Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Morala Crestina
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 04.12.2012, 13:07:21
stefan florin's Avatar
stefan florin stefan florin is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 09.02.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 4.872
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Demetrius Vezi mesajul
Relatiile sexuale in casatorie sunt permise din necesitate, nu din dorinta; erectia nu-i un "permis".

P.S.Categoric nu "en-gros", cum e "setat" la aproape toti!

Nu sunt bune deloc, sunt foarte placute si atragatoare, ca momeala.
17. Căci trupul poftește împotriva duhului, iar duhul împotriva trupului; căci acestea se împotrivesc unul altuia, ca să nu faceți cele ce ați voi.(Gal5,17)

Placerea este o stare de inertie retrograda a materiei, in opozitie cu transcendenta.
asta de unde ai scos-o?
Reply With Quote
  #2  
Vechi 04.12.2012, 17:35:32
Demetrius Demetrius is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.04.2012
Mesaje: 3.110
Implicit

Citat:
În prealabil postat de stefan florin Vezi mesajul
asta de unde ai scos-o?
Nu se vede? Din Epistola catre galateni a Sf apostol Pavel.

Citat:
În prealabil postat de Patrie si Credinta;
dar tu ai zis ca placerea se opune transcendentei, deci, prin consecinta logica, se opune mantuirii, deci daca am scapa de ea, urcusul notru spiritual ar fii mai usor. De ce ar trebui sa raspund eu la ea?
Nu placerea se opune mantuirii, ci cautarea placerii, care se "ascunde" in orice trup; poti scapa de placere numai daca vrei si nu te poti mantui daca nu vrei si nu cauti sa scapi de ea.

Faptul ca nu observi ca tie ti se adreseaza intrebarea mie imi demonstreaza ca nu poti concepe renuntarea la placere.

Last edited by Demetrius; 04.12.2012 at 20:10:48.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 04.12.2012, 20:19:49
Patrie si Credinta's Avatar
Patrie si Credinta Patrie si Credinta is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 24.05.2011
Locație: Ploiesti
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.536
Send a message via Skype™ to Patrie si Credinta
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Demetrius Vezi mesajul

Nu placerea se opune mantuirii, ci cautarea placerii, care se "ascunde" in orice trup; poti scapa de placere numai daca vrei si nu te poti mantui daca nu vrei si nu cauti sa scapi de ea.

Faptul ca nu observi ca tie ti se adreseaza intrebarea mie imi demonstreaza ca nu poti concepe renuntarea la placere.
Deci un fel de cine spune, ala e, cu intrebarea mea?

In orice caz, cand te referi la placerea mea, te referi la cea sexuala, sau in general?
__________________
Every point of view is useful, even those that are wrong - if we can judge why a wrong view was accepted.
Reply With Quote
  #4  
Vechi 05.12.2012, 09:02:01
Demetrius Demetrius is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.04.2012
Mesaje: 3.110
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Patrie si Credinta Vezi mesajul
Deci un fel de cine spune, ala e, cu intrebarea mea?

In orice caz, cand te referi la placerea mea, te referi la cea sexuala, sau in general?
M-am referit la placere in general, insa tu te-ai angajat in "contre" pe acest topic dedicat.
N-am remarcat ca ai vorbit despre placerea sexuala, dar eu am tinut cont mereu despre tema topicului, chiar daca raspunsurile mele includ toate placerile.

Iisus Hristos n-a cautat nici o placere niciodata.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 06.12.2012, 01:29:32
andreicosmovici andreicosmovici is offline
Member
 
Data înregistrării: 20.05.2008
Locație: Cluj-Napoca
Religia: Catolic
Mesaje: 91
Implicit surse unice

De ce nu exista documente de referinta in BOR? Asa cum exista Catehismul Bisericii Catolice, spre exemplu, un document central, o referinta pe drumul credintei? In orice chestiune, in cadrul BOR, nu exista o singura parere, ci mai multe. Evident, nu sunt fundamental diferite, dar nuantele sunt uneori destul de evidente si importante.

Care este documentul unic, al BOR, in privinta moralei sexuale? Repet, un document similar Catehismului BC, la care sa faca mai întâi referinta orice mirean, orice preot, orice calugar?

Multumesc.
Reply With Quote
  #6  
Vechi 06.12.2012, 01:58:20
cezar_ioan cezar_ioan is offline
Banned
 
Data înregistrării: 17.11.2012
Locație: Benidorm, Hotel Bali
Mesaje: 1.946
Implicit

Citat:
În prealabil postat de andreicosmovici Vezi mesajul
De ce nu exista documente de referinta in BOR? Asa cum exista Catehismul Bisericii Catolice, spre exemplu, un document central, o referinta pe drumul credintei? In orice chestiune, in cadrul BOR, nu exista o singura parere, ci mai multe. Evident, nu sunt fundamental diferite, dar nuantele sunt uneori destul de evidente si importante.

Care este documentul unic, al BOR, in privinta moralei sexuale? Repet, un document similar Catehismului BC, la care sa faca mai întâi referinta orice mirean, orice preot, orice calugar?

Multumesc.
Poate pentru ca, mai intai, "documentele" noastre sunt Sfintii.
Zic si eu, o simpla parere...
Reply With Quote
  #7  
Vechi 06.12.2012, 02:12:01
andreicosmovici andreicosmovici is offline
Member
 
Data înregistrării: 20.05.2008
Locație: Cluj-Napoca
Religia: Catolic
Mesaje: 91
Implicit

Citat:
În prealabil postat de cezar_ioan Vezi mesajul
Poate pentru ca, mai intai, "documentele" noastre sunt Sfintii.
Alt raspuns?

Eu cred ca Biserica are datoria (rolul, misiunea) explicita, printre altele, de a explica credinta, printr-o forma autorizata, care sa nu excluda aportul Sfintilor Parinti. Altfel, cred ca ne gasim in fata unui subiectivism care nu poate constitui un reper. Cum pot sti ca un duhovnic este pe calea cea buna, adica ma indruma in spiritul autentic al credintei, sau ca alt duhovnic nu si-a asumat corect credinta? Cum este suportata ideea, in BOR, ca pot exista doua pareri pe acelasi subiect? Din moment ce nu exista un reper absolut in materie de credinta, statuat ca atare de Biserica, atunci putem vorbi de interpretare, de subiectivism.
Reply With Quote
  #8  
Vechi 06.12.2012, 10:50:39
stefan florin's Avatar
stefan florin stefan florin is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 09.02.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 4.872
Implicit

Citat:
În prealabil postat de cezar_ioan Vezi mesajul
Poate pentru ca, mai intai, "documentele" noastre sunt Sfintii.
Zic si eu, o simpla parere...
pai si la ei parerile sunt impartite. Sf. Vasile cel Mare are cu totul o alta parere in comparatie cu Sf. Ioan Hrisostom
Reply With Quote
  #9  
Vechi 06.12.2012, 21:05:20
leonte leonte is offline
Banned
 
Data înregistrării: 03.10.2012
Locație: Bacau
Mesaje: 472
Implicit

Citat:
În prealabil postat de andreicosmovici Vezi mesajul
Care este documentul unic, al BOR, in privinta moralei sexuale? Repet, un document similar Catehismului BC, la care sa faca mai întâi referinta orice mirean, orice preot, orice calugar?Multumesc.
In privinta vietii sexuale, exista un document: Decalogul. Sa nu fii defranat!

Daca este sa ne rupem de formalismul robotic si sa privim spre intreaga creatie a lui Dumnezeu, constatam cu stupoare ca animalul nu are nevoie de o astfel de porunca. (Poate doar in ceea ce priveste lucerna mancare). Animalele se imperecheaza doar pentru reproducerea speciei, cand femela intra in calduri. Din punct de vedere al hormonilor sexuali, masculul este mai activ decat femela, pentru ca nu cumva, cand femela e in calduri masculul alfa (cel care asigura materialul genetic cel mai sanatos) sa fie impotent.

Fiinta umana este mai presus de animal din foarte multe puncte de vedere, cel duhovnicesc fiind cel care il apropie pe om de Divinitate. Adica omul este inzestrat de Dumnezeu cu abilitatea de a-si neutraliza hormonii prin concetrarea fiintei sale launtrice.
Conectorii dintre neuroni sunt de doua feluri electrici si chimici(hormoni si substante speciale precum alcoolul, drogurile si altele). Din cauza ca intre neuroni pot exista si descarcari /impulsuri electrice, inseamna ca nu suntem intru totul sclavii hormonilor.

Pentru a putea evada din aceasta sclavie, in care ne nastem, trebuie sa dobandim harul Duhului Sfant, care nu se obtine nici prin botez, nici prin mirungere, nici prin sf. maslul, nici prin incoanele facatoare de minuni, ci numai prin lupta cu fiara din noi, implorand ajutorul lui Dumnezeu la fiecare infragere a noastra: "nu ne duce pe noi in ispite, ci ne izbaveste de cel viclean..."

Last edited by leonte; 06.12.2012 at 21:07:54.
Reply With Quote
  #10  
Vechi 06.12.2012, 21:24:02
Patrie si Credinta's Avatar
Patrie si Credinta Patrie si Credinta is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 24.05.2011
Locație: Ploiesti
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.536
Send a message via Skype™ to Patrie si Credinta
Implicit

Citat:
În prealabil postat de leonte Vezi mesajul
In privinta vietii sexuale, exista un document: Decalogul. Sa nu fii defranat!

Daca este sa ne rupem de formalismul robotic si sa privim spre intreaga creatie a lui Dumnezeu, constatam cu stupoare ca animalul nu are nevoie de o astfel de porunca. (Poate doar in ceea ce priveste lucerna mancare). Animalele se imperecheaza doar pentru reproducerea speciei, cand femela intra in calduri. Din punct de vedere al hormonilor sexuali, masculul este mai activ decat femela, pentru ca nu cumva, cand femela e in calduri masculul alfa (cel care asigura materialul genetic cel mai sanatos) sa fie impotent.

Fiinta umana este mai presus de animal din foarte multe puncte de vedere, cel duhovnicesc fiind cel care il apropie pe om de Divinitate. Adica omul este inzestrat de Dumnezeu cu abilitatea de a-si neutraliza hormonii prin concetrarea fiintei sale launtrice.
Conectorii dintre neuroni sunt de doua feluri electrici si chimici(hormoni si substante speciale precum alcoolul, drogurile si altele). Din cauza ca intre neuroni pot exista si descarcari /impulsuri electrice, inseamna ca nu suntem intru totul sclavii hormonilor.

Pentru a putea evada din aceasta sclavie, in care ne nastem, trebuie sa dobandim harul Duhului Sfant, care nu se obtine nici prin botez, nici prin mirungere, nici prin sf. maslul, nici prin incoanele facatoare de minuni, ci numai prin lupta cu fiara din noi, implorand ajutorul lui Dumnezeu la fiecare infragere a noastra: "nu ne duce pe noi in ispite, ci ne izbaveste de cel viclean..."
frumoase cuvinte, dar e cam poezie fara raspuns clar la intrebareaa noastra.
__________________
Every point of view is useful, even those that are wrong - if we can judge why a wrong view was accepted.
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Poate deveni abstinenta o problema? teodoraianys Generalitati 110 21.09.2013 21:09:21
Cine da lui isi da, cine face lui isi face spre_rasarit Generalitati 0 11.10.2011 14:18:21
Cine poate face o religie unica pe tot pamintul?? Mihai36 Generalitati 14 28.07.2011 20:42:24
Educație sexuală în școli iar Iustin32 Generalitati 21 28.09.2009 22:30:02