![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Citat:
Un posibil răspuns ar fi faptul că porcul nu face parte din categoria respectivă "animale domestice" - din Biblia Ortodoxă. Dacă ne uităm în originalul ebraic la Facerea 1,25 vedem că această categorie de animale apare sub numele generic de [בְּחמָח] behemah, adică patrupede domestice mai mari, vite, animale de povară. Ori porcul nu este nici patruped mare, nici vită, nici animal de povară. Nici măcar traducerea Septuaginta (după care pretinde versiunea sinodală că se inspiră) nu desemnează această categorie ca fiind "animale domestice", ci [κτήνη] (pluralul de la κτήος), adică vite, animale de povară. Și uite așa, fără voia mea am dat peste încă o diferență între original și versiunea ortodoxă a Bibliei... |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Citat:
Iar apoi am o intrebare: cand Domnul a zis ca nu ceea ce intra in om il spurca, ci ceea ce iese din inima lui, dvs. ce intelegeti prin asta? Si cand Domnul s-a folosit de imaginea animalelor necurate pentr a-L invata pe Petru ca "neamurile" nu mai sunt necurate, dvs. intelegeti ca animalele folosite drept simbol sunt totusi necurate desi in acel vis reprezentau neamurile curatite? Last edited by Adriana3; 10.09.2011 at 19:14:46. |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Citat:
Citat:
"Acestea sunt care spurcă pe om, dar a mânca cu mâini nespălate nu spurcă pe om." (Matei 15,20) Bineînțeles. Altfel cum v-ați imagina un Petru pocăit (după experiența Cincizecimii) care refuză categoric să mănânce niște spurcăciuni? |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Citat:
Pai Petru refuza categoric sa manance "spurcaciuni" tot asa cum tot categoric refuza sa mearga la "necurati". Atat unele animale cat si toate neamurile erau necurate la evrei cu interdictia de a manca (animalele spurcate) si de a vorbi/apropia etc cu neamurile necurate. Ca atare Petru le refuza categoric pe amandoua. Domnul a stat la masa cu vamesii si pacatosii, a propovaduit si non-evreilor, Petru a vazut toatea astea, si totusi refuza categoric sa faca si el la fel. Asa ca Domnul ii spune in mod explicit sa nu mai numeasca necurat ceea ce El curatise. Ca atare, daca neamurile erau de fapt curatite, nu la fel erau si animalele alese pentru a le simboliza? Cat despre treaba cu mainile murdare, inteleg ca dvs. interpretati la litera de data asta, nu in Duh. Pentru ca sunt puse in opozitie faptele omului care fac rau aproapelui (cele ce vin din inima, adica pacatele) cu materia care este consumata de om si care materie fiind, in materie se transforma (adica merge la WC - nu tin minte cuvantul exact folosit pentru WC :) Last edited by Adriana3; 10.09.2011 at 23:31:23. |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Citat:
Citat:
Termenul era άφεδρών. Last edited by osutafaraunu; 10.09.2011 at 23:46:48. |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Citat:
Cat despre versetul de la sfarsitul paragrafului, cel cu mainile murdare, acela este doar un exemplu de la care Domnul a pornit, a explicat faptul ca ceea ce intra in gura nu e spurcat pentru ca merge in WC, si a revenit la exemplu de la care pornise: mainile murdare. Doar dvs. nu credeti ca doar murdaria de pe maini merge in WC iar mancarea nu! Sau nu credeti ca mancarea merge in inima si de acolo se transforma in fapte rele! Absurd. Mancarea merge in WC ca si murdaria mainilor. Murdaria mainilor era doar un exemplu de murdarie care merge in WC si nu in inima. Cand a zis ca nu ceea ce intra in gura spurca pe om pentru ca merge la WC, se vede clar ca deja vorbea la modul general tocmai pentru ca explica de ce nu il murdareste pe om: pentru ca merge la WC, in antiteza cu ceea ce iese din inima care nu merge la WC (deci inofensiv) ci face rau aproapelui. Acesta este Duhul literei in acest paragraf. Last edited by Adriana3; 11.09.2011 at 00:30:12. |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Citat:
11. Nu ceea ce intră în gură spurcă pe om, ci ceea ce iese din gură, aceea spurcă pe om . versetul 11 exprima cazul general, iar apoi urmeaza o exemplificare Last edited by ioanna; 11.09.2011 at 00:38:59. |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Citat:
“Toate îmi sunt îngăduite, dar nu toate îmi sunt de folos. Toate îmi sunt îngăduite, dar nu mă voi lăsa biruit de ceva. (1 Corinteni 6:12)” 10. Și chemând la Sine mulțimile, le-a zis: Ascultați și înțelegeți: 11. Nu ceea ce intră în gură spurcă pe om, ci ceea ce iese din gură, aceea spurcă pe om . 12. Atunci, apropiindu-se, ucenicii I-au zis: Știi că fariseii, auzind cuvântul, s-au scandalizat? 13. Iar El, răspunzând, a zis: Orice răsad pe care nu l-a sădit Tatăl Meu cel ceresc, va fi smuls din rădăcină. 14. Lăsații pe ei; sunt călăuze oarbe, orbilor; și dacă orb pe orb va călăuzi, amândoi vor cădea în groapă. 15. Și Petru, răspunzând, I-a zis: Lămurește-ne nouă pilda aceasta. 16. El a zis: Acum și voi sunteți nepricepuți? 17. Nu înțelegeți că tot ce intră în gură se duce în pântece și se aruncă afară? 18. Iar cele ce ies din gură pornesc din inimă și acelea spurcă pe om. 19. Căci din inimă ies: gânduri rele, ucideri, adultere, desfrânări, furtișaguri, mărturii mincinoase, hule. Cred ca Legea lui Moise trebuie privita ca un indreptar pentru o viata sanatoasa, atat fizica cat si spirituala, deci contine si reguli de igiena corporala si mentinerea sanatatii. Interdictiile alimentare sunt cat se poate de logice, tinand cont de conditiile climaterice. In zonele calde, desertice, nu e indicat consumul de carne de porc , care e bogata in grasimi pentru a evita toxiinfectiile alimentare, in schimb, in zonele reci sau temperate, din contra, e nevoie ca alimentatia sa contina grasime animala. Porcul e o "mana cereasca" pentru iernile geroase :) Daca „poporul ales” ar fi fost cel norvegian, de exemplu, crezi ar mai fi existat aceleasi interdictii alimentare, aceleasi "animale necurate"? Sa fim seriosi :) Riscul toxiinfectiilor si a altor boli infectioase transmise prin carnea de porc era mult mai ridicat la evrei, tinand cont de temperaturie ridicate si lipsa conditiilor de climatizare. Last edited by ioanna; 10.09.2011 at 21:48:06. |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Citat:
20. Acestea sunt care spurcă pe om, dar a mânca cu mâini nespălate nu spurcă pe om. Dacă Hristos n-ar fi rostit această concluzie, ați fi putut specula "dar a mânca porc, nu spurcă pe om". Din fericire, Hristos și Scriptura vă infirmă teoria aceasta păguboasă pentru spirit, suflet și trup. Oare Noe a fost evreu, ori norvegian?... Last edited by osutafaraunu; 10.09.2011 at 22:02:32. |
|
#10
|
||||
|
||||
|
Nici macar in Sabat nu va puteti abtine de la ironii. Iisus n-a interzis consumul la carne de porc, nici n-a recomandat-o. Daca dmv. care sunteti adventist, respectati Legea Veche, e optiunea dmv. O seara placuta!
|
![]() |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Nervul laringial si viclenia lui Richard Dawkins | flying | Teologie si Stiinta | 88 | 23.09.2011 19:24:40 |
| Minciuna si viclenia | maria40 | Generalitati | 68 | 22.06.2011 23:13:56 |
| Nu mai raspunde-ti sectantilor | ionut stefan | Secte si culte | 146 | 15.03.2011 10:23:38 |
|
|