Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Tainele Ortodoxiei > Nunta
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 23.10.2010, 17:02:33
heaven's Avatar
heaven heaven is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 23.11.2008
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.327
Implicit

Citat:
În prealabil postat de zaharia_2009 Vezi mesajul
Parerea mea este parerea poruncita de canoane . Ce sa vorbesc mai mult . Si de as voi nu am ce si cum ! A trai practic , ca sa zic asa , nu inseamna sa nu avem reguli si principii si sa vietuim la libera alegere . Aceasta se numeste ,,vegetare" si nu vietuire ... desi si viata plantelor se supune numeroaselor reguli , altminteri mor, precum oamenii neascultatori !
Imi pare f. rau. Este cel mai concis raspuns pe care pot sa vi-l dau .
Vorbind f. deschis ma asteptam sa va satisfaca primul raspuns dar inteleg astfel ca ,,nu prea" sunteti un riguros !
Deci , lucrurile sunt simple : fiecare face ce voieste , parerea mea mai putin conteaza . Am detaliat anterior cit am putut !
Aduc aminte ca aici este,totusi,un forum.Lectura particulara pot face si eu,insa pe principiul unui dialog constructiv ma astept sa primesc niste opinii personale si nu doar citate din carti,oricat de valoroase ar fi ele din punct de vedere spiritual,moral etc.
Deci,este cat se poate de inteles de ce un asemenea raspuns nu poate lamuri pe cineva care cauta calea catre dialog si nu catre biblioteca,nu ca cea din urma nu ar fi folositoare!
Eu am postat pur si simplu o situatie,ipotetica,pentru ca nici un canon nu specifica exact aceste delimitari,deci,ca un frate crestin si in cunostinta de cauza,dupa cum doresti sa lasi sa se vada,puteai sa ma lamuresti.Este atat de greu sa ai o parere personala?
In fine,eu nu mai insist cu nimic sau poate vreun alt user o sa aiba bunavointa sa ma lumineze si pe mine,insa aceasta simpla atitudine a unora din voi,lipsita de blandete si bunavointa ma face sa imi pun anumite intrebari despre cat de autentica este aceasta ortodoxie pe care unii spun cu atata patos ca o traiesc,in schimb nu se feresc sa dea cu biciul in semenii si sa intzepe din inaltimea ortodoxiei lor pe "pacatosii si ereticii" care indraznesc sa puna intrebari sau sa aiba o parere diferita...
__________________
Sa invatam de la ingerul nostru pazitor...http://www.youtube.com/watch?v=pG52f...&feature=share
Reply With Quote
  #2  
Vechi 23.10.2010, 17:13:08
cristina2012's Avatar
cristina2012 cristina2012 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 30.04.2006
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 489
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Erethorn Vezi mesajul
Sa inteleg ca Biserica dumneavoastra nu defineste cu exactitate ce este pacat si ce nu ?

Nasol.

Inseamna ca, in pat, ortodoxul casatorit nu poate fi niciodata sigur daca ceea ce face nu il va duce cumva in iad ?

"Daca pun mana aici, e probabil ok.... dar daca nu e ?!.... Dar daca pun mana putin mai jos, e sigur desfranare, mai bine sa nu mai pun mana de loc !"
Ba din contra, Biserica Ortodoxa stabileste clar ca perversiunile (sex oral, anal, etc.) sunt pacat. Nu exista dubiu in aceasta privinta. Mai departe nu stiu daca e cazul sa se pronunte Biserica, rusinea e cea care trebuie sa ne atentioneze daca gresim, asa cum spunea un user undeva pe la inceputul subiectului. Fireste mai e si duhovnicul saracul.

Dintr-o discutie purtata pe forumul catolic, am inteles ca Biserica dvs nu defineste cu exactitate daca anumite perversiuni sunt pacat sau nu. Mai exact exista un teolog catolic ce s-a ocupat de teologia trupului, Cristopher West, dar nu toata lumea e de acord cu el, ca urmare am inteles ca de ceva timp si-a oprit activitatea. Acest teolog sustine la capitolul perversiuni ca orice (sodomie, gomorie) este permis atata timp cat actul se finalizeaza vaginal, deci nu se opune conceptiei. Tot odata, am inteles ca nu exista nici un act magisterial si nici o enciclica papala care sa spuna clar ca e voie, sau ca nu e voie, deci fiecare intelege ce vrea.
Pe forumul catolic, unii catolici au sustinut cu tarie ca e voie, altii ca nu e voie... deci nu as putea spune ca m-am lamurit.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 23.10.2010, 19:54:52
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Citat:
În prealabil postat de cristina2012 Vezi mesajul
Mai exact exista un teolog catolic ce s-a ocupat de teologia trupului, Cristopher West, dar nu toata lumea e de acord cu el, ca urmare am inteles ca de ceva timp si-a oprit activitatea. Acest teolog sustine la capitolul perversiuni ca orice (sodomie, gomorie) este permis atata timp cat actul se finalizeaza vaginal, deci nu se opune conceptiei. Tot odata, am inteles ca nu exista nici un act magisterial si nici o enciclica papala care sa spuna clar ca e voie, sau ca nu e voie, deci fiecare intelege ce vrea.
În primul rând, acest Christopher West nu a făcut decât să prezinte publicului larg seria de meditații privind teologia trupului al căror autor este venerabilul părinte Ioan Paul al II-lea. Chiar dacă părerile particulare ale unui papă exprimate în scris nu sunt tocmai "act magisterial", ele sunt totuși mai mult decât opinia unui simplu laic. Ideea principală este, într-adevăr, cea enunțată de dv și la care m-am referit și eu în primele postări: mijloace ca felatio, cunnilingus, fetișism, anumite poziții, folosirea penelor ori altor accesorii etc etc sunt licite, atâta timp cât sunt folosite în vederea sau în întregirea actului matrimonial cu finalizare naturală.

În al doilea rând, "păcat" este ceea ce Biserica definește ca atare. Deci, în mod normal, Biserica nu definește în mod pozitiv, adică ceea ce este permis, ci în mod negativ, adică ceea ce este interzis. Așa cum Biserica nu a publicat niciodată un "Index al cărților permise", ci un "Index al cărților interzise", tot așa ar fi absurd să cerem Bisericii acte magisteriale cu liste cuprinzând ceea ce este permis soților în pat. Ceea ce avem este listă de lucruri interzise soților.

Citat:
Pe forumul catolic, unii catolici au sustinut cu tarie ca e voie, altii ca nu e voie... deci nu as putea spune ca m-am lamurit.
Păi, tot cam așa este și pe forumul ortodox. Vi se pare unitate de păreri ale celor care au menționat religia ortodoxă în dreptul numelui ?
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com

Last edited by Mihnea Dragomir; 23.10.2010 at 20:01:43.
Reply With Quote
  #4  
Vechi 23.10.2010, 20:02:06
Rodica50's Avatar
Rodica50 Rodica50 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 03.05.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.855
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
În primul rând, acest Christopher West nu a făcut decât să prezinte publicului larg seria de meditații privind teologia trupului al căror autor este venerabilul părinte Ioan Paul al II-lea. Chiar dacă părerile particulare ale unui papă exprimate în scris nu sunt tocmai "act magisterial", ele sunt totuși mai mult decât opinia unui simplu laic. Ideea principală este, într-adevăr, cea enunțată de dv și la care m-am referit și eu în primele postări: mijloace ca felatio, cunnilingus, fetișism, folosirea penelor etc etc sunt licite, atâta timp cât sunt folosite în vederea sau în întregirea actului matrimonial cu finalizare naturală.

În al doilea rând, "păcat" este ceea ce Biserica definește ca atare. Deci, în mod normal, Biserica nu definește în mod pozitiv, adică ceea ce este permis, ci în mod negativ, adică ceea ce este interzis. Așa cum Biserica nu a publicat niciodată un "Index al cărților permise", ci un "Index al cărților interzise", tot așa ar fi absurd să cerem Bisericii acte magisteriale cu liste cuprinzând ceea ce este permis soților în pat. Ceea ce avem este listă de lucruri interzise soților.

Pe forumul catolic, unii catolici au sustinut cu tarie ca e voie, altii ca nu e voie... deci nu as putea spune ca m-am lamurit.
[/quote]

Dar tu ce crezi, Mihnea, lui Hristos-Dumnezeu care lucruri ii sunt dragi la noi?Mi-a placut ce ai expus despre familia ta.Dar am contraziceri privind ideile expuse aici.Si exista o contrazicere si intre expunere si semnatura.Cu scuze.
__________________
Cel ce crede, se teme; cel ce se teme, se smereste; cel ce se smereste, se îmblânzeste; cel blând, pazeste poruncile; cel ce pazeste poruncile se lumineaza; cel luminat se împartaseste de tainele Cuvântului dumnezeiesc. (Sfântul Maxim Marturisitorul)
Reply With Quote
  #5  
Vechi 23.10.2010, 20:18:12
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Rodica50 Vezi mesajul
(...)
contraziceri privind ideile expuse aici.Si exista o contrazicere si intre expunere si semnatura.
Nu este nici o contradicție. Eu cred că poți fi bun creștin și te poți mântui și dacă nu ai convingerea absolută că toate impulsurile trupești vin direct de la dracul. Părerea mea.
Ura asta împotriva celor ale trupului eu nu o pot înțelege. Nu-mi dau seama dacă e chestie de confesiune sau chestie de culturi diferite (est-vest). Nu pot înțelege călugării care umblă cu părul năclăit, care nu se spală Duminica, sau care chiar nu se spală în general (am întâlnit cazuri). Eu nu cred că lui Hristos-Dumnezeu îi ești mai plăcut dacă disprețuiești trupul și îi interzici orice plăcere care este mai mult decât strictul necesar ca să supraviețuiești sau ca să te reproduci.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com
Reply With Quote
  #6  
Vechi 23.10.2010, 20:26:57
Rodica50's Avatar
Rodica50 Rodica50 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 03.05.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.855
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Nu este nici o contradicție. Eu cred că poți fi bun creștin și te poți mântui și dacă nu ai convingerea absolută că toate impulsurile trupești vin direct de la dracul. Părerea mea.
Ura asta împotriva celor ale trupului eu nu o pot înțelege. Nu-mi dau seama dacă e chestie de confesiune sau chestie de culturi diferite (est-vest). Nu pot înțelege călugării care umblă cu părul năclăit, care nu se spală Duminica, sau care chiar nu se spală în general (am întâlnit cazuri). Eu nu cred că lui Hristos-Dumnezeu îi ești mai plăcut dacă disprețuiești trupul și îi interzici orice plăcere care este mai mult decât strictul necesar ca să supraviețuiești sau ca să te reproduci.
Mihnea, te invit, cu mare drag, sa citesti articolul Parintelui Dumitru Staniloaie- un mare teolog al secolului XX.Mie mi-a placut foarte mult si in aceasta lumina vad eu lucrurile, dar nu le pot spune atat de frumos, atat de adanc , atat de inspirat- vezi in postarile anterioare.
__________________
Cel ce crede, se teme; cel ce se teme, se smereste; cel ce se smereste, se îmblânzeste; cel blând, pazeste poruncile; cel ce pazeste poruncile se lumineaza; cel luminat se împartaseste de tainele Cuvântului dumnezeiesc. (Sfântul Maxim Marturisitorul)
Reply With Quote
  #7  
Vechi 23.10.2010, 21:26:42
Fani71 Fani71 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.04.2009
Locație: Bruxelles
Religia: Ortodox
Mesaje: 4.666
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Nu este nici o contradicție. Eu cred că poți fi bun creștin și te poți mântui și dacă nu ai convingerea absolută că toate impulsurile trupești vin direct de la dracul. Părerea mea.
Ura asta împotriva celor ale trupului eu nu o pot înțelege. Nu-mi dau seama dacă e chestie de confesiune sau chestie de culturi diferite (est-vest). Nu pot înțelege călugării care umblă cu părul năclăit, care nu se spală Duminica, sau care chiar nu se spală în general (am întâlnit cazuri). Eu nu cred că lui Hristos-Dumnezeu îi ești mai plăcut dacă disprețuiești trupul și îi interzici orice plăcere care este mai mult decât strictul necesar ca să supraviețuiești sau ca să te reproduci.
Sunt de acord cu dv aici.
Ce m-a deranjat mai sus a fost definitia mult prea exacta a ceea ce sotii pot sau nu pot face, cu explicitarea amanuntita a intentiilor etc.
Si, dupa definitia asta, daca nu ma insel, un preludiu care nu se finalizeaza, chiar daca nu binclude felatie, este pacatos, pentru ca manhgaierile care nu duc la un act eventual procreator nu intra in finalitatea actului trupesc?
Sau inteleg eu gresit?
Nu stiu, mi se pare ca se introduce prea multa analiza intr-un act care ar trebui sa fie spontan, necalculat.
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii)
Reply With Quote
  #8  
Vechi 23.10.2010, 22:04:15
Monalisa Monalisa is offline
Banned
 
Data înregistrării: 23.10.2010
Mesaje: 37
Implicit

Cam asa gandesc si eu, totusi, se stie ce trebuie facut numai prin foarte multa rugaciune, asa reusim sa evitam pacatele mari.
Reply With Quote
  #9  
Vechi 23.10.2010, 22:14:08
Mihnea Dragomir's Avatar
Mihnea Dragomir Mihnea Dragomir is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.02.2010
Locație: Ținuturile Loirei, Franța
Religia: Catolic
Mesaje: 7.736
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Fani71 Vezi mesajul
Sunt de acord cu dv aici.
Ce m-a deranjat mai sus a fost definitia mult prea exacta a ceea ce sotii pot sau nu pot face, cu explicitarea amanuntita a intentiilor etc.

Nu stiu, mi se pare ca se introduce prea multa analiza intr-un act care ar trebui sa fie spontan, necalculat.
A cunoaște cu exactitate ceea ce este păcat și ceea ce nu este păcat, a ști ce îți este permis și ce nu este permis, nu alterează cu nimic spontaneitatea vieții conjugale, după cum nu alterează frumusețea vieții în general. De multe ori, între păcat și liceitate abia încape o gămălie de ac. Ceea ce vedem noi este gri, și atunci vine știința moralei să arunce o lumină. Pur și simplu morala (și religia în general) ne ajută să vedem mai bine. Cel care câștigă în ascuțimea vederii, pierde oare în spontaneitate ? Morala ne ajută să deosebim în ceea ce ne pare un mixaj, albul de negru. Grâul de neghină. Pentru aceasta, morala trebuie să fie la fel de exactă ca matematica sau gramatica, segregând ceea ce este corect sau doar tolerat de ceea ce este incorect și stabilind nivelul de gravitate al erorii. Eu cred că Dumnezeu ne-a dat tot ceea ce este necesar ca să deosebim în felurimea nesfârșită a lumii binele de rău. Ne-a dat principiile și legile morale, ne-a dat discernământul. De aceea, părerea mea e că nu poate să existe o problemă morală insolubilă, care să îl găsească pe om nepregătit de a da un răspuns în termeni de "da" sau "nu". Ceea ce se poate întâmpla este ca noi personal, într-o anumită privință, să nu știm răspunsul. În acest caz, nu înseamnă că soluția nu există, ci că trebuie să consultăm pe maica și învățătoarea noastră, care are atât priceperea cât și inspirația de a da un răspuns calificat. Așa facem și în fața unei dificile probleme de matematică, de ce credeți că la morală ar fi altfel ?

Citat:
Si, dupa definitia asta, daca nu ma insel, un preludiu care nu se finalizeaza, chiar daca nu binclude felatie, este pacatos, pentru ca manhgaierile care nu duc la un act eventual procreator nu intra in finalitatea actului trupesc?
Mai întâi, să observăm că preludiul, pentru a rămânea preludiu, trebuie să fi avut cel puțin finalizarea în intenție. Altfel nu e preludiu, ci mângâiere sau cum vreți să-i spuneți. Acuma, dacă e vorba numai de mângâieri, faptul că preludiul a fost întrerupt în desfășurare este neesențial, deoarece (și aici sper să fie de acord până și fratele Zaharia), a-ți mângâia nevasta pe creștet nu este un păcat în nici o situație.
Deci, mângâierea cu sau fără finalizare este act licit: nu s-a consumat nici un păcat. Nu este necesar să fii teolog ca să ajungi la acest răspuns.

Acuma, dacă schimbăm un pic datele ipotezei, și în loc de "mângâiere" (pe creștet) vom pune "mângâierea zonelor erogene", folosind penrtu aceasta degetele sau alte părți ale trupului, ajungem la o problemă morală un pic mai complicată, dar foarte departe de a fi cu adevărat grea. Să amintim că am presupus că pe cei doi soți, care se angajaseră pe drumul actului matrimonial, ceva i-a întrerupt. Ei bine, părerea mea e că esențial pentru judecata morală este acel factor care a putut să-i întrerupă. Dacă, spre exemplu, a sunat telefonul, adică, mai general, factorul care i-a întrerupt a fost 1) de ordin obiectiv 2) imprevizibil în mod rezonabil 3) nu este folosit ca pretext, ci sinceritatea celor doi e prezumată, atunci se poate spune că nu s-a consumat nici un păcat. Au vrut, dar nu au putut. Dacă, dimpotrivă, e vorba, să zicem, de o întrerupere care e folosită ca pretext pentru nefinalizarea actului matrimonial, atunci se produce păcat prin disocierea plăcerii actului de scopul său principal.

Unirea conjugală este un dar al lui Dumnezeu. E ca o prăjitură. Are pandișpan și are stafide. Pandișpanul, sau baza prăjiturii pe care o avem de mâncat este funcția procreatoare. Stafidele sunt darurile supraadăugate: plăcerea unirii conjugale. Oare ce ar spune gazda noastră care ne-a dăruit această prăjitură dacă ne-ar vedea cum scobim ca să luăm numai stafidele ? Dar nu e înțelept nici să luăm numai blatul, lăsând stafidele neatinse și zicând că astfel ne înduhovnicim, când nu facem decât să creștem în acreală.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc !

www.catehism.com
http://regnabit.wordpress.com

Last edited by Mihnea Dragomir; 23.10.2010 at 22:33:06.
Reply With Quote
  #10  
Vechi 24.10.2010, 09:06:12
heaven's Avatar
heaven heaven is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 23.11.2008
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.327
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir Vezi mesajul
Nu este nici o contradicție. Eu cred că poți fi bun creștin și te poți mântui și dacă nu ai convingerea absolută că toate impulsurile trupești vin direct de la dracul. Părerea mea.
Ura asta împotriva celor ale trupului eu nu o pot înțelege. Nu-mi dau seama dacă e chestie de confesiune sau chestie de culturi diferite (est-vest). Nu pot înțelege călugării care umblă cu părul năclăit, care nu se spală Duminica, sau care chiar nu se spală în general (am întâlnit cazuri). Eu nu cred că lui Hristos-Dumnezeu îi ești mai plăcut dacă disprețuiești trupul și îi interzici orice plăcere care este mai mult decât strictul necesar ca să supraviețuiești sau ca să te reproduci.
Cand nu te poti iubi si accepta pe tine insuti asa cum ai fost facut de Creator,evident ca nu o sa o poti face nici cu cei din jurul tau,dar in schimb ai pretentia ca esti crestin si urmezi, calea iubirii neconditionate,acea iubire reala ce ofera libertate omului.Este un paradox...
Din pacate mi se intareste din ce in ce mai mult convingerea ca putini mai sunt aceia care traiesc un crestinism autentic si ca,din pacate,religia ajunge pentru unii sa fie distorsionata in fel si chip si folosita drept paravan pentru frustrarile si blocajele interioare.
Chiar nu vreau sa ofensez pe cineva,insa in ultima vreme mi-a fost dat sa vad prea multe aspecte "stranii",ca sa ma exprim elegant, ale unor crestini din acestia inversunati,care in schimb,in viata de zi cu zi te uluiau cu anumite fapte,care numai crestinesti si morale nu erau.
__________________
Sa invatam de la ingerul nostru pazitor...http://www.youtube.com/watch?v=pG52f...&feature=share
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Biserica ortodoxa marturiseste ca impreunarea din casatorie este foarte curata! mihailt Nunta 23 02.11.2010 21:03:03
permis biometric cosmin95 Generalitati 8 30.08.2009 16:11:12