Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Secte si culte
Subiect închis
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 08.09.2011, 16:31:29
Adriana3 Adriana3 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.01.2010
Locație: Turma Bunului Pastor
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.776
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihailc Vezi mesajul
Adriana, atitudinea asta de scormonitoare prin toate ungherele credinței n-o să-ți aducă niciun folos, indiferent cărei ideologii creștine te vei abandona.
Euharistia se împărtășește credincioșilor care se fac părtași și Învierii, nu doar morții Domnului. În Euharistie e Patima, Moartea și Învierea Domnului împărtășite credincioșilor, astfel că, la fiecare nouă Cuminecare credinciosul se apropie ontologic de realitatea învierii proprii.
E o eroare gravă să crezi că Euharistia e împărtășirea cu un cadavru. Hristos a înviat, și înviat rămâne în vecii vecilor.
Ma bucur ca ati raspuns pentru ca exact la fel cred si eu, ca si dvs. dar am fost contrazisa. Sunteti partinitor deci :))
Intrebarea era pentru a-i deschide ochii celui care m-a contrazis, el zicand ca prin Euharistie vestim doar moartea pentru ca Ap. Pavel asa a zis, ca vestim moartea Domnului. El nu intelesese ca vestim nu numai moartea dar SI Invierea. Acum ma intreb daca macar pe dvs. va crede pentru ca, dupa intrebarea cu care mi-a raspuns, nu imi pare convins si de partea cu Invierea in ceea ce priveste Euharistia.

Deci revenind, ce baze are in cazul asta sarbatoarea anuala a Patelui?

Last edited by Adriana3; 08.09.2011 at 16:36:39.
  #2  
Vechi 08.09.2011, 16:53:35
stefan florin's Avatar
stefan florin stefan florin is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 09.02.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 4.872
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Adriana3 Vezi mesajul
Ma bucur ca ati raspuns pentru ca exact la fel cred si eu, ca si dvs. dar am fost contrazisa. Sunteti partinitor deci :))
Intrebarea era pentru a-i deschide ochii celui care m-a contrazis, el zicand ca prin Euharistie vestim doar moartea pentru ca Ap. Pavel asa a zis, ca vestim moartea Domnului. El nu intelesese ca vestim nu numai moartea dar SI Invierea. Acum ma intreb daca macar pe dvs. va crede pentru ca, dupa intrebarea cu care mi-a raspuns, nu imi pare convins si de partea cu Invierea in ceea ce priveste Euharistia.

Deci revenind, ce baze are in cazul asta sarbatoarea anuala a Patelui?

Căci de câte ori veți mânca această pâine și veți bea acest pahar, moartea Domnului vestiți până când va veni. (1 Corinteni 11:26)
NU EU O SPUN, CI APOSTOLUL PAVEL. Dar moartea Domnului este stras legata cu Invierea sa.Doamne ajuta!

Last edited by stefan florin; 08.09.2011 at 16:56:18.
  #3  
Vechi 08.09.2011, 16:58:54
Mihailc Mihailc is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.03.2008
Mesaje: 3.252
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Adriana3 Vezi mesajul
Ma bucur ca ati raspuns pentru ca exact la fel cred si eu, ca si dvs. dar am fost contrazisa. Sunteti partinitor deci :))
Intrebarea era pentru a-i deschide ochii celui care m-a contrazis, el zicand ca prin Euharistie vestim doar moartea pentru ca Ap. Pavel asa a zis, ca vestim moartea Domnului. El nu intelesese ca vestim nu numai moartea dar SI Invierea. Acum ma intreb daca macar pe dvs. va crede pentru ca, dupa intrebarea cu care mi-a raspuns, nu imi pare convins si de partea cu Invierea in ceea ce priveste Euharistia.

Deci revenind, ce baze are in cazul asta sarbatoarea anuala a Patelui?
Aici greșești capital. Dacă teologia euharistică e sintetică, înglobând simultan taina pascală mai presus de înțelegerea umană, evenimentele istorice sunt consecutive ca orice evenimente istorice.
Biserica, de-a lungul timpului, n-a urmărit suprapunerea matematică a semnificațiilor peste fapte. Noi nu prăznuim narațiuni, povești pioase, ci înțelesuri "de deasupra cerurilor" cum se arată în icoană, aceasta nefiind o poză a unui eveniment pentrecut undeva, cândva și pierdut în negura trecutului, ci perspectiva înveșnicită a evenimentului ca realitate duhovnicească complexă (și tainică).
__________________
Prostul este dușmanul a ceea ce nu cunoaște (Ibn Arabi)
  #4  
Vechi 08.09.2011, 17:49:58
Adriana3 Adriana3 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.01.2010
Locație: Turma Bunului Pastor
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.776
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihailc Vezi mesajul
Aici greșești capital. Dacă teologia euharistică e sintetică, înglobând simultan taina pascală mai presus de înțelegerea umană, evenimentele istorice sunt consecutive ca orice evenimente istorice.
Biserica, de-a lungul timpului, n-a urmărit suprapunerea matematică a semnificațiilor peste fapte. Noi nu prăznuim narațiuni, povești pioase, ci înțelesuri "de deasupra cerurilor" cum se arată în icoană, aceasta nefiind o poză a unui eveniment pentrecut undeva, cândva și pierdut în negura trecutului, ci perspectiva înveșnicită a evenimentului ca realitate duhovnicească complexă (și tainică).
Nu prea am inteles unde era greseala. In prima parte a mesajului eram deacord cu dvs. Iar a doua parte era o intrebare.
Nu prea inteleg raspunsul dvs.
  #5  
Vechi 08.09.2011, 17:52:36
Mihailc Mihailc is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.03.2008
Mesaje: 3.252
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Adriana3 Vezi mesajul
Nu prea am inteles unde era greseala. In prima parte a mesajului eram deacord cu dvs. Iar a doua parte era o intrebare.
Nu prea inteleg raspunsul dvs.
Poate ccă trebuia să selectez numai asta!

Citat:
Deci revenind, ce baze are in cazul asta sarbatoarea anuala a Paștelui?
__________________
Prostul este dușmanul a ceea ce nu cunoaște (Ibn Arabi)
Subiect închis



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Nervul laringial si viclenia lui Richard Dawkins flying Teologie si Stiinta 88 23.09.2011 19:24:40
Minciuna si viclenia maria40 Generalitati 68 22.06.2011 23:13:56
Nu mai raspunde-ti sectantilor ionut stefan Secte si culte 146 15.03.2011 10:23:38