![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
http://video.resursecrestine.ro/pred...-cina-domnului
Am dat această legătură pentru a lămuri anumite lucruri cu privire la așa-zisă cină a Domnului. Redau într-un mic fragment un rezumat al teoriei susținute de pastorul penticostal Luigi Mițoi referitor la cina Domnului: "Teoria prezenței spirituale (a evanghelicilor: baptiști, penticostali) susține că cele două elemente nu se transformă, compoziția pâinii nu se transformă în compoziția cărnii lui Iisus iar compoziția vinului nu se transformă în compoziția sângelui lui Iisus Hristos, ci ele doar poartă simbolul și poartă valoarea, au semnificația trupului și sângelui Domnului Iisus, ci doar prin credință ea poartă valoarea, semnificația trpului și sângelui Domnului Iisus Hristos. Elementele nu se transformă însă prin credință ele au semnificație spirituală. Evanghelicii susțin că nu mănâncă trupul efectiv al Domnului Iisus ci doar o pâine ce le aduce aminte despre trupul Domnului având prin credință semnificația trupului și a sângelui." Am redat această teorie pentru a demonstra că învățăturile referitoare la cina Domnului sunt divergente în sânul protestantismului, doctrina penticostală fiind diferită de doctrina protestanților lutherani, fapt care ne obligă ca atunci când vorbim despre doctrina despre cina Domnului la protestanți (așa cum a propus inițiatoarea dialogului) să specificăm despre ce fel de protestanți sau neoprotestanți discutăm tocmai datorită faptului că nu există o doctrină protestantă explicită, ci există mai multe doctrine ale unor grupări care se revendică a fi protestante sau neoprotestante. Cred că este o clarificare metodologică necesară pentru a nu amesteca lucrurile și a ajunge la confuzii și la a nu mai ști despre ce vorbim de fapt. Dealtfel pe la începutul predicii însuși pastorul penticostal în cauză redă ce a înțeles dumnealui din învățătura lutherană (iar lutheranii sunt protestanți !!!) și că penticostalii (neo...) nu sunt de acord cu învățătura protestanților lutherani cu privire la Euharistie. |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
|
#3
|
|||
|
|||
|
Tu esti un fel de Saul, viitorul Pavel. Viata ta e dedicata respingerii si progonirii celor de alte culte, asa cum el prigonea pana la moarte crestinii; esti depenent de aceste atacuri si nu ai putea trai fara np pe care sa-i ataci. Poate o veni si la tine o zi ca pentru Saul, cand sa te opreasca din drum lumina lui Hristos si sa devii un Pavel.
[Vezi sa nu incepi sa tipi la mine
__________________
"Iar mie, să nu-mi fie a mă lăuda, decât numai în crucea Domnului nostru Iisus Hristos, prin care lumea este răstignită pentru mine, și eu pentru lume!" Gal 6:14 |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Citat:
In general bisericile neoprotestante nu recunosc botezul pruncilor ci considera ca omul trebuie mai intai sa creada si apoi sa se boteze. (nu discut aici daca au dreptate sau nu). Dupa ce a devenit membru al unei biserici locale se va putea impartasi cu Trupul si Sangele Domnului. Cand se va impartasi ceea ce va manca nu va fi carnea Domnului si nu va fi sange real. Se va impartasi cu Trupul si cu Sangele Domnului in sensul ca painea si rodul vitei vor fi fost binecuvantate si au capatat valoarea si puterea de reprezentare a Trupului si a Sangelui Lui Hristos. Pentru ca painea si rodul vitei pe care le binecuvantam in momentul Euharistiei au aceeasi valoare cu Trupul si Sangele Domnului. In mod duhovnicesc se va hrani cu Hristos. Si va avea viata. Nu e foarte complicat: in timp ce la ortodocsi sau la catolici a mancat carne si a baut sange (Trupul si Sangele), la neoprotestanti va manca paine si va bea rod al vitei. Insa prin credinta si prin binecuvantarea slujitorilor bisericii neoprotestante painea si vinul capata valoarea Trupului si al Sangelui. Aceste lucruri se stiu de zeci si sute de ani. De ce ne tot certam? Last edited by penticostalulmantuibil; 17.09.2010 at 18:56:19. |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
|
#6
|
|||
|
|||
|
Citat:
Tu, macar ca te pretinzi ortodox, nu ai dreptul sa rezumi nici macar invataturile ortodoxe. Din motive pe care le-am enumerat de multe ori pe acest forum. Cu atat mai putin ai fi indrituit sa prezinti doctrina penticostala. Eu, insa, am dreptul sa vorbesc despre penticostali si am prezentat adevarul. Asa cum il cunosc in prezent. |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Citat:
va multumesc ca ati expus obiectiv credinta (in prinicpal privitoare la Botez si Euharistie) si practica cultelor neprotestante (in general), dumneavostra fiind un reprezentat al cultului penticostal. Bineinteles ca nu are rost sa ne certam inutil. Discutam in mod civilizat si respectuos doar pentru a ne cunoaste mai bine. Stim ca nu putem ajunge la un consens intrucat doctrinele noastre sunt radical diferite. Biserica Ortodoxa nu s-a abatut si nu se va abate niciodata de la dogma Sfintelor Taine, mai ales de la cea a Sfintei Euharistii. |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Citat:
Ce ne facem cu colegul dumneavoastra (la ale carui postari subscrieti de zor) ortodox care stie sa-i spuna unei doamne: „mars eretico!”. Nu credeti ca Taina Sfintei Euharistii ar trebui sa actioneze putin si asupra limbajului unei persoane care o ia in mod corect si neeretic? (Am amintit doar „mars eretico!” fara sa mai aduc in discutie injuraturile si blestemele si dracuielile) Sau nu credeti ca dumneavoastra ar trebui ca pe langa „subscriu la cele afirmate” atunci cand tipul scrie bine sa mai scrieti si un „huo!” sau ceva asemanator [:)] atunci cand scrie insultator? Va intreb, asa, pentru ca tot ne dorim o discutie civilizata si respectuoasa... |
|
#9
|
||||
|
||||
|
prin "subscriu la cele afirmate" am subscris exact la partea din mesaj pe care am citat-o si nu la intreg mesajul.
|
|
#10
|
|||
|
|||
S-a ajuns la momentul cand se rosteau cuvintele Domnului, de instituire a Sfintei Euharistii, spuse de Domnul Hristos la Cina de Taina, din Joia cea mare: "Luati, mancati, acesta este Trupul Meu, Care se frange pentru voi spre iertarea pacatelor" si "Beti dintru acesta toti, acesta este Sangele Meu, al Legii celei noua (asa rostea Parintele Arsenie) care pentru voi si pentru multi se varsa, spre iertarea pacatelor"; si apoi "ale Tale dintru ale Tale, Tie Ti-aducem de toate si pentru toate" - momente sublime ale Sfintei Litur ghii. Rostirea cuvintelor era amestecata cu plansul Parintelui Arsenie, plansul lui mistic, de care am auzit mai tar ziu. A venit apoi momentul cand Sfantul Duh, invocat de preoti, se coboara pe Sfanta Masa din Altar si preface Painea (Agnetul) si Vinul in Trupul si Sangele Domnului, moment mistic si misteric, cand se canta imnul "Pe Tine Te laudam"... Plansul amestecat cu lacrimi al Parintelui Arsenie transmitea o traire si o incarcatura spirituala cum nu mai auzisem. In acelasi timp, credinciosii ingenuncheati traiau si ei intens momentul: se auzeau in surdina oftaturi sau chiar plansete. Numai cei care l-au auzit pe Parintele Arsenie liturghisind pot martu risi acest adevar, greu de interpretat pentru cei nestiutori, dar luminat pentru noi, cei care mai tarziu am studiat teologia si am acumulat cunostinte ascet-mistice despre Sfanta Liturghie, explicate de unii dintre Sfintii Bisericii si traite de acestia. Ca studenti in teologie am invatat despre misterul liturgic si des pre mistica liturgica, lucruri pe care Parintele Arsenie le cunostea, dar le si traia, cu un simtamant pe care nu l-am mai vazut la nici un preot, fie ca era vorba de preoti de mir, de monahi sau chiar de ierarhi. Ceea ce trebuie subliniat este ca Sfanta Liturghie - cu miscarile, gesturile si cuvintele rostite - s-a facut in spiritul evla viei si al trairii fiecarui moment, dupa importanta sa, si totul s-a desfa surat in chip liturgic, fara ostentatie, dar nu in chip mecanic, cum auzim la unele biserici, unde preotii slujesc fara nici un fior de traire, fapt pe care credinciosii il simt. Atat Parintele Arsenie cat si Parintele Serafim trecusera prin "Teolo gie" ca studenti eminenti; si unul si altul facusera voturile monahale, fusesera la Athos, aveau o constiinta clara a vocatiei pentru monahism si preotie si cunosteau foarte bine sensul adevarat al Sfintei Liturghii, care rememoreaza in chip mistic, dar real, jertfa de pe Golgota a Domnu lui nostru Iisus si Invierea Sa. Parintele Arsenie a explicat de multe ori valoarea Sfintei Liturghii, spunand intr-o predica, devenita capitol in "Cararea Imparatiei": "Rabda Fiul lui Dumnezeu o rastignire neintrerupta. Mielul-Imparat sta mereu che zas inaintea Tatalui, aducandu-se jertfa neincetata, rugaminte de mijlocire pentru biata lume. Ca de n-ar fi sangele Mielului, al Insusi Arhiereului-Imparat, Iisus Hristos, dat de buna voie si neincetat pret de mantuire pentru oameni, stand cu iubire si partinire pentru lume, demult ar fi inecat Dumnezeu pamantul in sangele oamenilor si l-ar fi ars cu foc, desfacand de istov stihiile. Dumnezeu coboara intre oameni si suie oamenii la Sine, pe Scara Sfintei Litur ghii". Apoi, afirma in chip deosebit: "Toata lumea ar trebui sa vie la Sfanta Liturghie, ca pentru dainui rea lumii e darul acesta pe pamant". Atata vreme cat crestinii vor continua sa doreasca si sa aiba sfinte altare, pe care sa se savarseasca Sfanta Liturghie - Jertfa cea de-a pururi, de care vorbeste Prorocul Daniel - lumea va exista, dar cand Jertfa cea de-a pururi va inceta, din vrerea oamenilor, va incepe "uraciunea pustii rii" (Daniel 12, 11-12) si va fi sfarsitul lumii. |
![]() |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Euharistia - Întîlnirea Cu Hristos | iRoDiOn | Impartasania (Taina Euharistiei) | 3 | 05.12.2014 16:56:39 |
| Imparatia Cerurilor este Raiul? Care este Pamantul celor blanzi? | Florin-Ionut | Din Noul Testament | 279 | 11.07.2014 18:23:24 |
| euharistia si demonizatii | symbian01 | Exorcismul | 12 | 11.07.2011 17:51:59 |
| Jertfa Euharistică sau Euharistia ca Jertfă | doctor_faustus | Impartasania (Taina Euharistiei) | 0 | 10.10.2010 20:41:27 |
| Euharistia | alecsandru | Impartasania (Taina Euharistiei) | 42 | 21.05.2009 16:17:52 |
|
|