Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Generalitati > Generalitati
Subiect închis
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 23.01.2011, 11:37:39
bairstow bairstow is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 11.08.2010
Mesaje: 568
Implicit

Atunci Pavel nu a fost inteles bine si biserica nu a fost calauzita de Duhul Sfant deoarece avea prejudecati!
Pentru aceasta te-am lasat in Creta, ca sa indreptezi cele ce mai lipsesc si sa asezi preoti prin cetati, precum ti-am randuit: (Tit.1:5) Iar acestia au demigrat cuvintele lui Pavel si au asezat numai barbati! Trebuie sa intelegi ca acolo unde vorbesti tu de egalitate intre barbat si femeie Apostolul se refera la o anumita egalitate! Cand Iisus ne numeste prietenii sai nu inseamna ca Iisus e prietenul nostru decat in masura dreptului pe care ni-l da El!
Sunt convins ca exista si canoane in sensul acesta ca femeile nu pot deveni preotese decat prin mariaj cu barbatul preot. Iar daca biserica este stalp si temelie al adevarului nu putem venii dupa 2000 de ani sa schimbam acest adevar deoarece inseamna ca biserica nu a avut adevarul cu ea! Nu ne-a invatat ca femeia poate fi hirotonita!
P.S vad ca acest lucru este discutat in biserica catolica si adventista despre hirotonirea femeilor! E o moda de a ataca biserica in orice mod ! Cat despre homosexuali sunt pe aceasi pozitie cu tine daca as fi un eretic si as sutine aceasi idee asa cum susti tu hirotonirea femeilor! Ideea e ca Pavel nu a inteles mesajul iubiti-va unii pe alti si deci homosexualitetea e buna! Apoi daca Pavel a scris unele scrisori cand nu intelegea adevarul de ce nu le-a corectat?
P.S 2
Pe de alta parte tu faci un lucru bun fara sa iti dai seama. Arati cum Nt poate fi interpretat cum vrem noi. Biserica a rezistat 2000 de ani si inca mai rezista nu prin formularea de noi idei (bune sau proaste) ci prin ascultare!
Apoi cele doua versete care le citezi (din Pavel dar care eu nu le mai stiu si nu am chef sa le caut-daca vrei mi le arati tu) nu stim cum au fost scrise in ordinea timpului! Dar deja cred ca ar trebui sa dam ignor unor astfel de bazaconii sau ca administratorii sa inchida acest subiect care mai are si un titlu ofensativ!

Last edited by bairstow; 23.01.2011 at 11:45:03.
  #2  
Vechi 23.01.2011, 14:27:25
Adriana3 Adriana3 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.01.2010
Locație: Turma Bunului Pastor
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.776
Implicit

Citat:
În prealabil postat de bairstow Vezi mesajul
Atunci Pavel nu a fost inteles bine si biserica nu a fost calauzita de Duhul Sfant deoarece avea prejudecati!
Pentru aceasta te-am lasat in Creta, ca sa indreptezi cele ce mai lipsesc si sa asezi preoti prin cetati, precum ti-am randuit: (Tit.1:5) Iar acestia au demigrat cuvintele lui Pavel si au asezat numai barbati! Trebuie sa intelegi ca acolo unde vorbesti tu de egalitate intre barbat si femeie Apostolul se refera la o anumita egalitate! Cand Iisus ne numeste prietenii sai nu inseamna ca Iisus e prietenul nostru decat in masura dreptului pe care ni-l da El!
Sunt convins ca exista si canoane in sensul acesta ca femeile nu pot deveni preotese decat prin mariaj cu barbatul preot. Iar daca biserica este stalp si temelie al adevarului nu putem venii dupa 2000 de ani sa schimbam acest adevar deoarece inseamna ca biserica nu a avut adevarul cu ea! Nu ne-a invatat ca femeia poate fi hirotonita!
P.S vad ca acest lucru este discutat in biserica catolica si adventista despre hirotonirea femeilor! E o moda de a ataca biserica in orice mod ! Cat despre homosexuali sunt pe aceasi pozitie cu tine daca as fi un eretic si as sutine aceasi idee asa cum susti tu hirotonirea femeilor! Ideea e ca Pavel nu a inteles mesajul iubiti-va unii pe alti si deci homosexualitetea e buna! Apoi daca Pavel a scris unele scrisori cand nu intelegea adevarul de ce nu le-a corectat?
P.S 2
Pe de alta parte tu faci un lucru bun fara sa iti dai seama. Arati cum Nt poate fi interpretat cum vrem noi. Biserica a rezistat 2000 de ani si inca mai rezista nu prin formularea de noi idei (bune sau proaste) ci prin ascultare!
Apoi cele doua versete care le citezi (din Pavel dar care eu nu le mai stiu si nu am chef sa le caut-daca vrei mi le arati tu) nu stim cum au fost scrise in ordinea timpului! Dar deja cred ca ar trebui sa dam ignor unor astfel de bazaconii sau ca administratorii sa inchida acest subiect care mai are si un titlu ofensativ!
Draga Bairstow,
Suntem in secolul 21 si inca sunt prejudecati, si pot sa iti demonstrez pornind de la tine. Uite, tu esti roman din Biserica secolului 21, secol in care avem acces atat de usor la informatie. Si in ciuda acestui lucru, pentru simplul fapt ca esti crescut intr-o biserica inca cu prejudecati (si apropos, si in Biserica Ortodoxa se discuta la nivel inalt problema hirotonirii femeilor), dar revenind, pentru ca esti crescut intr-o biserica care inca are prejudecati, ai si tu prejudecata ca, daca in Biblia romaneasca scrie "Pentru aceasta te-am lasat in Creta, ca sa indreptezi cele ce mai lipsesc si sa asezi preoti prin cetati, precum ti-am randuit" (Tit.1:5), pai inseamna ca Pavel a chiar pronuntat/scris cuvantul "preot". Ca sa nu ma acuzi ca vorbesc din ce stiu eu ce Biblie sectara, si avand in vedere ca sunt sigura ca nu stii citi greceste, limba dupa care s-a tradus in romaneste, m-am gandit sa intru pe site-ul unei alte biserici traditionale cu succesiune apostolica de 2010 ani, Biserica catolica. Pe site-ul Vaticanului gasesti Biblia in cateva limbi de circulatie internationala. Lasand la o parte Biblia chineza pe care nu poti sa o intelegi, uite ce cuvant este folosit la pasajul citat de tine: latina - presbyteros, italiana- presbiteri, engleza - presbyters, spaniola - presbíteros. Dupa cum vezi, nici urma de preot!
Si ia sa vedem ce inseamna presbiteros. Banuiesc ca nici prieteni greci nu ai. Eu sunt mai norocoasa pentru ca am si ii pot intreba. Iar ei au zis ca inseamna o persoana respectata de societate, considerata inteleapta si la care merg oameni sa ceara sfat.
Dar, cum suntem in secolul 21 si informatia este la indemana, am zis sa iti caut o definitie pe net. Cum ma aflu intr-o tara vorbitoare de limba franceza, prima definitie pe care mi-a aratat-o Google a fost cea in limba franceza data de Biserica catolica a Frantei si care suna asa:

"Vient du mot grec presbus signifiant "Anciens"; dans le sens des anciens notables ou chefs d’une communauté, comme en connaissait le judaisme. De ce terme vient le mot presbytre qui a donné prêtre. Le prêtre, dans l’Eglise catholique est celui qui a reçu le sacrement de l’Ordre, il n’est pas à comparer avec les lévites et les personnages désignés comme prêtre dans l’Ancien Testament."

Dupa cum vezi "Vine din limba greaca si sunt "Batranii" in sensul de batrani venerabili sau sefii unei comunitati asa cum era in lumea iudaica. Din acest termen deriva cuvantul presbiter care apoi a dat nastere cuvantului preot. Preotul, in Biserica catolica, este cel care primit sacramentul Ordinului, NU SE COMPARA cu levitii si personajele indicate ca si preoti in Vechiul Testament".

Dupa cum vezi, bateti campii bine de tot cand ii comparati pe preotii crestini cu preotii Vechiului Testament si inca folositi asta ca argument ca sa interziceti accesul femeilor. Presbiterii au fost oameni venerabili alesi sa conduca biserica pentru intelepciunea lor, si oamenii acelor timpuri ii vedeau doar pe barbati ca fiind capabili sa conduca ceva. Deci prejudecati.

Si poate ca engleza intelegi, ca m-am uiat si pe Wikipedia, si bine-nteles ca romanii nu au nici un interes sa scrie ce inseamna presbyteros din moment ce in Biblia romaneasca nu s-au mai obosit sa puna acest cuvant ci au scris direct preot (si apoi se lauda cu dreapta credinta in absolut toate... ). Asa ca uite ce zice pagina engleza, poate ca engleza intelegi, daca nu spune-mi si iti traduc:
Presbyter in the New Testament refers to a leader in local Christian congregations, then a synonym of episkopos (which has now come to mean bishop). In modern usage, it is distinct from bishop and synonymous with priest, pastor, elder, or minister in various Christian denominations.

The word presbyter derives from Greek πρεσβύτερος (presbyteros), the comparative form of πρέσβυς (presbus), "elder"[1].

The earliest organization of the Christian churches in Judea was similar to that of Jewish synagogues, which were governed by a council of elders (presbyteroi). In Acts 11:30 and 15:22, this collegiate system of government is seen in Jerusalem, and, in Acts 14:23, the Apostle Paul ordains elders in the churches he founded.

The beginnings of a single ruling bishop can perhaps be traced to the offices occupied by Timothy and Titus in the New Testament. We are told that Paul had left Timothy in Ephesus and Titus in Crete to oversee the local church (1 Tim. 1:3 and Titus 1:5). Paul commands them to ordain presybters/bishops and to exercise general oversight, telling Titus to "rebuke with all authority" (Titus 2:15). It is certain that the office of bishop and presbyter were clearly distinguished by the 2nd century, as the church was facing the dual pressures of persecution and internal schism, resulting in three distinct local offices: bishop, elder (presbyter) and deacon. This is best seen in the 2nd century writings of St. Ignatius of Antioch.

The bishop was understood mainly as the president of the council of presbyters, and so the bishop came to be distinguished both in honor and in prerogative from the presbyters, who were seen as deriving their authority by means of delegation from the bishop. Each church had its own bishop and his presence was necessary to consecrate any gathering of the church.

Eventually, as the Church grew, individual congregations no longer were served directly by a bishop. The bishop in a large city would appoint a presbyter to pastor the flock in each congregation, acting as his delegate.

In Presbyterian churches, the office of bishop was abolished in the 16th-17th centuries, the heads of local congregations using the name minister. In this arrangement, the ministers' leadership is shared with presbyters (also called elders, usually elected by the local congregations), who help them shepherd the church while keeping their secular professions. In these traditions, the term presbyter is generally restricted to the Presbyterian churches, while other Reformed churches tend to use the term elder.

Modern usage
See also Priesthood, Presbyterianism, Methodism, Holy Orders
The Roman Catholic Church, the Orthodox Church, the Anglican Communion and other groups often refer to presbyters in English as priests (priest is etymologically derived from the Greek presbyteros via the Latin presbyter). Collectively, however, their "college" is referred to as the "presbyterium", "presbytery", or "presbyterate."

This usage is seen by some Protestant Christians as stripping the laity of its rightful priestly status, while those who use the term defend its usage by saying that, while they do believe in the priesthood (greek ἱερεύς hiereus - a different word altogether, used in Rev 1:6, 1 Pet 2:9) of all believers, they do not believe in the eldership of all believers. This is generally true of United Methodists, who ordain elders as clergy (pastors) while affirming the priesthood of all believers. The Anglican Diocese of Sydney has abolished the use of the word "priest" for those ordained as such. They are now referred to as "presbyters".

The term father for presbyters is generally restricted to Catholic and Orthodox usage, though many Anglicans and even some Lutherans will use the term, as well. It is not generally thought of as a title, however, but simply as an affectionate term of address for the presbyter.

http://en.wikipedia.org/wiki/Presbyter

Last edited by Adriana3; 23.01.2011 at 14:45:13.
  #3  
Vechi 23.01.2011, 14:46:44
bairstow bairstow is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 11.08.2010
Mesaje: 568
Implicit

Aceasta idee nu stiu sa fie discutata in biserica ortodoxa privind hirotonia femeii! Cat priveste traducerea ea are mai multe explicatii. Sunt mai multe curente de traducere dar pe de alta parte stim ca toti in crestinism suntem o natie de preoti. Deci presbiterul este preotul care conduce peste ceilalti crestini care sunt tot preoti ,dar el (presbiterul)tot barbat ramane! Acum nu mai esti ortodoxa dupa cum vad in status. Lupul isi schimba blana dar naravul ba!
Deci presbiterul este preotul cu puterea de a conduce peste ceilalti preoti(enoriasi)! Asta ar fi una din explicatii.

Last edited by bairstow; 23.01.2011 at 14:49:38.
  #4  
Vechi 23.01.2011, 15:13:05
Adriana3 Adriana3 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.01.2010
Locație: Turma Bunului Pastor
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.776
Implicit

Citat:
În prealabil postat de bairstow Vezi mesajul
Aceasta idee nu stiu sa fie discutata in biserica ortodoxa privind hirotonia femeii! Cat priveste traducerea ea are mai multe explicatii. Sunt mai multe curente de traducere dar pe de alta parte stim ca toti in crestinism suntem o natie de preoti. Deci presbiterul este preotul care conduce peste ceilalti crestini care sunt tot preoti ,dar el (presbiterul)tot barbat ramane! Acum nu mai esti ortodoxa dupa cum vad in status. Lupul isi schimba blana dar naravul ba!
Deci presbiterul este preotul cu puterea de a conduce peste ceilalti preoti(enoriasi)! Asta ar fi una din explicatii.
Nu stii tu, dar eu am aflat joi seara (saptamana asta) ca se discuta, si ca discutiile au pornit de la occidentalii care s-au convertit la Ortodoxie si au vazut ce rau sunt tratate femeile ortodoxe in bisericile de origine

Cat despre status, nu inteleg ce vrei sa spui, cum adica nu mai este ortodox, dar ce este???

Iar in ceea ce priveste traducerea, nu exista mai multe curente, dimpotriva! Exista doar Biblia romaneasca care in loc sa scrie cuvantul presbiteros, l-a INLOCUIT si nicidecul tradus (!!) cu cuvantul preot. In nici o alta limba nu s-a intamplat asa ceva, in greceste nu inseamna deloc preot si poti sa intrebi pe toti grecii din Grecia, si in plus, dupa cum ai vazut in explicatia de pe wikipedia, singurele locuri unde apare intr-adevar cuvantul de preot sunt exact locurile unde cuvantul este atribuit tuturor credinciosilor!!

"Iar voi sunteți seminție aleasă, preoție împărătească, neam sfânt, popor agonisit de Dumnezeu, ca să vestiți în lume bunătățile Celui ce v-a chemat din întuneric, la lumina Sa cea minunată,
Voi care odinioară nu erați popor, iar acum sunteți poporul lui Dumnezeu; voi care odinioară n-aveați parte de milă, iar acum sunteți miluiți."
(1 Petru 9-10)

(Vezi ca tot poporul este preotie imparateasca si TOT poporul este chemat sa vesteasca celorlalti despre ceea ce a facut Domnul pentru noi!!)

"Ioan, celor șapte Biserici, care sunt în Asia: Har vouă și pace de la Cel ce este și Cel ce era și Cel ce vine și de la cele șapte duhuri, care sunt înaintea scaunului Lui,
Și de la Iisus Hristos, Martorul cel credincios, Cel întâi născut din morți, și Domnul împăraților pământului. Lui, Care ne iubește și ne-a dezlegat pe noi din păcatele noastre, prin sângele Său,
Și ne-a făcut pe noi împărăție, preoți ai lui Dumnezeu și Tatăl Său, Lui fie slava și puterea, în vecii vecilor. Amin!"
(Apocalipsa, 1:4-6)

Acum Domnul a zis ca Evanghelia va fi propovaduita pana la capatul pamantului ca sa nu mai zica nimeni ca nu a stiut. Pana acum aveai scuza ca nu ai stiut ca Biblia romaneasca a inlocuit un cuvant cu un altul care inseamna altceva, acum insa nu mai ai aceasta scuza. Asa ca alegerea iti apartine numai tie

Recitind ceea ce ai scris, vad ca totusi pana la urma ai cedat, ai ales o cale de compromis ca sa poti sa o sustii pe a ta fara sa contrazici cele scrise pe site-uri si anume ca toti crestinii sunt preoti iar preotul de la noi este de fapt presbiteros, adica cel care ii conduce pe ceilalti preoti (mirenii) si ca atare mirenii pot fi ei preoti dar tot barbatul presbyteros ii conduce. Lasand la o parte faptul ca in cazul asta nu preotul simplu ar fi presbyteros ci doar episcopii, se vede ca de fapt asta este buba, sa nu-i conduca femeile pe barbati. Si intr-adevar, femeile nu au condus biserica din pozitia de presbyteros (exceptand unele congregatii actuale) ci femeile doar au slujit biserica cu tot ce au putut ele, asa cum nici societatea nu au condus-o din pozitia de sefi de triburi (exceptand timpurile matriarhale sau tarile inca matriarhale) iar dreptul de a vota si deci de a se tine cont si de parerea lor in societate l-au primit destul de tarziu, dupa al doilea razboi mondial. Asa ca iata ca acum au inceput sa conduca si femeile in lumea asta, lumea nu este numai a barbatilor, jumatate din ea este si a femeilor !!, cu atat mai mult cu cat femeile aduc viata pe lume si traiesc mai mult ca barbatii!! Asa ca vad ca pana la urma orgoliul de a fi condus de o femeie este la originea incapatanarii tale. Greu cu orgoliul, greu de tot. Orgoliosilor le vine foarte usor sa zica femeii sa se smereasca, dar tare greu este sa se smereasca ei insisi, si istoria de 2000 de ani o arata cu prisosinta!!...
Cat despre conducerea bisericii, nu stiu de ce vreti sa ramaneti orgoliosi si sa credeti ca a condus-o in vreun fel barbatul pana acum, pentru ca nu o conduce nici barbatul dar nici femeia, ci Domnul Iisus Hristos o conduce. Cei care au vrut sa fie conducatori lumesti ai bisericii au adus-o la schisma inca de la inceputurile ei, tocmai pentru ca nu au condus-o dupa cum a zis Iisus si anume sa nu facem ca si conducatorii lumii acesteia care comanda in chip de stapani, ci cel care vrea sa fie mai mare peste toti ceilalti sa se faca pe sine mic si sa slujeasca lor.
Observ ca prejudecatile nu sunt pana la urma altceva decat un orgoliu inca nestapanit, care sta si la baza faptului ca femeia nu a fost niciodata considerata demna de a fi luata in seama, si ca atare conceptul de smerenie a fost rezervat doar femeilor desi nu femeilor le-a zis Iisus sa nu comande in chip de stapani, ci tocmai apostolilor le-a zis, adica barbatilor, pentru ca ei aveau aceasta tendinta de a face pe sefii si inca se certau intre ei care dintre ei este mai mare. Se vede bine ca orgoliul masculin se lasa cu greu (sau deloc) convins sa cedeze... Pacat pentru ca este total necrestinesc.

Last edited by Adriana3; 23.01.2011 at 16:01:15.
  #5  
Vechi 23.01.2011, 15:48:00
bairstow bairstow is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 11.08.2010
Mesaje: 568
Implicit

Nu e nici o cale de compromis.Nu dai nici un exemplu concret! Din nefericire vad ca te prefaci ca nu intelegi ce zici. In dreapta la fiecare postare apare credinta de care apartine userul sau nu apare nimic. La tine scria ca esti ortodoxa dar acuma numai scrie nimic!
Cat priveste hirotonirea femeilor ea este un lucru nou si fi sigura ca biserica catolica si ortodoxa nu o sa faca asa ceva! Deoarece s-ar dezice de invatatura lor care este de aproape 2000 de ani!
  #6  
Vechi 23.01.2011, 16:13:36
Adriana3 Adriana3 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.01.2010
Locație: Turma Bunului Pastor
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.776
Implicit

Citat:
În prealabil postat de bairstow Vezi mesajul
Nu e nici o cale de compromis.Nu dai nici un exemplu concret! Din nefericire vad ca te prefaci ca nu intelegi ce zici. In dreapta la fiecare postare apare credinta de care apartine userul sau nu apare nimic. La tine scria ca esti ortodoxa dar acuma numai scrie nimic!
Cat priveste hirotonirea femeilor ea este un lucru nou si fi sigura ca biserica catolica si ortodoxa nu o sa faca asa ceva! Deoarece s-ar dezice de invatatura lor care este de aproape 2000 de ani!
Eu in schimb vad ca scrie asa:

"Data înregistrării: 11.01.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 146"

in timp ce la tine scrie:

"Data înregistrării: 11.08.2010
Mesaje: 128 "

Asa ca nu stiu ce anume vezi tu! Nu stiu daca se pot trimite si poze pe site ca sa iti trimit un print screen cu ceea ce se vede la mine, dar daca se poate, zi-mi si iti trimit!

Eu nu sunt deloc sigura ca biserica Ortodoxa si Catolica nu o sa faca femei preoti pentru ca, daca sunt sinceri cu ei insisi si vor sa se poarte cu dreptate, atunci o sa faca si femei preot tocmai pentru ca preotia crestina apartine intregului popor si nicidecum unora favorizati

Si apropos de exemple, ce exemple vroiai sa iti dau? De femei preot ortodoxe sau de faptul ca se discuta problema preotiei la femei in Biserica Ortodoxa?
Uite o carte pe care mi-a recomandat-o, joi seara, preotul ortodox de la biserica ruseasca din oras, ca sa ma convinga ca biserica nu sta cu mainile in san la capitolul asta, si cum nici Domnul nu sta, intrebandu-ma eu cum sa fac rost de ea, nici nu a trecut mult (adica doar o zi!!) si iata ca acum ma aflu si in posesia cartii in format pdf, am primit-o vineri seara prin e-mail de la un prieten teolog ortodox (care face un doctorat in Occident) si caruia nici macar nu ii pomenisem de aceasta carte (!!) ci ii spusesem doar ca am discutat cu un preot de aici problema hirotonirii femeilor. Asta ca sa vezi cum lucreaza Domnul !!

"L'Ordination de femmes dans l'Église orthodoxe"
par Élisabeth Behr-Sigel - Kallistos Ware
http://www.editionsducerf.fr/html/fi..._liv_cerf=1992

Acum trebuie sa plec, daca mai scrii ceva la care poate astepti raspuns, o sa pot raspunde doar maine.
Duminica placuta!

Last edited by Adriana3; 23.01.2011 at 16:41:58.
  #7  
Vechi 23.01.2011, 16:30:10
codana's Avatar
codana codana is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 29.06.2008
Locație: Botosani
Religia: Ortodox
Mesaje: 523
Implicit salut,adriana3

Citat:
În prealabil postat de Adriana3 Vezi mesajul
Eu in schimb vad ca scrie asa:

"Data înregistrării: 11.01.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 146"

in timp ce la tine scrie:

"Data înregistrării: 11.08.2010
Mesaje: 128 "

Asa ca nu stiu ce anuma vezi tu! Nu stiu daca se pot trimite si poze pe site ca sa iti trimit un print screen cu ceea ce se vede la mine, dar daca se poate, zi-mi si iti trimit!

Eu nu sunt deloc sigura ca biserica Ortodoxa si Catolica nu o sa faca femei preoti pentru ca, daca sunt sinceri cu ei insisi si vor sa se poarte cu dreptate, atunci o sa faca si femei preot tocmai pentru ca preotia crestina apartine intregului popor si nicidecum unora favorizati
adriana,chiar crezi ca o femeie poate fi preot, avand baza in cuvantul lui dumnezeu?crezi ca, democratia, asa cum este inteleasa in momentul de fata,este compatibila cu biblia?daca dumnezeu a trasat un drum ptr.credinciosii sai,crezi oare ca v-a schimba ceva numai de dragul democratiei,emanciparii femeii?ca pana la urma, se vor accepta femei preot din motive N(totu-i posibil)dar io,nu sunt convins de acest lucru(femeie preot) si in biblie nu am gasit asa ceva.
ma poti numi si misogin, cu toate ca nu sunt.
__________________
Ioan,3.16;1Corinteni,13.4-7
  #8  
Vechi 24.01.2011, 03:38:56
lacramioare31 lacramioare31 is offline
Junior Member
 
Data înregistrării: 23.01.2011
Locație: Elvetia
Religia: Ortodox
Mesaje: 3
Wink Femeile sunt prea proaste pentru BOR sau ce?

Citat al doamnei Adriana:
"Eu nu sunt deloc sigura ca biserica Ortodoxa si Catolica nu o sa faca femei preoti pentru ca, daca sunt sinceri cu ei insisi si vor sa se poarte cu dreptate, atunci o sa faca si femei preot tocmai pentru ca preotia crestina apartine intregului popor si nicidecum unora favorizati
Uite o carte pe care mi-a recomandat-o, joi seara, preotul ortodox de la biserica ruseasca din oras, ca sa ma convinga ca biserica nu sta cu mainile in san la capitolul asta
"L'Ordination de femmes dans l'Église orthodoxe"par Élisabeth Behr-Sigel - Kallistos Ware


Am ajuns intamplator aici, dar tot citind, m-am cam cutremurat. Oricat de mult ar fi de macinata o minte omeneasca de o tema, totusi, trebuie pastrat un cadru cuviincios si smerit cand pomenim numelui Maicutii Domnului si a altor Sfinti Parinti. As spune chiar ca anumite afirmatii nu sunt prea departe de sminteli.
Si, oricat de mare ar fi toleranta crestina, totusi: ”Cine sminteste pe altul fara voie, acela se dojeneste ca un neglijent. Crestinul este dator sa fie atent ca sa nu faca sminteala, (Rom. 14,13-21; I. Cor. 8,13), ba chiar sa se jertfeasca pentru a nu face sminteala ca si cum si-ar taia mana sau piciorul” (Matei 5,29-30).
Dar, departe de mine de a judeca si cu siguranta, tema hirotonirii femeilor cred ca o poate explica mult mai bine un preot, de aceea nici nu o adancesc. Dar as face cateva precizari, doamna Adriana, pentru a corecta anumite afirmatii, dupa putinta mea:

1. Nu se poarta nici-o discutie de acceptare a hirotonirii femeilor in cadrul Bisericii Catolice. Sfintia sa Pontificala, Papa Benedikt al xVI-lea s-a pronuntat de nenumarate ori in mod raspicat impotriva hirotonirii femeilor in biserica catolica, ultima oara chiar in primul interviu acordat direct unui jurnalist (Focus, 26 noiembrie 2010). Cazurile dispersate aparute in America Latina, precum si cazul singular din Franta au fost privite fara indulgenta si chair cu mare tristete, iar persoanele respective au fost excomunicate din cadrul Bisericii, Deci, nici nu se poate vorbi despre "discutii" binevoitoare.

2. In cadrul Bisericii Ortodoxe nu se poarta nici o discutie favorabila pe aceasta tema, nici la nivel inalt si nici la nivel scazut. Ma indoiesc aprig ca un preot rus ortodox, care ar asculta de Patriarhia Moscovei, ar avea astfel de idei. In 2009, cand in Germania a fost numita (atentie, numita si nu hirotonisita!) prima femeie episcop, d-na Käßmann, castigand in acelasi timp si alegerile ca prima femeie-sefa a Consiliului de conducere a EKD (biserica evanghelica germana), aceasta a dorit o intrevedere cu "omologul" sau rus, IPS Kiril, Patriarh al Rusiei. Preasfintia sa a raspuns ca: "respecta alegerea facuta in cadrul bsericii evanghelice germane, dar o astfel de intalnire nu poate avea loc, deoarece aceasta ar putea fi inteleasa ca o recunoastere implicita a hirotonisirii femeilor ca preot, fapt ce il doreste a-l evita", Sfintia Sa propunand o alta fata bisericeasca pentru intalnirea respectiva. D-na Käßmann, ofensata de raspunsul direct al IPS Kiril, a anulat toate evenimentele care erau organizate pentru a sarbatori 50 de ani de dialog intre cele doua biserici, ceea ce a dus la blocarea dialogului ecumenic. Deci, sub nici-o forma nu se poate vorbi de un climat binevoitor fata de aceasta tema din partea Bisericii Ortodoxe, deci cu atat mai mult de discutii favorabile purtate undeva, pe ascuns, prin cine stie ce culoare... Doamna Adriana, ingaduiti-mi rugamintea:treziti-va!

3. Singura biserica in care exista femei-preot sunt bisericile protestante. Dar, atentie: in biserica protestanta, indiferent daca ea este evanghelica-luterana sau reformata-calvinista, nu are cele sapte Sf. Taine, ci doar doua sacramente: sacramentul euharistic si sacramentul botezului. Aici NU EXISTA Taina hirotonirii, deci ei nu au preoti inzestrati cu har, ci doar pastori/pastorite care sunt numiti/te.
Deci ei, cand savarsesc Sf. Impartasanie, ei invoca Sf. Duh, dar neavand har, practic nu pot savarsi aceasta taina. Este mai mult o comemorare. Deci, crestinii ortodoxi, nu se pot impartasi intr-o biserica protestanta. Deci, atentie mare, doamma Adriana, sa nu va mai impartasiti intr-o biserica protestanta, daca sunteti ortodoxa. Ma iertati, va rog, dar ar fi bine sa vorbiti cu duhovnicul Dvs. in aceasta privinta.
Revenind la diferenta dintre un preot ortodox si un pastor protestant, care consta in primul rand in inzestrarea la hirotonire cu Sf. Duh, uitati: d-na Käßmann, dupa ce a fost prinsa conducand la volan sub influenta alcoolului, dansa si-a dat DEMISIA din functia de episcop si din cea de sef la Consiliului EKD-din partea mea, chapeau fata de dansa!, nu comentez acest act in sine, ci faptul ca a DEMISIONAT din slujba de episcop pentru un incident rutier. Preotii ortodoxi sau catolici, nu-si dau demisia. Nu si-o pot da, stiti foarte bine.

Deci, practic, toata aceasta discutie cu femeile pastor la protestanti si la ortodoxi nu, nu are nici-o esenta, pentru vorbim despre doua lucruri diferite.

Sigur, intrebarea in sine este binevenita, dar cred ca ar fi mai bine sa o puneti duhovnicului Dvs. ortodox sau faceti o calatorie la Sf. Manastiri din Romania, unde (inca) mai avem mari duhovnici. Va framantati foarte mult...

4. Sigur ca aceasta intrebare si-a pus-o si d-na Elisabeth Behr-Sigel, Dumnezeu sa o odihneasca in pace! A murit acum 6 ani, la varsta de 98 de ani. Dansa a trecut la ortodoxie venind de la ... protestantism.
Si aceasta intrebare si-o pusese dansa inca de prin anii 70-80, sa nu uitam, o perioada in care occidentul se gasea intr-o profunda criza morala ateista, revolutiile feministe fiind in plina floare. Si sa nu credeti ca aceasta nu influenteaza foarte mult, credeti-ma una este sa fie ortodox intr-o tara prin predilectie protestanta sau catolica si alta este sa fie ortodox intr-o tara ortodoxa! Din punctul meu de vedere, argumentele dansei sunt, cu tot respectul fata de domnia sa, totusi cam sofiste. Dar mai bine, cei care doresc, pot citi cartea (dau titlul in lb. engelza): "The ministry of women in the Church", care se poate citi pe gratis aici:
http://books.google.ch/books?id=NwgD...page&q&f=false

5. Ideile acestea de femeie preot, idei (neo)-protestante au intrat in spatiul ortodox odata cu dialogul ecumenic. Spuneati ca o sa vina si ceasul cand si in Biserica Ortodoxa vor fi sa fie femei -preot. Dar ia sa vedem, BORusa este de 52 de ani in dialog ecumenic, BORomana de la 1961 (va rog, corectati) . Deci, de peste 50 de ani ideile venite din dialogul ecumenci, cel putin aceasta idee, nu a avut prea mare succes. Da, dar ce sunt 50 de ani?
Dar haideti sa vedem, de cand exista practic dialogul acesta ecumenic intre cele doua confesiuni? Pria discutie ecuemenica a vut loc intre 2 teologi luterani si Patriarhul Constntinopolului IeremiaTranos in anul 1573, primii dorind o unificare pentru a lupta impotriva catolicilor. Discutia s-a facut pe un fundal prietenos si respectuos, ajungandu-se la concluzia ca prea multe nu au cele doua biserici in comun.... Si atunci inca nu se discuta despre femeile-preot... Deci, de 438 de ani nu s-a schimbat nimic in fundalul vechilor diferente dogmatice, o diferenta aparuta mai recent va fii cu ata mai putin ratificata.

Deci, afirmatia ca se poarta discutii "la nivel inalt" pentru femei-preot in BOR sau o alta Biserica Ortodoxa este absurda si falsa.
Poate implica o dorinta fierbinte a Dvs. Dar, daca biserica ortodoxa a pastrat scaunul de preot numai pentru barbati, si nu si pentru femei, aceasta nu inseamna nici ca femeile sunt proaste si nici discriminate (termen atat de des folosit in miscarile feministe occidentale,da si au dreptate, dar numai intr-un singur sens: exista discriminarea sociala a femeii, dar nu in fata lui Dumnezeu!)

Prin urmare, sa nu amestecam protestantismul cu ortodoxismul sau sa luam ce ne place de la unii si sa suprapunem peste ceea ce avem noi, ca sa ne creeam noi biserica dupa cum ne place noua. Aceasta este o erezie. (Imi permit inca odata sa va spun, mare atentie, doamna Adriana: vorbiti cu duhovnicul dvs. )
Cert este ca Dvs., daca traiti in Franta, stiti toate aceste lucruri. Asa ca, de ce toata tulburarea asta?

Cand studiam stiinte sociale in Germania, aveau loc intruniri ale bursierilor EKD-ului, printre care ma numaram si eu. Sigur ca printre studente erau si viitoare pastorite. Cand ajungeam sa-mi spun apartenenta religioasa, mai intotdeauna trebuia sa aud, pe un ton mai mult sau mai putin agresiv, mai mult sau mai putin identic formulat, urmatoarea propozitie: "Voi, femeile ortodoxe, sunteti foarte discriminate,de ce voi nu puteti deveni preoti?". Prima oara nu am spus nimic, eu nu mi-am pus niciodata aceasta problema si chiar am ras. Apoi, am incercat sa le explicam ca eu nu ma simt nici discriminata si nici nu as doresc sa devin preot, Doamne fereste! Mai apoi, am inceput timid sa aduc argumente ale Sfintilor Parinti, si chiar daca protestantismul nu acorda nici-o atentie Sfintei Traditii, sigur ca m-au decimat cu brio cu tot felul de citate din Sf. Biblia. La un moment dat insa, m-am incumentat totusi sa ripostez: "Voi nu o cinstiti pe Maica Domnului in biserica voastra. Dar noi, ortodoxii, o cinstim tare. Vedeti asta este diferenta. Iar daca nu ati inteles, intrebati mai bine un preot ortodox, daca nu va deranjeaza sa vorbiti cu un barbat."


Noi ortodoxii, si prin urmare si Dvs., doamna Adriana, care sunteti ortodoxa, nu avem ce cauta la protestanti si nici nu avem ce lua de la ei, din primul si marele motiv ca nu cinstesc nici-un Sfant si prin urmare nici pe Preasfanta Fecioara Maria.

Daca sunteti ortodoxa, vorbiti cu un preot induhovnicit, incercati sa vorbiti chiar si la o manastire romaneasca din Franta, avem mai multe, uitati aici o lista:
http://www.mitropolia.eu/ro/site/78/

Daca am suparat pe cineva, nu asta a fost intentia. Doamne ajuta!

Last edited by lacramioare31; 24.01.2011 at 04:09:24.
Subiect închis

Tags
din ospățul credinței



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Postul pentru femeile insarcinate anculina Postul 202 27.04.2016 09:39:32
Sfaturi pentru un prea-pacatos laur_3440 Pocainta 6 16.05.2010 20:02:26
(Cum) sunt informate femeile inainte de avort? andreicosmovici Generalitati 10 11.08.2008 08:29:04