![]() |
![]() |
|
#11
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Pe urmă, nimeni nu cere catolicilor să asculte fără să simtă. Dimpotrivă, de adevărurile de credință divin revelate suntem chemați să le primim și să avem deplină adeziune "cu mintea ȘI CU INIMA". Noi îl iubim pe Papa poate mai mult decât îl iubiți dv pe Patriarhul dv. Îl iubim așa cum ne iubim și părinții, de aceea îi și spunem lui "sfinte părinte". Personal, nu am simțit niciodată, dar absolut niciodată vreun fel de tiranie din partea lui. El guvernează Biserica așa cum un bun tată de familie își guvernează familia și anume: cu iubire în Cristos față de toți fii și fiicele lui, ascultându-i pe fiecare și dându-ne ceea ce avem cu adevărat nevoie. Cu spirit de sacrificiu și, la nevoie, de jertfă. Ce înseamnă că "Biserica lui Cristos este una ?" Citim în catehism că aceasta înseamnă, mai exact, o triplă unitate: în guvernare, în credință, în comuniune. Dv insistați, de fapt, pe unitatea în comuniune și o prezentați ca și când ar fi vreo antiteză între unitatea în comuniune și unitatea în guvernare. Or, ele se completează și fiecare dintre ele este esențială unității Trupului mistic al lui Cristos care este Biserica. De exemplu, noi, catolicii răsăriteni, suntem foarte, foarte diferiți de frații noștri apuseni. Avem altă tradiție. Altă Liturghie. Alte rugăciuni. Alți sfinți. Altă ierarhie, alte canoane. Până la urmă, și teologia noastră răsăriteană este alta decât teologia apuseană. Dar avem aceeași credință și împărțim aceeași masă euharistică. Avem același cap văzut, care este Papa. Prin urmare, suntem în aceeași Biserică Una.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com Last edited by Mihnea Dragomir; 09.06.2011 at 21:03:56. |
|