![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Citat:
Nu sustinem conceptia adventista conform careia invie prima data dreptii, trec o mie de ani, dupa care invie pacatosii si are loc judecata universala, adica nu vedem aceasta inaintare intr-un timp istoric, linear,eschatologicul fiind in partea finala a istoriei, ci credem ca evenimentele ce au loc la a doua venire a lui Hristos vor transcende planul existentei imanente, iar viata de veci sta la sfarsitul timpului, (e atemporala), sta intr-o infinitate gustata mereu, dar care nu satura niciodata. Last edited by ioanna; 03.03.2013 at 19:37:56. |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Dar ce vă faceți că nu e doar concepția adventistă, ci planul lui Dumnezeu revelat în Revelația (cap.20)? Vă puneți de-a curmezișul planului lui Dumnezeu? Poate cineva din acest Univers s-o facă?
|
|
#3
|
||||
|
||||
|
Citat:
Osutafaraunu, v-as ruga sa terminati cu sarcasmul de mahala. Daca profetul (de fapt solul/trimisul) d-voastra, Hellen White a interpretat Sfanta Scriptura intr-o anumita maniera, permiteti-ne sa nu fim de acord cu explicatia dansei. Last edited by ioanna; 03.03.2013 at 19:42:25. |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Citat:
Cum explicați atunci Apoc.20? Puteți explica și fără a face apel la White. Iată eu nu fac! :) |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Nu se opune nimeni lui Dumnezeu, consideram eronate interpretarile adventistilor, insa e problema voastra, nu a noastra. Topicul fiind dedicat asemanarilor, nu deosebirilor, consider ca explicatiile nu-si au locul aici.
|
|
#6
|
|||
|
|||
|
Citat:
Aham, am înțeles. Deosebirile, doar dumneavoastră aveți dreptul să le taxați. :) |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Citat:
Citat:
Last edited by ioanna; 03.03.2013 at 20:25:29. |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Citat:
<<Și l-a prins pe Balaur, pe șarpele cel vechi, care este diavolul și Satana, și l-a legat pe o mie de ani b.>> (Ap. Sf. Ioan,20,2), suntem tentati/putem sa fim tentati sa dam dreptate interpretarii/ talcuirii credinciosilor adventisti. b) Ca în tot cuprinsul Apocalipsei, există cifre și numere cu valoare simbolică (vezi notele respective), care nu exprimă cantități sau raporturi determinate. Numărul 100 simbolizează o perioadă foarte lungă sau o cantitate foarte mare (așa cum o folosește și limbajul popular în expresiile: „Să trăiești o mie de ani!“, sau: „Ți-am spus-o de o mie de ori“). Că este așa – și aplicând o traducere foarte riguroasă – o dovedește faptul că în versetele 3, 5, 6 și 7 textul original grecesc folosește expresia hília éte = „miile de ani“, un plural care nu mai lasă loc la îndoieli. Interpretarea literală – ca și traducerile neglijente – au dat naștere multor confuzii și rătăciri, precum vechiul hiliasm și mai noul milenarism. Sfanta Scriptura – Bibilia- Versiunea ANANIA http://www.dervent.ro/biblia.php Va dau mai jos cateva link-uri cu talcuiri ale Apocalipsei care pot fi de folos pentru reasezarea discutiilor nu numai de dragul controversei. http://ro.wikipedia.org/wiki/Apocalipsa_lui_Ioan http://www.razbointrucuvant.ro/categ...re-apocalipsa/ Parintele Seraphim Rose http://www.razbointrucuvant.ro/2011/...n-duh-ortodox/ http://www.razbointrucuvant.ro/2010/...tariu-ortodox/ http://www.razbointrucuvant.ro/2012/...miel-si-fiara/ http://www.sfaturiortodoxe.ro/sfarsitul-omului.htm Preot prof.dr. Dumitru Popescu http://www.crestinortodox.ro/dogmati...mii-69170.html Parintele Dumitru Staniloae http://www.crestinortodox.ro/dogmati...mii-68885.html Savvas Agouridis (“Comentariu la Apocalipsa”, Editura Bizantina) http://www.crestinortodox.ro/religie...psa-69647.html Parintele Gheorghe Calciu Dumitreasa http://www.crestinortodox.ro/credint...eni-88685.html |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Citat:
Last edited by centesimusseptimus; 04.03.2013 at 12:10:07. Motiv: *corectură specială pentru doamna ioanna :) |
|
#10
|
|||
|
|||
|
Citat:
Un posibil raspuns: un scurt fragment, din cuvantul IPS Hierotheos Vlachos <<Inainte de a purcede la analiza acestei teme, as dori sa aruncam o privire asupra caracterului si a scopului Apocalipsei lui Ioan. Acest lucru este necesar pentru ca, in ziua de astazi, exista multi oameni care vorbesc despre Apocalipsa si care o interpreteaza dupa propria lor gandire, rezultatul fiind acela ca de multe ori acestia gresesc, deoarece confunda faptele descrise in Apocalipsa cu evenimente contemporane, drept pentru care nu ajung intotdeauna la adevar. Apocalipsa lui Ioan este una dintre cele mai grele carti ale Sfintei Scripturi. In consecinta, Sfintii Parinti nu au zabovit asupra interpretarii acesteia, astfel incat nu exista multe talcuiri legate de ea. Practic, avem numai doua talcuiri ale Apocalipsei, care provin, primul, de la Sfantul Andrei, Arhiepiscopul Cezareii si Capadociei, si al doilea, de la Areta, Episcop si el al Cezareii si al Capadociei. Potrivit Sfantului Andrei, Apocalipsa este “manifestarea tainelor ascunse vazute de gandul curat, fie prin vise sfinte, fie prin iluminare, atunci cand omul este treaz“. Apocalipsa lui Ioan reveleaza cu precadere “maretia Dumnezeirii lui Hristos“. Tocmai din acest motiv, continutul Apocalipsei lui Ioan este greu de interpretat de oameni. Faptele acestei carti se vor vadi doar in ziua in care isi vor afla implinirea. La inceputul talcuirilor sale interpretative, Sfantul Andrei marturiseste ca, desi a fost indemnat de multe ori sa talcuiasca Apocalipsa, a amanat mereu realizarea acestei lucrari. Motivul a fost cunoasterea faptului ca “cele scrise acolo vorbesc despre viitor si au fost spuse sfintilor in mod tainic si de aceea pentru intelegerea lor este nevoie de o minte luminata de Duhul Sfant“.>> Sfantul Andrei considera ca talcuirea Apocalipsei fara luminarea Duhului Sfant este o indrazneala. El scrie in acest sens: „cum daca nu indraznet se arata cel care, fara a se impartasi din harul proorocirii, se ocupa de lucruri ale caror sfarsit nu poate sa il vada in niciun fel?” Numai oamenii cu har profetic pot interpreta tainele dezvaluite profetilor.>> IPS Hierotheos Vlachos: TALCUIRI LA APOCALIPSA. Omenirea intre MIEL si FIARA http://www.razbointrucuvant.ro/2012/...miel-si-fiara/ Asa stand lucrurile, aici ma opresc. Dumnezeu sa ne ajute sa nu gresim nici față de El, nici față de noi, nici față de aproapele nostru, indiferent cine ar fi; fie el prieten sau dusman sau un om necunoscut. |
|
|