Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Secte si culte
Subiect închis
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 17.09.2011, 12:18:58
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Adriana3 Vezi mesajul
Unde am spus ca "sunt atacata"??? Tu suferi de paranoia cumva?
Luand in considerare ca ai spus cu acest nick ca esti medic intr-un oras din apropierea Parisului, iar in nick-ul pe care ni l-a spus doctor_faustus ca l-ai avut si a fost banat era scris chiar in profil ca era medic in apropierea Parisului si ai afirmat ca nu esti tu, ca eu mint, ca te atac, presupun ca nu spui intodeauna adevarul si probabil uiti si ce ai scris inainte.
Ca sa nu mai punem la socoteala ca si cu vechiul nick aveai exact aceleasi conceptii, despre femeile preoti, etc., parca mesajele erau trase la indigo.
  #2  
Vechi 17.09.2011, 12:34:05
Adriana3 Adriana3 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.01.2010
Locație: Turma Bunului Pastor
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.776
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Luand in considerare ca ai spus cu acest nick ca esti medic intr-un oras din apropierea Parisului, iar in nick-ul pe care ni l-a spus doctor_faustus ca l-ai avut si a fost banat era scris chiar in profil ca era medic in apropierea Parisului si ai afirmat ca nu esti tu, ca eu mint, ca te atac, presupun ca nu spui intodeauna adevarul si probabil uiti si ce ai scris inainte.
Ca sa nu mai punem la socoteala ca si cu vechiul nick aveai exact aceleasi conceptii, despre femeile preoti, etc., parca mesajele erau trase la indigo.
Catalin,
Este a cata oara in care iti cer sa ma citezi pe mine atunci cand afirmi ca as fi spus ceva? Iar imi atribui ideile tale proprii cu cea mai mare nonsalanta si inca spunand ca as fi afirmat eu ceea ce spui. Deci inca o data: daca vrei sa nu te mai acuz de minciuna, citeaza cuvintele mele si nu ideile tale.
  #3  
Vechi 17.09.2011, 12:38:05
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Sa ne inchipuim in primii ani cand stim ca frangerea painii avea loc in fiecare zi cum in comunitatile de evrei toti mancau paine dospita si doar crestinii foloseau azimi la euharistie.
  #4  
Vechi 17.09.2011, 12:41:48
Savonarola Savonarola is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.08.2011
Locație: Bizanțul de dupa Bizanț
Religia: Ortodox
Mesaje: 341
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Sa ne inchipuim in primii ani cand stim ca frangerea painii avea loc in fiecare zi cum in comunitatile de evrei toti mancau paine dospita si doar crestinii foloseau azimi la euharistie.
Aici ai punctat foarte bine. Cel mai probabil pâinea dospită este folosită ca materie euharistică de către chiar sfinții apostoli încă de la începuturile Bisericii. Prin urmare vezi ce obsesie formalistă au dobândit unii cu aceste azimi.
  #5  
Vechi 17.09.2011, 12:56:15
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Savonarola Vezi mesajul
Aici ai punctat foarte bine. Cel mai probabil pâinea dospită este folosită ca materie euharistică de către chiar sfinții apostoli încă de la începuturile Bisericii. Prin urmare vezi ce obsesie formalistă au dobândit unii cu aceste azimi.
Si tot la inceput probabil in sapatamana azimilor foloseau azimi, ca nu prea puteau lua paine, batea la ochi. Dar Sfanta Traditie a transmis apoi si s-a folosit doar paine dospita. La fel cum la un moment dat au abandonat traditia iudaica si nu au mai mancat doar animale curate, nu mai trebuiau sa se taie imprejur, etc.
  #6  
Vechi 17.09.2011, 13:23:37
Savonarola Savonarola is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.08.2011
Locație: Bizanțul de dupa Bizanț
Religia: Ortodox
Mesaje: 341
Implicit

Așa este creștinii, fiind sub Noul Legământ în sângele lui Iisus Hristos, au abandonat vechiul sistem iudaic și majoritatea practicilor lor. La sinodul de la Ierusalim s-au pomenit doar câteva practici iudaice care au rămas în vigoare.

Pe de altă parte, Sfânta Scriptură prezintă clar o prefigurare a Sfintei Euharistii săvârșită cu pâine și cu vin. Este vorba despre celebrul moment de la Facerea 14:18 "Și Melchisedec, regele Salemului, i-a adus pâine și vin; el însă era preot al Dumnezeului-Celui-Preaînalt." Aceasta este prefigurarea Sfintei Euharistii care se săvârșește în Biserica Ortodoxă, cu pâine și vin. Melchisedec era preot al Dumnezeului-Celui-Preaînalt iar Hristos, ne spune epistola către evrei, a fost făcut arhiereu după rânduiala lui Melchisedec. Acest moment din vechiul testament, când preotul Melchisedec i-a adus lui Avraam pâine și vin, este prefigurarea Sfintei Euharistii adusă de Hristos cu pâine și vin, ca materii euharistice, în Biserica Ortodoxă, doar că aici adevărata jertfă este cea a trupului și sângelui Său, jertfite și înviate.
  #7  
Vechi 17.09.2011, 13:29:36
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Savonarola Vezi mesajul
Așa este creștinii, fiind sub Noul Legământ în sângele lui Iisus Hristos, au abandonat vechiul sistem iudaic și majoritatea practicilor lor. La sinodul de la Ierusalim s-au pomenit doar câteva practici iudaice care au rămas în vigoare.

Pe de altă parte, Sfânta Scriptură prezintă clar o prefigurare a Sfintei Euharistii săvârșită cu pâine și cu vin. Este vorba despre celebrul moment de la Facerea 14:18 "Și Melchisedec, regele Salemului, i-a adus pâine și vin; el însă era preot al Dumnezeului-Celui-Preaînalt." Aceasta este prefigurarea Sfintei Euharistii care se săvârșește în Biserica Ortodoxă, cu pâine și vin. Melchisedec era preot al Dumnezeului-Celui-Preaînalt iar Hristos, ne spune epistola către evrei, a fost făcut arhiereu după rânduiala lui Melchisedec. Acest moment din vechiul testament, când preotul Melchisedec i-a adus lui Avraam pâine și vin, este prefigurarea Sfintei Euharistii adusă de Hristos cu pâine și vin, ca materii euharistice, în Biserica Ortodoxă, doar că aici adevărata jertfă este cea a trupului și sângelui Său, jertfite și înviate.
Si eu am adus argumentul cu Melchisedec, este primul preot mentionat in Biblie.
Pe de alta parte vedem ca multe practici sunt iudaice. Existau si la unii crestini din primele secole, de aceea s-au luat niste masuri atunci.
Avem si azi de exemplu sambata la adeventisti, chiar pedepsele din legea veche in cazul inchizitiei. Dar si azimile sunt din Legea Veche, poate mai sunt si altele.
  #8  
Vechi 17.09.2011, 13:37:38
Adriana3 Adriana3 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.01.2010
Locație: Turma Bunului Pastor
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.776
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Savonarola Vezi mesajul
Așa este creștinii, fiind sub Noul Legământ în sângele lui Iisus Hristos, au abandonat vechiul sistem iudaic și majoritatea practicilor lor. La sinodul de la Ierusalim s-au pomenit doar câteva practici iudaice care au rămas în vigoare.

Pe de altă parte, Sfânta Scriptură prezintă clar o prefigurare a Sfintei Euharistii săvârșită cu pâine și cu vin. Este vorba despre celebrul moment de la Facerea 14:18 "Și Melchisedec, regele Salemului, i-a adus pâine și vin; el însă era preot al Dumnezeului-Celui-Preaînalt." Aceasta este prefigurarea Sfintei Euharistii care se săvârșește în Biserica Ortodoxă, cu pâine și vin. Melchisedec era preot al Dumnezeului-Celui-Preaînalt iar Hristos, ne spune epistola către evrei, a fost făcut arhiereu după rânduiala lui Melchisedec. Acest moment din vechiul testament, când preotul Melchisedec i-a adus lui Avraam pâine și vin, este prefigurarea Sfintei Euharistii adusă de Hristos cu pâine și vin, ca materii euharistice, în Biserica Ortodoxă, doar că aici adevărata jertfă este cea a trupului și sângelui Său, jertfite și înviate.
Stiti sigur ca painea oferita de Melchisedec era dospita sau nedospita? Si in cazul asta, Domnul Iisus imediat dupa Inviere, a frant paine dospita in Luca 24? In plina sarbatoare Pascala cand toti aveau in casa numai azimi?
  #9  
Vechi 17.09.2011, 12:51:16
Adriana3 Adriana3 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.01.2010
Locație: Turma Bunului Pastor
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.776
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Sa ne inchipuim in primii ani cand stim ca frangerea painii avea loc in fiecare zi cum in comunitatile de evrei toti mancau paine dospita si doar crestinii foloseau azimi la euharistie.
Eu nu ti-am cerut inchipuiri ci te-am intrebat ceva concret: in Duminica Invierii, in plina sarbatoare Pascala, ce a binecuvantat si a frant Domnul in capitolul 24 din Luca care spune asa:

1. Iar in prima zi dupa sambata, foarte de dimineata, au venit ele la mormant, aducand miresmele pe care le pregatisera.
2. Si au gasit piatra rasturnata de pe mormant.
3. Si intrand, nu au gasit trupul Domnului Iisus.
[...]
13. Si iata, doi dintre ei mergeau in aceeasi zi la un sat care era departe de Ierusalim, ca la saizeci de stadii, al carui nume era Emaus.
14. Si aceia vorbeau intre ei despre toate intamplarile acestea.
[...]
28. Si s-au apropiat de satul unde se duceau, iar El se facea ca merge mai departe.
29. Dar ei Il rugau staruitor, zicand: Ramai cu noi ca este spre seara si s-a plecat ziua. Si a intrat sa ramana cu ei.
30. Si, cand a stat impreuna cu ei la masa, luand El painea, a binecuvantat si, frangand, le-a dat lor.
31. Si s-au deschis ochii lor si L-au cunoscut; si El s-a facut nevazut de ei.

Deci, la aceasta a doua frangere a painii facuta tot de Domnul Iisus in seara din duminica Invierii (cand de fapt era luni pentru ca trecuse ziua si se facuse seara), deci in acea seara, Domnul a frant paine dospita sau azimi? Nu iti cer sa iti inchipui ci sa raspunzi conform a ceea ce spune Biblia dupa parerea ta.
  #10  
Vechi 17.09.2011, 13:55:14
delia31's Avatar
delia31 delia31 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 17.01.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.742
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Adriana3 Vezi mesajul
Eu nu ti-am cerut inchipuiri ci te-am intrebat ceva concret: in Duminica Invierii, in plina sarbatoare Pascala, ce a binecuvantat si a frant Domnul in capitolul 24 din Luca care spune asa:

1. Iar in prima zi dupa sambata, foarte de dimineata, au venit ele la mormant, aducand miresmele pe care le pregatisera.
2. Si au gasit piatra rasturnata de pe mormant.
3. Si intrand, nu au gasit trupul Domnului Iisus.
[...]
13. Si iata, doi dintre ei mergeau in aceeasi zi la un sat care era departe de Ierusalim, ca la saizeci de stadii, al carui nume era Emaus.
14. Si aceia vorbeau intre ei despre toate intamplarile acestea.
[...]
28. Si s-au apropiat de satul unde se duceau, iar El se facea ca merge mai departe.
29. Dar ei Il rugau staruitor, zicand: Ramai cu noi ca este spre seara si s-a plecat ziua. Si a intrat sa ramana cu ei.
30. Si, cand a stat impreuna cu ei la masa, luand El painea, a binecuvantat si, frangand, le-a dat lor.
31. Si s-au deschis ochii lor si L-au cunoscut; si El s-a facut nevazut de ei.

Deci, la aceasta a doua frangere a painii facuta tot de Domnul Iisus in seara din duminica Invierii (cand de fapt era luni pentru ca trecuse ziua si se facuse seara), deci in acea seara, Domnul a frant paine dospita sau azimi? Nu iti cer sa iti inchipui ci sa raspunzi conform a ceea ce spune Biblia dupa parerea ta.


Tu o sa sustii ca au folosit azimi, nu?
Daca prima Euharistie de dupa Cina cea de Taina, s-a savarsit chiar in Duminica Invierii, intr-o zi cand la evrei se mancau doar azimi, inseamna ca
s-a folosit azima.
Daca insa savarsirea Euharistiei e conditionata de azimi, asta ar insemna ca si a doua si a treia oara si urmatoarele dati sa se savarseasca tot cu azimi, nu?


Stim din Fapte 20,6-7 ca apostolul Pavel a plecat cu corabia din Filipi spre Troa, DUPA TERMINAREA SARBATORII AZIMILOR (care are loc intre 14-23 Nissan) si ca intr-o zi de Duminica, adica dupa 28 Nisan, au savarsit randuiala frangerii painii.

„Iar noi, după zilele Azimelor, am pornit cu corabia de la Filipi și în cinci zile am sosit la ei în Troa, unde am rămas șapte zile.
„În ziua întâi a săptămânii (Duminică) adunându-ne noi să frângem pâinea, Pavel, care avea de gând să plece a doua zi, a început să le vorbească și a prelungit cuvântul lui până la miezul nopții” ( Fapte 20,7).

In versiunea originala e termenul artos, nu azymos.
Am cateva intrebari, nu neaparat doar pt. Adriana:

1. ce a folosit Apostolul Pavel si cei impreuna cu el la acea Euharistie?
paine sau azimi ? (repet era DUPA sarbatoarea azimilor)

2. Daca au folosit paine pt. ca sarbatoarea azimilor trecuse deja, atunci ce relevanta are pt. mantuire disputa asta interminabila paine versus azima?

3. Ce folosesc in prezent crestinii evrei la Euharistie intr-una din zilele cand se suprapune peste sarbatoarea azimilor? Si ce folosesc in restul zilelor?
Mai respecta la sange crestinii evrei toate prescriptiile legate de Sarbatoarea Azimilor pana in ziua de azi?
Multumesc anticipat pt. raspuns.
Subiect închis



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Nervul laringial si viclenia lui Richard Dawkins flying Teologie si Stiinta 88 23.09.2011 18:24:40
Minciuna si viclenia maria40 Generalitati 68 22.06.2011 22:13:56
Nu mai raspunde-ti sectantilor ionut stefan Secte si culte 146 15.03.2011 09:23:38