Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Morala Crestina
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1051  
Vechi 20.10.2012, 01:34:58
ioan cezar
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de AlinB Vezi mesajul
Nu, e parte integranta din suita de discutii care am urmarit-o si m-a facut sa pun aceasta intrebare.

Exista smerenie, exista si o falsa smerenie, care se recunoaste ca falsa prin faptul ca nu e nelucratoare, nu da rezultatele asteptate.



Si eu care credeam ca sunt candidatul principal la acest titlu, imi vine greu sa cred ca altcineva mi-a luat-o inainte :)



A recunoaste boala nu e greu, toti ne pricepem la pus altora diagnostice (mai dure la altii, mai moi la noi sau doar estetic-dure), dar a gasi si a da vindecare e mult mai dificil.
Vezi Alin, precum spuneam: si tu, ca si bossul, ai impresia puerila ca te pricepi sa pui diagnostice...
Of, omule, cum de eu inca ma tem foarte tare sa fac asta, dupa 20 ani de neintrerupta munca si formare in diagnosticul psi?...
Treaba ta....
Treaba mea!
Hai s-o lasam balta, pentru totdeauna, pe tema asta. Nu vreau sa imi disput persoana cu tine si nici cu altcineva, afara de Hristos.

Last edited by ioan cezar; 20.10.2012 at 02:01:34.
Reply With Quote
  #1052  
Vechi 20.10.2012, 01:55:54
AlinB AlinB is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.01.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 20.025
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Fani71 Vezi mesajul
De ce iti bati joc? Ce are de-a face sexul in grup cu ce spuneam eu?
Poti scrie fara sa dai si picioare in fund? Putem comunica civilizat?
Pai corecteaza-ma daca am inteles gresit:
Tu sustii ca o forma de senzualitate (sa-i zicem direct, "sex"?), chipurile buna, consfintita (asa cum e in cadrul casatoriei) trebuie sa ramana si dupa Inviere si la fel, binenteles, si institutia casatoriei, ca altfel senzualitatea n-ar mai fi buna, da?

Ei, si uite asa ajungem in situatia enuntata in postarea mea precendenta in care aratam ca astfel de supozitii care ignora cuvintele clare ale Mantuitorului, duc la tot felul de situatii jenante ca in problema ridicata de saduchei (Matei 22:24-28).

Citat:
Invatatura ca 'casatoria este un contract care se rupe la moarte' este tot de tip scolastic.
Si uite asa, am lipit o eticheta, am rezolvat problema.

Citat:
Acel verset in care Hristos spune ca vom fi ca ingerii trebuie inteles ca rapuns la cei care nu credeau in inviere si vedeau casatoria aproape exclusiv ca un mijloc de a avea copii (viziune care era, totusi, legitimata de asteptarea Mesiei). El trebuie inteles antinomic in complectare cu ceea ce sfatul Pavel spune despre 'marea taina' a unirii care este imagine a unirii dintre Hristos si Biserica.
E de ajunsa sa citesti pasajul integrail si nu mai ai nevoie de presupuneri si "intelesuri antinomice".

Citat:
"Broken by death, assimilated with human agreement, marriage, in the prevailing Westen view, is only an earthly affair, concerned with the 'body", unworthy of entering the Kingdom of God.' (John Meyendorff, Marriage, an orthodox perspective)
Tin sa-ti aduc aminte ca pasajul nu are nimic "Westen" e vorba de timpurile VT, iar casatoria chiar si atunci era la fel de sacra si inviolabila ca si acum, cel putin din perspectiva lui Dumnezeu.

Citat:
A se vedea si cartea parintelui Vasile Gavrila, Cununia viata intru imparatie, unde nu gasesc acum un citat concludent. Dar si el vorbeste despre sensul vesnic al cununiei. Probema este ca teologia de tip vestic scolastic care domneste prin universitatile ortodoxe si prin catehisme a rupt cununia de euharistie, facand din ea un fel de legatura lumeasca binecuvantata ce-i drept de Dumnezeu.
Uite ca am ajuns sa bagam si Euharistia intr-o chestiune atat de simpla, simpla citind pur si simplu pasajul nu facand tocanita cu el, doar ca sa complicam lucrurile si poate poate iese ce vrem noi sa iasa, nu ceea ce scrie alb pe negru.

Last edited by AlinB; 20.10.2012 at 02:00:03.
Reply With Quote
  #1053  
Vechi 20.10.2012, 01:58:24
AlinB AlinB is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.01.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 20.025
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ioan cezar Vezi mesajul
Vezi Alin, precum spuneam: si tu, ca si bossul, ai impresia puerila ca te pricepi sa pui diagnostice...
Of, omule, cum de eu inca ma tem foarte tare sa fac asta, dupa 20 ani de neintrerupta munca si formare in diagnosticul psi?...
Treaba ta.
Hai s-o lasam balta, pentru totdeauna, pe tema asta. Nu vreau sa imi disput persoana cu tine si nici cu altcineva, afara de Hristos.
Omule, ai obsesia diagnosticului, eu vorbam de vindecare, obsesia vindecarii e cea mantuitoare, cea a diagnosticului de unul singur, e pierzatoare.
Reply With Quote
  #1054  
Vechi 20.10.2012, 02:10:16
ioan cezar
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de AlinB Vezi mesajul
Omule, ai obsesia diagnosticului
Aceasta manifestare scrisa a ta, vorbeste de la sine.
Certitudinea ta in privinta "obsesiei" mele, e similara cu certitudinea bossului (la care l-as aduaga fara ezitare pe Catalin) privind alcoolismul meu.
Voi ilustrati foarte bine paradigma nebuniei paranoide: usurinta faradelegii, atasarea cu inocenta usurinta a etichetei simpliste pe chipul semenilor.

Necazul e ca voi sunteti intr-adevar "sinceri": credeti cu tarie, in perversitatea mintii voastre, in "adevarul" judecatii personale. Impartiti pe semeni in oi si capre, IN TOATA VREMEA, fara indoiala. Doar pe voi nu va ingrijiti sa va depuricati, sarmani suferinzi cu inima, cu mintea, cu fiinta intreaga... Domnul sa va tamaduiasca, spre Slava Lui, in veci!
Reply With Quote
  #1055  
Vechi 20.10.2012, 02:14:13
AlinB AlinB is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.01.2007
Religia: Ortodox
Mesaje: 20.025
Implicit

Vindecarea Ioane, vindecarea..

Mai mult nu scriu ca iarasi..
Reply With Quote
  #1056  
Vechi 20.10.2012, 02:56:05
Miha-anca
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de cristiboss56 Vezi mesajul
Multumim, Cristian, pentru un raspuns atat de documentat. Se pare ca noi nu prea cunoastem adevarul legat de fiinta omeneasca si de aceea ne permitem sa formulam pareri dupa bunul nostru plac, ceea ce e gresit, evident.

Nu are nimeni motiv sa se supare la aflarea adevarului, caci nu noi suntem Creatorul; noi doar ne-am nascut, primind viata in dar, si trebuie sa o traim dupa cum cu dragoste ne invata Dumnezeu, spre binele nostru si al urmasilor nostri. Stie El ca suntem pacatosi, dar macar sa constientizam si noi; nu numai ca suntem, dar si din ce motiv suntem pacatosi. Nici unul dintre noi nu poate fi fara de pacate, din cauza trupului de carne, care ne trage in jos; dar cu totii putem sa scoatem la lumina pacatele, spovedindu-le, si prin mila Domnului, mantuidu-ne.

Dar daca facem pacate si totodata le aprobam, e de rau; lucru usor de facut, daca nu ne-am instruit in acest sens. Din pacate nu ajunge propria constiinta, nici increderea in noi insine, ca sa ne tinem departe de pacate, ci trebuie sa ne inspiram de la cei, care s-au sfintit si indumnezeit, ajungand sa il vada pe Dumnezeu si vorbind astfel din stiute, adica sfintii.

Este totusi ciudat, ca unii, care in rest pastreaza o oarecare distanta, se trezesc fix in momentul in care sunt aduse ca marturie si spre invatatura textele scrise de Sfintii Parinti. Acestea ii tulbura tare. Oare de ce, avand in vedere ca textele respective sunt luate chiar de pe acest site? Indiferent de aceste reactii ciudate, avem totusi dreptul sa discutam intre noi in termenii dreptei credinte. Ca inca nu a venit vremea cand acest lucru ni se va interzice. Sau a venit?!?
Reply With Quote
  #1057  
Vechi 20.10.2012, 03:02:52
Miha-anca
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ioan cezar Vezi mesajul
Aceasta manifestare scrisa a ta, vorbeste de la sine.
Certitudinea ta in privinta "obsesiei" mele, e similara cu certitudinea bossului (la care l-as aduaga fara ezitare pe Catalin) privind alcoolismul meu.
Voi ilustrati foarte bine paradigma nebuniei paranoide: usurinta faradelegii, atasarea cu inocenta usurinta a etichetei simpliste pe chipul semenilor.

Necazul e ca voi sunteti intr-adevar "sinceri": credeti cu tarie, in perversitatea mintii voastre, in "adevarul" judecatii personale. Impartiti pe semeni in oi si capre, IN TOATA VREMEA, fara indoiala. Doar pe voi nu va ingrijiti sa va depuricati, sarmani suferinzi cu inima, cu mintea, cu fiinta intreaga... Domnul sa va tamaduiasca, spre Slava Lui, in veci!
Nu cred ca e corect, ca discutiile sa devina atat de personale, ca doar nu ne conoastem. Suntem in virtual si doar imaginatia nu ajunge sa ne conoastem cu adevarat.
Sa luam distanta de la mesajele, care ne jignesc, in mod inutil, evident.
Nu avem de unde sa stim, daca cineva este alcoolic sau nu; dar nici noi sa nu dam ocazia, ca ceilalti sa vada in noi, datorita afirmatiilor, un alcoolic.
Cred ca toata lumea s-ar simti mai bine fara aceste caracterizari, care sunt lipsite de un sambure de adevar, fiind doar produsul imaginatiei noastre.
Putin respect domnilor si doamnelor! Va rog!
Reply With Quote
  #1058  
Vechi 20.10.2012, 12:22:28
Fani71 Fani71 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.04.2009
Locație: Bruxelles
Religia: Ortodox
Mesaje: 4.666
Implicit

Citat:
În prealabil postat de AlinB Vezi mesajul
Pai corecteaza-ma daca am inteles gresit:
Tu sustii ca o forma de senzualitate (sa-i zicem direct, "sex"?), chipurile buna, consfintita (asa cum e in cadrul casatoriei) trebuie sa ramana si dupa Inviere si la fel, binenteles, si institutia casatoriei, ca altfel senzualitatea n-ar mai fi buna, da?

Ei, si uite asa ajungem in situatia enuntata in postarea mea precendenta in care aratam ca astfel de supozitii care ignora cuvintele clare ale Mantuitorului, duc la tot felul de situatii jenante ca in problema ridicata de saduchei (Matei 22:24-28).



Si uite asa, am lipit o eticheta, am rezolvat problema.



E de ajunsa sa citesti pasajul integrail si nu mai ai nevoie de presupuneri si "intelesuri antinomice".



Tin sa-ti aduc aminte ca pasajul nu are nimic "Westen" e vorba de timpurile VT, iar casatoria chiar si atunci era la fel de sacra si inviolabila ca si acum, cel putin din perspectiva lui Dumnezeu.


Uite ca am ajuns sa bagam si Euharistia intr-o chestiune atat de simpla, simpla citind pur si simplu pasajul nu facand tocanita cu el, doar ca sa complicam lucrurile si poate poate iese ce vrem noi sa iasa, nu ceea ce scrie alb pe negru.
Cununia este in stransa legatura cu Euharistia, asta o zic toti teologii.
Pana spre sfarsitul primului mileniu nici nu exista ritualul actual de casaorie, era o binecuvantare incununata de impartasania comuna. In impartasania comuna cu Hristos se realizaza deplin unirea sotilor.

Este pana la urma o mare taina cum se vor petrece lucrurile dupa inviere.
Eu nu am spus ca va continua o legatura sexuala, ci ca va exista probabil (este doar o presupunere) ceva care sa corespunda acestei uniri si dupa inviere. Cum anume, nu se stie, asa cum nu se stie nici cum vor fi trupurile inviate.

Ce anume se intampla cand cineva a fost casatorit de mai multe ori, cu binecuvantarea Bisericii (sau, in VT).. nu stiu. (Aminteste-ti si de ce spune sf. Pavel ca cel care se uneste cu o prostituata devine un singur trup cu ea.. deci si aceste uniri pasagere au o urmare, poate vesnica)
Depaseste intelegerea noastra. Se poate sa ramanem in mod special uniti cu cei / cea cu care am fost uniti cel mai deplin in Hristos in lumea asta. Este tot o presupunere.
In acelasi timp, despre Imparatia lui Dumnezeu se spune ca vom trai in comuniune deplina (dupa modelul Sfintei Treimi) cu toti oamenii. Deci sigur, este greu de imaginat o comuniune mai stransa cu o anume persoana. Cred din nou ca lucrurile nu pot fi exprimate decat antinomic. In acelasi timp vom fi in comuniune cu toti, in Dumnezeu, si vor exista comuniuni 'speciale' intre soti; si altele poate de alt fel intre rude , prieteni,... Este o speculatie, evident. De cand este interzisa gandirea teologica cu titlul de pura speculatie in ortodoxie?

Casatoria crestina este in mod ideal unica, din aceasta cauza, nu din alta: pentru ca reflecta simbolic unirea lui Hristos cu Biserica, iar aceasta unire este unica; iar acest simbol viu mi se pare logic duhovniceste sa fie pastrat si dupa inviere, intr-o forma misterioasa. Ce stie samanta cum va fi floarea?
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii)

Last edited by Fani71; 20.10.2012 at 12:33:10.
Reply With Quote
  #1059  
Vechi 20.10.2012, 12:36:12
Theodor_de_Mopsuestia
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit Cred ca Parintele Teofil Paraian, Dumnezeu sa il odihneasca cu dreptii

...spunea, intr-un interviu, ceva de genul "nu imi place expresia "jumatatea mea". Se unesc in fata Sf. Altar, doi intregi, nu doua jumatati". Ma rog, parafrazez, nu citez exact. Insa ideea e splendida. Daca ma iertati, as adauga, daca se poate, si faptul ca in afara Tainei, suntem doar jumatati de oameni, masculi si femele, atunci cand interactionam (sub)animaliceste.
Ca sa parafrezez pe inca cineva, un personaj drag mie, "jumatatile de oameni viermuind in intunericul labirintic al poftelor, si oamenii splendid intregiti prin insasi situarea lor in Biserica, unindu-se in fata lui Dumnezeu, sunt doua lucruri complet diferite".
Si cum dupa Inviere vom fi oameni completi, in toate privintele, nu mai avem nevoie de completari aduse de finta altuia, caci...cei care vor fi mantuiti vor fi una cu Creatorul, asa ca ce nevoie vor mai avea de paleativul din "acest veac" al unirii trupesti?!
De ce sa te unesti trupeste-emotional-hortmonal cu sotia, cand te unesti mistic cu Facatorul!? Suntem mai toti adulti, si folosim computere. Mai folositi careva din domniile voastre abacul?

Last edited by Theodor_de_Mopsuestia; 20.10.2012 at 12:38:23.
Reply With Quote
  #1060  
Vechi 20.10.2012, 12:46:56
Fani71 Fani71 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.04.2009
Locație: Bruxelles
Religia: Ortodox
Mesaje: 4.666
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Theodor_de_Mopsuestia Vezi mesajul
...spunea, intr-un interviu, ceva de genul "nu imi place expresia "jumatatea mea". Se unesc in fata Sf. Altar, doi intregi, nu doua jumatati". Ma rog, parafrazez, nu citez exact. Insa ideea e splendida. Daca ma iertati, as adauga, daca se poate, si faptul ca in afara Tainei, suntem doar jumatati de oameni, masculi si femele, atunci cand interactionam (sub)animaliceste.
Ca sa parafrezez pe inca cineva, un personaj drag mie, "jumatatile de oameni viermuind in intunericul labirintic al poftelor, si oamenii splendid intregiti prin insasi situarea lor in Biserica, unindu-se in fata lui Dumnezeu, sunt doua lucruri complet diferite".
Si cum dupa Inviere vom fi oameni completi, in toate privintele, nu mai avem nevoie de completari aduse de finta altuia, caci...cei care vor fi mantuiti vor fi una cu Creatorul, asa ca ce nevoie vor mai avea de paleativul din "acest veac" al unirii trupesti?!
De ce sa te unesti trupeste-emotional-hortmonal cu sotia, cand te unesti mistic cu Facatorul!? Suntem mai toti adulti, si folosim computere. Mai folositi careva din domniile voastre abacul?
Frumoase citate. Al cui e ultimul?
As avea numai un comentariu: adevarata dragoste nu este o fiica a nevoii. Dragostea este o fiica a libertatii, a gratuitatii.
Dumnezue nu ne-a creat din nevoie, ci din dragoste pur 'gratuita'.
Deci, nu vom avea nevoie sa fim impreuna cu altul, ci vom putea fi, in deplina libertate, impreuna cu el.
De altfel, cred ca este valabil si pentru comuniunea dintre toti oamenii. Acum avem si nevoie unii de altii, atunci nu. Dar vom fi in deplina comuniune din dragoste 'gratuita' (caci dumnezeiasca).
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii)
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Poate deveni abstinenta o problema? teodoraianys Generalitati 110 21.09.2013 20:09:21
Cine da lui isi da, cine face lui isi face spre_rasarit Generalitati 0 11.10.2011 13:18:21
Cine poate face o religie unica pe tot pamintul?? Mihai36 Generalitati 14 28.07.2011 19:42:24
Educație sexuală în școli iar Iustin32 Generalitati 21 28.09.2009 21:30:02