Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Secte si culte
Subiect închis
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 13.09.2011, 23:18:14
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Adriana3 Vezi mesajul
Daca nu aveau cutite, cum jertfeau mielul? Crezi ca erau in epoca de piatra? :))
Iar Artos nu-i cuvant ebraic ci grec, si nu trebuie sa fiu lingvista ca sa-i intreb pe greci ce inseamna :))
Eu m-am referit la paine si azimi, acestea nu se taiau felii. Bineinteles ca "artos" e in limba greaca, am mai dat ce inseamna: http://en.wikipedia.org/wiki/Artos
Dar pentru a stii ce inseamna in Biblie trebuie sa vezi unde se foloseste acolo si cand, asta nu poti intreba trecatorii.

Last edited by catalin2; 13.09.2011 at 23:21:24.
  #2  
Vechi 14.09.2011, 00:35:50
Adriana3 Adriana3 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.01.2010
Locație: Turma Bunului Pastor
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.776
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Eu m-am referit la paine si azimi, acestea nu se taiau felii. Bineinteles ca "artos" e in limba greaca, am mai dat ce inseamna: http://en.wikipedia.org/wiki/Artos
Dar pentru a stii ce inseamna in Biblie trebuie sa vezi unde se foloseste acolo si cand, asta nu poti intreba trecatorii.
Intr-adevar, ritualul de Pasti cerea binecuvantarea si frangerea azimilor, nu taierea lor, si asa s-a pastrat pana astazi.
Cat despre "trecatori", sa inteleg ca in Biserica ortodoxa greceasca se afla trecatorii iar pe Wikipedia se afla expertii? :))
  #3  
Vechi 14.09.2011, 13:43:20
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Adriana3 Vezi mesajul
Intr-adevar, ritualul de Pasti cerea binecuvantarea si frangerea azimilor, nu taierea lor, si asa s-a pastrat pana astazi.
Cat despre "trecatori", sa inteleg ca in Biserica ortodoxa greceasca se afla trecatorii iar pe Wikipedia se afla expertii? :))
Am o veste buna pentru tine, in link-ul dat scrie ca in sec. XVI (deci cand s-au despartit de BC) Biserica anglicana a hotarat revenirea la folosirea painii dospite. Doar anglo-catolicii, în urma lucrărilor lui John Henry Newman, folosesc azimă.
Inteleg ca ortodoxia nu-ti este pe plac, dar uite ca anglicanii pe care ii admiri folosesc tot paine, acum va trebui sa-i contrazici si pe ei.

Si painea dospita si azimile se rupeau, nu doar azimile, erau ambele ca niste lipii.
Uite, daca luam in considerare ca mancarea Pastilor e de fapt mancarea mielului si spunem ca poate au mancat miel in acea seara nu mai e nicio contradictie in Biblie. Spre deosebire de azimi, care se mancau doar incepand cu Pastile evreiesti, carne de oaie mancau tot timpul, pentru ca nu mancau porc de exemplu, era carnea obisnuita pentru evrei.
  #4  
Vechi 14.09.2011, 13:58:14
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Primul preot descris in Biblie, Melchisedec, Facerea 14., "18. at vero Melchisedech rex Salem proferens panem et vinum erat enim sacerdos Dei altissimi."
In romaneste: "18. Iar Melhisedec, regele Salemului, i-a adus pâine și vin. Melhisedec acesta era preotul Dumnezeului celui Preaînalt."

Vedem ca scrie paine, "panem", atunci nu era sarbatoarea zimilor ca sa se confunde cuvantul.
In schimb la azimi scrie azimi nu panem: Numerii, 28: "17. et quintadecima die sollemnitas septem diebus vescentur azymis."
Asadar cand e vorba de paine dospita intotdeauna in Biblie scrie "panem", iar cand e vorba de azimi scrie "azymis" in Biblia Vulgata.
  #5  
Vechi 14.09.2011, 14:03:19
DragosP's Avatar
DragosP DragosP is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 23.03.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 6.591
Implicit

Lămuriți-mă vă rog frumos și pe mine: disputa asta pâine vs azimă ajută cu ceva la mânturire?
__________________
Îmi cer scuze celor pe care i-am supărat!
"Trebuie sa mori înainte de a muri
Pentru a nu muri atunci când mori"
  #6  
Vechi 14.09.2011, 14:10:12
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de DragosP Vezi mesajul
Lămuriți-mă vă rog frumos și pe mine: disputa asta pâine vs azimă ajută cu ceva la mânturire?
Nu stim, revin-o cand se ajunge la pagina 500.
Bineinteles ca nu are importanta ce folosesc eterodocsii, din moment ce nu au har lucrator. De exemplu anglicanii scrie ca folosesc paine dospita, nu are importanta, tot anglicani sunt pana nu revin la ortodoxie.

Adriana a inteles gresit ca e o erezie pentru ortodocsi.
Sunt dogme, canoane, practici liturgice, etc. Erorile dogmatice sunt erezii, adica deformarea adevarului revelat. Folosirea azimilor cred ca se inscrie la canoane sau practica liturgica, desigur tot obligatorie.
  #7  
Vechi 16.09.2011, 00:47:53
Adriana3 Adriana3 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.01.2010
Locație: Turma Bunului Pastor
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.776
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Nu stim, revin-o cand se ajunge la pagina 500.
Bineinteles ca nu are importanta ce folosesc eterodocsii, din moment ce nu au har lucrator. De exemplu anglicanii scrie ca folosesc paine dospita, nu are importanta, tot anglicani sunt pana nu revin la ortodoxie.

Adriana a inteles gresit ca e o erezie pentru ortodocsi.
Sunt dogme, canoane, practici liturgice, etc. Erorile dogmatice sunt erezii, adica deformarea adevarului revelat. Folosirea azimilor cred ca se inscrie la canoane sau practica liturgica, desigur tot obligatorie.
Am inteles eu gresit? Pai cand pe un site ortodox se insira ereziile catolicilor si printre ele este trecuta si azima, ba chiar mai scrie "mare erezie", eu sunt cea care inteleg gresit? Si cum am dat peste astfel de site-uri daca nu borbind cu fundamentalistii ortodocsi?
  #8  
Vechi 14.09.2011, 14:30:16
N.Priceputu
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de DragosP Vezi mesajul
Lămuriți-mă vă rog frumos și pe mine: disputa asta pâine vs azimă ajută cu ceva la mânturire?
Și eu îmi pun aceeași întrebare. Mi se pare că de multe ori se poartă discuții pe marginea unor chestiuni de formă, neesențiale. Cred că în primele veacuri creștinii se împărtășeau și cu pâine dospită, și cu azimă, fără să-și pună problema că Domnul n-ar fi prezent acolo, trup și sânge.

Dacă stăm să cercetăm că e cu drojdie sau fără drojdie, am putea ajunge să ne întrebăm și dacă făina era de grâu sau în amestec cu altceva, dacă era integrală sau albă ș.a.m.d.

Aceasta înseamnă cădere în formalism după mine, mai ales că în disputele de genul ăsta dragostea e lăsată deoparte, considerată inadecvată.
  #9  
Vechi 14.09.2011, 15:25:29
Savonarola Savonarola is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.08.2011
Locație: Bizanțul de dupa Bizanț
Religia: Ortodox
Mesaje: 341
Implicit

Un citat întâi de la sfântul Chiril al Alexandriei:

Citat:
THE law by its shadows prefigured from of old the mystery of Christ: and of this He is Himself the witness where He said to the Jews, "If you had believed Moses, you would have believed also Me: for he wrote concerning Me." For everywhere He is set forth, by means of shadows and types, both as slain for us, as the Lamb without blame and true; and as sanctifying us by His life-giving blood. And we further find the words of the holy prophets in complete accordance with those of most wise Moses. But when "the fulness of time was come," as Paul says, in which the Only-begotten Word of God was about to submit to the emptying of Himself, and to endure the birth in the flesh of a woman, and subjection also to the law, according to the measure that was fitting for human nature, then He was also sacrificed for us, as the lamb without blame and true, on the fourteenth day of the first month. And this feast-time was called Phasek, a word belonging to the Hebrew language, and signifying the passing over: for so they explain it, and say that this is its meaning.
sursa: Comentariul sfântului Chiril al Alexandriei la evanghelia după Luca
http://www.tertullian.org/fathers/cy...ns_135_145.htm

Propoziția subliniată de mine spune că Hristos a fost jertfit pentru noi, ca mielul fără vină, fără prihană, în ziua a 14-a a primei luni, adică propriu-zis pe 14 Nissan.

Citat:
"L-au dus la Caiafa; iar Petru L-a urmat și a intrat să vadă care este sfîrșitul".
Mare este dragostea ucenicului! N-a fugit nici cînd a văzut pe ceilalți ucenici fugind, ci a rămas și a intrat împreună cu El. E drept, a intrat și Ioan, dar acesta era cunoscut la curtea arhiereului.
- Și pentru ce L-au dus acolo unde erau adunați toți?- Pentru ca să se facă toate cu hotărîrea arhiereilor. Caiafa era atunci arhiereu; și toți erau acolo și-L așteptau pe Iisus. Pentru aceasta privegheau și erau treji! Scriptura spune că nici n-au mîncat atunci Pastele, ci în acest scop au stat toată noaptea treji. Cînd evanghelistul Ioan a spus că era dimineață, a adăugat: „N-au intrat în pretoriu ca să nu se spurce, ci să mănînce Poștele".
- Ce putem spune?
- Că au mîncat Pastele în altă zi și au călcat în picioare legea din dorința de a-L ucide pe Hristos. Hristos n-a călcat timpul Pastelor; dar ei îndrăzneau orice, chiar dacă ar fi călcat mii și mii de legi. Altădată, cînd fierbeau cumplit de mînie, n-au putut pune mîna pe El, deși au încercat de multe ori să-L omoare; acum însă, cînd au pus mîna pe El într-un chip atît de neașteptat, au preferat să lase și Pastele numai ca să-și împlinească ucigașa lor dorința. De aceea s-au și adunat cu toții. Era o adunare de ciumați. Și vrînd să dea ticăloșiei acesteia o înfățișare de judecată, aucâutat și martori. "Dar mărturiile nu se potriveau", spune evanghelistul Marcu. Atît era de plăsmuită judecata! Totul era numai tulburare și zgomot.
sursa: Sfântul Ioan Hrisostom - Omilii la Matei (PSB 23) - Omilia 84
  #10  
Vechi 14.09.2011, 16:08:46
Theodor_de_Mopsuestia
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de DragosP Vezi mesajul
Lămuriți-mă vă rog frumos și pe mine: disputa asta pâine vs azimă ajută cu ceva la mânturire?
Buna intrebare! si de bun-simt!
Subiect închis



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Nervul laringial si viclenia lui Richard Dawkins flying Teologie si Stiinta 88 23.09.2011 18:24:40
Minciuna si viclenia maria40 Generalitati 68 22.06.2011 22:13:56
Nu mai raspunde-ti sectantilor ionut stefan Secte si culte 146 15.03.2011 09:23:38