![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Citat:
De ce iti bati joc? Ce are de-a face sexul in grup cu ce spuneam eu? Poti scrie fara sa dai si picioare in fund? Putem comunica civilizat? Invatatura ca 'casatoria este un contract care se rupe la moarte' este tot de tip scolastic. Este Cununia o Taina a Imparatiei? Poarta mirele si mireasa coroane (cununi), semn al intrarii in imparatie (sigur, doar 'obiective', nu si 'subiective', vorba lui Eugen de mai sus, caci Imparatia este printre noi, si in acelasi timp trebuie dobandita, antinomie din nou..)? Acel verset in care Hristos spune ca vom fi ca ingerii trebuie inteles ca rapuns la cei care nu credeau in inviere si vedeau casatoria aproape exclusiv ca un mijloc de a avea copii (viziune care era, totusi, legitimata de asteptarea Mesiei). El trebuie inteles antinomic in complectare cu ceea ce sfatul Pavel spune despre 'marea taina' a unirii care este imagine a unirii dintre Hristos si Biserica. "Broken by death, assimilated with human agreement, marriage, in the prevailing Westen view, is only an earthly affair, concerned with the 'body", unworthy of entering the Kingdom of God.' (John Meyendorff, Marriage, an orthodox perspective) A se vedea si cartea parintelui Vasile Gavrila, Cununia viata intru imparatie, unde nu gasesc acum un citat concludent. Dar si el vorbeste despre sensul vesnic al cununiei. Probema este ca teologia de tip vestic scolastic care domneste prin universitatile ortodoxe si prin catehisme a rupt cununia de euharistie, facand din ea un fel de legatura lumeasca binecuvantata ce-i drept de Dumnezeu.
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii) |
|
#2
|
||||
|
||||
|
M-ai înnebunit. Cu tot ce nu ești de acord e scolastic.
Catehismul BOR e scolastic, Sfânta Cununie la ortodocși e scolastică. Recunosc: eu sunt scolastic.
__________________
Îmi cer scuze celor pe care i-am supărat! "Trebuie sa mori înainte de a muri Pentru a nu muri atunci când mori" |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Citat:
Nu am zis ca e scolastica cununia, e scolastica conceptia juridica asupra ei. Din fericire, in slujbe s-a pastrat adevarata teologie. Noroc cu conservatismul liturgic ortodox, ca altfel se ducea pe apa sambetei ortodoxia.
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii) |
|
#4
|
|||||
|
|||||
|
Citat:
Tu sustii ca o forma de senzualitate (sa-i zicem direct, "sex"?), chipurile buna, consfintita (asa cum e in cadrul casatoriei) trebuie sa ramana si dupa Inviere si la fel, binenteles, si institutia casatoriei, ca altfel senzualitatea n-ar mai fi buna, da? Ei, si uite asa ajungem in situatia enuntata in postarea mea precendenta in care aratam ca astfel de supozitii care ignora cuvintele clare ale Mantuitorului, duc la tot felul de situatii jenante ca in problema ridicata de saduchei (Matei 22:24-28). Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Last edited by AlinB; 20.10.2012 at 03:00:03. |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Citat:
Pana spre sfarsitul primului mileniu nici nu exista ritualul actual de casaorie, era o binecuvantare incununata de impartasania comuna. In impartasania comuna cu Hristos se realizaza deplin unirea sotilor. Este pana la urma o mare taina cum se vor petrece lucrurile dupa inviere. Eu nu am spus ca va continua o legatura sexuala, ci ca va exista probabil (este doar o presupunere) ceva care sa corespunda acestei uniri si dupa inviere. Cum anume, nu se stie, asa cum nu se stie nici cum vor fi trupurile inviate. Ce anume se intampla cand cineva a fost casatorit de mai multe ori, cu binecuvantarea Bisericii (sau, in VT).. nu stiu. (Aminteste-ti si de ce spune sf. Pavel ca cel care se uneste cu o prostituata devine un singur trup cu ea.. deci si aceste uniri pasagere au o urmare, poate vesnica) Depaseste intelegerea noastra. Se poate sa ramanem in mod special uniti cu cei / cea cu care am fost uniti cel mai deplin in Hristos in lumea asta. Este tot o presupunere. In acelasi timp, despre Imparatia lui Dumnezeu se spune ca vom trai in comuniune deplina (dupa modelul Sfintei Treimi) cu toti oamenii. Deci sigur, este greu de imaginat o comuniune mai stransa cu o anume persoana. Cred din nou ca lucrurile nu pot fi exprimate decat antinomic. In acelasi timp vom fi in comuniune cu toti, in Dumnezeu, si vor exista comuniuni 'speciale' intre soti; si altele poate de alt fel intre rude , prieteni,... Este o speculatie, evident. De cand este interzisa gandirea teologica cu titlul de pura speculatie in ortodoxie? Casatoria crestina este in mod ideal unica, din aceasta cauza, nu din alta: pentru ca reflecta simbolic unirea lui Hristos cu Biserica, iar aceasta unire este unica; iar acest simbol viu mi se pare logic duhovniceste sa fie pastrat si dupa inviere, intr-o forma misterioasa. Ce stie samanta cum va fi floarea?
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii) Last edited by Fani71; 20.10.2012 at 13:33:10. |
|
#6
|
|||
|
|||
|
...spunea, intr-un interviu, ceva de genul "nu imi place expresia "jumatatea mea". Se unesc in fata Sf. Altar, doi intregi, nu doua jumatati". Ma rog, parafrazez, nu citez exact. Insa ideea e splendida. Daca ma iertati, as adauga, daca se poate, si faptul ca in afara Tainei, suntem doar jumatati de oameni, masculi si femele, atunci cand interactionam (sub)animaliceste.
Ca sa parafrezez pe inca cineva, un personaj drag mie, "jumatatile de oameni viermuind in intunericul labirintic al poftelor, si oamenii splendid intregiti prin insasi situarea lor in Biserica, unindu-se in fata lui Dumnezeu, sunt doua lucruri complet diferite". Si cum dupa Inviere vom fi oameni completi, in toate privintele, nu mai avem nevoie de completari aduse de finta altuia, caci...cei care vor fi mantuiti vor fi una cu Creatorul, asa ca ce nevoie vor mai avea de paleativul din "acest veac" al unirii trupesti?! De ce sa te unesti trupeste-emotional-hortmonal cu sotia, cand te unesti mistic cu Facatorul!? Suntem mai toti adulti, si folosim computere. Mai folositi careva din domniile voastre abacul? Last edited by Theodor_de_Mopsuestia; 20.10.2012 at 13:38:23. |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Citat:
As avea numai un comentariu: adevarata dragoste nu este o fiica a nevoii. Dragostea este o fiica a libertatii, a gratuitatii. Dumnezue nu ne-a creat din nevoie, ci din dragoste pur 'gratuita'. Deci, nu vom avea nevoie sa fim impreuna cu altul, ci vom putea fi, in deplina libertate, impreuna cu el. De altfel, cred ca este valabil si pentru comuniunea dintre toti oamenii. Acum avem si nevoie unii de altii, atunci nu. Dar vom fi in deplina comuniune din dragoste 'gratuita' (caci dumnezeiasca).
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii) |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Citat:
:))Hermafrodit...ma fascineaza ideea de hermafrodit autosuficient sexual si afectiv. Autarhie totala...nu ti se pare ca e o intoarcere la mitul androginului? Pe de alta parte, chiar ca uniunea masculilor si femeleler e plina de probleme....doar ritualizarea sub si intru Taina sfinteste aceasta...goana dupa Paradisul pierdut...si crezut a fi de gasit in trupul si emotiile altcuiva. Saracul Sartre: "Celalalt e iadul"...N-as zice ca batea campii cu totul...mesajul meu e cumva incoerent...mi-e cam somn...dar sper ca s-a inteles ideea...:) |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Citat:
Mie dimpotriva, ideea unor hermafroditi care isi ajung lor insile, sunt autonom, imi aduce mai degraba aminte de iad. Mi s-a parut detestabila cultura solariana iar ideea comuniunii cosmice de tip Gaia mi s-a parut ca se apropie oarecum, in plan uman, de comuniunea Imparatiei. Omul a fost creat ca fiinta de comuniune. El nu devine cu adevarat el insusi decat depasindu-se pe sine intr-o relatie de comuniune cu Dumnezeu si cu semenii. Este unul dintre motivele pentru care Dumnezeu l-a creat barbat si femeie. Pentru a-i da posibilitatea de a atinge in unirea cu celalalt alteritatea. Pentru ca omul sa aiba o posibilitate de unire si in ea sa intrezareasca o 'unire mai inalta'. Mitul hermafroditului originar nu cred ca se refera la autonomia fiintie umane ci la comuniunea de fire intre barbat si femeie.
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii) |
|
#10
|
||||||||||
|
||||||||||
|
Citat:
Si oricum, parerile celor care in mod conventional ii numim "teologi" nu tin loc de dogma. Citat:
Daca ai fost atenta la pasajul din Matei 22, ai observat poate cum casatoria era o legatura binecuvantata de Dumnezeu, inca inainte de Hristos, avand aceeasi tarie de fier ca si in viata crestina. Citat:
Citat:
Citat:
Nota Bene si partea cu "Vă rătăciți neștiind Scripturile, nici puterea lui Dumnezeu." (Matei 22:29) In cazul asta, ratacirea e mai grava, pentru ca pasajele ti-au fost puse sub nas, dar le ignori sistematic. Citat:
E un fenomen tipic pentru proaspeti casatoriti, lasa, cu timpul, nu va mai fi asa greu, ai incredere... :) Ai sa visezi la viitorul ingeresc, fara sex. :)) Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
E o situatie grava cand inclinam in favoarea unor speculatii si in defavoarea textului sacru. Asemanarea se face doar din anumite perspective, pe care tu le extinzi in mod nefericit. De ex. mantuirea in Biserica nu e posibila fara Capul ei. Sa nu-mi zici acum ca si mantuirea femeii nu e posibila fara barbatul ei. Capul e perfect - sa nu-mi zici ca toti barbatii, fiind casatoriti, sunt perfecti prin prisma asemanarii respective. Mai incercam? Last edited by AlinB; 21.10.2012 at 04:50:58. |
![]() |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Poate deveni abstinenta o problema? | teodoraianys | Generalitati | 110 | 21.09.2013 21:09:21 |
| Cine da lui isi da, cine face lui isi face | spre_rasarit | Generalitati | 0 | 11.10.2011 14:18:21 |
| Cine poate face o religie unica pe tot pamintul?? | Mihai36 | Generalitati | 14 | 28.07.2011 20:42:24 |
| Educație sexuală în școli iar | Iustin32 | Generalitati | 21 | 28.09.2009 22:30:02 |
|
|