![]() |
![]() |
|
#121
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Ura asta împotriva celor ale trupului eu nu o pot înțelege. Nu-mi dau seama dacă e chestie de confesiune sau chestie de culturi diferite (est-vest). Nu pot înțelege călugării care umblă cu părul năclăit, care nu se spală Duminica, sau care chiar nu se spală în general (am întâlnit cazuri). Eu nu cred că lui Hristos-Dumnezeu îi ești mai plăcut dacă disprețuiești trupul și îi interzici orice plăcere care este mai mult decât strictul necesar ca să supraviețuiești sau ca să te reproduci.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
#122
|
||||
|
||||
![]()
Poate ca nu prea inteleg eu atitudinea anumitor crestini de pe acest forum, si nici separarea gravitatii anumitor aspecte negative aparute in anumite casnicii, dar totusi care ar putea fi logica sfatuirii femeilor inselate si batute sa isi duca crucea, sa aiba rabdare...iar pe cele care sunt " supuse" la perversiuni sexuale...sa nu se lase umilite, sa ia atitudine, ba chiar sa dea divort?
Adica o femeie batuta, sau inselata nu e umilita, ba chiar are o cruce de dus si o ajuta sa se mantuiasca(!?!)...si numai perversiunile sexuale umilesc o fiinta? ![]()
__________________
Doamne ajuta-ne si ai mila de noi pacatosii! |
#123
|
||||
|
||||
![]() Citat:
__________________
Cel ce crede, se teme; cel ce se teme, se smereste; cel ce se smereste, se îmblânzeste; cel blând, pazeste poruncile; cel ce pazeste poruncile se lumineaza; cel luminat se împartaseste de tainele Cuvântului dumnezeiesc. (Sfântul Maxim Marturisitorul) |
#124
|
||||
|
||||
![]() Citat:
__________________
Doamne Iisuse Hristoase, fiul lui Dumnezeu, miluieste-ma pe mine pacatoasa! Preach the Gospel and, if necessary, use words. |
#125
|
||||
|
||||
![]()
As adauga faptul ca tot ce aduce atingere persoanei este un act de umilinta.
__________________
Cel ce crede, se teme; cel ce se teme, se smereste; cel ce se smereste, se îmblânzeste; cel blând, pazeste poruncile; cel ce pazeste poruncile se lumineaza; cel luminat se împartaseste de tainele Cuvântului dumnezeiesc. (Sfântul Maxim Marturisitorul) |
#126
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Ce m-a deranjat mai sus a fost definitia mult prea exacta a ceea ce sotii pot sau nu pot face, cu explicitarea amanuntita a intentiilor etc. Si, dupa definitia asta, daca nu ma insel, un preludiu care nu se finalizeaza, chiar daca nu binclude felatie, este pacatos, pentru ca manhgaierile care nu duc la un act eventual procreator nu intra in finalitatea actului trupesc? Sau inteleg eu gresit? Nu stiu, mi se pare ca se introduce prea multa analiza intr-un act care ar trebui sa fie spontan, necalculat.
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii) |
#127
|
|||
|
|||
![]()
Cam asa gandesc si eu, totusi, se stie ce trebuie facut numai prin foarte multa rugaciune, asa reusim sa evitam pacatele mari.
|
#128
|
|||
|
|||
![]()
Marele Arhitect?!? Aceasta denumire ma duce cu gandul la masonerie.
|
#129
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
Deci, mângâierea cu sau fără finalizare este act licit: nu s-a consumat nici un păcat. Nu este necesar să fii teolog ca să ajungi la acest răspuns. Acuma, dacă schimbăm un pic datele ipotezei, și în loc de "mângâiere" (pe creștet) vom pune "mângâierea zonelor erogene", folosind penrtu aceasta degetele sau alte părți ale trupului, ajungem la o problemă morală un pic mai complicată, dar foarte departe de a fi cu adevărat grea. Să amintim că am presupus că pe cei doi soți, care se angajaseră pe drumul actului matrimonial, ceva i-a întrerupt. Ei bine, părerea mea e că esențial pentru judecata morală este acel factor care a putut să-i întrerupă. Dacă, spre exemplu, a sunat telefonul, adică, mai general, factorul care i-a întrerupt a fost 1) de ordin obiectiv 2) imprevizibil în mod rezonabil 3) nu este folosit ca pretext, ci sinceritatea celor doi e prezumată, atunci se poate spune că nu s-a consumat nici un păcat. Au vrut, dar nu au putut. Dacă, dimpotrivă, e vorba, să zicem, de o întrerupere care e folosită ca pretext pentru nefinalizarea actului matrimonial, atunci se produce păcat prin disocierea plăcerii actului de scopul său principal. Unirea conjugală este un dar al lui Dumnezeu. E ca o prăjitură. Are pandișpan și are stafide. Pandișpanul, sau baza prăjiturii pe care o avem de mâncat este funcția procreatoare. Stafidele sunt darurile supraadăugate: plăcerea unirii conjugale. Oare ce ar spune gazda noastră care ne-a dăruit această prăjitură dacă ne-ar vedea cum scobim ca să luăm numai stafidele ? Dar nu e înțelept nici să luăm numai blatul, lăsând stafidele neatinse și zicând că astfel ne înduhovnicim, când nu facem decât să creștem în acreală.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com Last edited by Mihnea Dragomir; 23.10.2010 at 22:33:06. |
#130
|
|||
|
|||
![]()
si este foarte bine sa postim.
|
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Biserica ortodoxa marturiseste ca impreunarea din casatorie este foarte curata! | mihailt | Nunta | 23 | 02.11.2010 21:03:03 |
permis biometric | cosmin95 | Generalitati | 8 | 30.08.2009 16:11:12 |
|