Citat:
În prealabil postat de osutafaraunu
Nu este altceva. Ambele cărți sunt cărți inspirate de Duhul lui Dumnezeu transpuse în cuvinte omenești. Nu poți să alegi după bunul plac doar anumite învățături din Biblie, iar pe altele să le cataloghezi drept "învățături omenești" și vrednice de dispreț.
Hai că ești interesant! Suntem greșiți că ne bazăm pe cuvântul Scripturii... dar voi cum sunteți când vă bazați pe cuvântul lui Platon? Căci până nu aduci dovada concretă a "sufletului nemuritor" din Scriptură, asta sunteți în ceea ce privește starea morților: adepți ai lui Platon! Căci asta au fost primii creștini ce au introdus dogma nemurii sufletului în Biserică. Amintesc doar câteva nume: pe Athenagoras un filosof convertit la creștinism care în „Despre învierea morților” încearcă un sincretism între platonism și creștinism, unde argumentele pe care le folosește sunt extrase din filosofie, fără suport scripturistic, pe Origen care a așezat platonismul ca bază a teologiei culte, pe Tertulian, Grigorie, ucenicul lui Origen și mulți alții, culminând, poate, cu Toma D’Aquino, care dă forma finală concepției nemuririi sufletului în creștinism.
Poate pe mine nu mă crezi, iată ce zice un lutheran convertit la ortodoxie:
„Probabil cele mai convingătoare indicii ale continuei influențe a filosofiei grecești asupra teologiei creștine sunt două doctrine creștine: doctrina nemuririi sufletului și doctrina absolutității lui Dumnezeu." (Jaroslav Pelikan - Tradiția creștină, vol I, p.72)
|
prietene, eu nu dispretuiesc Eclesiastul, doar ca acolo Solomon scrie la ce concluzie a ajuns EL despre ceea ce se intampla sub soare (in lume).Si daca e sa ma iau dupa logica ta Hristos la Matei 10:28 si la Luca 16:19-31 s-a inspirat dupa filozofii greci nu? La fel a facut si Ioan evanghelistul la Apocalipsa 6:9, nu-i asa? Doamne ajuta!