Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Secte si culte
Subiect închis
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 08.09.2011, 18:59:24
osutafaraunu osutafaraunu is offline
Banned
 
Data înregistrării: 13.07.2011
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 3.764
Implicit

Citat:
În prealabil postat de NeInocentiu Vezi mesajul
"24. Apoi a zis Dumnezeu: "Să scoată pământul ființe vii, după felul lor: animale, târâtoare și fiare sălbatice după felul lor". Și a fost așa.
25. A făcut Dumnezeu fiarele sălbatice după felul lor, și animalele domestice după felul lor, și toate târâtoarele pământului după felul lor. Și a văzut Dumnezeu că este bine."(Geneza, cap.1)

Pentru osutafaraunu:
La ce ajuta porcul domestic daca este necurat si nu il poti manca ?
Mi se pare ca aveti ceva impotriva calugarilor. Ma insel ? E vreo problema daca un om vrea sa isi schimbe stilulu de viata traind mai "izolat", alaturi de oameni cu aceeasi credinta, in rugaciune si in post ?
Mi-ai pus o întrebare dificilă și nu cred că mă voi descurca în tentativa de răspuns, așa că-mi cer scuze dacă aceasta nu te va satisface. Celelalte animale necomestibile (ce trebuie "privite ca necurate") din ogradă: câinele, pisica, calul, au roluri bine definite. Porcul face într-adevăr notă discordantă în "simfonia șeptelului"...
Un posibil răspuns ar fi faptul că porcul nu face parte din categoria respectivă "animale domestice" - din Biblia Ortodoxă. Dacă ne uităm în originalul ebraic la Facerea 1,25 vedem că această categorie de animale apare sub numele generic de [בְּחמָח] behemah, adică patrupede domestice mai mari, vite, animale de povară. Ori porcul nu este nici patruped mare, nici vită, nici animal de povară.
Nici măcar traducerea Septuaginta (după care pretinde versiunea sinodală că se inspiră) nu desemnează această categorie ca fiind "animale domestice", ci [κτήνη] (pluralul de la κτήος), adică vite, animale de povară.

Și uite așa, fără voia mea am dat peste încă o diferență între original și versiunea ortodoxă a Bibliei...
  #2  
Vechi 10.09.2011, 18:54:00
Adriana3 Adriana3 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.01.2010
Locație: Turma Bunului Pastor
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.776
Implicit

Citat:
În prealabil postat de osutafaraunu Vezi mesajul
Mi-ai pus o întrebare dificilă și nu cred că mă voi descurca în tentativa de răspuns, așa că-mi cer scuze dacă aceasta nu te va satisface. Celelalte animale necomestibile (ce trebuie "privite ca necurate") din ogradă: câinele, pisica, calul, au roluri bine definite. Porcul face într-adevăr notă discordantă în "simfonia șeptelului"...
Un posibil răspuns ar fi faptul că porcul nu face parte din categoria respectivă "animale domestice" - din Biblia Ortodoxă. Dacă ne uităm în originalul ebraic la Facerea 1,25 vedem că această categorie de animale apare sub numele generic de [בְּחמָח] behemah, adică patrupede domestice mai mari, vite, animale de povară. Ori porcul nu este nici patruped mare, nici vită, nici animal de povară.
Nici măcar traducerea Septuaginta (după care pretinde versiunea sinodală că se inspiră) nu desemnează această categorie ca fiind "animale domestice", ci [κτήνη] (pluralul de la κτήος), adică vite, animale de povară.

Și uite așa, fără voia mea am dat peste încă o diferență între original și versiunea ortodoxă a Bibliei...
Aveti cumva la indemana citatul cu animalele considerate necurate? Ca in memorie am numai doua categorii: animalele cu copita despicata (porcul de exemplu) si taratoarele. As vrea sa verific informatia.
Iar apoi am o intrebare: cand Domnul a zis ca nu ceea ce intra in om il spurca, ci ceea ce iese din inima lui, dvs. ce intelegeti prin asta? Si cand Domnul s-a folosit de imaginea animalelor necurate pentr a-L invata pe Petru ca "neamurile" nu mai sunt necurate, dvs. intelegeti ca animalele folosite drept simbol sunt totusi necurate desi in acel vis reprezentau neamurile curatite?

Last edited by Adriana3; 10.09.2011 at 19:14:46.
  #3  
Vechi 10.09.2011, 21:08:02
osutafaraunu osutafaraunu is offline
Banned
 
Data înregistrării: 13.07.2011
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 3.764
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Adriana3 Vezi mesajul
Aveti cumva la indemana citatul cu animalele considerate necurate? Ca in memorie am numai doua categorii: animalele cu copita despicata (porcul de exemplu) si taratoarele. As vrea sa verific informatia.
Lista acelor animale se găsește în Levitic 11.

Citat:
În prealabil postat de Adriana3 Vezi mesajul
Iar apoi am o intrebare: cand Domnul a zis ca nu ceea ce intra in om il spurca, ci ceea ce iese din inima lui, dvs. ce intelegeti prin asta?
Noi înțelegem cuvintele lui Iisus (Matei 15,11) exact așa cum le-a înțeles și El, căci a tras imediat și concluzia:

"Acestea sunt care spurcă pe om, dar a mânca cu mâini nespălate nu spurcă pe om." (Matei 15,20)

Citat:
În prealabil postat de Adriana3 Vezi mesajul
Si cand Domnul s-a folosit de imaginea animalelor necurate pentr a-L invata pe Petru ca "neamurile" nu mai sunt necurate, dvs. intelegeti ca animalele folosite drept simbol sunt totusi necurate desi in acel vis reprezentau neamurile curatite?
Bineînțeles. Altfel cum v-ați imagina un Petru pocăit (după experiența Cincizecimii) care refuză categoric să mănânce niște spurcăciuni?
  #4  
Vechi 10.09.2011, 23:23:48
Adriana3 Adriana3 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.01.2010
Locație: Turma Bunului Pastor
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.776
Implicit

Citat:
În prealabil postat de osutafaraunu Vezi mesajul
Lista acelor animale se găsește în Levitic 11.

Noi înțelegem cuvintele lui Iisus (Matei 15,11) exact așa cum le-a înțeles și El, căci a tras imediat și concluzia:

"Acestea sunt care spurcă pe om, dar a mânca cu mâini nespălate nu spurcă pe om." (Matei 15,20)

Bineînțeles. Altfel cum v-ați imagina un Petru pocăit (după experiența Cincizecimii) care refuză categoric să mănânce niște spurcăciuni?

Pai Petru refuza categoric sa manance "spurcaciuni" tot asa cum tot categoric refuza sa mearga la "necurati". Atat unele animale cat si toate neamurile erau necurate la evrei cu interdictia de a manca (animalele spurcate) si de a vorbi/apropia etc cu neamurile necurate. Ca atare Petru le refuza categoric pe amandoua. Domnul a stat la masa cu vamesii si pacatosii, a propovaduit si non-evreilor, Petru a vazut toatea astea, si totusi refuza categoric sa faca si el la fel. Asa ca Domnul ii spune in mod explicit sa nu mai numeasca necurat ceea ce El curatise. Ca atare, daca neamurile erau de fapt curatite, nu la fel erau si animalele alese pentru a le simboliza?

Cat despre treaba cu mainile murdare, inteleg ca dvs. interpretati la litera de data asta, nu in Duh. Pentru ca sunt puse in opozitie faptele omului care fac rau aproapelui (cele ce vin din inima, adica pacatele) cu materia care este consumata de om si care materie fiind, in materie se transforma (adica merge la WC - nu tin minte cuvantul exact folosit pentru WC :)

Last edited by Adriana3; 10.09.2011 at 23:31:23.
  #5  
Vechi 10.09.2011, 23:40:16
osutafaraunu osutafaraunu is offline
Banned
 
Data înregistrării: 13.07.2011
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 3.764
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Adriana3 Vezi mesajul
Asa ca Domnul ii spune in mod explicit sa nu mai numeasca necurat ceea ce El curatise. Ca atare, daca neamurile erau de fapt curatite, nu la fel erau si animalele alese pentru a le simboliza?
Domnul Se referea desigur la neamuri, nu la animale. De acest lucru s-a convins și Petru mai târziu. Neamurile erau "spurcate" doar în mentalitatea evreilor, nu și a lui Dumnezeu.

Citat:
În prealabil postat de Adriana3 Vezi mesajul
Cat despre treaba cu mainile murdare, inteleg ca dvs. interpretati la litera de data asta, nu in Duh. Pentru ca sunt puse in opozitie faptele omului care fac rau aproapelui (pacatele) cu materia care este consumata de om si care materie fiind, in materie se transforma (adica merge la WC - nu tin minte cuvantul exact folosit pentru WC :)
Conform explicației lui Iisus (din celebrul de acum verset omis de doamna ioanna), "materia" aceea nu era carnea de porc, ci murdăria de pe mâini. Sau ca să fim mai exacți, "murdăria" adusă de neîndeplinirea ritualului cu spălatul mâinilor. Căci nu era vorba de o spălare igienică a mâinilor, ci de o spălare rituală în care uneori nici măcar nu se folosea apa, ci se mima doar o spălare.

Termenul era άφεδρών.

Last edited by osutafaraunu; 10.09.2011 at 23:46:48.
  #6  
Vechi 11.09.2011, 00:24:32
Adriana3 Adriana3 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.01.2010
Locație: Turma Bunului Pastor
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.776
Implicit

Citat:
În prealabil postat de osutafaraunu Vezi mesajul
Domnul Se referea desigur la neamuri, nu la animale. De acest lucru s-a convins și Petru mai târziu. Neamurile erau "spurcate" doar în mentalitatea evreilor, nu și a lui Dumnezeu.

Conform explicației lui Iisus (din celebrul de acum verset omis de doamna ioanna), "materia" aceea nu era carnea de porc, ci murdăria de pe mâini. Sau ca să fim mai exacți, "murdăria" adusă de neîndeplinirea ritualului cu spălatul mâinilor. Căci nu era vorba de o spălare igienică a mâinilor, ci de o spălare rituală în care uneori nici măcar nu se folosea apa, ci se mima doar o spălare.

Termenul era άφεδρών.
De ce spuneti ca neamurile erau spurcate doar in ochii evreilor? Neamurile erau spurcate pentru evrei la fel ca si unele animale, altfel Domnul nu i-ar fi zis lui Petru ca ceea ce El a curatit sa nu numeasca necurat. Cum a curatit daca nu era spurcat? Tocmai ca faptul de a fi spurcat era legat de Legea lui Dumnezeu care nu era data neamurilor, iar curatirea neamurilor este legata de faptul ca acum Legea lui Dumnezeu a fost data si neamurilor. Iar Sf. Petru explica foarte bine. Explica foarte bine cum erau neamurile necurate si cum prin Lege era interzis si sa se apropie de ele, dar cum acum au primit si ele legea lui Dumnezeu.

Cat despre versetul de la sfarsitul paragrafului, cel cu mainile murdare, acela este doar un exemplu de la care Domnul a pornit, a explicat faptul ca ceea ce intra in gura nu e spurcat pentru ca merge in WC, si a revenit la exemplu de la care pornise: mainile murdare. Doar dvs. nu credeti ca doar murdaria de pe maini merge in WC iar mancarea nu! Sau nu credeti ca mancarea merge in inima si de acolo se transforma in fapte rele! Absurd. Mancarea merge in WC ca si murdaria mainilor. Murdaria mainilor era doar un exemplu de murdarie care merge in WC si nu in inima. Cand a zis ca nu ceea ce intra in gura spurca pe om pentru ca merge la WC, se vede clar ca deja vorbea la modul general tocmai pentru ca explica de ce nu il murdareste pe om: pentru ca merge la WC, in antiteza cu ceea ce iese din inima care nu merge la WC (deci inofensiv) ci face rau aproapelui. Acesta este Duhul literei in acest paragraf.

Last edited by Adriana3; 11.09.2011 at 00:30:12.
  #7  
Vechi 11.09.2011, 00:34:46
ioanna's Avatar
ioanna ioanna is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 20.07.2011
Locație: Cluj-Napoca
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.494
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Adriana3 Vezi mesajul
Murdaria mainilor era doar un exemplu de murdarie care merge in WC si nu in inima. Cand a zis ca nu ceea ce intra in gura spurca pe om pentru ca merge la WC, se vede clar ca deja vorbea la modul general tocmai pentru ca explica de ce nu il murdareste pe om: pentru ca merge la WC, in antiteza cu ceea ce iese din inima care nu merge la WC (deci inofensiv) ci face rau aproapelui. Acesta este Duhul literei in acest paragraf.
Sunt intru-totul de acord cu tine, Sfanta Scriptura e limpede:
11. Nu ceea ce intră în gură spurcă pe om, ci ceea ce iese din gură, aceea spurcă pe om .
versetul 11 exprima cazul general, iar apoi urmeaza o exemplificare

Last edited by ioanna; 11.09.2011 at 00:38:59.
  #8  
Vechi 10.09.2011, 21:45:22
ioanna's Avatar
ioanna ioanna is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 20.07.2011
Locație: Cluj-Napoca
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.494
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Adriana3 Vezi mesajul
Aveti cumva la indemana citatul cu animalele considerate necurate? Ca in memorie am numai doua categorii: animalele cu copita despicata (porcul de exemplu) si taratoarele. As vrea sa verific informatia.
Iar apoi am o intrebare: cand Domnul a zis ca nu ceea ce intra in om il spurca, ci ceea ce iese din inima lui, dvs. ce intelegeti prin asta? Si cand Domnul s-a folosit de imaginea animalelor necurate pentr a-L invata pe Petru ca "neamurile" nu mai sunt necurate, dvs. intelegeti ca animalele folosite drept simbol sunt totusi necurate desi in acel vis reprezentau neamurile curatite?
Legea cea noua e pentru toate popoarele, legea cea veche pentru Israel, deci are un caracter restrans. Biblia nu condamna consumul de carne, nici nu o recomanda, nu condamna consumul moderat de alcool, insa condamna betia. Mie mi se pare foarte clar scris in Scriptura:

“Toate îmi sunt îngăduite, dar nu toate îmi sunt de folos.
Toate îmi sunt îngăduite, dar nu mă voi lăsa biruit de ceva. (1 Corinteni 6:12)”

10. Și chemând la Sine mulțimile, le-a zis: Ascultați și înțelegeți:
11. Nu ceea ce intră în gură spurcă pe om, ci ceea ce iese din gură, aceea spurcă pe om .
12. Atunci, apropiindu-se, ucenicii I-au zis: Știi că fariseii, auzind cuvântul, s-au scandalizat?
13. Iar El, răspunzând, a zis: Orice răsad pe care nu l-a sădit Tatăl Meu cel ceresc, va fi smuls din rădăcină.
14. Lăsații pe ei; sunt călăuze oarbe, orbilor; și dacă orb pe orb va călăuzi, amândoi vor cădea în groapă.
15. Și Petru, răspunzând, I-a zis: Lămurește-ne nouă pilda aceasta.
16. El a zis: Acum și voi sunteți nepricepuți?
17. Nu înțelegeți că tot ce intră în gură se duce în pântece și se aruncă afară?
18. Iar cele ce ies din gură pornesc din inimă și acelea spurcă pe om.
19. Căci din inimă ies: gânduri rele, ucideri, adultere, desfrânări, furtișaguri, mărturii mincinoase, hule.

Cred ca Legea lui Moise trebuie privita ca un indreptar pentru o viata sanatoasa, atat fizica cat si spirituala, deci contine si reguli de igiena corporala si mentinerea sanatatii. Interdictiile alimentare sunt cat se poate de logice, tinand cont de conditiile climaterice. In zonele calde, desertice, nu e indicat consumul de carne de porc , care e bogata in grasimi pentru a evita toxiinfectiile alimentare, in schimb, in zonele reci sau temperate, din contra, e nevoie ca alimentatia sa contina grasime animala. Porcul e o "mana cereasca" pentru iernile geroase :) Daca „poporul ales” ar fi fost cel norvegian, de exemplu, crezi ar mai fi existat aceleasi interdictii alimentare, aceleasi "animale necurate"? Sa fim seriosi :) Riscul toxiinfectiilor si a altor boli infectioase transmise prin carnea de porc era mult mai ridicat la evrei, tinand cont de temperaturie ridicate si lipsa conditiilor de climatizare.

Last edited by ioanna; 10.09.2011 at 21:48:06.
  #9  
Vechi 10.09.2011, 21:59:42
osutafaraunu osutafaraunu is offline
Banned
 
Data înregistrării: 13.07.2011
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 3.764
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ioanna Vezi mesajul
10. Și chemând la Sine mulțimile, le-a zis: Ascultați și înțelegeți:
11. Nu ceea ce intră în gură spurcă pe om, ci ceea ce iese din gură, aceea spurcă pe om .
12. Atunci, apropiindu-se, ucenicii I-au zis: Știi că fariseii, auzind cuvântul, s-au scandalizat?
13. Iar El, răspunzând, a zis: Orice răsad pe care nu l-a sădit Tatăl Meu cel ceresc, va fi smuls din rădăcină.
14. Lăsații pe ei; sunt călăuze oarbe, orbilor; și dacă orb pe orb va călăuzi, amândoi vor cădea în groapă.
15. Și Petru, răspunzând, I-a zis: Lămurește-ne nouă pilda aceasta.
16. El a zis: Acum și voi sunteți nepricepuți?
17. Nu înțelegeți că tot ce intră în gură se duce în pântece și se aruncă afară?
18. Iar cele ce ies din gură pornesc din inimă și acelea spurcă pe om.
19. Căci din inimă ies: gânduri rele, ucideri, adultere, desfrânări, furtișaguri, mărturii mincinoase, hule.
Doamnă, recunoașteți că de data aceasta ați fost incorectă. Deși ați postat toate versetele episodului, ați omis exact ultimul verset care dă și cheia înțelegerii corecte:

20. Acestea sunt care spurcă pe om, dar a mânca cu mâini nespălate nu spurcă pe om.

Dacă Hristos n-ar fi rostit această concluzie, ați fi putut specula "dar a mânca porc, nu spurcă pe om". Din fericire, Hristos și Scriptura vă infirmă teoria aceasta păguboasă pentru spirit, suflet și trup.

Citat:
În prealabil postat de ioanna Vezi mesajul
Daca „poporul ales” ar fi fost cel norvegian, de exemplu, crezi ar mai fi existat aceleasi interdictii alimentare, aceleasi "animale necurate"?
Oare Noe a fost evreu, ori norvegian?...

Last edited by osutafaraunu; 10.09.2011 at 22:02:32.
  #10  
Vechi 10.09.2011, 22:03:45
ioanna's Avatar
ioanna ioanna is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 20.07.2011
Locație: Cluj-Napoca
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.494
Implicit

Citat:
În prealabil postat de osutafaraunu Vezi mesajul
De bună seamă Noe a fost norvegian...
Nici macar in Sabat nu va puteti abtine de la ironii. Iisus n-a interzis consumul la carne de porc, nici n-a recomandat-o. Daca dmv. care sunteti adventist, respectati Legea Veche, e optiunea dmv. O seara placuta!
Subiect închis



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Nervul laringial si viclenia lui Richard Dawkins flying Teologie si Stiinta 88 23.09.2011 19:24:40
Minciuna si viclenia maria40 Generalitati 68 22.06.2011 23:13:56
Nu mai raspunde-ti sectantilor ionut stefan Secte si culte 146 15.03.2011 10:23:38