![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Deci vreau să vă lămuresc că în primul rând nu m-am referit la Lazăr din Betania în acea frază, dar asta nici nu mai are importanță... Lucrul cel mai important, care pentru dumneavoastră observ este indiferent: eu fac o distincție clară între suflet și suflarea de viață, iar această distincție o realizează și Scriptura. Nu mai revin asupra subiectului, s-a discutat destul. Pentru a nu-mi reproșa iar evitarea unui răspuns: pot fi de acord că momentul învierii a fost când Iisus S-a rugat Tatălui, iar Acesta a realizat minunea învierii, iar când Domnul l-a strigat pe Lazăr să iasă afară din mormânt, prietenul Lui era deja înviat... deși diferența între cele două evenimente e doar de câteva secunde... "Și zicând acestea, a strigat cu glas mare: Lazăre, vino afară!" (Ioan 11,43 - versiunea Sinodală) Acum, "ascultați" puțin acel strigăt cu "glas mare" [μέγας φωνή](din grecescul megas fone provine și termenul modern "megafon") și recunoașteți că Iisus Hristos poate să cheme la viață morții cu strigătul Lui puternic, doar este Dumnezeu! Parcă așa credeau ortodocșii cândva... Acum mai "ascultați" un "megafon" biblic care învie morții: "Căci Domnul Însuși, la un strigăt de poruncă, la sunetul vocii arhanghelului și la sunetul trâmbiței lui Dumnezeu, Se va coborî din cer și, mai întâi, vor învia cei morți în Cristos" (1 Tes. 4,16 - versiunea NTR) Recunoașteți acum în vocea puternică a Arhanghelului pe Hristos care învie morții? Nu vă precipitați a-mi replica că Arhanghelul nu-i Hristos. Un înger nu poate învia 1.000.000.000 (să zicem aproximativ) de morți! Așteptați liniștit cireașa de pe tort... Același "megafon" se aude pe cruce și morții înviază: 50. Iar Iisus, strigând iarăși cu glas mare, Și-a dat duhul. 51. Și iată, catapeteasma templului s-a sfâșiat în două de sus până jos, și pământul s-a cutremurat și pietrele s-au despicat; 52. Mormintele s-au deschis și multe trupuri ale sfinților adormiți s-au sculat. 53. Și ieșind din morminte, după învierea Lui, au intrat în cetatea sfântă și s-au arătat multora. (Matei 27 - versiunea Sinodală) Și acum, cu voia dumneavoastră (ba chiar și fără ea), cireașa de pe tort: "Dar Mihail Arhanghelul, când se împotrivea diavolului, certându-se cu el pentru trupul lui Moise, n-a îndrăznit să aducă judecată de hulă, ci a zis: "Să te certe pe tine Domnul!""(Iuda 1,9) Același (căci Biblia nu ne prezintă un altul) Arhanghel care va învia toți drepții din istoria pământului cu glas puternic la revenirea Sa, l-a înviat și pe Moise când Se certa cu diavolul. Bănuiesc că se certa cu voce de megafon, căci n-am auzit pe cineva să se certe în șoaptă... Cred că cireașa aceasta (deși e o cireașă amară) a răspuns întrebărilor puse de mai mulți domni în ultimele două zile. Citat:
Citat:
Revenind la lucruri mai serioase, trebuie să acceptați modelul scripturistic: "Atunci, luând Domnul Dumnezeu țărână din pământ, a făcut pe om și a suflat în fața lui suflare de viață și s-a făcut omul ființă vie [נֶפֶשׁ]." (Facerea 2,7 - versiunea Sinodală) adică: trup + suflare de viață = suflet viu Sufletul viu, ființa vie, omul viu este o rezultantă, nu o componentă antropologică. Acest suflet [נֶפֶשׁ] nephesh din originalul ebraic are și sensul de ființă vie, om viu. Comparați cu originalul versetele din Facerea 12,5; 36,6; Levitic 4,2 și alte zeci si zeci de versete ale V.T. Faceți același lucru și cu corespondentul grecesc al sufletului [ψυχη] (numărul textelor va fi mult mai mare) și vă veți convinge că termenul nu se referă la vreo entitate ce poate trăi idependent de trup după moartea omului. Citat:
"mai înainte ca praful să se'ntoarcă în pământ așa cum a fost și suflarea să se'ntoarcă la Dumnezeu, la Cel care a dat-o." (Ecl.12,7 - versiunea Anania) V-am dat versiunea I.P.S. Bartolomeu Anania, căci versiunea oficială Sinodala e pocită rău la acest verset. Va vedea traducătorul cum se va descurca la Dreapta Judecată cu pocitania dumnealui. Această "piesă" de la "dezasamblare" - [רוּחַ] ruach (Ecl.12,7), este una și aceeași cu cea de la "asamblare" (Facerea 2,7) - suflarea de viață. Last edited by osutafaraunu; 02.01.2012 at 00:03:01. |
#2
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Să fiți sănătoși! Dar credința asta e bolnavă rău! - scuză-mă că o spun fără menajamente. Imaginează-ți o armată ce primește ordine de la 7 generali deodată! Dacă ai citit în DEX, prefixul arhi provine din verbul grecesc "arkhein" = a comanda.
|
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Ce la noi toti sefii sant generali ? |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Măi omu' lui Dumnezeu! În Biblie nu scrie de 7 Arhangheli, decât de Unul singur! Și apoi nu poate fi fiecare din cei 7, Arhi, adică "cel mai"! Îți dai seama cum sună?
|
#8
|
||||
|
||||
![]() Citat:
prietene, te ratacesti rau. Daca e sa ma iau dupa logica vostra adventista insusi Tatal ceresc este arhanghelul Mihail, capetenia ingerilor. El chiar are o denumire specifica, Domnul Savaot, care inseamna Domnul ostirilor ingeresti, comandantul suprem, si cum o armata nu poate primi ordine de la 7 generali odata inseamna ca Domnul Savaot=Arhanghelul Mihail nu? Doamne ajuta! |
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
11. Și a grăit către mine: "Daniele, om plăcut al lui Dumnezeu, ia aminte la cuvintele pe care ți le spun ție și stai drept, că acum sunt trimis către tine". Și pe când îmi grăia cuvântul acesta, m-am sculat tremurând. 12. Și a zis către mine: "Nu te teme, Daniele, că din ziua cea dintâi, de când ți-ai sârguit inima ta ca să înțelegi și să te smerești înaintea Dumnezeului tău, cuvintele tale au fost auzite și eu am sosit din pricina cuvintelor tale. 13. Și îngerul păzitor al Persiei mi-a stat împotrivă douăzeci și una de zile, dar iată că Mihail, cel dintâi dintre îngerii păzitori, a venit în ajutorul meu și eu l-am lăsat acolo la îngerul păzitor al regelui Perșilor 14. Și am venit ca să-ți fac cunoscut ce se va întâmpla poporului tău la sfârșitul zilelor; că mai este o vedenie pentru zilele cele din urmă". 15. Și pe când grăia cu mine astfel de cuvinte, mi-am întors privirea spre pământ și am rămas ca un mut. 16. Și iată! Acela care avea înfățișarea fiului omului s-a atins de buzele mele; atunci am deschis gura mea și am grăit și am zis către cel ce sta înaintea mea: "O, Stăpânul meu! Din pricina acestei vedenii m-au cuprins zvârcoliri de durere și am rămas fără putere. 17. Și cum poate un slujitor atât de mic al Domnului său să grăiască cu un Stăpân atât de mare ca Tine! Și de spaimă îmi piere toată puterea și suflarea mi se oprește". 18. Atunci s-a atins iarăși de mine acela care avea înfățișarea Fiului Omului și mi-a dat tărie. 19. Și mi-a zis: "Nu te teme, om plăcut al lui Dumnezeu! Pace ție! Fii tare și curajos!" Și pe când grăia cu mine, m-am simțit întărit și am zis: "Spune, Stăpâne, căci Tu m-ai întărit!" 20. Atunci El a zis: "Știi tu, oare, pentru ce am venit la tine? Acum Mă voi întoarce să fac război cu îngerul păzitor al Persiei și, când Eu Mă voi duce, iată că îngerul păzitor al Greciei va veni. 21. Îți voi vesti ție ceea ce este scris în cartea adevărului. Nimeni nu poate să Mă ajute mai bine la aceasta decât Mihail, îngerul vostru păzitor". Poate raspunzi tu ca grasu nu stie. |
#10
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Despre moarte si pomenirea mortilor | AnnaEnache | Intrebari utilizatori | 42 | 13.06.2012 09:43:28 |
SA VORBIM DESPRE URA,PEDEAPSA SI MOARTE. | bitza | Generalitati | 28 | 20.03.2011 02:05:27 |
Despre viata de dupa moarte | georgian_osa | Din Noul Testament | 30 | 14.03.2010 18:49:29 |
Marturii despre moarte | Iustin44 | Generalitati | 14 | 31.03.2009 23:59:56 |
despre randuielile de la moarte cuiva si parastase | mara2008 | Generalitati | 1 | 20.05.2008 15:07:31 |
|