![]() |
![]() |
|
#211
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Am primit un biletel într-o împrejurare, unde vorbeam, îmi spune unul ca „eu am facut un pacat mic“. Fratilor, nu este lucrul mic în viata raul cel mai mic! E foarte mare pacatul! Si atunci eu, era lume mai multa decât aici: „Domnule draga, eu stiu pe cineva care avea un pacat si mai mic decât al matale! Adam n-a facut decât ca a muscat dintr-un mar dar a rasunat cerul si pamântul, pentru ca facuse o neascultare, pentru ca se despartise de Dumnezeul lui!” Pentru lucrul acesta a trebuit, pentru ca a fost jignita Sfânta Treime, Dumnezeirea, sa Se întrupeze Cineva din Sfânta Treime si asa S-a întrupat Mântuitorul, asa cum stiti. Dar pentru ca noi sa strabatem, desi suntem guvernati de El, cu multe ajutoare, avem înger pazitor, pe care l-ati cam uitat! Si spune asa într-un loc: „E cu neputinta sa nu mori daca l-ai vedea in adevarata lui lumina!“. Îngerul pazitor nu e singur, are alte miliarde de îngeri care sunt o mare unitate. Sunt extrem de puternici pentru ca sunt extrem de curati! |
#212
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
#213
|
|||
|
|||
![]()
Asta spune Catehismul Ortox, pe care se pare că tu îl demontezi, la fel cum demiontezi și ceea ce spun unii sfinți.
|
#214
|
|||
|
|||
![]()
Pr Dumitru Stănioaie ne vorbește de abstinență: http://www.youtube.com/watch?v=Ex_YF...feature=relmfu ...minutul 3:30
|
#215
|
|||
|
|||
![]()
Cu privire la unirea dintre bărbat și femeie mi se pare că ea poate fi ratată în două moduri: primul este desfrânarea, respectiv căutarea doar a plăcerii și refuzând rodul firesc al ei, care sunt copiii, și transformarea celuilalt într-un obiect, cu care comunic doar epidermic, la nivelul senzațiilor; al doilea e prin respingerea plăcerii sau acceptarea ei ca pe ceva înjositor, însă necesar pentru procreere, unindu-ne cu celălalt doar pentru rod, și reducându-l din nou pe celălalt la trupul său, necesar de astă dată pentru un scop bun.
În primul caz e vorba de o pervertire, în cel de-al doilea de o ratare a condiției umane prin reducerea ei la animalitate. Cred că păcat este și unul și celălalt, dacă sunt abordate așa, respectiv uitând că celălalt e un suflet unit cu trupul său și că taina în care intru cu el cuprinde atât sufletul cât și trupul în unirea cu Hristos. Poate fi o legătură care ne închipuim noi că e legiuită, însă dacă nu e dragoste este păcat, căci Dumnezeu lipsește acolo unde nu e iubire. Iar omul care nu iubește e un om bolnav. E o stare schizoidă, nevindecată, în care sunt separat în mine însumi, sfâșiat fiind între două chemări - una animalică și cealaltă duhovnicească; vindecarea înseamnă tocmai îndumnezeirea integrală, inclusiv a animalității (și probabil de aceea sintagma „omul - animal îndumnezeit”), stăpânirea și transfigurarea ei în Biserică. Cred că soții își pot trăi frumos relația dacă ascultă de Biserică, nedisprețuind trupul, dar nici supunându-i-se, ci asumându-l și supunându-l sufletului și duhului, căci aceasta îi este poziția firească, neferindu-se de nașterea de prunci dar nici iubindu-se doar cu acest scop, transfigurându-și treptat iubirea către una tot mai duhovnicească și mai netrupească, ținând posturile toate și rugându-se, trăind în relații bune, armonioase cu toți și toate, într-o relație bună cu trupul, sufletul și duhul său, cu trupul, sufletul și duhul soțului. De altfel, consider că Ortodoxia asta a făcut mereu, asumând și transfigurând materia, nerespingând nimic în afară de păcat, trăind în pace dumnezeiască cu toate. Ea nu disprețuiește unirea bărbat-femeie, mai mult, o sfințește, scoțând-o din starea ei căzută și punând-o la înălțimea care i se cuvine. Last edited by N.Priceputu; 25.09.2012 at 19:56:14. |
#216
|
|||
|
|||
![]()
"Cinstită să fie nunta întru toate și patul nespurcat. Iar pe desfrânați îi va judeca Dumnezeu". (Evrei 13, 4)
"Femeia se va mântui prin naștere de prunci, dacă ei (copiii) stăruie în credință, în iubire și sfințire cu cumințenie (I Timotei 2, 15) 454. – Se numeste curvie, pacatul sexual facut de un barbat si o femeie, a caror fapta se numeste simpla curvie sau desfranare. Daca unul este necasatorit, el face simpla curvie, iar cel casatorit savarseste preacurvie sau adulter, sau rasdesfranare si se canoniseste fiecare dupa situatia si fapta sa. In Vechiul Testament curvia se pedepseste cu moartea: “Daca fata s-a dovedit a nu fi fecioara, sa se scoata la usa tatalui sau si sa fie ucisa cu pietre, pentru ca a savarsit nelegiuire in Israel. Sa se curete astfel raul din mijlocul poporului” (Deut. 22.13-21). Unirea casatoriei legiuite are de scop nasterea de copii, pe cand prin curvie se infaptuieste numai pacatul osandirii de sine si de altul. “Fugiti de curvie! Orice pacat pe care il face omul, este in afara de trup, dar cine curveste intr-al sau trup pacatuieste. Oare nu stiti ca trupul vostru este biserica Duhului Sfant, care locuieste intru voi si pe care l-ati primit de la Dumnezeu?” (I Cor. 6,1S-19). Curvarii, imparatia lui Dumnezeu, nu o vor vedea (I Cor. 6,9-10; Gal. 5,19-21; Efes. 5,5; Apoc. 21,8). Sf. Ioan Gura de Aur spune că se poate întâmpla și desfrânare între soți atunci când soții nu au ca scop împlinirea iubirii și nașterea de prunci, ci se urmează instincul carnal, adică provocarea sexuală, sau consumarea plăcerii. |
#217
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Mai intai te rog sa revezi textul meu, ca sa nu ramai cu o impresie gresita, foarte gresita. Cat priveste insa dezvoltarea, te rog sa fii o clipa atent. E datoria mea sa lamuresc chestiunea, daca tot am inceput-o si daca vad ca tu ai inteles altfel decat ma asteptam. Observatiile empirice ale comportamentului infantil au adus constatarea ca majoritatea copiilor isi cerceteaza organele genitale, in etapa de debut a formarii eului fizic (schema mintala despre propriul corp, un fel de harta psihica asupra teritoriului privat al fiintei proprii, anatomic si functional). Copiii investigheaza fiecare parte a corpului propriu si, fireste, la un moment dat manutele lor intalnesc si organele genitale. In aceasta intalnire, dupa cum e de asteptat, ei traiesc o senzatie de placere (deoarece organele respective au senzori pentru placere, inutil sa mai amintesc aceasta) si repeta gestul atingerii pentru a procura din nou senzatia de placere. Apoi, copiii experimenteaza tot felul de manevre, cu aceleasi organe, descoperind posibilitati noi de operare motorie si, ca o consecinta, traind noi si variate senzatii de placere. Astfel, zi dupa zi, copiii au o activitate motorie insotita de placere, iar organele respective sunt organele genitale. Adultii numesc asta masturbatie, desi la rigoare nu prea e masturbatie sau, in orice caz eu nu cred ca e acelasi lucru. Nu exact acelasi, desi sunt multe lucruri comune. Parerea mea, nu insist. Necazul este ca parintii, considerind ca pruncii lor se masturbeaza si fac asadar un lucru rusinos, ba chiar un pacat, intervin foarte drastic asupra copilului, certindu-l si pedepsindu-l, uneori bestial (un caz il cunosc din experienta mea privata cu o pacienta sever tulburata in relatiile sociale, care a fost bestial pedepsita pentru ca se masturba in jurul varstei de 3 ani si care intre timp devenise lesbiana si satanista). Ba chiar, cum putem citi frecvent in literatura de specialitate, unii parinti le repeta de multe ori copiilor (intrucat conduita respectiva nu dispare asa usor) ca sunt rai, pacatosi etc. Consecinta - in imaginea de sine a copilului se fixeaza o imagine pe care copilul o verbalizeaza asa: sunt rau, sunt pacatos etc. Cand auzi un copil de 5-6 ani sau mai mult, ca spune astfel de vorbe, ti se face parul maciuca... Pe mine ma apuca furia. Si scarba fata de acei parinti cu totul nepriceputi in intelegerea si indrumarea vietii copilului. Si e datoria mea sfanta sa vorbesc de cate ori am ocazia despre aceste mari greseli ale parintilor si sa incerc astfel sa particip la efortul mai larg al celor din aceeasi breasla de a impiedica sau atenua lantul mare de erori care se petrec in educatia copiilor. Pentru a nu bloca dezvoltarea copilului (care consta in primul rand in a invata cum sa interpreteze ceea ce simte si cum sa diferentieze senzatiile de placere intre ele), parintele bun/hranitor/grijuliu/priceput gaseste momentul si modalitatea de a ii indruma copilului atat conduita mintala explicativa precum si comportamentul motor. Pe aceasta cale copiii cu parinti buni invata usor ca organele genitale nu sunt pentru placere si iar placere, inteleg ca atunci cand vor fi mari vor face un lucru minunat si sfant numit copii, prin harul lui Dumnezeu si, treptat, copiii inteleg coret, capata repere sanatoase si renunta la comportamentul autoerotic, fiecare dupa ritmul sau personal. Mai greu renunta copiii frustrati, cu carente afective etc., deoarece placerea aceea pareaza cumva, panseaza afectiv ranile produse de parintii si educatorii nepriceputi si distructivi/agresivi/badarani ai bietilor copilasi. De fapt, masturbatia si alte adictii apar de obicei la oamenii cu neajunsuri emotionale generate din alte cauze, iar peste suferinta deja existenta se suprapune, din pacate si adictia cu inselatoarele beneficii pe termen scurt dar cu mari pagube pe termen mediu si lung, unele ireparabile. In schimb, copiii pudibonzilor ignoranti si persecutori, nu inteleg in ruptul capului de ce un lucru asa placut cum este atingerea organelor genitale este rau sau periculos sau pacatos etc. Ei se supun pe moment, dar, fie practica masturbatia pe ascuns, fie o amana pentru mai tarziu. De aici majoritatea frustratilor, obsedatilor si, de data aceasta, a pacatosilor desfranati despre care vorbim si noi pe forum. Adaug faptul ca un copil care a introiectat eticheta nenorocita ca e pacatos, rau, scarbos, curva mica, labagiu, nenorocit si alte asemenea scarbosenii din capul stricat al parintilor care se cred crestini virtuosi (in fapt asasini ordinari ai pacii si linistii sufletesti a propriilor copii), un astfel de copil va dobandi treptat un sentiment de vinovatie morbid, patologic CARE NU ARE NIMIC COMUN CU SENTIMENTUL DE CAINTA AL CRESTINULUI si care, chiar mai rau, INDUCE CONFUZIA INTRE VINOVATIA MORBIDA SI CAINTA CRESTINULUI. In timp ce primul este un sentiment nevrotic si trebuie abordat psihologic, cu multa rabdare si pricepere din partea terapeutului si cu multa suferinta si daruire de sine din partea clientului, celalalt sentiment, sentimentul de cainta este un castig sufletesc, obtinut pe masura maturizarii constiintei morale, dirijat in chip luminos de duhovnicii priceputi si mereu luminat de harul Duhului Sfant. Dar savantele si savantii din mahalalele invecinate cu adevarata Biserica vor carti intotdeauna cand li se aduc astfel de precizari. Pentru ca oamenii acestia nu sunt din Biserica ci de pe langa, ba chiar impotriva Ei. Iar mie imi e greu sa ii compatimesc. Marturisesc ca ii detest si ii rabd, cu ajutorul lui Dumnezeu. Pentru ca stiu roadele interventiilor lor maladive: boala, suferinta, tulburarea celor duhovnicesti, deturnarea copiilor, si nu numai, de pe Cale. Iata ce probleme ridica ignoranta, in chiar viata crestinilor. A fi crestin nu inseamna a fi ignorant, nepriceput, grosolan, grabit, persecutor in fata fenomenelor extrem de delicate din viata copilului. A fi crestin nu inseamna a dispretui prosteste (si evident cu mandrie groasa) descoperirile valoroase ale oamenilor de stiinta (pe motiv ca nu ne-am straduit sa pricepem), printre care se numara si cercetatorii pasionati si jertfelnici din psihologia copilului si din alte ramuri psi. Sau ma insel ?... |
#218
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
|
#219
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
#220
|
|||
|
|||
![]()
Of, m-ai bagat in necaz...:)
Iti dai seama cati de 1 voi primi, doar asa, pentru "echilibru"?.... P.S. Daca chiar consideri ca iti e de folos ce-am scris, eu sunt multumit si iti multumesc pentru opinie/feedback. Slava lui Dumnezeu ca are mila, necontenit, de noi, asa cum suntem fiecare...! Last edited by ioan cezar; 25.09.2012 at 23:51:23. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Poate deveni abstinenta o problema? | teodoraianys | Generalitati | 110 | 21.09.2013 20:09:21 |
Cine da lui isi da, cine face lui isi face | spre_rasarit | Generalitati | 0 | 11.10.2011 13:18:21 |
Cine poate face o religie unica pe tot pamintul?? | Mihai36 | Generalitati | 14 | 28.07.2011 19:42:24 |
Educație sexuală în școli iar | Iustin32 | Generalitati | 21 | 28.09.2009 21:30:02 |
|