Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Biserica Romano-Catolica
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #361  
Vechi 10.07.2011, 00:18:53
Adriana3 Adriana3 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.01.2010
Locație: Turma Bunului Pastor
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.776
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
"He then travelled to Africa, France and Italy as a missionary and crusader." putem citi aici: http://www.turismopadova.it/menu-en/...en/Itinerario5

Nu este de mirare, sfântul fiind descendent al celebrului comandant cruciat Godefroy de Bouillon, personaj-cheie al primei cruciade.

Prin zelul său în lupta contra ereziilor timpului, sfântul a primit încă din timpul vieții titlul de "ciocan al ereticilor", după cum aflăm chiar din Enciclopedia Catolică: http://www.newadvent.org/cathen/01556a.htm
Intr-adevar, pe pagina indicata de dvs. asa scrie ca sa contune cu:

"He arrived in Padua as a missionary of peace at a time when the city experienced hatred and anarchy. He opposed the tyrant Ezzelino III da Romano. The saint settled in Padua both because its recently established university (1222) attracted many young people, and because it was an important cultural centre. He knew that sermons were the only cultural expression of the time that could captivate, gather and join even the humblest people. He therefore devoted his time to preaching and introduced the Lent sermons."

Ca atare, ori a fost cruciat ori misionar al pacii, ambele in acelasi timp nu le vad posibile. Undeva este o greseala, si cu siguranta greseala este cuvantul cruciat. In filmul cu viata lui prezentat la Padova se spune ca a plecat in Africa pentru a fi predicator misionar, dar din cauza sanatatii lui fragile a trebuit sa se intoarca. Nici vorba sa-l prezinte ca si cruciat sau ca ca rebel inchis pentru apararea orasului cu spada. Si aceleasi lucruri le citisem si eu despre el din cartile cu viata Sfantului. Despre tatal sau inca nu am citit nimic.
Reply With Quote
  #362  
Vechi 10.07.2011, 00:21:38
Adriana3 Adriana3 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.01.2010
Locație: Turma Bunului Pastor
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.776
Implicit

Iar renumele de "ciocanul ereticilor" l-a primit din cauza predicilor sale care au marturisit mereu adevarul, propovaduind Evanghelia. De asta limba i-a ramas neputrezita. Arma sa era predicarea.
Reply With Quote
  #363  
Vechi 10.07.2011, 00:28:51
Adriana3 Adriana3 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.01.2010
Locație: Turma Bunului Pastor
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.776
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Nu este vorba de a-l opri pe diavolul însuși, ci pe colaboratorii săi umani. În aceeași logică, nu ar avea sens să-i băgăm nici la pușcărie pe criminali (de împușcat nici nu poate fi vorba, nu ?) deoarece diavolul îi va scoate din pușcărie.
Pai depinde daca sunt criminali vrajitori, daca va referiti aici la vrajitorii care spuneti ca pot omora oamenii de la distanta prin vraji. Pe acesti colaboratori umani care au facut pact cu diavolul, cum ii impiedicati sa nu faca vrajile si din puscarie si sa continue astfel sa faca raul si sa ucida cu ajutorul diavolului prin vraji, incepand cu temnicerii si judecatorii, de exemplu?

Cat despre restul criminalilor nevrajitori, dvs. ii doriti in puscarie. Eu ii doresc miei blanzi in libertate ca si puscariasii lui Don Bosco. :))

Last edited by Adriana3; 10.07.2011 at 00:44:39.
Reply With Quote
  #364  
Vechi 10.07.2011, 02:26:12
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Adriana3 Vezi mesajul
Iar renumele de "ciocanul ereticilor" l-a primit din cauza predicilor sale care au marturisit mereu adevarul, propovaduind Evanghelia. De asta limba i-a ramas neputrezita. Arma sa era predicarea.
La ce altceva vă așteptați de la un Frate Predicator decât să predice ? Dar v-ați pus vreodată întrebarea dacă ceea ce a predicat Sf Anton este ceea ce predicați dv ? Cum se face, atunci, că Sf Anton, cu limba sa rămasă incoruptă, nu a predicat NIMIC împotriva Inchiziției, contemporane cu el ? Mai mult, cum se face că NICIUNUL dintre sfinții pe care îi cinstește Biserica nu a socotit că Sfânta Inchiziție ar fi ceva josnic și nu a predicat împotriva niciunui inchizitor ? Și, slavă Domnului, acei sfinți aveau destul curaj să predice împotriva unor preoți și chiar episcopi care nu respectau cuvântul Evangheliei ! Adesea, biciul cuvântului lor, precum biciul profeților și sfinților dintotdeauna, a lovit simonia, corupția, luxul și luxura unor prinți ai Bisericii. Dar Inchiziția nu a fost defăimată niciodată, decât poate pentru că nu era suficient de eficientă împotriva ereziilor. Probabil că primul catolic care a atacat Sf Inchiziție (e adevărat, după o lungă muncă de propagandă protestantă) a fost...Voltaire. În al său "Dicționar filozofic", Voltaire scrie despre Sf Inchiziție: "acel tribunal sângeros, acel memorial înfricoșător al puterii călugărilor". Este același Voltaire care, din câte îmi amintesc, obișnuia să spună că o minciună repetată de multe ori ajunge a fi luată drept adevăr. Până la acești "iluminiști" cu care ne-a fericit masoneria, îndreptățirea ministerului Inchiziției nu a fost de NIMENI pusă la îndoială. În lumea catolică, mă refer. Cum se face că Sf Tereza din Avila, care intrase în colimatorul Inchiziției, a acceptat cercetarea penală pentru acuzația de fals misticism ? Cu minuția lor caracteristică, inchizitorii, la capătul cercetării, au conchis că nu este nimic fals în ciudatul misticism al sfintei, iar ea nu s-a plâns nicicând că inchizitorii ar fi hărțuit-o, necum torturat-o, cu metodele lor. Explicația este că tortura a fost folosită în 1-2 % dintre cercetări (potrivit istoricului Jean Dumont). Mult mai rar decât tortura folosită de poliția zilelor noastre. În plus, ceea ce nu se întâmplă azi, interogatoriul sub tortură trebuia aprobat de episcopul locului, care trebuia să trimită și un reprezentant al său ca martor la interogatoriu. În plus, la tortură trebuia să fie prezent un medic. În sfârșit, interogatoriul sub tortură nu putea fi repetat. Față de epoca modernă, în care ne-am obișnuit cu relele tratamente practicate de Gestapo, de comuniști ori de democrați deținuților de la Guantanamo, metodele de tortură ale Inchiziției au fost parfum de tei, doamnă Adriana. Eu nu am auzit încă de vreun bănuit de erezie care să fi murit la interogatoriile Inchiziției, în schimb am auzit că episcopul parohiei mele, Vasile Aftenie, arestat în 1948, a fost maltratat în beciurile Ministerului de Interne până în 1951, când a murit, fără să fie pus sub acuzare. Citiți "Lanțuri și teroare" a episcopului Ioan Ploscaru, și veți vedea ce înseamnă tortura modernă.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com
Reply With Quote
  #365  
Vechi 10.07.2011, 09:00:01
bogdan81 bogdan81 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.05.2011
Mesaje: 1.270
Implicit

Nu conteaza in cat la suta din cazuri s-a practicat tortura. Important e ca s-a practicat, si s-a practicat cu avizul BC.
Un singur om daca era torturat sau ucis, tot era ceva foarte grav. Dar au fost mai multi.
Reply With Quote
  #366  
Vechi 10.07.2011, 10:34:14
Adriana3 Adriana3 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.01.2010
Locație: Turma Bunului Pastor
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.776
Implicit

Domnule Mihnea,

Dupa cum am spus, constat ca dvs. nu prea stiti din ce anume deriva sfintenia unui om. Sf. Anton de Padova s-a ocupat cu predicarea cuvantului lui Dumnezeu si a ajuns sfant iar limba i-a ramas neputrezita. La inchizitori insa, nu le-a ramas neputrezita nici limba, nici mainile nici nimic care sa dovedeasca sfintenia faptelor lor.
Sf. Ioan Botezatorul a condamnat intotdeauna pacatul lui Irod cu femeia fratelui sau dar niciodata autoritatea acestuia.
Sclavia este josnica si totusi sfintii apostoli nu au predicat impotriva ei, ba chiar Sf. Ap. Pavel a cerut sclavilor sa ramana supusi stapanilor lor fara sa ceara niciodata stapanilor sa isi elibereze sclavii. Ca urmare, josnica sclavie nu a fost abolita de o institutie religioasa ci de revolte civile, cand li se umpleau oamenilor paharul. Cum de?
Bine-nteles ca sfanta Teresa s-a supus autoritatii religioase pentru ca altfel nu ar fi ajuns sfanta. Asta nu inseamna ca autoritatea este buna asa cum si sclavii, supunandu-se stapanilor, nu inseamna ca sclavia este buna. Cine insa indura nedreptatea din iubire de Hristos ajunge sfant. Asta nu inseamna ca nedreptatea este buna.
Revolta impotriva autoritatilor nu vine de la Dumnezeu nici cand autoritatile sunt nedrepte, ci singura revolta care duce la sfintenie este revolta impotriva pacatului. De asta sfintii s-au revoltat doar impotriva pacatului si punct. Cu siguranta nici unul dintre ei nu a predicat metodele Inchizitiei, ni pro- nici contra-, ci au predicat strict cuvantul lui Dumnezeu, supunandu-se ei insisi autoritatilor oricat de nedrepte ar fi fost, si de aceea au ajuns sfinti. Sfintii combat pacatul dupa modelul lui Iisus iar Iisus insusi s-a supus autoritatilor nedrepte spunand ca nu ar fi avut acea putere daca nu le-ar fi fost data de sus. Asta nu inseamna ca fapta lui Pilat este una dreapta doar pentru ca nici un sfant apostol nu a sarit cu gura pe el. Modelul ramane mereu Iisus.
Si ca sa vin si cu un alt exemplu: protestantii. Motivul protestului lor este unul real, BC facea abuzuri grave. Insa protestand impotriva autoritatii religioase, cei de atunci s-au indepartat de invatatura Domnului care cere dimpotriva, indurarea nedreptatii din iubire. Daca ar fi facut asa, ar fi fost sfinti, acum sunt doar protestanti. In aceasta indurare a nedreptatii din iubire se afla cheia crestinismului si a sfinteniei, acea desavarsire prin iubirea de vrajmasi de care vorbea Iisus, pentru ca numai prin aceasta iubire se pot transforma, din interior, si ceilalti. Sisteme morale impuse cu forta gasiti in toate timpurile si locurile. Indurarea nedreptatii insa, si inca in numele unui Rastignit, este proprie crestinismului si de aceea in primele secole, crestinismul era nebunie curata. Insa apoi, vazand cu ochii lor puterea tainica a martirilor, multi se converteau. Punand insa mana pe putere, crestinii au aratat ca nu mai sunt dispusi sa indure vreo nedreptate ci acum doresc ei sa-si impuna dreptatea lor, si uite asa numarul sfintilor s-a imputinat tot mai mult ajungandu-se la ceea ce vedem astazi.

Last edited by Adriana3; 10.07.2011 at 11:12:13.
Reply With Quote
  #367  
Vechi 10.07.2011, 10:54:20
Mihai36 Mihai36 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 09.09.2008
Locație: Constanta
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 1.090
Trimite un mesaj prin Yahoo pentru Mihai36
Implicit

Asta inseamna ca nu peste tot Inchizitia a fost reprezentata la fel , nu peste tot si nu mereu.
Daca un judecator e cinstit nu insemna ca toti judecatori sint cinstiti si nici invers.
daca catolicii scuza inchiztia la fel cum scuza PNL contractele privatizarii terenurilro petroliere de catre Tariceanu asta nu dvedeste decit partinire
Adevarul nu consta in imaginea partinitoare
si apoi civinte ale multor prelati care indeamna ca "ereticii" sa nu fie omoriti dovedesc ca moartea era o practica
iar ca sa dai vina mereu pe puterea poporului sau pe puterea politica iar nu sta intrutotul in picioare fiindca nu gloata si politica educa biserica ci invers, adica cel putin asa ar fi trebuit dupa cum istoria ne arata.
Dar nu putem compara justitia actuala cu inchizitia religioasa.
In primul rind pentru ca in lumina cuvintelor lui Iisus trebuie sa respecti libertatea religioasa si nu sa urmaresti prin orice mijloace sa faci un imperiu religios.
In primele 3 capitole sin Apocalipsa se arata cum trebuie corectate pacatele proprilor enoriasi.
Iar cu cei care nu iti sint enoriali nu ai nici o responasbilitate , iti scuturi prafu de pe talpi si ai plecat.

Last edited by Mihai36; 10.07.2011 at 11:01:29.
Reply With Quote
  #368  
Vechi 11.07.2011, 08:42:33
nutucutu nutucutu is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 07.08.2010
Religia: Catolic
Mesaje: 1.138
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Adriana3 Vezi mesajul
Deci dvs. credeti ca Inchizitia a fost creata de societatea civila si ca Sfintii mentionati sunt roadele Inchizitiei? Am inteles bine?
Inchizitia a fost creata de Biserica pentru apararea valorilor credintei catolice. La acea ora ereticii reprezentau cea mai mare amenintare; iar amenintarea insemna indepartarea credinciosilor de mintuire. Aceasta era conceptia Bisericii Catolice de atunci: daca nu esti catolic nu te mintuiesti. Si sfintul Francisc, si sfintul Anton, toti aveau credinta ca oamenii se mintuiesc numai daca sint catolici. Inchizitia milita pentru a salva sufletele credinciosilor de iad. Din acest motiv lupta a fost una sfinta. Pentru ca scopul final a fost mintuirea sufletelor. Iar in acest context unii a lucrat cu postul, rugaciunea si cuvintul (asa cum a facut sfintul Francisc de Assisi sau Anton de Padova), altii au folosit alte metode. Acei sfinti nu sint neapartat roadele inchizitiei; au luptat exact ca si inchizitia, PENTRU ACELASI SCOP: pastrarea sufletelor pe calea lasata de Domnul nostru Isus Cristos. Inclusiv Tourquemada, cel mai "celebru" inchizitor a fost un calugar ascet; asa a inteles el sa aduca sufletele pe calea Domnului. DUmnezeu va judeca. Dar scopul de la care a plecat a fost unul bun: salvarea sufletelor de iad.

PS Exista sfinti de dinainte de schisma, deci venerati si de Biserica Ortodoxa, care sugerau biciuirea si alte metode de corectare fizica pentru cei care nu renuntau la erezie. Dar aici nu vorbim daca eu sau altcineva sintem de acord cu aceste metode si care metoda e mai buna ci ce a insemnat cu adevarat Inchizitia si care a fost scopul ei.

Last edited by nutucutu; 11.07.2011 at 08:50:21.
Reply With Quote
  #369  
Vechi 11.07.2011, 11:35:00
Mihai36 Mihai36 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 09.09.2008
Locație: Constanta
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 1.090
Trimite un mesaj prin Yahoo pentru Mihai36
Implicit

Se pune intrebarea pina la ce punct biserica este raspunzatoare de mintuirea omului raportat la raspunderea omului insusi.
De unde pina aunde trebuie sa se intinda prerogativele ei din pinct de vedere biblic? Cit de mult poate anula incercarile vietii destinate oamenilor?
Cit de mare este infailibilitatea ei in a stabili cine este sau cine nu este salvat sau in legtura cu posibilitatile lui Dumnezeu de a salva nazuitorii sinceri din afara parohiei ei?
Ce prerogative a dat Dumnezeu referitor la interventia in viata oamenilor din afara parohiei bisericii?

Cine poate calcula cu precizie efectele bune sau rele asupra profunzimii credintei oamenilor la nivel individual si colectiv in cei 600 de ani de Inchiztie comparativ cu alte perioade? Cine poate judeca cu certitudine ca ipoteticul beneficiu este meritat si ca justifica totalitatea torturilor si crimelor incluisiv asupra unor copii nevinovati si uneori chiar unor proprii calugari (potential sfinti) trimisi de Domnul sa indrepte dogma..?
Reply With Quote
  #370  
Vechi 11.07.2011, 12:04:10
Adriana3 Adriana3 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.01.2010
Locație: Turma Bunului Pastor
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.776
Implicit

Citat:
În prealabil postat de nutucutu Vezi mesajul
Inchizitia a fost creata de Biserica pentru apararea valorilor credintei catolice. La acea ora ereticii reprezentau cea mai mare amenintare; iar amenintarea insemna indepartarea credinciosilor de mintuire. Aceasta era conceptia Bisericii Catolice de atunci: daca nu esti catolic nu te mintuiesti. Si sfintul Francisc, si sfintul Anton, toti aveau credinta ca oamenii se mintuiesc numai daca sint catolici. Inchizitia milita pentru a salva sufletele credinciosilor de iad. Din acest motiv lupta a fost una sfinta. Pentru ca scopul final a fost mintuirea sufletelor. Iar in acest context unii a lucrat cu postul, rugaciunea si cuvintul (asa cum a facut sfintul Francisc de Assisi sau Anton de Padova), altii au folosit alte metode. Acei sfinti nu sint neapartat roadele inchizitiei; au luptat exact ca si inchizitia, PENTRU ACELASI SCOP: pastrarea sufletelor pe calea lasata de Domnul nostru Isus Cristos. Inclusiv Tourquemada, cel mai "celebru" inchizitor a fost un calugar ascet; asa a inteles el sa aduca sufletele pe calea Domnului. DUmnezeu va judeca. Dar scopul de la care a plecat a fost unul bun: salvarea sufletelor de iad.

PS Exista sfinti de dinainte de schisma, deci venerati si de Biserica Ortodoxa, care sugerau biciuirea si alte metode de corectare fizica pentru cei care nu renuntau la erezie. Dar aici nu vorbim daca eu sau altcineva sintem de acord cu aceste metode si care metoda e mai buna ci ce a insemnat cu adevarat Inchizitia si care a fost scopul ei.
Acum vad in sfarsit o pozitie mai obiectiva. Deci sfintii mentionati au utilizat metode Evanghelice pentru a salva suflete si astfel au devenit Sfinti. Inchizitia a utilizat alte mijloace si de asta nu poate fi sfanta pentru ca scopul nu scuza niciodata mijloacele. Mijloacele trebuie sa fie adaptate scopului altfel fac un contra-serviciu - cazul Inchizitiei.
Nu am auzit de sfinti care sa recomande biciul si sa fie sfinti fara sa se fi cait de astfel de idei. Care ar fi acesti sfinti?
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Inchizitia doctor_faustus Biserica Romano-Catolica 34 10.07.2017 18:38:55