![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Nu trebuie judecat la nivelul mintii pentru ca mintea si logica ei nu va intelege niciodata. Caci intelepciunea lumii acesteia este nebunie inaintea lui Dumnezeu, spune Biblia. (Corinteni 3:19). Care este intelepciunea lumii acesteia? Miscarea gandirii si sensul definit exclusiv prin gandire. Spui ca mantuirea pentru tine este atunci cand te detasezi de cel rau. Inteleg dar trebuie sa stii ce este raul, ce este binele si raul - doua etichete mentale de semn opus, ambele facand parte din inconstienta spirituala. Ti se intampla "binele" si "raul" din cauza ca traiesti identificat cu ele, adica identificat cu procesul gandirii. Cu alte cuvinte, crezi ca ceea ce iti spune mintea, face parte din eul tau, iar daca mintea nu este placut satisfacuta, eul tau se prabuseste si afirma ca i se intampla "raul". Mintea incearca sa dea un sens acestei lumi prin cele care sunt "bune" si cele care sunt "rele", aceasta este iluzia. Si stiu sigur ca incerci sa dai sens lucrurilor doar prin intermediul gandirii, de aceea nu intelegi nici panteismul oriental nici ce inseamna spiritual, nici faptul ca ceea ce numesti "cel rau", este de fapt inconstienta spirituala, iar ceea ce numesti "salvarea din mrejele raului" este sa te eliberezi de inconstient adica sa devii constient. Atunci cand nu va cunoasteti decat prin intermediul continutului credeti ca stiti ce e bine, si ce e rau pentru voi. Ce altceva mai exista in afara de continut? Acel ceva care permite continutului sa existe: spatiul interior al constiintei. Atunci cand incercati sa dati un sens lumii acesteia prin miscarea gandirii, faceti distinctie intre intamplarile care sunt "bune pentru mine" si cele care sunt "rele". Aceasta este o perceptie fragmentata a realitatii, a intregului vietii. In spatele succesiunii de evenimente ce pare uneori intamplatoare sau haotica, sau ca fiind "ceva rau" atat in viata voastra cat si in mersul lumii, se afla ascunsa desfasurarea unei ordini mai inalte, catre un scop superior. "Zapada cade, fiecare fulg la locul potrivit" dupa o veche vorba. Nu puteti intelege niciodata aceasta ordine mai inalta gandindu-va la ea, dar puteti sa o intrezariti si sa va armonizati cu ea, adica sa participati in mod constient la inaintarea catre acel scop superior. Cand intrati intr-o padure neatinsa de mana omului, mintea ganditoare va vedea doar dezordine si haos in jur. Nici macar nu va mai putea face diferenta dintre viata (binele) si moarte (raul), din moment ce pretutindeni, din materia putrezita si in descompunere, se naste viata noua. Doar daca sunteti suficient de linistiti in interior si daca zgomotul gandirii se domoleste, puteti deveni constienti ca aici exista o armonie ascunsa, ceva sacru, o ordine mai inalta in fiecare lucru si isi are locul sau perfect si n-ar putea fi altceva decat este sau altfel decat este. Dar mintea se simte mai confortabil intr-un parc amenajat, pentru ca acesta a fost planificat prin gandire, nu a crescut in mod organic. Aici este o ordine pe care mintea o poate intelege. In padure exista o ordine de neinteles, care mintii ii pare a fi un haos. Ea se afla dincolo de categoriile mentale ale binelui si raului. N-o puteti intelege prin gandire, dar ii puteti prinde semnificatia atunci cand lasati gandirea deoparte, deveniti linistiti si vigilenti si nu incercati sa intelegeti si sa explicati. Doar atunci puteti constientiza sacralitatea padurii. Si atunci cand percepeti acea armonie ascunsa, acea sacralitate, participati si voi la ea intr-un mod constient. In felul acesta, natura va ajuta sa va reintegrati in intregul vietii. La un moment oarecare din viata lor, multi oameni devin constienti de faptul ca nu exista doar nastere, crestere, succes, sanatate, bunastare, placere si castig, ci si pierdere, esec, boala, batranete, deteriorare, durere si moarte. In mod conventional, la nivelul mintii, toate acestea sunt etichetate drept "bune" si "rele", ordine si dezordine. "SENSUL" vietii omenesti este de regula asociat cu ceea ce este "bine", dar binele este continuu amenintat cu prabusirea, cu dezordinea; atunci este amenintat de ceea ce este "LIPSIT DE SENS" si de aceea ceea ce este "rau", iar atunci explicatiile esueaza si viata inceteaza sa mai aiba sens. Mai devreme sau mai tarziu, dezordinea va izbucni in viata fiecaruia, in ciuda tuturor aparentelor. Insa tocmai acest lucru vine sa va arate ca sensul definit de mintea voastra a "ceea ce este bine", se naruie si poate constitui deschiderea catre o ordine mai inalta. Gandirea izoleaza o situatie sau un eveniment si-i pune eticheta de bun sau rau, ca si cum ar avea o existenta separata. O prea mare incredere in gandire duce la fragmentarea realitatii. Fragmentarea aceasta este o iluzie, dar ea pare foarte reala atunci cand ii cadeti victime. Etichetele mentale de "bun" si "rau" sunt, in ultima instanta, iluzorii. Ele presupun intotdeauna o perspectiva limitata, prin urmare adevarul lor este relativ si temporar. La nivel mental iarasi nu poate exista sincretism intre doua lucruri opuse. La nivel universal insa, doua opusuri se atrag, se completeaza, se aduna si se anuleaza reciproc. Ce mai ramane? Constiinta eliberata de jocul dualitatii. |
#2
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Nu va amagiti, sincretismul religios este lucrarea celui rau. Doar Hristos este: "Calea, Adevarul si Viata" si EL spune clar: "numai prin MINE se poate ajunge la Tatal Meu" (Ioan 14,6). Ce partasie este intre lumina si intuneric? Ce partasie are raul cu binele? Ce partasie este intre Hristos si veliar?! Cum sa se atraga reciproc binele si raul? Credinta orientala ce prezinta dualsimul Yin-Yang si conversia lor reciproca este icompatibil cu ortodoxia crestina. Hristos curata omul pacatos de tot raul: patimi, pacate, boli (trupesti si sufletesi) nu le converteste in bine. Din ceva rau nu poate sa iasa nimic bun! Din pacat nu poate sa iasa virtutea. Si cum poate din ceva bun sa iasa ceva rau? In Hristos nu s-a aflat pacat! Duhul Sfant ne ajuta sa vedem binele si raul, sa urmam binele si sa ocolim raul. Dumnezeu nu "recicleaza" raul (si pe cei ce au ales sa il savarseasca) nu il conversteste in bine... ci il arunca in iad. In Sfanta Biserica a Sa, Hristos lucreaza prin Sfintele Taine, alungand raul sub orice forma ar fi el. Hristos este Lumina lumii! Asadar sa luam aminte. Doamne ajuta. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Spui bine si apoi te contrazici singur. Duhul Sfant este Adevarul, constiinta, corect. Hristos este Calea, Adevarul si Viata. Nici bine nici rau, El este Viata; si Calea spre Viata, corect. Apoi incepi prin a te contrazice singur, la nivel mental, dual, de altfel nici nu se poate altfel. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Hristos este Calea Adevarul si Viata. El va aratat Calea spre Viata, iar voi continuati sa mancati din pomul cunoasterii binelui si raului. De aceea nu exista acces la pomul Vietii.
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Duhul Sfant este Dumnezeu. Duhul Sfant este una din persoanele Sfintei Treimi si are caracteristici personale caci Dumnezeu Duhul Sfant ne vorbeste, marturisteste Adevarul (care este Hristos).
Cum sa fie Duhul Sfant constiinta!!!? zici tu... insa Hristos Iisus psune ca EL este una cu Tatal (Ioan 10,30) si ca Dumnezeu este bun. Deci implicit Hristos este BUN. Tot Domnul afirma ca in EL nu se afla nici un rau caci spune "care dintre voi ma vadeste de pacat"? si "vine stapanitorul lumii acesteia si el nu are nimic in Mine". Asadar invatatura ortodoxa este foarte clara. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Mantuirea ortodoxa-mantuirea protestanta | Ioana-Andreea | Secte si culte | 77 | 16.11.2013 22:42:56 |
Mantuirea | Tartaruga | Dogmatica | 413 | 11.09.2012 03:18:26 |
Mantuirea | danyel | Despre Biserica Ortodoxa in general | 1 | 24.12.2006 22:39:15 |
|