![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Citat:
Deșertăciunea deșertăciunilor și toate sunt deșertăciune (Eccl 1, 2), în afară de iubirea și slujirea luiDumnezeu. Cu adevărat, aceasta-i înțelepciunea cea mai mare:trecând cu dispreț peste arătările lumii de față, să poți cu bărbăție păși spre împărăția cerurilor" Thomas Kempis- Imitatiunea lui Cristos |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Dupa ce catolicii au dezbatut Sf. Treime si si-au modificat crezul, poate veni Thomas Kempis sa spuna "nu trebuie sa dezbatem nepatrunsele taine ale Sfantei Treimi"
Citat:
Filioque sau despărțirea apusului de ortodoxie http://www.mirem.ro/pdfuri/traian2.pdf Last edited by ioanna; 27.06.2012 at 17:21:51. |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Nu cred că ați înțeles ce a spus Thomas Kempis. Vă invit să mai citiți o dată, începând cu "dacă....."
|
|
#4
|
|||
|
|||
|
Citat:
De obicei interpretarile moderniste spun ca nu are importanta invatatura, ci numai faptele. |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Eu n-am dat nici o interpretare. Am copiat doar un citat. Iar interpretarea mea este: nu sinteti nici teolog si nici purtator de cuvint al BOR ca sa dati verdicte, oricit de multe ar fi link-urile la care faceti trimitere (ce ma amuza cel mai mult e cind dati trimiteri la propriile dumneavoastra postari). Pina sa vorbim cu atita siguranta despre un lucru de neinteles si de necuprins, cum e Sfinta Treime, avem de vorbit/meditat/luptat cu lucruri mult mai pamintesti si mai importante, cum ar fi, de exemplu, ce-am putea face noi ca sa fim placuti Sfintei Treimi.
|
|
#6
|
|||
|
|||
|
Multumesc de raspunsuri.
Deci pasajul: "ei au arătat că nu l-au făcut pe Fiul cauza Duhului-ei știu de fapt că Tatăl este singura cauză [aitia] a Fiului și a Duhului,a unuia prin naștere și a celuilalt prin purcedere [ekporeusis]-ci au semnificat faptul că prin El purcede [proienai], arătând astfel unitatea și identitatea fiintei." este de la Sf. Maxim Marturisitorul. Multumesc pentru aceasta informatie. Care este deci pozitia oficiala a BC fata de acest pasaj? Il accepta sau il respinge? Multumesc de raspuns! |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Citat:
În speță, nefiind vorba despre niciuna, nu putem spune că Biserica Catolică "acceptă oficial" citatul din Sf. Maxim Mărturisitorul. Da, atâta timp cât nu este condamnat ca erezie, rezultă că el este agreeat. Ceea ce este însă de o mie de ori mai important, în contextul discuției, este să vă întrebați despre punctul de vedere al BO cu privire la acest pasaj. |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Multumesc de raspuns.
Din punctul de vedere al doctrinei BO (sau mai bine zis din ceea ce am inteles eu din ea), acest pasaj este corect. Insa acest pasaj este in contradictie cu celalalt pasaj care a fost dat ca citat din catehismul BC si care afirma contrariul. Doctrina BO despre purcederea Duhului Sfant este considerata sau nu erezie de catre BC? Multumesc de raspuns. |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Citat:
Catehismul se poate găsi aici: www.catehism.ro |
|
#10
|
|||
|
|||
|
Citat:
Spuneti ca n-ati dat nicio interpretare, dar apoi explicati ce interpretare era, desi era evident. Ironia cu citarea mesajelor puteti sa o pastrati pentru dvs., le dau pentru ca sa nu scriu de zece ori acelasi mesaj, mai ales ca de multe ori vorbesc cu aceleasi persoane care nu inteleg nici a zecea oara. |
|
|