![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Citat:
In orice caz, cand te referi la placerea mea, te referi la cea sexuala, sau in general?
__________________
Every point of view is useful, even those that are wrong - if we can judge why a wrong view was accepted. |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Citat:
N-am remarcat ca ai vorbit despre placerea sexuala, dar eu am tinut cont mereu despre tema topicului, chiar daca raspunsurile mele includ toate placerile. Iisus Hristos n-a cautat nici o placere niciodata. |
|
#3
|
|||
|
|||
|
De ce nu exista documente de referinta in BOR? Asa cum exista Catehismul Bisericii Catolice, spre exemplu, un document central, o referinta pe drumul credintei? In orice chestiune, in cadrul BOR, nu exista o singura parere, ci mai multe. Evident, nu sunt fundamental diferite, dar nuantele sunt uneori destul de evidente si importante.
Care este documentul unic, al BOR, in privinta moralei sexuale? Repet, un document similar Catehismului BC, la care sa faca mai întâi referinta orice mirean, orice preot, orice calugar? Multumesc. |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Citat:
Zic si eu, o simpla parere... |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Citat:
Eu cred ca Biserica are datoria (rolul, misiunea) explicita, printre altele, de a explica credinta, printr-o forma autorizata, care sa nu excluda aportul Sfintilor Parinti. Altfel, cred ca ne gasim in fata unui subiectivism care nu poate constitui un reper. Cum pot sti ca un duhovnic este pe calea cea buna, adica ma indruma in spiritul autentic al credintei, sau ca alt duhovnic nu si-a asumat corect credinta? Cum este suportata ideea, in BOR, ca pot exista doua pareri pe acelasi subiect? Din moment ce nu exista un reper absolut in materie de credinta, statuat ca atare de Biserica, atunci putem vorbi de interpretare, de subiectivism. |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Citat:
Orice cuvant, orice text, dincolo de orice unanimitate declarata, raman purtate/resimtite/traite in mod unic de fiecare om in parte. Crucea e intotdeauna personala si nu poate fi purtata de altcineva, pentru ca nu i se potriveste. Cata vreme Duhul Sfant Este Unul, noi suntem liberi sa fim diferiti. |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Citat:
In acelasi timp, este un fel de "descurca-te". Apropo, pe ce baza se mai iau orice fel de decizii? |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Citat:
__________________
Îmi cer scuze celor pe care i-am supărat! "Trebuie sa mori înainte de a muri Pentru a nu muri atunci când mori" |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Citat:
Citat:
De pe taburetul meu, imi pare ca raspunsul tau, inca nu-i deplin pentru a rezolva problema pe care s-a cladit afirmatia dragului nostru andrei. El vrea niste standarde, precum sistemele intrenationale din fizica cuantica, dar nu i-a explicat nimeni (si asta nu este vina lui) ca mantuirea este un drum unic pentru fiecare om. Suntem luptati de forme diferite de rautate, iar mintea nostra este pervertita si definim binele si raul in maniere diferite. Tocmai de aceea... este necesar sa continui raspunsul pe care l-ai inceput, pana cand v-a fi spulberata orice urma de confuzie si de indoiala, radacini ale inselarii. Si repet nu e vina lui andrei ca nu se mai face cateheza. (Din pacate multi parohi se multumesc sa-si vada enoriasii la anafora si la "spovedanie", considerandu-i desavarsiti in cunoasterea misticii ortodoxe, dar fara sa-i mai cerceteze, despre ce si cum a inteles fiecare din Lupta cea buna.) |
|
#10
|
||||
|
||||
|
pai si la ei parerile sunt impartite. Sf. Vasile cel Mare are cu totul o alta parere in comparatie cu Sf. Ioan Hrisostom
|
![]() |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Poate deveni abstinenta o problema? | teodoraianys | Generalitati | 110 | 21.09.2013 21:09:21 |
| Cine da lui isi da, cine face lui isi face | spre_rasarit | Generalitati | 0 | 11.10.2011 14:18:21 |
| Cine poate face o religie unica pe tot pamintul?? | Mihai36 | Generalitati | 14 | 28.07.2011 20:42:24 |
| Educație sexuală în școli iar | Iustin32 | Generalitati | 21 | 28.09.2009 22:30:02 |
|
|