Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Secte si culte
Subiect închis
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #841  
Vechi 03.01.2012, 16:02:14
Scotland The Brave
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de iuliu46 Vezi mesajul
Scotland nu santem invatati ca oricine poate ajunge sa cunoasca o parte din adevar prin contemplare ? Chiar si cei carora nu li s-a citit Scriptura ? Oricine poate descoperi ca exista un Creator si poate incerca sa inteleaga mai multe despre Creator.Daca un pagan sustine un adevar asta inseamna ca noi trebuie sa sustinem altceva numai pentru ca el e pagan ?
Teoretic nu ar fi exclus dar se pune problema sursei revelatiei pentru ca orice contemplatie ar trebui,teoretic,sa se finalizeze cumva cu o revelatie,cu o intelegere de un anumit fel.In Biblie exista un asemenea text,sa zicem cu privire la o prefigurare,insa cu alta arie de aplicabilitate(Evrei 11:13)si in alt context.Altfel ar ramine doar un exercitiu de admiratie,din pacate pur uman,trecator si imperfect.Daca in schimb sursa revelatiei lor,ca urmare a contemplatiei cum spuneti dvs,este Unul si acelasi Tata Ceresc precum al nostru atunci nu ar fi o problema cu rationamentul.Insa este greu de demonstrat si daca s-ar demonstra cumva atunci problemele teologice ar fi greu de apreciat,ca si magnitudine ca sa zic asa :) Ar fi mai fi problema cum raportezi aceste aspecte la Sfanta Scriptura(ea fiind un teren stabil,cel putin din perspectiva crestinilor,dpvd al credibilitatii sursei revelatiei si poate tocmai de aceea are si un caracter cumva exclusivist in comparatie cu alte texte considerate a fi sacre,in alte religii) dar poate acei oameni au avut un fel de prefigurare,de anticipare la ceea ce urmeaza,nu stiu cum sa spun exact.Poate ideile lor au pregatit lumea pentru ce urma sa vina sau din contra poate au fost preluate intr-un mod care a schimbat complet datele situatiei.Foarte greu de dat o solutie din perspectiva mea(zise firul de nisip),partea rationala din mine este vesnic imbufnata,nu am reusit niciodata sa confisc logica Revelatiei divine.Din fericire as spune :)

PS:De-a lungul timpului am avut prilejul sa aud argumentele invocate de diferiti credinciosi,din diferite credinte,nu neaparat crestini.M-am tot gandit daca cumva este cazul sa procedez precum intr-un banc vechi, sa aleg in fiecare an cate o credinta si la final sa-i spun lui Dumnezeu: ,,Doamne eu le-am ales pe toate ca nu cumva sa gresesc,Tu spune-mi acum care era cea corecta":) Banuiesc ca la acesta explicatie a mea Sfantul Petru m-ar bate cu cheile de la Rai in cap pana la loc comada :)

Last edited by Scotland The Brave; 03.01.2012 at 16:40:49.
  #842  
Vechi 03.01.2012, 19:13:48
stefan florin's Avatar
stefan florin stefan florin is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 09.02.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 4.872
Implicit

Citat:
În prealabil postat de osutafaraunu Vezi mesajul
Sigur că nu-i așa!
  • Hristos n-a vorbit de un "suflet nemuritor", ci de unul ci poate fi omorât (Mat.10,28)
  • Hristos nici măcar nu pomenește de "suflet" în Luca 16
  • Apostolul Ioan descrie o viziune simbolică
omorat de cine prietene? Asta e important, cine poate omori sufletul? Si daca tu zici ca Ioan a vazut ceva simbolic, la ce crezi tu ca se refera Ioan in acea viziune? Doamne ajuta!
  #843  
Vechi 03.01.2012, 19:34:28
osutafaraunu osutafaraunu is offline
Banned
 
Data înregistrării: 13.07.2011
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 3.764
Implicit

Citat:
În prealabil postat de osutafaraunu Vezi mesajul
  • Hristos n-a vorbit de un "suflet nemuritor", ci de unul ci poate fi omorât (Mat.10,28)
  • Hristos nici măcar nu pomenește de "suflet" în Luca 16
  • Apostolul Ioan descrie o viziune simbolică



Citat:
În prealabil postat de stefan florin Vezi mesajul
omorat de cine prietene? Asta e important, cine poate omori sufletul? Si daca tu zici ca Ioan a vazut ceva simbolic, la ce crezi tu ca se refera Ioan in acea viziune?
  • Relativ la topic important e că poate fi omorât => sufletul nu e "nemuritor"
  • N-ai comentat nimic de faptul că parabola nu spune nimic de "suflet"
  • Altarul e simbolic, "sufletele" de sub altar sunt simbolice. Tu chiar crezi că prigonitorii au acces în Cer să le taie acolo capetele creștinilor? Nu vezi că e doar un simbol?
  #844  
Vechi 03.01.2012, 19:45:16
grasu77 grasu77 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 07.06.2011
Locație: Brasov
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 856
Implicit

Citat:
În prealabil postat de iuliu46 Vezi mesajul
Căci David zice despre El:"Totdeauna am văzut pe Domnul înaintea mea, căci El este de-a dreapta mea, ca să nu mă clatin.
De aceea s-a bucurat inima mea și s-a veselit limba mea; chiar și trupul meu se va odihni întru nădejde.
Căci nu vei lăsa sufletul meu în iad (Hades), nici nu vei da pe cel sfânt al Tău să vadă stricăciune. "

Deci el, fiind prooroc și știind că Dumnezeu i S-a jurat cu jurământ să așeze pe tronu-i din rodul coapselor lui,
Mai înainte văzând, a vorbit despre învierea lui Hristos: că n-a fost lăsat în iad sufletul Lui și nici trupul Lui n-a văzut putreziciunea.
Nu inteleg ce te chinui sa demonstrezi. Nu-ti este clar ca este vorba de invierea lui Hristos? Punct.

Cauta altceva cu care sa argumentezi teoria nemuririi mortului. Ca intre prieteni, iti dau o sugestie: nu cauta in Sfanta Scriptura ca nu ai sa gasesti. Cuvantul lui Dumnezeu ne invata, in mod repetat (chiar obsesiv), despre invierea mortilor, nu despre nemurirea mortilor.
  #845  
Vechi 03.01.2012, 19:57:09
Lucian008's Avatar
Lucian008 Lucian008 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.12.2011
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.204
Implicit

Citat:
În prealabil postat de grasu77 Vezi mesajul
Poate vrei sa spui ca nu zice absolut nimic de suflete. Citeste si reciteste parabola (valabil si pentru Mihaita). Cat despre trupuri... se vorbeste despre parti trupesti (degete, limba) si suferinte trupesti (arsuri). Asta nu am priceput eu. Cum de aveau, Lazar si bogatul, parti trupesti si suferinte trupesti, de vreme ce (conform teoriei voastre) erau sub forma de fantome (scuze, dar nu pot nu-mi permite Scriptura sa numesc "suflet" nascocirea voastra)?
Citat:
În prealabil postat de Lucian008 Vezi mesajul
Daca iesim din sfera de parabola am si eu o intrebare: Cei doi morti erau constienti, deci nu trageau un pui de somn si asta se intampla inainte de Judecata Universala pentru ca bogatul il roaga pe Avraam sa il trimita pe Lazar la fratii lui. Asta cum o explicati?
Daca nu va suparati sa raspundeti si la acesata intrebare.
__________________
Preasfântă Născătoare de Dumnezeu, mântuiește-ne pe noi.
  #846  
Vechi 03.01.2012, 20:10:35
osutafaraunu osutafaraunu is offline
Banned
 
Data înregistrării: 13.07.2011
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 3.764
Implicit

Citat:
În prealabil postat de grasu77 Vezi mesajul
Cuvantul lui Dumnezeu ne invata, in mod repetat (chiar obsesiv), despre invierea mortilor, nu despre nemurirea mortilor.
Teologul ortodox Jaroslav Pelikan comentează astfel acest accent (pus pe înviere, iar nu pe "nemurirea sufletului") în teologia creștinismului de început:

"Afirmația lui Tațian că "sufletul nu este nemuritor prin el însuși, ci muritor"* se baza pe ipotezele lui privind relația dintre timp și veșnicie și dintre trup, suflet și spirit, susținând cu insistență doctrina învierii în opoziție cu nemurirea naturală.

Această insistență se întemeia pe doctrina creștină a creației. Întrucât numai Dumnezeu este fără de început și restul a fost "adus la viață de către Orânduitorul tuturor lucrurilor de sus, de aceea credem că va fi o înviere a trupurilor după săvârșirea tuturor lucrurilor"**" (Jaroslav Pelikan - Tradiția creștină, vol.I, p.73)
_________________________________________
* Tațian - Or.13 (TU 4-1:14)
** Tațian - Or. 5-6 (TU 4-1:6)
  #847  
Vechi 03.01.2012, 20:14:27
iuliu46 iuliu46 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 24.12.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 5.321
Implicit

Citat:
În prealabil postat de grasu77 Vezi mesajul
Nu inteleg ce te chinui sa demonstrezi. Nu-ti este clar ca este vorba de invierea lui Hristos? Punct.

Cauta altceva cu care sa argumentezi teoria nemuririi mortului. Ca intre prieteni, iti dau o sugestie: nu cauta in Sfanta Scriptura ca nu ai sa gasesti. Cuvantul lui Dumnezeu ne invata, in mod repetat (chiar obsesiv), despre invierea mortilor, nu despre nemurirea mortilor.
Poate cartil tale te invata asta .Cuvantul lui Dumnezeu ne invata ca pentru Dumnezeu morti sau vii toti santem vii.
  #848  
Vechi 03.01.2012, 20:30:38
iuliu46 iuliu46 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 24.12.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 5.321
Implicit

[quote=osutafaraunu;419852]Teologul ortodox Jaroslav Pelikan comentează astfel acest accent (pus pe înviere, iar nu pe "nemurirea sufletului") în teologia creștinismului de început:

"Afirmația lui Tațian că "sufletul nu este nemuritor prin el însuși, ci muritor"* se baza pe ipotezele lui privind relația dintre timp și veșnicie și dintre trup, suflet și spirit, susținând cu insistență doctrina învierii în opoziție cu nemurirea naturală.

Această insistență se întemeia pe doctrina creștină a creației. Întrucât numai Dumnezeu este fără de început și restul a fost "adus la viață de către Orânduitorul tuturor lucrurilor de sus, de aceea credem că va fi o înviere a trupurilor după săvârșirea tuturor lucrurilor"**" (Jaroslav Pelikan - Tradiția creștină, vol.I, p.73)

The soul is not in itself immortal, O Greeks, but mortal. Yet it is possible for it not to die. If, indeed, it knows not the truth, it dies, and is dissolved with the body, but rises again at last at the end of the world with the body, receiving death by punishment in immortality. But, again, if it acquires the knowledge of God, it dies not, although for a time it be dissolved. In itself it is darkness, and there is nothing luminous in it. And this is the meaning of the saying, "The darkness comprehendeth not the light." For the soul does not preserve the spirit, but is preserved by it, and the light comprehends the darkness. The Logos, in truth, is the light of God, but the ignorant soul is darkness. On this account, if it continues solitary, it tends downward towards matter, and dies with the flesh; but, if it enters into union with the Divine Spirit,

http://www.aina.org/books/tatian.htm#c13


E o opinie.Interesanta dar doar o opinie .
  #849  
Vechi 03.01.2012, 20:36:26
osutafaraunu osutafaraunu is offline
Banned
 
Data înregistrării: 13.07.2011
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 3.764
Implicit

Citat:
În prealabil postat de iuliu46 Vezi mesajul
E o opinie.Interesanta dar doar o opinie .
Dacă declarațiile a doi teologi ortodocși sunt "doar" opinii, cum crezi că este disperata ta încercare de a a o marginaliza?

Nu fi trist...Poți ușor reechilibra situația... aștept cu interes să-mi aduci și tu două "doar opinii" privitoare la adevărul "nemuririi sufletului" la doi teologi adventiști... Până atunci:

Last edited by osutafaraunu; 03.01.2012 at 20:43:50.
  #850  
Vechi 03.01.2012, 20:44:33
iuliu46 iuliu46 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 24.12.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 5.321
Implicit

Citat:
În prealabil postat de osutafaraunu Vezi mesajul
Dacă declarațiile a doi teologi ortodocși sunt "doar" opinii, cum crezi că este disperata ta încercare de a a o marginaliza?
Care afirmatii ? Unul spune ca sufletul pacatosului se dizolva dupa moarte.Si ca sufletul dreptului va trai cu ajutorul duhului sfant.Nu sant de acord cu asta.
Celalalt spune ca va fi o inviere a trupului .Sant perfect de acord cu asta.
Dar nici unul nu vad ca vorbeste despre suflet ca trup + suflare de viata.
Subiect închis



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Despre moarte si pomenirea mortilor AnnaEnache Intrebari utilizatori 42 13.06.2012 09:43:28
SA VORBIM DESPRE URA,PEDEAPSA SI MOARTE. bitza Generalitati 28 20.03.2011 02:05:27
Despre viata de dupa moarte georgian_osa Din Noul Testament 30 14.03.2010 18:49:29
Marturii despre moarte Iustin44 Generalitati 14 31.03.2009 23:59:56
despre randuielile de la moarte cuiva si parastase mara2008 Generalitati 1 20.05.2008 15:07:31