că vor să fie buni. Chiar necreștini fiind. Se pot mîntui. E limpede ! Nu încurajez, globalizarea, ci Adevărul. Biserica și Dumnezeu a pentru toți. Ăsta e Adevărul.

Nu spun după nici un new-age, și NU toți vor ajunge în Rai, dar vor mai mulți în Rai, decît în iad, asta știu sigur. Pentru că Dumnezeu este Iubire.
Ce spun, este învățătura creștinească, nu părerea mea.

Tu ai părerile tale, teleogumenele tale, părerile tale teologice, care sunt în marginea prăpastiei ereziei, pentru lipsa ta de iubirea și exclusivitatea mîntuirii pentru credincioși și deloc pentru necredincioși.

Spui: "Pentru ca nu inteleg prea multe din crestinism si rostul venirii Mantuitorului." Dar și ce spui? Că creștinii înțeleg tare mult, așa-i? Dacă ar fi așa, ar trebui să fim cu toții sfinți. Și nu suntem. Deci tot harul și mila lui Dumnezeu ne va mîntui și pe noi, creștinii, ca și pe necreștinii care "din fire fac ale legii" adică ale lui Hristos, El fiind Legea. Plinirea Legii.

Spui: "Desigur, Domnul ii poate mantui pe toti, pentru ca nimic nu este cu neputinta, dar nu se intampla asta si ne-a revelat ceea ce trebuei sa facem ca sa ne mantuim, care sunt conditiile mantuirii." DA! Slavă lui Dumnezeu. Aici ai vorbit Adevărul. DA, nu care sunt condițiile, ci care e condiția mîntuirii. Una singură: IUBIREA !

Spui: "Toata Sfanta Scriptura si toata invatatura si faptele au un singur scop: ca omul sa se mantuiasca, deci ne sunt date conditiile mantuirii." Greșit. Toată Sfînta Scriptura și toată învățătura și faptele au un singur scop: IUBIREA ! NU MÎNTUIREA. Iubirea. Nu Biblia te mîntuiește. Nu creștinismul te mîntuiește. Dumnezeu te mîntuiește. Să-ți intre bine în cap, dragul meu.

Iubirea te mîntuiște. O spune Însuși Hristos. El i-a răspuns: "Să iubești pe Domnul Dumnezeul tău, cu toată inima ta, cu tot sufletul tău și cu tot cugetul tău. Aceasta este marea și întâia poruncă. Iar a doua, la fel ca aceasta: Să iubești pe aproapele tău ca pe tine însuți. În aceste două porunci se cuprind toată Legea și proorocii." Matei 22, 37-40. Da? Deci ce spune? Aici, în aceste două legi, se cuprind toată Legea și proorocii. De ce Legea cu L capital? Pentru că El e Legea, El e Iubirea, El mîntuirea tuturor nevrednicilor de mîntuire.
Sigur că nu doar faptele mîntuie, sigur că este ateist să spui așa ceva.
Mai exact spunem, faptele prin iubirea, harul și mila lui Dumnezeu.

Spui: "Iubire nu ai daca spui un neadevar". Greșit. Poți spune un neadevăr din neștiință, din frică, din nepăsare, etc. Dar concret, Iubire, ai cînd iubești pe Dumnezeu și pe aproapele. Ba da, poți să spui un neadevăr, doar ca să faci cuiva pe plac și totuși să ai iubire. Iubire pentru Dumnezeu și aproapele. Aia-i iubirea adevărată. Restul, sunt alte idei și definiții pe marginea iubirii cele mari și adevărate expuse de Mîntuitorul. Și ce spun nu are nimic de-a face cu protestantismul.

Spui: "Adica sa il minti pe un eterodox ca se poate mantui si fara sa vina in Biserica Ortodoxa." Nu îl minti pe un eterodox, îi spui ce nu e creștin (fie necredincios, ateu, păgîn, eretic, păgîn, etc.) că se poate mîntui, foarte greu, dar mîntuirea chiar de o va dobîndi, va fi foarte diferită de mîntuirea creștinului. Complet diferită. Ăsta e adevărul creștinesc. Asta îi spun. Și prin asta, nu îi vreau răul, ci îl și chem acasă, în creștinism. La mîntuirea obiectivă.

Iar cu privire la muncile din iad, mă refer, la iadul de după Hristos. Pentru că altul era Raiul și iadul în Vechiul și altul e Raiul și iadul în Noul, la desăvîrșirea Legii, prin Iubire. Mă refer după Hristos. În iad sunt munci. Nimeni nu se odihnește acolo, chiar dacă stă pe loc, închețat, se muncește.

Exact, la fel și în Rai, unii sunt îngeri, alții, arhangheli, serafimi, heruvimi, scaune, domnii, începătorii, stăpînii sau puteri. Așa și răsplata, Împărăția Cerurilor, pentru creștini va fi una și pentru necreștini, păgîni sau necredincioși, va fi altfel, Împărăția Cerurilor. Dar nu vrei să înțelegi lucrul ăsta.

Da, exact, cu legătura la mîntuirea copiilor nebotezați. Toți ajung în Rai. Chiar nebotezați, chiar necreștini, fiind, nefăcînd parte din Biserică. Cum spune Î.P.S. Ciprian: nu se împărtășesc de lumină, dar se împărtășesc de liniște. Exact ca necredincioșii ce se mîntuiesc. Ca și copii nebotezați, și adulții nebotezați. Doar că condiția lor este să fi avut o viață plăcută lui Dumnezeu.

Cît de clar mai vrei să fie ??? Cătăline Cătăline...

Spui: "Drepții Vechiului Testament nu au suferit de chinurile iadului (înțelese ca stare de întristare, de singurătate), dar nu s-au împărtășit de lumină, în schimb, s-au împărtășit de o pace, de o liniște sufletească". COMPLET GREȘIT. Erezie chiar. Pacea și liniștea sufletească sunt specifice Raiului. Nicidecum iadului. Nu au dobîndit nici o pace și liniște sufletească pînă la Hristos. Acea pace și liniște sufletească este o răsplătire a Raiului, pentru cei nebotezați, deci pentru necreștini.

Bucurii.

Last edited by Daniel_Ortodox; 22.06.2013 at 21:20:39.
Reply With Quote
  #7  
Vechi 22.06.2013, 21:33:52
N.Priceputu
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Frate Daniel, n-am citit tot ce ai scris, însă pentru felul în care înțelegi mântuirea, te îmbrățișez.

P.S. Te rog renunță la renunțarea la forum. Vei avea multă treabă aici.

Last edited by N.Priceputu; 22.06.2013 at 21:50:27.
Reply With Quote
  #8  
Vechi 23.06.2013, 00:24:21
Theodore_of_Mopsuestia
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit Minunat ati scris!

Citat:
În prealabil postat de Daniel_Ortodox Vezi mesajul
Partea a II-a a aceluiași răspuns.

Nu vor mîntuirea spui? E suficient să o vrea prin faptele lor bune. Un exemplu la musulmani, multora le e frică să devină creștini, deși vor, pentru că coranul lor prostesc spune să fiu uciși apostații. Deci, avînd fapte bune, se pot mîntui, dar diferit față de creștini.

Spui: "Pentru manturie trebuie sa faca ceva si omul" Exact. Face. Are o viață plăcuta lui Dumnezeu Treime. Are haina sufletului său curată și pregătită pentru nunta Mirelui ceresc, deși nu are botezul creștin, sau îl are în erezie. Dar tot se poate mîntui. Dar mîntuirea lui va fi diferită, față de a creștinilor.

Spui: "Chiar daca nu stie de Biserica, daca face fapte bune si are inima curata Domnul il ajuta sa vada adevarul si sa vina in Biserica." Da, Domnul îl ajută, dar dacă nu vine în Biserică, tot se poate mîntui, prin fapte bune, inimă curată.

Aminteșteți la Fericirile de pe munte: zice Hristos: "Fericiți cei săraci cu duhul, că a lor este împărăția cerurilor." Nu zice, creștinii săraci cu duhul, sau botezații, sau cei din Biserică. Nu zice așa, ci toți cei săraci cu duhul.

Deși Sfîntul Nicolae Velimirovici, spune clar, că mîntuirea necredincioșilor, va fi diferită. Dar va fi. Și iarăși: Fericiți cei blânzi, că aceia vor moșteni pământul. Fericiți cei curați cu inima, că aceia vor vedea pe Dumnezeu. DA? Simplu. Fericiți cei prigoniți pentru dreptate, că a lor este împărăția cerurilor.

Ce înseamnă prigoniți din pricina Mea? Adică din cauza Adevărului. Care au de suferit din cauza faptului că vor să fie buni. Chiar necreștini fiind. Se pot mîntui. E limpede ! Nu încurajez, globalizarea, ci Adevărul. Biserica și Dumnezeu a pentru toți. Ăsta e Adevărul.

Nu spun după nici un new-age, și NU toți vor ajunge în Rai, dar vor mai mulți în Rai, decît în iad, asta știu sigur. Pentru că Dumnezeu este Iubire.
Ce spun, este învățătura creștinească, nu părerea mea.

Tu ai părerile tale, teleogumenele tale, părerile tale teologice, care sunt în marginea prăpastiei ereziei, pentru lipsa ta de iubirea și exclusivitatea mîntuirii pentru credincioși și deloc pentru necredincioși.

Spui: "Pentru ca nu inteleg prea multe din crestinism si rostul venirii Mantuitorului." Dar și ce spui? Că creștinii înțeleg tare mult, așa-i? Dacă ar fi așa, ar trebui să fim cu toții sfinți. Și nu suntem. Deci tot harul și mila lui Dumnezeu ne va mîntui și pe noi, creștinii, ca și pe necreștinii care "din fire fac ale legii" adică ale lui Hristos, El fiind Legea. Plinirea Legii.

Spui: "Desigur, Domnul ii poate mantui pe toti, pentru ca nimic nu este cu neputinta, dar nu se intampla asta si ne-a revelat ceea ce trebuei sa facem ca sa ne mantuim, care sunt conditiile mantuirii." DA! Slavă lui Dumnezeu. Aici ai vorbit Adevărul. DA, nu care sunt condițiile, ci care e condiția mîntuirii. Una singură: IUBIREA !

Spui: "Toata Sfanta Scriptura si toata invatatura si faptele au un singur scop: ca omul sa se mantuiasca, deci ne sunt date conditiile mantuirii." Greșit. Toată Sfînta Scriptura și toată învățătura și faptele au un singur scop: IUBIREA ! NU MÎNTUIREA. Iubirea. Nu Biblia te mîntuiește. Nu creștinismul te mîntuiește. Dumnezeu te mîntuiește. Să-ți intre bine în cap, dragul meu.

Iubirea te mîntuiște. O spune Însuși Hristos. El i-a răspuns: "Să iubești pe Domnul Dumnezeul tău, cu toată inima ta, cu tot sufletul tău și cu tot cugetul tău. Aceasta este marea și întâia poruncă. Iar a doua, la fel ca aceasta: Să iubești pe aproapele tău ca pe tine însuți. În aceste două porunci se cuprind toată Legea și proorocii." Matei 22, 37-40. Da? Deci ce spune? Aici, în aceste două legi, se cuprind toată Legea și proorocii. De ce Legea cu L capital? Pentru că El e Legea, El e Iubirea, El mîntuirea tuturor nevrednicilor de mîntuire.
Sigur că nu doar faptele mîntuie, sigur că este ateist să spui așa ceva.
Mai exact spunem, faptele prin iubirea, harul și mila lui Dumnezeu.

Spui: "Iubire nu ai daca spui un neadevar". Greșit. Poți spune un neadevăr din neștiință, din frică, din nepăsare, etc. Dar concret, Iubire, ai cînd iubești pe Dumnezeu și pe aproapele. Ba da, poți să spui un neadevăr, doar ca să faci cuiva pe plac și totuși să ai iubire. Iubire pentru Dumnezeu și aproapele. Aia-i iubirea adevărată. Restul, sunt alte idei și definiții pe marginea iubirii cele mari și adevărate expuse de Mîntuitorul. Și ce spun nu are nimic de-a face cu protestantismul.

Spui: "Adica sa il minti pe un eterodox ca se poate mantui si fara sa vina in Biserica Ortodoxa." Nu îl minti pe un eterodox, îi spui ce nu e creștin (fie necredincios, ateu, păgîn, eretic, păgîn, etc.) că se poate mîntui, foarte greu, dar mîntuirea chiar de o va dobîndi, va fi foarte diferită de mîntuirea creștinului. Complet diferită. Ăsta e adevărul creștinesc. Asta îi spun. Și prin asta, nu îi vreau răul, ci îl și chem acasă, în creștinism. La mîntuirea obiectivă.

Iar cu privire la muncile din iad, mă refer, la iadul de după Hristos. Pentru că altul era Raiul și iadul în Vechiul și altul e Raiul și iadul în Noul, la desăvîrșirea Legii, prin Iubire. Mă refer după Hristos. În iad sunt munci. Nimeni nu se odihnește acolo, chiar dacă stă pe loc, închețat, se muncește.

Exact, la fel și în Rai, unii sunt îngeri, alții, arhangheli, serafimi, heruvimi, scaune, domnii, începătorii, stăpînii sau puteri. Așa și răsplata, Împărăția Cerurilor, pentru creștini va fi una și pentru necreștini, păgîni sau necredincioși, va fi altfel, Împărăția Cerurilor. Dar nu vrei să înțelegi lucrul ăsta.

Da, exact, cu legătura la mîntuirea copiilor nebotezați. Toți ajung în Rai. Chiar nebotezați, chiar necreștini, fiind, nefăcînd parte din Biserică. Cum spune Î.P.S. Ciprian: nu se împărtășesc de lumină, dar se împărtășesc de liniște. Exact ca necredincioșii ce se mîntuiesc. Ca și copii nebotezați, și adulții nebotezați. Doar că condiția lor este să fi avut o viață plăcută lui Dumnezeu.

Cît de clar mai vrei să fie ??? Cătăline Cătăline...

Spui: "Drepții Vechiului Testament nu au suferit de chinurile iadului (înțelese ca stare de întristare, de singurătate), dar nu s-au împărtășit de lumină, în schimb, s-au împărtășit de o pace, de o liniște sufletească". COMPLET GREȘIT. Erezie chiar. Pacea și liniștea sufletească sunt specifice Raiului. Nicidecum iadului. Nu au dobîndit nici o pace și liniște sufletească pînă la Hristos. Acea pace și liniște sufletească este o răsplătire a Raiului, pentru cei nebotezați, deci pentru necreștini.

Bucurii.
Iertare pentru atitudinea dura si cuvintele acide de pe alte topice, si din alte situatii. Ati vazut Calea. Cu respect.
Reply With Quote
  #9  
Vechi 23.06.2013, 02:47:26
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Daniel_Ortodox Vezi mesajul
Cătăline, susții prostii. Și le susții încă. Cred că nu este dogmă, dar mă interesez la profesorul de dogmatică, dacă mîntuirea necredincioșilor, a păgînilor dacă e dogmă. Că dacă e dogmă, ești eretic.
Am să-ți răspund scurt și concis. Să citești tot.
Daniel, evident ca spun prostii si e erezie ce spun, dar nu fata de invatatura ortodoxa, ci fata de invatatura ta. Vad ca ai facut-o si dogma, iar cei ce nu o recunosc sunt eretici. Nu doar ca ai ceva neintelegeri, dar nici nu doresti sa afli adevarul, esti impotriva lui cand iti este aratat, iar cel ce ti-l arata e eretic sau in inselare. Desigur ca e catehismul incomplet, pentru ca trebuie completat cu invatatura ta. Toti spun gresit cand te contrazic, sfintii, catehismul, invatatura Bisericii, doar tu ai intelegerea corecta. Eu ti-am scris sperand ca vrei sa aflii adevarul, dar nu te intereseaza decat adevarul tau, spus cu multa siguranta, pentru ca nu te poti insela. Desi am vazut ce lucruri complet gresite sustii eu ti-am scris frumos, cu intelegere. Tu insa nu, un contrast foarte mare intre ceea ce afirmi din scris si felul cum te comporti.
Am citit aproape tot, doua mesaje mari in care e doar invatatura lui Daniel. Eventual talcuiesti si cate un pasaj din Sfanta Scriptura, ca asa fac si neoprotestantii. Cand vei dori sa vorbim si despre invatatura ortodoxa, nu numai despre a ta, sunt deschis la dialog. Adica sfantul spune, doua puncte, citat. Catehismul spune, doua puncte citat. Pana acum ai scris doar Daniel spune, daniel talcuieste Sfanta Scriptura asa, catehismul si sfintii se insala, pentru ca il contrazic pe Daniel. Daca aveai smerenie te intrebai macar daca e posibil sa nu se fi inselat toti si numai tu sa ai dreptate.
Dar ai scris si un lucru bun, ca iti vei intreba duhovnicul. Sper sa faci asta.
Nu cred ca are rost sa iti raspund la mesaj, pentru ca oricum nu vei dori sa accepti nimic, as scrie doar pierzand timpul. Raspund doar la cateva neintelegeri, pentru ca am vazut ca nu ai citit cu atentie mesajul meu.
Eu am scris ca exista botezul dorintei, nu ca nu exista.
Citat:
În prealabil postat de Daniel_Ortodox Vezi mesajul
Conditiile mantuirii sunt: harul dumnezeiesc, credinta si faptele bune.
Da! Dar e de ajuns să fie UNA, numai una din cele 3, nu obligatoriu și automat toate 3 împreună. Asta spusesem eu și în postul anterior. Că vorbești prostii de toate 3.
Sincer sa fiu asta m-a facut sa rad cand am citit-o. Tu negi si ce scrie negru pe alb daca e nevoie, doar ca te contrazice pe tine, pentru ca tu nu poti gresi. Nici nu stiu de ce mai crezi sau mergi la Biserica, faci cateva fapte bune si te-ai mantuit. Eventual o donatie mai consistenta si ai rezolvat pe toata viata. Tu nu ai vazut ca scria in continuarea citatului si de ce e nevoie de fiecare dintre cele trei? Sau nu se potrivea cu invatatura ta si trebuia scos? Inteleg ca ai facut facultatea de teologie, ai lipsit la majoritatea orelor?
Eu la inceput am crezut ca tu spui invatatura ortodoxa, parca dupa ce ai revenit ai inceput sa spui tot felul de alte invataturi, in contrast cu ce spuneai la inceput. Acum ai o imbinare intre zelotism si ecumenism.
Citat:
În prealabil postat de Daniel_Ortodox Vezi mesajul
Spui: "Drepții Vechiului Testament nu au suferit de chinurile iadului (înțelese ca stare de întristare, de singurătate), dar nu s-au împărtășit de lumină, în schimb, s-au împărtășit de o pace, de o liniște sufletească". COMPLET GREȘIT. Erezie chiar. Pacea și liniștea sufletească sunt specifice Raiului. Nicidecum iadului. Nu au dobîndit nici o pace și liniște sufletească pînă la Hristos. Acea pace și liniște sufletească este o răsplătire a Raiului, pentru cei nebotezați, deci pentru necreștini.
Daca citeai cu atentie vedeai ca l-am citat pe Episcopul Buzaului. Bineinteles ca si el e eretic, nu are invatatura lui Daniel. N-ai vazut ca nu il mai faceai eretic. Ar fi fost interesant sa dau citate din sfinti fara sa spun ca aprtin unor sfinti, sa vedem atunci cum ii faceai pe sfinti eretici. De asta am spus de zelotism, pentru ca acestia vad erezie peste tot, mai ales acolo unde nu e.
Am scris un mesaj mai aspru pentru ca celelalte nu au avut efect. Dar sa nu crezi ca am ceva cu tine sau as pastra vreun resentiment maine. Doar ca astept sa scrii si ceva din invatatura ortodoxa ca sa mai raspund la mesaje.
Ca o completare, desi nu cred ca te va interesa pentru ca e vorba de invatatura ortodoxa, hotararea unui Sfant Sinod. Si vei vedea numite acolo cateva erezii, ca sa vezi care sunt de fapt ereziile in cazul acesta: http://www.crestinortodox.ro/forum/s...ad.php?t=14964
Reply With Quote
  #10  
Vechi 23.06.2013, 02:54:19
Nastya
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

@Cezar

1. Crestinii au uitat un lucru esential: rugaciunea.
2. Si au mai uitat un cuvant al Mantuitorului Hristos: <<Așadar, mergeți și învățați-vă ce înseamnă: Milă voiesc, iar nu jertfă; că n'am venit să-i chem pe cei drepți la pocăință, ci pe cei păcătoși“.>>(Matei 9,13)

3. <<Și să-L iubești pe El din toată inima, din tot sufletul, din tot cugetul și din toată puterea și să-l iubești pe aproapele tău ca pe tine însuți este mai mult decât toate arderile-de-tot și decât toate jertfele“.>> (Matei 12,33)
4. <<Porunca noua dau voua, sa va iubiti unul pe altul, precum v-am iubit Eu" >> (Ioan 13, 34)
<<A face ce e drept și a vorbi adevăr Îi sunt mai plăcute lui Dumnezeu
decât sângele jertfelor>> (Proverbe 21,3)

<<Nu ți s'a spus, o, omule, ce este bun?
sau ce anume cere Domnul de la tine,
decât să faci dreptate
și mila s'o iubești
și să fii gata să ții pasul
cu Domnul, Dumnezeul tău?>> (Mi 6,8)


<<Se cunosc mai multe minuni înfaptuite de moaștele Sfântului Ioan cel nou de la Suceava. Una dintre ele este amintită de Petru Movilă al Kievului: La 2 iunie 1622 Suceava era amenințată să fie cotropită de tătari. Locuitorii se refugiau în toate părțile. Preoții slujitori la biserica în care erau adăpostite moșstele au voit să ia racla să o ducă în cetatea Suceava, dar n-au putut să o ridice. Au ințeles că Sfântul nu voia să fie dus în altă parte și că-i va ocroti, încât au continuat să se roage ca orașul să nu cadă în mâna cotropitorilor. Într-adevar, o ploaie torențiala a împiedicat pe tătari să mai asedieze orașul.>>
http://ro.wikipedia.org/wiki/Sf%C3%A2ntul_Ioan_cel_Nou


<<"Precum voiti sa va faca voua oamenii, faceti-le si voi asemenea" (Luca 6, 31). Iata ceea ce toti comentatorii Noului Testament au numit "Legea de aur a moralei crestine". Textul este inclus in "Predica de pe munte" — ea insasi un rezumat mai larg al invataturii Sale si se afla exact asa si in Evanghelia dupa Matei (7, 12).

Vrem sa ne urasca? Vrem sa ne faca rau? Vrem sa ne vorbeasca de rau? Vrem sa ne parasca? Vrem sa ne tarasca prin tribunale? Niciodata! Toti vrem ca oamenii sa ne faca numai bine. Vrem sa fim iubiti. Vrem sa fim ajutati. Cuvantul Mantuitorului are in vedere atat de mult interesele noastre, incat nu e posibil sa nu le intelegem si pe ale altora, asa cum le intelegem pe ale noastre. Ne ia pe noi insine drept masura a modului cum trebuie sa ne purtam cu altul. Cum vrem sa se poarte altii cu noi, asa sa ne purtam si noi cu dansii.

Mantuitorul a adus in lume noutatea iubirii. Sfatul acesta e de fapt o alta forma de exprimare a unui alt principiu: "Sa iubesti pe aproapele tau ca pe tine insuti" (Matei 19, 19; 22, 39; Romani 13, 9; Gal. 5, 14). De aceea a zis: "Porunca noua va dau voua: sa va iubiti unii pe altii, precum V-am iubit si Eu pe voi" (Ioan 13, 34).

Dar de ce era porunca aceasta noua? Era noua fiindca in Vechiul Testament nu era tot asa. Mantuitorul insusi precizeaza: "Ati auzit ca s-a zis: sa iubesti pe aproapele tau si sa urasti pe vrajmasul tau" (Matei 5, 43). Mantuitorul face un pas mai departe decat preceptul din Vechiul Testament, ridicandu-l cu o treapta mai sus, caci zice: nu numai sa iubiti pe cei ce va iubesc, dar "sa iubiti chiar pe vrajmasii vostri, sa binecuvantati pe cei ce va blestema, sa faceti bine celor ce va urasc, si sa va rugati pentru cei ce va nedreptatesc si va prigonesc" (Matei 5, 44).>>


<<Se povesteste ca unul din marii presedinti ai Statelor Unite, Abraham Lincoln, in momentul cand trebuia sa fie ales presedinte, avea un opozant foarte puternic care mergea din oras in oras si tinea cuvantari impotriva lui, vorbindu-l de rau, asa cum se obisnuieste in confruntarile electorale. Lincoln a reusit totusi sa capete cele mai multe voturi si sa fie ales presedinte. Cand si-a alcatuit guvernul, pe cine credeti ca a ales ministru de razboi in cabinetul sau? Tocmai pe acest om care il blamase in chip infam in tot timpul campaniei electorale. Prietenii l-au intrebat: "De ce ai facut aceasta?" El a raspuns: "Cum poti sa-ti biruiesti un dusman altfel, decat facandu-l prieten?"

Intr-adevar, daca stam si ne gandim bine, cea mai mare biruinta pe care poate s-o obtina cineva in relatiile cu oamenii, e ca dintr-un dusman sa-si faca un prieten. Incercati! Nu e usor, dar e cu adevarat o mare victorie. Acum stim care e mijlocul prin care poti face dintr-un dusman prieten. Nu e altul, decat tralandu-l cu iubire, cu iertare, cu intelegere, cu speranta ca se va indrepta, acordandu-i un avans de incredere. Caci dragostea pe care o investim in altii, si mai ales in cei care ne voiesc si ne fac raul, nu este altceva decat o investitie de speranta, ca vom transforma sufletul facatorului de rau intr-un suflet facator de bine.>>


IPS Antonie Plamadeala
http://www.crestinortodox.ro/predici...or-121389.html
Reply With Quote
Răspunde