![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Deci,este cat se poate de inteles de ce un asemenea raspuns nu poate lamuri pe cineva care cauta calea catre dialog si nu catre biblioteca,nu ca cea din urma nu ar fi folositoare! Eu am postat pur si simplu o situatie,ipotetica,pentru ca nici un canon nu specifica exact aceste delimitari,deci,ca un frate crestin si in cunostinta de cauza,dupa cum doresti sa lasi sa se vada,puteai sa ma lamuresti.Este atat de greu sa ai o parere personala? In fine,eu nu mai insist cu nimic sau poate vreun alt user o sa aiba bunavointa sa ma lumineze si pe mine,insa aceasta simpla atitudine a unora din voi,lipsita de blandete si bunavointa ma face sa imi pun anumite intrebari despre cat de autentica este aceasta ortodoxie pe care unii spun cu atata patos ca o traiesc,in schimb nu se feresc sa dea cu biciul in semenii si sa intzepe din inaltimea ortodoxiei lor pe "pacatosii si ereticii" care indraznesc sa puna intrebari sau sa aiba o parere diferita...
__________________
Sa invatam de la ingerul nostru pazitor...http://www.youtube.com/watch?v=pG52f...&feature=share |
#2
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Dintr-o discutie purtata pe forumul catolic, am inteles ca Biserica dvs nu defineste cu exactitate daca anumite perversiuni sunt pacat sau nu. Mai exact exista un teolog catolic ce s-a ocupat de teologia trupului, Cristopher West, dar nu toata lumea e de acord cu el, ca urmare am inteles ca de ceva timp si-a oprit activitatea. Acest teolog sustine la capitolul perversiuni ca orice (sodomie, gomorie) este permis atata timp cat actul se finalizeaza vaginal, deci nu se opune conceptiei. Tot odata, am inteles ca nu exista nici un act magisterial si nici o enciclica papala care sa spuna clar ca e voie, sau ca nu e voie, deci fiecare intelege ce vrea. Pe forumul catolic, unii catolici au sustinut cu tarie ca e voie, altii ca nu e voie... deci nu as putea spune ca m-am lamurit. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Citat:
În al doilea rând, "păcat" este ceea ce Biserica definește ca atare. Deci, în mod normal, Biserica nu definește în mod pozitiv, adică ceea ce este permis, ci în mod negativ, adică ceea ce este interzis. Așa cum Biserica nu a publicat niciodată un "Index al cărților permise", ci un "Index al cărților interzise", tot așa ar fi absurd să cerem Bisericii acte magisteriale cu liste cuprinzând ceea ce este permis soților în pat. Ceea ce avem este listă de lucruri interzise soților. Citat:
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com Last edited by Mihnea Dragomir; 23.10.2010 at 20:01:43. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Dar tu ce crezi, Mihnea, lui Hristos-Dumnezeu care lucruri ii sunt dragi la noi?Mi-a placut ce ai expus despre familia ta.Dar am contraziceri privind ideile expuse aici.Si exista o contrazicere si intre expunere si semnatura.Cu scuze.
__________________
Cel ce crede, se teme; cel ce se teme, se smereste; cel ce se smereste, se îmblânzeste; cel blând, pazeste poruncile; cel ce pazeste poruncile se lumineaza; cel luminat se împartaseste de tainele Cuvântului dumnezeiesc. (Sfântul Maxim Marturisitorul) |
#5
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Ura asta împotriva celor ale trupului eu nu o pot înțelege. Nu-mi dau seama dacă e chestie de confesiune sau chestie de culturi diferite (est-vest). Nu pot înțelege călugării care umblă cu părul năclăit, care nu se spală Duminica, sau care chiar nu se spală în general (am întâlnit cazuri). Eu nu cred că lui Hristos-Dumnezeu îi ești mai plăcut dacă disprețuiești trupul și îi interzici orice plăcere care este mai mult decât strictul necesar ca să supraviețuiești sau ca să te reproduci.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
#6
|
||||
|
||||
![]() Citat:
__________________
Cel ce crede, se teme; cel ce se teme, se smereste; cel ce se smereste, se îmblânzeste; cel blând, pazeste poruncile; cel ce pazeste poruncile se lumineaza; cel luminat se împartaseste de tainele Cuvântului dumnezeiesc. (Sfântul Maxim Marturisitorul) |
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Ce m-a deranjat mai sus a fost definitia mult prea exacta a ceea ce sotii pot sau nu pot face, cu explicitarea amanuntita a intentiilor etc. Si, dupa definitia asta, daca nu ma insel, un preludiu care nu se finalizeaza, chiar daca nu binclude felatie, este pacatos, pentru ca manhgaierile care nu duc la un act eventual procreator nu intra in finalitatea actului trupesc? Sau inteleg eu gresit? Nu stiu, mi se pare ca se introduce prea multa analiza intr-un act care ar trebui sa fie spontan, necalculat.
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii) |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Cam asa gandesc si eu, totusi, se stie ce trebuie facut numai prin foarte multa rugaciune, asa reusim sa evitam pacatele mari.
|
#9
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
Deci, mângâierea cu sau fără finalizare este act licit: nu s-a consumat nici un păcat. Nu este necesar să fii teolog ca să ajungi la acest răspuns. Acuma, dacă schimbăm un pic datele ipotezei, și în loc de "mângâiere" (pe creștet) vom pune "mângâierea zonelor erogene", folosind penrtu aceasta degetele sau alte părți ale trupului, ajungem la o problemă morală un pic mai complicată, dar foarte departe de a fi cu adevărat grea. Să amintim că am presupus că pe cei doi soți, care se angajaseră pe drumul actului matrimonial, ceva i-a întrerupt. Ei bine, părerea mea e că esențial pentru judecata morală este acel factor care a putut să-i întrerupă. Dacă, spre exemplu, a sunat telefonul, adică, mai general, factorul care i-a întrerupt a fost 1) de ordin obiectiv 2) imprevizibil în mod rezonabil 3) nu este folosit ca pretext, ci sinceritatea celor doi e prezumată, atunci se poate spune că nu s-a consumat nici un păcat. Au vrut, dar nu au putut. Dacă, dimpotrivă, e vorba, să zicem, de o întrerupere care e folosită ca pretext pentru nefinalizarea actului matrimonial, atunci se produce păcat prin disocierea plăcerii actului de scopul său principal. Unirea conjugală este un dar al lui Dumnezeu. E ca o prăjitură. Are pandișpan și are stafide. Pandișpanul, sau baza prăjiturii pe care o avem de mâncat este funcția procreatoare. Stafidele sunt darurile supraadăugate: plăcerea unirii conjugale. Oare ce ar spune gazda noastră care ne-a dăruit această prăjitură dacă ne-ar vedea cum scobim ca să luăm numai stafidele ? Dar nu e înțelept nici să luăm numai blatul, lăsând stafidele neatinse și zicând că astfel ne înduhovnicim, când nu facem decât să creștem în acreală.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com Last edited by Mihnea Dragomir; 23.10.2010 at 22:33:06. |
#10
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Din pacate mi se intareste din ce in ce mai mult convingerea ca putini mai sunt aceia care traiesc un crestinism autentic si ca,din pacate,religia ajunge pentru unii sa fie distorsionata in fel si chip si folosita drept paravan pentru frustrarile si blocajele interioare. Chiar nu vreau sa ofensez pe cineva,insa in ultima vreme mi-a fost dat sa vad prea multe aspecte "stranii",ca sa ma exprim elegant, ale unor crestini din acestia inversunati,care in schimb,in viata de zi cu zi te uluiau cu anumite fapte,care numai crestinesti si morale nu erau.
__________________
Sa invatam de la ingerul nostru pazitor...http://www.youtube.com/watch?v=pG52f...&feature=share |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Biserica ortodoxa marturiseste ca impreunarea din casatorie este foarte curata! | mihailt | Nunta | 23 | 02.11.2010 21:03:03 |
permis biometric | cosmin95 | Generalitati | 8 | 30.08.2009 16:11:12 |
|