![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Inca ceva: desi noi sarbatorim duminica fiindca duminica a inviat Domnul, Sf. Liturghie nu este despre Inviere in principal, sau numai despre Inviere, ci este de asemenea numita Sf. Jertfa. Noi ne impartasim cu Trupul si Sangele Mantuitorului inviat, dar jertfit pe cruce pentru pacatele noastre. Lucrul cel mai important pentru noi, oamenii, acolo s-a intamplat, pe Sf. Cruce, acolo se vede dragostea nemarginita a lui Dumnezeu care s-a facut ascultator pentru noi pana la moarte. Invierea Domnului, care este minunea cea mai mare, este pentru noi ca incredintare a faptului ca intr-adevar Dumnezeu Insusi s-a lasat sa fie ucis pe Sf. Cruce, si ca prefigurare a invierii noastre la sfarsitul lumii si a celei de-a doua veniri. De altfel, as spune eu, mantuirea neamului omenesc ar fi fost la fel de perfecta si fara Sf. Inviere.
__________________
„Mare ești tu, Doamne, și preavrednic de laudă (…) Căci pentru tine ne‑ai creat și neliniștită este inima noastră până sa-si afle odihna in tine.” (Sfântul Augustin). |
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
__________________
Prostul este dușmanul a ceea ce nu cunoaște (Ibn Arabi) |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Nu știu ce se întâmplă azi pe forum, dar suntem amnezici rău de tot.
Și plecând Iisus de acolo, a văzut un om care ședea la vamă, cu numele Matei, și i-a zis acestuia: Vino după Mine. Și sculându-se, a mers după El. (Matei 9:9) Filip și Vartolomeu, Toma și Matei vameșul, Iacov al lui Alfeu și Levi ce se zice Tadeu; (Matei 10;3) Apostol 100%, chemat de Însuși Domnul!
__________________
Prostul este dușmanul a ceea ce nu cunoaște (Ibn Arabi) |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Cine stie daca nu tot el era in parabola cu vamesul si fariseul... |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Pentru osutafaraunu:
Mi se pare ca aveti ceva impotriva calugarilor. Ma insel ? E vreo problema daca un om vrea sa isi schimbe stilulu de viata traind mai "izolat", alaturi de oameni cu aceeasi credinta, in rugaciune si in post ? |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Nu am nimic cu ei, chiar îi admir pe cei care țin strict regimul impus de ordinul lor.
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
Vad ca discutia despre Cina de Taina s-a prelungit, desi era totul clar.
Sf Apostol Ioan ne spune exact ce zi era, a fost martor si oricum a scris Evanghelia mai tarziu decat ceilalti trei. Nu era vorba de un Pasti esenian, era Pastile evreiesc. Ceilalti Evanghelisti nu se contrazic deloc, ne spun acelasi lucru, mantionand ca mai erau doua zile pana la Pasti. In noaptea si ziua rastignirii evreii fac lucruri pe care nu le pot face in ziua de Pasti. Tin o judecata cu martori si tot ce era nevoie, stau afara, un evreu se intoarce de la micile campului, cumpara Iosif panza de in, etc. Asadar iata adevarul spus de Sf. Apostol Ioan, cap. 19 "14. Și era Vinerea Paștilor, cam la al șaselea ceas, și a zis Pilat iudeilor: Iată Împăratul vostru. In traducerile neoprotestante: "14. Era ziua Pregătirii Paștelor, cam pe la ceasul al șaselea. Pilat a zis Iudeilor: Iată Împăratul vostru! Asadar discutia s-a incheiat, nu o sa stam acum sa vedem daca iese cumva cum vrea Adriana. |
#8
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Corect! "Și dacă Hristos n-a înviat, zadarnică este atunci propovăduirea noastră, zadarnică este și credința voastră." (1 Corinteni 15:14) Doamne ajuta! |
#9
|
||||
|
||||
![]() Citat:
P.S.: nu cred ca folosirea unor cuvinte grecesti pe ici pe colo fac o idee mai putin anacronica, sau oricum, mai sofisticata din punct de vedere religios, dar cum vrei. :D
__________________
„Mare ești tu, Doamne, și preavrednic de laudă (…) Căci pentru tine ne‑ai creat și neliniștită este inima noastră până sa-si afle odihna in tine.” (Sfântul Augustin). |
#10
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Cuvântul grecesc pe care l-am folosit este din patrimoniul Bisericii Nedespărțite, comun Apusului și Răsăritului. Cred că Sfinții Grigorie de Nazianz și Maxim Mărturisitorul (încă) sunt recunoscuți și se mai prăznuiesc în Biserica Romano-Catolică. Dacă arunci o privire în metodologia scolastică, exclusiv catolică, ai să observi că până și ei spuneau că finalitatea are valoarea cea mai mare, adică scopul ultim. Or, n-ai să găsești sfinți părinți din primul mileniu (cel puțin grecofoni) care să susțină primordialitatea jertfei și să facă din Înviere un act cu scop demonstrativ (ca să arate oamenilor că.....). Bineînțeles, afară de Augustin care e latinofon. Aici se vede foarte clar o diferență fundamentală între BO și BC. Prima pune accent pe ontologic și cealaltă pe juridic. Sigur că după cele două Concilii de la Vatican, teologia catolică s-a mai nuanțat, însă în popor circulă catehisme străvechi, neactualizate care propagă idei pe care Roma le-ar dori mai degrabă băgate la muzeu.
__________________
Prostul este dușmanul a ceea ce nu cunoaște (Ibn Arabi) |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Nervul laringial si viclenia lui Richard Dawkins | flying | Teologie si Stiinta | 88 | 23.09.2011 18:24:40 |
Minciuna si viclenia | maria40 | Generalitati | 68 | 22.06.2011 22:13:56 |
Nu mai raspunde-ti sectantilor | ionut stefan | Secte si culte | 146 | 15.03.2011 09:23:38 |
|