![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Cat despre cele doua exemple, nu cred ca se incadreaza vreunul in cazul nostru. "Duhovnicul" care indrazneste sa spuna asa ceva, va raspunde pentru sfaturile sale, iar noi, constienti fiind de inselarea lui, cred ca trebuie sa cautam pe cineva mai apropiat de harul lui Dumnezeu. Sfatul "medicului fumator" nu are relevanta. Desi el este in masura sa spuna, chiar pacatos fiind, ceea ce trebuie sa spuna, ofera un prost exemplu si astfel ne intoarcem la sfaturile duhovnicului cazut in inselare, de care noi trebuie sa fugim: si unul si celalalt, desi Dumnezeu i-a "uns" si le-a dat un anumit talant, irosesc tot ce au mai de pret. Noi, mirenii de rand, fara pretentii ca am avea harul desavarsirii, suntem uneltele si nu soft-ul. NU sustinem pacatosenia si nu o institutionalizam, dar nici nu putem sa devenim partizanii unei teorii pe care noi insine nu o intelegem fiindca NU O TRAIM. Tot ce putem sa facem este sa ne analizam in intreg ansamblul slabiciunilor noastre, sa stim exact cand suntem in greseala si sa o evitam, cand se poate. Spunem mereu "Faca-se voia Ta, Doamne!", dar cand nu suntem in stare sa facem voia lui Dumnezeu, nu fiindca ne complacem intr-o stare pacatoasa genul "Ei, lasa ca Dumnezeu ma iarta oricum!", ci cand se intampla sa nu rezistam pacatului, macar sa ne caim in adancul sufletului nostru si sa recunoastem ca suntem nevrednici si slabi. Si ce putem face? Mergem la duhovnic si spunem "Parinte am facut asa si-asa si-asa, desi stiu ca Dumnezeu nu ingaduie! Ma rog sa ma intareasca, dar iar cad cand nici nu ma astept!" Si parintele vede daca te prefaci sau chiar te doare ca nu esti in stare de nimic bun si te ajuta cum simte el ca ti se potriveste, dupa fire, fiindca nimeni nu e la fel, iar ceea ce i se potriveste unuia, nu e valabil si pentru altul. |
#2
|
||||
|
||||
![]() Citat:
De unde am tras concluzia că nu noi decidem cînd va apărea un nou suflet în lume, ci Dumnezeu hotărăște asta. Chiar dacă frecvența cu care se fac împreunările este mare, este puțin probabil ca femeia să rămînă însărcinată. Evident că se cere cumpătare și aici, ca de fapt în orice altceva am face. Dar asta se stabilește numai și numai în deplin acord cu perechea. Biserica nu are ce să comenteze la capitolul ăsta, după cum Pavel ne sfătuiește, nu ne poruncește, atît de limpede la 1 Corinteni capitolul 7: "Bărbatul să-i dea femeii iubirea datorată, asemenea și femeia bărbatului. Femeia nu este stăpână pe trupul său, ci bărbatul; asemenea nici bărbatul nu este stăpân pe trupul său, ci femeia. Să nu vă lipsiți unul de altul, decât cu bună învoială pentru un timp, ca să vă îndeletniciți cu postul și cu rugăciunea, și iarăși să fiți împreună, ca să nu vă ispitească satana, din pricina neînfrânării voastre. Și aceasta o spun ca un sfat, nu ca o poruncă. Eu voiesc ca toți oamenii să fie cum sunt eu însumi. Dar fiecare are de la Dumnezeu darul lui: unul așa, altul într-alt fel."
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele; Psalmul 140, 4 Ascultați Noul Testament ortodox online. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Ionut, atentie la exprimare. Biserica nu e o persoana obraznica, care sa comenteze.
Biserica are randuielile ei. Biserica nu obliga. Cu nimic. Pe nimeni. Daca omul tine cont de randuielile Bisericii bine e, daca nu...treaba lui. Dar nu poti fi calcator de porunci bisericesti si sa ai pretentia de bun crestin.
__________________
Cred, Doamne, ajuta necredintei mele! |
#4
|
||||
|
||||
![]() Citat:
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele; Psalmul 140, 4 Ascultați Noul Testament ortodox online. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Pai incepem cu cele 10 porunci, continuam cu cele 9 porunci bisericesti cu tot ce implica ele.Inclusiv perioada zilelor de post randuite de Biserica: post de alimente de dulce, post de vorbe si fapte nepotrivite, post de la relatiile trupesti(acelasi post la care indeamna sf Apostol Pavel).
Stii conditiile mantuirii subiective sunt 3: credinta, faptele si harul. pare simplu, nu?Dar daca le analizezi pe fiecare in parte lucrurile se complica. Nu ca ar deveni imposibil, ci ca ar trebui sa fim cu luare aminte la tot ce facem , spunem, cum ne purtam, cum si ce gandim.
__________________
Cred, Doamne, ajuta necredintei mele! |
#6
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Dacă citești mai cu atenție, vei observa că Pavel dă un sfat la 1 Corinteni 7, nu poruncește. El însuși menționează acest lucru pe care eu l-am subliniat aici.
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele; Psalmul 140, 4 Ascultați Noul Testament ortodox online. |
#7
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Perioda fertila este destul de lunga, 7-10 zile, dar perioada de maxima fertilitate este scurta 2-3 zile (din 25-30 cate are un ciclu)... in schimb dorinta este foarte mare atunci, asa ca, in familie e cam greu sa o ratezi. Exista, ce-i drept obstacole, dar acelea nu sunt menite sa impiedice conceptia, ci sa elimine din cursa spermatozoizii mai putin performanti... e important pentru viabilitatea viitorului copil, sa ramana in cursa cei mai buni. Pe langa obstacole, exista mecanisme menite sa favorizeze conceptia, cum ar fi hranirea si capacitrea spermatozoiziolr in tractul genital feminin, presiunea negativa in uter in timpul actului sexual menita sa absoarba spermatozoizii din vagin (deci le scurteaza drumul lung), structura glerei cervicale care creaza canale de inaintare pentru spermatozoizi... |
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Te intreb pe perioada sarcimii si a alaptarii copilului ce sfaturi ai da unui cuplu proaspat casatorit?...ma refer la impreunarea dintre soti. |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Uite aici mai clar din Ridicarea casatoriei la rangul de taina:
• Viața curată a căsătoriei, după cinstea ei de Taină, este aceasta: 1. Binecuvântată este numai rodirea de copii. Iar tot ce-i în afară de rostul acesta, în privința trupească, este desfrânare și păcat și să nu se mai facă. 2. Vremi îngăduite pentru chemarea copiilor sunt numai zilele între posturi însă numai dacă soții amândoi sunt învoiți la rostul rodirii de copii. 3. Vremi oprite sunt acestea: a) Cele patru posturi mari b) Cele trei zile de post pe săptămână (miercuri și vineri, iar luni numai daca este voință) c) Sărbătorile și zilele asupra sărbătorilor (inclusiv duminica – ziua Domnului și sâmbăta) d) Vremea necurăției e) Vremea de slăbiciune sau de boală a unuia din soți f) Vremile de tulburări și războaie precum și oarecare vreme după acestea, pentru cei care au luat parte la ele g) Vremea oprită cu mare asprime este toată vremea sarcinii, precum și vremea alăptării. |
#10
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Bucuria crestina | NECTARIE | Generalitati | 8 | 06.01.2011 18:54:50 |
Iubirea crestina | Rodica50 | Intrebari utilizatori | 0 | 03.12.2010 21:12:14 |
Credinta crestina si musulmanii | ana macovei | Intrebari utilizatori | 4 | 07.09.2010 00:21:26 |
eu crestina el musulman | Carine | Generalitati | 60 | 03.08.2010 22:06:28 |
HOMO-sexualitatea si bolile contagioase | cozia | Homosexualitatea | 31 | 15.05.2007 20:40:05 |
|