Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Morala Crestina
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 04.12.2012, 20:19:49
Patrie si Credinta's Avatar
Patrie si Credinta Patrie si Credinta is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 24.05.2011
Locație: Ploiesti
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.536
Send a message via Skype™ to Patrie si Credinta
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Demetrius Vezi mesajul

Nu placerea se opune mantuirii, ci cautarea placerii, care se "ascunde" in orice trup; poti scapa de placere numai daca vrei si nu te poti mantui daca nu vrei si nu cauti sa scapi de ea.

Faptul ca nu observi ca tie ti se adreseaza intrebarea mie imi demonstreaza ca nu poti concepe renuntarea la placere.
Deci un fel de cine spune, ala e, cu intrebarea mea?

In orice caz, cand te referi la placerea mea, te referi la cea sexuala, sau in general?
__________________
Every point of view is useful, even those that are wrong - if we can judge why a wrong view was accepted.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 05.12.2012, 09:02:01
Demetrius Demetrius is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.04.2012
Mesaje: 3.110
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Patrie si Credinta Vezi mesajul
Deci un fel de cine spune, ala e, cu intrebarea mea?

In orice caz, cand te referi la placerea mea, te referi la cea sexuala, sau in general?
M-am referit la placere in general, insa tu te-ai angajat in "contre" pe acest topic dedicat.
N-am remarcat ca ai vorbit despre placerea sexuala, dar eu am tinut cont mereu despre tema topicului, chiar daca raspunsurile mele includ toate placerile.

Iisus Hristos n-a cautat nici o placere niciodata.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 06.12.2012, 01:29:32
andreicosmovici andreicosmovici is offline
Member
 
Data înregistrării: 20.05.2008
Locație: Cluj-Napoca
Religia: Catolic
Mesaje: 91
Implicit surse unice

De ce nu exista documente de referinta in BOR? Asa cum exista Catehismul Bisericii Catolice, spre exemplu, un document central, o referinta pe drumul credintei? In orice chestiune, in cadrul BOR, nu exista o singura parere, ci mai multe. Evident, nu sunt fundamental diferite, dar nuantele sunt uneori destul de evidente si importante.

Care este documentul unic, al BOR, in privinta moralei sexuale? Repet, un document similar Catehismului BC, la care sa faca mai întâi referinta orice mirean, orice preot, orice calugar?

Multumesc.
Reply With Quote
  #4  
Vechi 06.12.2012, 01:58:20
cezar_ioan cezar_ioan is offline
Banned
 
Data înregistrării: 17.11.2012
Locație: Benidorm, Hotel Bali
Mesaje: 1.946
Implicit

Citat:
În prealabil postat de andreicosmovici Vezi mesajul
De ce nu exista documente de referinta in BOR? Asa cum exista Catehismul Bisericii Catolice, spre exemplu, un document central, o referinta pe drumul credintei? In orice chestiune, in cadrul BOR, nu exista o singura parere, ci mai multe. Evident, nu sunt fundamental diferite, dar nuantele sunt uneori destul de evidente si importante.

Care este documentul unic, al BOR, in privinta moralei sexuale? Repet, un document similar Catehismului BC, la care sa faca mai întâi referinta orice mirean, orice preot, orice calugar?

Multumesc.
Poate pentru ca, mai intai, "documentele" noastre sunt Sfintii.
Zic si eu, o simpla parere...
Reply With Quote
  #5  
Vechi 06.12.2012, 02:12:01
andreicosmovici andreicosmovici is offline
Member
 
Data înregistrării: 20.05.2008
Locație: Cluj-Napoca
Religia: Catolic
Mesaje: 91
Implicit

Citat:
În prealabil postat de cezar_ioan Vezi mesajul
Poate pentru ca, mai intai, "documentele" noastre sunt Sfintii.
Alt raspuns?

Eu cred ca Biserica are datoria (rolul, misiunea) explicita, printre altele, de a explica credinta, printr-o forma autorizata, care sa nu excluda aportul Sfintilor Parinti. Altfel, cred ca ne gasim in fata unui subiectivism care nu poate constitui un reper. Cum pot sti ca un duhovnic este pe calea cea buna, adica ma indruma in spiritul autentic al credintei, sau ca alt duhovnic nu si-a asumat corect credinta? Cum este suportata ideea, in BOR, ca pot exista doua pareri pe acelasi subiect? Din moment ce nu exista un reper absolut in materie de credinta, statuat ca atare de Biserica, atunci putem vorbi de interpretare, de subiectivism.
Reply With Quote
  #6  
Vechi 06.12.2012, 02:25:22
cezar_ioan cezar_ioan is offline
Banned
 
Data înregistrării: 17.11.2012
Locație: Benidorm, Hotel Bali
Mesaje: 1.946
Implicit

Citat:
În prealabil postat de andreicosmovici Vezi mesajul
Alt raspuns?

Eu cred ca Biserica are datoria (rolul, misiunea) explicita, printre altele, de a explica credinta, printr-o forma autorizata, care sa nu excluda aportul Sfintilor Parinti. Altfel, cred ca ne gasim in fata unui subiectivism care nu poate constitui un reper. Cum pot sti ca un duhovnic este pe calea cea buna, adica ma indruma in spiritul autentic al credintei, sau ca alt duhovnic nu si-a asumat corect credinta? Cum este suportata ideea, in BOR, ca pot exista doua pareri pe acelasi subiect? Din moment ce nu exista un reper absolut in materie de credinta, statuat ca atare de Biserica, atunci putem vorbi de interpretare, de subiectivism.
Interpretarea si subiectivismul sunt insusiri intrinseci ale fiintelor umane.
Orice cuvant, orice text, dincolo de orice unanimitate declarata, raman purtate/resimtite/traite in mod unic de fiecare om in parte. Crucea e intotdeauna personala si nu poate fi purtata de altcineva, pentru ca nu i se potriveste.

Cata vreme Duhul Sfant Este Unul, noi suntem liberi sa fim diferiti.
Reply With Quote
  #7  
Vechi 06.12.2012, 04:04:42
andreicosmovici andreicosmovici is offline
Member
 
Data înregistrării: 20.05.2008
Locație: Cluj-Napoca
Religia: Catolic
Mesaje: 91
Implicit

Citat:
În prealabil postat de cezar_ioan Vezi mesajul
Interpretarea si subiectivismul sunt insusiri intrinseci ale fiintelor umane.
Orice cuvant, orice text, dincolo de orice unanimitate declarata, raman purtate/resimtite/traite in mod unic de fiecare om in parte. Crucea e intotdeauna personala si nu poate fi purtata de altcineva, pentru ca nu i se potriveste.

Cata vreme Duhul Sfant Este Unul, noi suntem liberi sa fim diferiti.
In acest caz, nu mai vad rostul ierarhiei.

In acelasi timp, este un fel de "descurca-te". Apropo, pe ce baza se mai iau orice fel de decizii?
Reply With Quote
  #8  
Vechi 06.12.2012, 11:27:32
DragosP's Avatar
DragosP DragosP is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 23.03.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 6.591
Implicit

Citat:
În prealabil postat de andreicosmovici Vezi mesajul
Alt raspuns?

Eu cred ca Biserica are datoria (rolul, misiunea) explicita, printre altele, de a explica credinta, printr-o forma autorizata, care sa nu excluda aportul Sfintilor Parinti. Altfel, cred ca ne gasim in fata unui subiectivism care nu poate constitui un reper. Cum pot sti ca un duhovnic este pe calea cea buna, adica ma indruma in spiritul autentic al credintei, sau ca alt duhovnic nu si-a asumat corect credinta? Cum este suportata ideea, in BOR, ca pot exista doua pareri pe acelasi subiect? Din moment ce nu exista un reper absolut in materie de credinta, statuat ca atare de Biserica, atunci putem vorbi de interpretare, de subiectivism.
Și care sunt subiectivismele de care zici?
__________________
Îmi cer scuze celor pe care i-am supărat!
"Trebuie sa mori înainte de a muri
Pentru a nu muri atunci când mori"
Reply With Quote
  #9  
Vechi 06.12.2012, 20:45:08
leonte leonte is offline
Banned
 
Data înregistrării: 03.10.2012
Locație: Bacau
Mesaje: 472
Implicit

Citat:
În prealabil postat de andreicosmovici Vezi mesajul
Alt raspuns?

Eu cred ca Biserica are datoria (rolul, misiunea) explicita, printre altele, de a explica credinta, printr-o forma autorizata, care sa nu excluda aportul Sfintilor Parinti. Altfel, cred ca ne gasim in fata unui subiectivism care nu poate constitui un reper. Cum pot sti ca un duhovnic este pe calea cea buna, adica ma indruma in spiritul autentic al credintei, sau ca alt duhovnic nu si-a asumat corect credinta? Cum este suportata ideea, in BOR, ca pot exista doua pareri pe acelasi subiect? Din moment ce nu exista un reper absolut in materie de credinta, statuat ca atare de Biserica, atunci putem vorbi de interpretare, de subiectivism.
Citat:
În prealabil postat de cezar_ioan Vezi mesajul
Interpretarea si subiectivismul sunt insusiri intrinseci ale fiintelor umane.
Orice cuvant, orice text, dincolo de orice unanimitate declarata, raman purtate/resimtite/traite in mod unic de fiecare om in parte. Crucea e intotdeauna personala si nu poate fi purtata de altcineva, pentru ca nu i se potriveste.

Cata vreme Duhul Sfant Este Unul, noi suntem liberi sa fim diferiti.
Dragule Ioan, raspunsul tau este limpede si izvoraste dintr-o traire pe care putini o au, si tocmai pentru ca nu o au multi, se naste un ecou diferit in fiinta fiecaruia, in functie chiar de ceea ce singur ai mentionat :devenirea/experienta duhovniceasca a fiecaruia.

De pe taburetul meu, imi pare ca raspunsul tau, inca nu-i deplin pentru a rezolva problema pe care s-a cladit afirmatia dragului nostru andrei. El vrea niste standarde, precum sistemele intrenationale din fizica cuantica, dar nu i-a explicat nimeni (si asta nu este vina lui) ca mantuirea este un drum unic pentru fiecare om. Suntem luptati de forme diferite de rautate, iar mintea nostra este pervertita si definim binele si raul in maniere diferite.

Tocmai de aceea... este necesar sa continui raspunsul pe care l-ai inceput, pana cand v-a fi spulberata orice urma de confuzie si de indoiala, radacini ale inselarii. Si repet nu e vina lui andrei ca nu se mai face cateheza. (Din pacate multi parohi se multumesc sa-si vada enoriasii la anafora si la "spovedanie", considerandu-i desavarsiti in cunoasterea misticii ortodoxe, dar fara sa-i mai cerceteze, despre ce si cum a inteles fiecare din Lupta cea buna.)
Reply With Quote
  #10  
Vechi 06.12.2012, 10:50:39
stefan florin's Avatar
stefan florin stefan florin is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 09.02.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 4.872
Implicit

Citat:
În prealabil postat de cezar_ioan Vezi mesajul
Poate pentru ca, mai intai, "documentele" noastre sunt Sfintii.
Zic si eu, o simpla parere...
pai si la ei parerile sunt impartite. Sf. Vasile cel Mare are cu totul o alta parere in comparatie cu Sf. Ioan Hrisostom
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Poate deveni abstinenta o problema? teodoraianys Generalitati 110 21.09.2013 21:09:21
Cine da lui isi da, cine face lui isi face spre_rasarit Generalitati 0 11.10.2011 14:18:21
Cine poate face o religie unica pe tot pamintul?? Mihai36 Generalitati 14 28.07.2011 20:42:24
Educație sexuală în școli iar Iustin32 Generalitati 21 28.09.2009 22:30:02