![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Ți-am explicat că între Sfânta Scriptură și Sfânta Traditie este o legătură atât de stransă, încât nici nu se poate face deosebire între adevărul cuprins în una si în cealaltă. Mărturiile lor despre adevărul dumneizeiesc se sprijină unele pe altele. Sfânta Scriptură și Sfânta Tradiție sunt cele două căi de transmitere a Revelației dumnezeiești supranaturale. Ele transmit adevărul dumnezeiesc încredintat Bisericii spre păstrare și propovăduire.
Catehismul Ortodox spune cam așa: Sfintele Evanghelii si toate celelalte părti ale Noului Testament nu cuprind decât o parte din descoperirea dumnezeiască pe care Domnul nostru Iisus Hristos, Fiul lui Dumnezeu, făcut om pentru a noastră mântuire, ne-a făcut-o prin viu grai in timpul petrecerii Sale pe pământ. Acest lucru ni-l spune sfântul apostol si evanghelist Ioan prin cuvinitele: «sunt si alte multe lucruri pe care le-a făcut Iisus si care, dacă s-ar fi scris cu de-amănuntul, cred scrie el ca în lumea aceasta nu ar incăpea cărtile ce s-ar fi scris» (Ioan XXI, 25). Acelasi sfânt apostol mai arată în una din epistolele sale : «Multe având a vă scrie, n-am voit să le scriu pe hirtie si cu cerneală, ci nădăjduiesc să vin si sa vă vorbesc gură către gură, ca bucuria noastră să fie deplină» (2 Ioan I, 12). Mărturisirile acestea ne incredintează că multe din faptele si învătăturile Mintuitorului Iisus Hristos nu ni s-au păstrat In scris, ci că ele au fost însusite si duse mai departe prin viu grai, de sfintii apostoli si de urmasii acestora, din veac in veac până la noi. De asemenea, că acestea vor fi duse, cu intelesul lor adevărat, de adevăratii credinciosi crestini, până la sfârsitul veacurilor. Adică ni s-au păstrat si ni se fac cunoscute, în scopul mântuirii noastre, prin Sfânta Traditie. Din cele arătate mai sus, întelegem că Sfânta Traditie este a doua cale sau formă principală, cu nimic mai prejos decât Sfânta Scriptură, egală cu ea, prin care ni s-a transmis Descoperirea dumnezeiască. Numai că această descoperire de la Dumnezeu a fost cuprinsă in scris mai târziu decât cea arătată în Sfânta Scriptură. Iar Sfânta Traditie este viata Bisericii in Duhul Sfânt, este suflul viu al vietii Bisericii. Pe pământ, toate sunt îngăduite de Dumnezeu, dar nu toate ne zidesc: „Toate îmi sunt îngăduite, dar nu toate îmi sunt de folos. Toate îmi sunt îngăduite, dar nu mă voi lăsa biruit de acestea”. (1 Corinteni 6, 12) Acum să vedem ce spune Părintele Cleopa, un mare dohovnic contemporan al neamului nostru: De aceea, crestinul care se foloseste de lumea aceasta trebuie sa fie ca si cum nu s-ar folosi de ea, " Ca chipul lumii acesteia trece " ( I Corinteni 7, 31; I Timotei 4, 4; Tit 1, 15 ). Indeosebi clericii, ca si apostolii de odinioara, trebuie sa fie tuturor pilda de infranare ( VI Ecumenic 12,13,18, 30 ) , spre slava lui Dumnezeu, spre folosul aproapelui si spre mantuirea lor ( Fapte 20, 34-35; I Corinteni 9, 12 si 27; Tit 1, 7; 2, 6; I Petru 1, 6 si 13 ). Acolo unde pacatul a slabit si infranarea se indulceste, ca hrana buna se socoteste ca doctorie folosita in numele Domnului. Cei scrupulosi si neintelegatori in iconomia infranarii, trebuie sa se supuna sfaturilor duhovnicilor. Infranarea trebuie respectata, atat de clerici si monahi, cat si de mireni, respectandu-se invataturile Sfintilor Parinti, traditia Bisericii si sfaturile duhovnicului. |
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Uite ce mai spune Pr Cleopa: - Prea Cuvioase, copiii care sunt avortati au suflet? - Au! Cum să nu aibă? - Dintr-a câta zi au ei suflet? - Din clipa zămislirii. Căci spune proorocul Ieremia: Doamne, Tu zidesti duhul omului întru zămislire. - Păi, înseamnă că sunt numai suflet, părinte. - Sămânța bărbatului și a femeii este vie. Si atunci, în clipa împreunării, s-a zidit si sufletul si trupul |
#3
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Asta spune Catehismul Ortox, pe care se pare că tu îl demontezi, la fel cum demiontezi și ceea ce spun unii sfinți.
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Pr Dumitru Stănioaie ne vorbește de abstinență: http://www.youtube.com/watch?v=Ex_YF...feature=relmfu ...minutul 3:30
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
Cu privire la unirea dintre bărbat și femeie mi se pare că ea poate fi ratată în două moduri: primul este desfrânarea, respectiv căutarea doar a plăcerii și refuzând rodul firesc al ei, care sunt copiii, și transformarea celuilalt într-un obiect, cu care comunic doar epidermic, la nivelul senzațiilor; al doilea e prin respingerea plăcerii sau acceptarea ei ca pe ceva înjositor, însă necesar pentru procreere, unindu-ne cu celălalt doar pentru rod, și reducându-l din nou pe celălalt la trupul său, necesar de astă dată pentru un scop bun.
În primul caz e vorba de o pervertire, în cel de-al doilea de o ratare a condiției umane prin reducerea ei la animalitate. Cred că păcat este și unul și celălalt, dacă sunt abordate așa, respectiv uitând că celălalt e un suflet unit cu trupul său și că taina în care intru cu el cuprinde atât sufletul cât și trupul în unirea cu Hristos. Poate fi o legătură care ne închipuim noi că e legiuită, însă dacă nu e dragoste este păcat, căci Dumnezeu lipsește acolo unde nu e iubire. Iar omul care nu iubește e un om bolnav. E o stare schizoidă, nevindecată, în care sunt separat în mine însumi, sfâșiat fiind între două chemări - una animalică și cealaltă duhovnicească; vindecarea înseamnă tocmai îndumnezeirea integrală, inclusiv a animalității (și probabil de aceea sintagma „omul - animal îndumnezeit”), stăpânirea și transfigurarea ei în Biserică. Cred că soții își pot trăi frumos relația dacă ascultă de Biserică, nedisprețuind trupul, dar nici supunându-i-se, ci asumându-l și supunându-l sufletului și duhului, căci aceasta îi este poziția firească, neferindu-se de nașterea de prunci dar nici iubindu-se doar cu acest scop, transfigurându-și treptat iubirea către una tot mai duhovnicească și mai netrupească, ținând posturile toate și rugându-se, trăind în relații bune, armonioase cu toți și toate, într-o relație bună cu trupul, sufletul și duhul său, cu trupul, sufletul și duhul soțului. De altfel, consider că Ortodoxia asta a făcut mereu, asumând și transfigurând materia, nerespingând nimic în afară de păcat, trăind în pace dumnezeiască cu toate. Ea nu disprețuiește unirea bărbat-femeie, mai mult, o sfințește, scoțând-o din starea ei căzută și punând-o la înălțimea care i se cuvine. Last edited by N.Priceputu; 25.09.2012 at 19:56:14. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Multumesc, multumesc, Doamne ajuta! |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Mulțumesc, Cezar. Eu însumi vroiam să-ți spun că am găsit foarte interesantă și folositoare postarea ta anterioară.
|
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Daca relatia conjugala nu este precum apa, aerul si hrana pentru corp (deci relatia nu moare daca nu ai relatii conjugale), atunci cat de sus sa situam importanta relatiilor conjugale in cadrul cuplului? Fireste, aici ma refer la relatiile pe care le doresti pentru exprimarea iubirii, implicit pentru trairea placerii (altfel cum?...), care pot duce la o sarcină asumată. Eu cred că acest subiect este nediscutat, la modul general, si reprezintă o necunoscută pentru soț si soție. Fiindcă soțul, la modul general, ar dori o frecventa mai mare a relatiilor conjugale, dar se "lovește" de firea feminită, care este implinită prin tot ce se intampla in casa: copii, forfotă, viață, familie etc. Trebuie insistat să se ajungă la o cale de mijloc? Trebuie unul să stea după celălalt? Cine după cine? Trebuie scoase relațiile conjugale pentru exprimarea iubirii de pe agendă, ca să nu fie o apăsare, și să fie trăite doar când îi mai vine pofta soției? Cum trebuie acționat? |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Poate deveni abstinenta o problema? | teodoraianys | Generalitati | 110 | 21.09.2013 20:09:21 |
Cine da lui isi da, cine face lui isi face | spre_rasarit | Generalitati | 0 | 11.10.2011 13:18:21 |
Cine poate face o religie unica pe tot pamintul?? | Mihai36 | Generalitati | 14 | 28.07.2011 19:42:24 |
Educație sexuală în școli iar | Iustin32 | Generalitati | 21 | 28.09.2009 21:30:02 |
|