![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
Citat:
barbatul si femeia sunt egali in fata lui Dumnezeu, mantuirea li se adreseaza in mod egal fara nici o deosebire, insa au roluri diferite. Spre exemplu Dumnezeu a lasat ca in cadrul familiei doar femeia sa nasca pruncii, insa de aceasta bucurie are parte si barbatul deopotriva. Asemenea este si cu preotia (de mir), chiar daca femeia nu poate savarsi Sfintele Taine efectiv, ea ca preoteasa trebuie sa fie la fel de responsabila ca si preotul si are parte de bucurie ca si preotul, caci ei sunt "un singur trup". Citat:
Sa luam aminte... "11. Iar intrând împăratul ca să privească pe oaspeți, a văzut acolo un om care nu era îmbrăcat în haină de nuntă, 12. Și i-a zis: Prietene, cum ai intrat aici fără haină de nuntă? El însă a tăcut. 13. Atunci împăratul a zis slugilor: Legați-l de picioare și de mâini și aruncați-l în întunericul cel mai din afară. Acolo va fi plângerea și scrâșnirea dinților. 14. Căci mulți sunt chemați, dar puțini aleși. " Matei 22,11-14. Last edited by Eugen7; 17.09.2010 at 00:06:55. |
|
#3
|
|||
|
|||
|
http://video.resursecrestine.ro/pred...-cina-domnului
Am dat această legătură pentru a lămuri anumite lucruri cu privire la așa-zisă cină a Domnului. Redau într-un mic fragment un rezumat al teoriei susținute de pastorul penticostal Luigi Mițoi referitor la cina Domnului: "Teoria prezenței spirituale (a evanghelicilor: baptiști, penticostali) susține că cele două elemente nu se transformă, compoziția pâinii nu se transformă în compoziția cărnii lui Iisus iar compoziția vinului nu se transformă în compoziția sângelui lui Iisus Hristos, ci ele doar poartă simbolul și poartă valoarea, au semnificația trupului și sângelui Domnului Iisus, ci doar prin credință ea poartă valoarea, semnificația trpului și sângelui Domnului Iisus Hristos. Elementele nu se transformă însă prin credință ele au semnificație spirituală. Evanghelicii susțin că nu mănâncă trupul efectiv al Domnului Iisus ci doar o pâine ce le aduce aminte despre trupul Domnului având prin credință semnificația trupului și a sângelui." Am redat această teorie pentru a demonstra că învățăturile referitoare la cina Domnului sunt divergente în sânul protestantismului, doctrina penticostală fiind diferită de doctrina protestanților lutherani, fapt care ne obligă ca atunci când vorbim despre doctrina despre cina Domnului la protestanți (așa cum a propus inițiatoarea dialogului) să specificăm despre ce fel de protestanți sau neoprotestanți discutăm tocmai datorită faptului că nu există o doctrină protestantă explicită, ci există mai multe doctrine ale unor grupări care se revendică a fi protestante sau neoprotestante. Cred că este o clarificare metodologică necesară pentru a nu amesteca lucrurile și a ajunge la confuzii și la a nu mai ști despre ce vorbim de fapt. Dealtfel pe la începutul predicii însuși pastorul penticostal în cauză redă ce a înțeles dumnealui din învățătura lutherană (iar lutheranii sunt protestanți !!!) și că penticostalii (neo...) nu sunt de acord cu învățătura protestanților lutherani cu privire la Euharistie. |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
|
#5
|
|||
|
|||
|
Tu esti un fel de Saul, viitorul Pavel. Viata ta e dedicata respingerii si progonirii celor de alte culte, asa cum el prigonea pana la moarte crestinii; esti depenent de aceste atacuri si nu ai putea trai fara np pe care sa-i ataci. Poate o veni si la tine o zi ca pentru Saul, cand sa te opreasca din drum lumina lui Hristos si sa devii un Pavel.
[Vezi sa nu incepi sa tipi la mine
__________________
"Iar mie, să nu-mi fie a mă lăuda, decât numai în crucea Domnului nostru Iisus Hristos, prin care lumea este răstignită pentru mine, și eu pentru lume!" Gal 6:14 |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Citat:
In general bisericile neoprotestante nu recunosc botezul pruncilor ci considera ca omul trebuie mai intai sa creada si apoi sa se boteze. (nu discut aici daca au dreptate sau nu). Dupa ce a devenit membru al unei biserici locale se va putea impartasi cu Trupul si Sangele Domnului. Cand se va impartasi ceea ce va manca nu va fi carnea Domnului si nu va fi sange real. Se va impartasi cu Trupul si cu Sangele Domnului in sensul ca painea si rodul vitei vor fi fost binecuvantate si au capatat valoarea si puterea de reprezentare a Trupului si a Sangelui Lui Hristos. Pentru ca painea si rodul vitei pe care le binecuvantam in momentul Euharistiei au aceeasi valoare cu Trupul si Sangele Domnului. In mod duhovnicesc se va hrani cu Hristos. Si va avea viata. Nu e foarte complicat: in timp ce la ortodocsi sau la catolici a mancat carne si a baut sange (Trupul si Sangele), la neoprotestanti va manca paine si va bea rod al vitei. Insa prin credinta si prin binecuvantarea slujitorilor bisericii neoprotestante painea si vinul capata valoarea Trupului si al Sangelui. Aceste lucruri se stiu de zeci si sute de ani. De ce ne tot certam? Last edited by penticostalulmantuibil; 17.09.2010 at 18:56:19. |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
|
#8
|
|||
|
|||
|
Citat:
Tu, macar ca te pretinzi ortodox, nu ai dreptul sa rezumi nici macar invataturile ortodoxe. Din motive pe care le-am enumerat de multe ori pe acest forum. Cu atat mai putin ai fi indrituit sa prezinti doctrina penticostala. Eu, insa, am dreptul sa vorbesc despre penticostali si am prezentat adevarul. Asa cum il cunosc in prezent. |
|
#9
|
||||
|
||||
|
Citat:
va multumesc ca ati expus obiectiv credinta (in prinicpal privitoare la Botez si Euharistie) si practica cultelor neprotestante (in general), dumneavostra fiind un reprezentat al cultului penticostal. Bineinteles ca nu are rost sa ne certam inutil. Discutam in mod civilizat si respectuos doar pentru a ne cunoaste mai bine. Stim ca nu putem ajunge la un consens intrucat doctrinele noastre sunt radical diferite. Biserica Ortodoxa nu s-a abatut si nu se va abate niciodata de la dogma Sfintelor Taine, mai ales de la cea a Sfintei Euharistii. |
|
#10
|
|||
|
|||
|
Citat:
Ce ne facem cu colegul dumneavoastra (la ale carui postari subscrieti de zor) ortodox care stie sa-i spuna unei doamne: „mars eretico!”. Nu credeti ca Taina Sfintei Euharistii ar trebui sa actioneze putin si asupra limbajului unei persoane care o ia in mod corect si neeretic? (Am amintit doar „mars eretico!” fara sa mai aduc in discutie injuraturile si blestemele si dracuielile) Sau nu credeti ca dumneavoastra ar trebui ca pe langa „subscriu la cele afirmate” atunci cand tipul scrie bine sa mai scrieti si un „huo!” sau ceva asemanator [:)] atunci cand scrie insultator? Va intreb, asa, pentru ca tot ne dorim o discutie civilizata si respectuoasa... |
![]() |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Euharistia - Întîlnirea Cu Hristos | iRoDiOn | Impartasania (Taina Euharistiei) | 3 | 05.12.2014 16:56:39 |
| Imparatia Cerurilor este Raiul? Care este Pamantul celor blanzi? | Florin-Ionut | Din Noul Testament | 279 | 11.07.2014 18:23:24 |
| euharistia si demonizatii | symbian01 | Exorcismul | 12 | 11.07.2011 17:51:59 |
| Jertfa Euharistică sau Euharistia ca Jertfă | doctor_faustus | Impartasania (Taina Euharistiei) | 0 | 10.10.2010 20:41:27 |
| Euharistia | alecsandru | Impartasania (Taina Euharistiei) | 42 | 21.05.2009 16:17:52 |
|
|