![]() |
![]() |
|
#941
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Cum intelegerea vine pe parcurs, abia acum incep sa inteleg sensul citatului: "9.Iar de întrebările nebunești și de înșirări de neamuri și de certuri și de sfădirile pentru lege, ferește-te, căci sunt nefolositoare și deșarte. 10. De omul eretic, după întâia și a doua mustrare, depărtează-te, 11. Știind că unul ca acesta s-a abătut și a căzut în păcat, fiind singur de sine osândit." |
#942
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Multumesc. |
#943
|
|||
|
|||
![]() Citat:
In prezentarea in limba engleza: http://orthodoxwiki.org/Vladimir_Guett%C3%A9e putem citi ca nu a fost de acord cu jumatatile de masura, ca jansenismul sau vechii catolici. De aceea a trecut la ortodoxie. De fapt a fost unul din contestatarii noilor dogme introduse de BC si papa si a fost un critic al ultramontanismului http://en.wikipedia.org/wiki/Ultramontanism A criticat noile dogme, neprihanita zamislire si infailibilitatea papapla. Dar impotriva infailibilitatii au fost cam toti ierarhii din acesta parte, adica Ungaria, Austria, Transilvania si o parte din Franta ( doar un episcop unit roman a fost pro, din cate am citit). Citatele date de mine despre Sf. Ioan Gura de Aur au fost selectate de acolo, cel putin prima carte e extraordinar de bine documentata. Cui ii place si adevarul. |
#944
|
|||
|
|||
![]()
D-le Erethorn, ti-am dat raspunsul detaliat, stii ca ai aceasta problema, sa te contrazici degeaba. Ca pana la urma tot n-o sa renunti, parerea mea e ca nu doresti o discutie. Numai la Sf. Ioan Gura de Aur ti-am dat de zece ori acelasi raspuns. N-o sa stau sa-mi pierd timpul repetand de cateva ori aceleasi mesaje, doar pentru ca dvs. nu le intelegeti.
|
#945
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#946
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Scrisoarea? Care scrisoare? Iata si scrisoarea, dar continuarea mai bine o citim in schite, ca altfel o sa discutam inca vreo cateva zile degeaba: http://www.crestinortodox.ro/forum/s...&postcount=925 |
#947
|
|||||||
|
|||||||
![]()
Oooo.... Eu am dorit sa vedem excat ce inseamna pentru dumneavoastra primatul papal, ca sa putem porni (sau reporni) discutia de pe o baza serioasa, fara neintelegeri.
Nu mi-am inchipuit ca aceea postare reprezintă definiția dumneavoastră. Dar, dacă așa doriți și așa susțineți, e ok. Putem pleca de la această ipoteză, însă vă atrag atenția că nu vă prea avantajează. Să analizăm deci ce înțelegeți dumneavoastră prin "primat papal": Citat:
Citat:
Din punct de vedere al logicii elementare, o definiție trebuie să arate ce este obiectul definit, nu ce nu este el. Citat:
idem față de cele arătate mai sus, nu interesează ce nu e Papa Citat:
Fals, Corect, dar total insuficient. "Vicarul lui Hristos" este doar un titlu, nu o definiție care să enumere atributele definitorii ale primatului papal. Fals, nu "stabilește" nimic, eventual îi sunt revelate și le proclamă Fals, chiar și în cazul proclamării ex cathedra trebuie să se consulte. Am mai explicat ca asta este la fel de fals cu a spune ca un sinod ecumenic ar putea proclama ca arianismul este corect. Citat:
Corect. Vedeți, eram eu pe punctul să arăt că nu mai vorbiți de mult despre primatul papal, dar v-ați corectat singur. Citat:
Citat:
Va trebui acum să sintetizăm definiția dumneavoastră, care ar arăta cam așa: "Primatul papal înseamnă că Papa are un primat, nu e ca ceilați episcopi, nu e doar o funcție administrativă, e superior unui episcop din punct de vedere dogmatic". Corect ? Last edited by Erethorn; 03.06.2011 at 13:45:06. |
#948
|
|||
|
|||
![]()
Cum sa-i fie revelate adevarurile de credinta daca el uraste Adevarul?
Pentru ca au fost multi papi care au vietuit contrar Adevarului. Adevarul este PERSONIFICAT. Cum sa-L cunosti daca nu-L iubesti? Asta este in fond erezia. A pune in locul Adevarului Persoana un adevar omenesc. Orice este posibil, dar nu sa cunosti Adevarul Persoana daca nu-L iubesti. Restul sunt vorbe aruncate. Si eu constat ca internetul, si chiar si acest forum, cu respect pentru administratorii sai, devine doar un loc de certuri infinite, care nu se mai sfarsesc. Pacat ca unii, daca au impresia ca ai poseda Adevarul, desi El nu se poate poseda, te poti numai intalni cu El, incearca sa faca prozelitism pe site-uri ortodoxe, zicandu-ne noua ca suntem schismatici si altele. Domnilor, daca sunteti asa siguri de asta, de ce nu vi se da Lumina Invierii? De ce a fost refuzata de 2 ori catolicilor si odata armenilor? Si de ce te poti odihni mult mai usor in vietile sfintilor ortodocsi, asa cum e Sfantul Siluan athonitul, dar nu si in vietile sfintilor catolici, care au mai degraba de a face cu fenomenele paranormale decat cu credinta crestina? Sunteti siguri ca noi suntem schismatici si nu voi? Probabil ca sunteti. Si daca va inselati? |
#949
|
|||
|
|||
![]() Citat:
" — Hei, mă din casă! — Cine? — Tu! — Eu? — Păi cine! — Ce-i? — Cum ce-i? — Păi ce-i? — Ai o scrisoare! — Cine, mă? — Tu. — Eu? — Păi cine. — Ad-o-ncoa! — Ce, mă? — Scrisoarea. — Ce scrisoare?" |
#950
|
|||
|
|||
![]()
Pentru ortodocsi, citate din Sf. Iustin Popovici de pe crestinortodox.ro: http://www.crestinortodox.ro/sfaturi...mul-68508.html Cam asta e viziunea asupra dogmei din punct de vedere ortodox:
3. Toate umanismele europene, de la cel mai grosolan pana la cel mai subtire, de la cel fetisist pana la cel papal, se intemeiaza pe credinta in om, se intemeiaza pe om asa cum este el in datul lui psihofizic si istoricitatea lui psi-hofizica. Toate umanismele europene - de la cele pre-renascentiste, cele renascentiste si, mai departe, cele protestante, filosofice, religioase, sociale, stiintifice, culturale, politice - au urmarit si urmaresc neintrerupt, cu stiinta sau fara stiinta, un singur lucru: sa inlocuiasca credinta in Dumnezeu-Omul cu credinta in om, sa inlocuiasca Evanghelia Dumnezeu-Omului cu evanghelia dupa om. Si asa a fost timp de veacuri, pana cand, in veacul trecut, in anul 1870, la primul Conciliu de la Vatican, toate acestea s-au contopit in dogma infailibilitatii papei. De atunci, aceasta a ajuns a-tot-dogma papismului. De aceea, in zilele noastre, la al doilea Conciliu de la Vatican s-a tratat si s-a aparat atat de staruitor si de maiestru intangibilitatea si imuabilitatea acestei dogme. Dogma aceasta are o insemnatate cat se poate de mare pentru intreaga soarta a Europei, mai ales pentru apocalipsa ei, in care deja a pasit. Prin dogma aceasta, toate umanismele europene si-au atins idealul si idolul: omul a fost propovaduit ca cea mai mare zeitate, a-tot-zeitate. Panteonul european umanist si-a dobandit Zeus-ul. Sinceritatea e limba adevarului: Dogma infailibilitatii papei - a omului - nu este altceva decat renasterea paganismului si a politeismului, renasterea axiologiei si criteriologiei idolatre. Horribile dictu, dar si urmatorul lucru trebuie spus: Prin dogma infailibilitatii papei a fost ridicat la rangul de dogma umanismul inchinator la idoli, si intai de toate cel elin. Paganatate ridicata la rangul de dogma. in felul acesta, a ajuns sa fie dogma autarhia omului european, dupa care timp de veacuri au nazuit cu infocare toate umanismele europene. Dogma infailibilitatii papei e nietzscheana " Ja-Sagung" (aratare) a intregii plasmuiri a omului european umanist, "Ja-Sagung" a culturii si civilizatiei lui, care, prin scopurile si caile lor, sunt precumpanitor pagane si politeiste. Ca urmare, in imparatia umanista, locul Dumnezeu-Omului il ocupa "Vicarius Christi" (Loctiitorul lui Hristos), iar Dumnezeu-Omul a fost surghiunit in cer. in orice caz, aceasta este o dezantrupare sui generis a Dumnezeu-Omului Hristos, nu-i asa? Prin dogma infailibilitatii papei, papa a fost de fapt marturisit drept Biserica, si el, un om, a luat locul Dumnezeu-Omului. Acesta e triumful ultim al umanismului, dar este in acelasi timp si moartea a doua (Apocalipsa 20:14, 21:8) a papismului; iar prin el si cu el, a oricarui umanism. Dogma infailibilitatii papei este nu numai o erezie, ci o pan-erezie (a-tot-erezie). Fiindca nici o erezie nu s-a ridicat atat de radical si atat de cu totul impotriva Dumnezeu-Omului Hristos si a Bisericii Lui, asa cum a facut papismul prin dogma privitoare la infailibilitatea papei/omului. Fara nici o indoiala ca dogma aceasta este erezia ereziilor, chinul chinurilor, o razvratire nemaivazuta impotriva Dumnezeu-Omului Hristos. Dogma aceasta este - vai! - cea mai ingrozitoare surghiunire a Domnului nostru Iisus Hristos de pe pamant, o noua tradare a lui Hristos, o noua rastignire a Domnului - doar ca nu pe crucea de lemn, ci pe aceea de aur a umanismului papist. Sfantul da si solutia: Este oare leac pentru toate aceste nenumarate boli aducatoare de moarte? Este, este, este: pocainta. Fara indoiala ca pocainta e si leacul pentru acest "a-tot-pacat" al papismului, ce e cuprins in trufasa dogma a infailibilitatii papei. Si, prin aceasta, este si leacul pentru orice pacat al oricarui umanism in parte si al tuturor umanismelor laolalta. Pentru ca vad ca si catolicii doresc sa afle adevarul, chiar insistand unii. |
|