Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Biserici Protestante
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 15.09.2010, 00:32:46
Eugen7's Avatar
Eugen7 Eugen7 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.06.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.580
Implicit

Citat:
În prealabil postat de adiandrea6 Vezi mesajul
Pai nu scrie asa ceva despre apostoli pentru ca nu erau preoti. ...
dupa modul in care ganditi (despre preoti in special dar si in general despre crestinismul ortodox) probabil ca singurul lucru care (inca) va determina sa va considerati crestina ortodoxa este doar Taina Sfintei Impartasanii, pe care o acceptati ca taina si ca realitate (nu simbol).

de ce doar cei ce marturisesc cele sapte Sfinte Taine (si in special Taina Euharistiei ca fiind reala) au in Biserica Sfinte Moaste izvoratoare de mir si care fac minuni; precum si sfinti care fac minuni?! (spre slava lui Dumnezeu evident)

si de ce in mediul monahal cu precadere (dar nu exclusiv) se gasesc sfinti (care au sfinte moaste si fac minuni)?


Sfantul Apostol Ioan evanghelistul folosteste pentru el insusi aceasta titulatura "presbiter" in a doua si a treia sa epistola, ceea ce demonstreaza ca presbiter are un sens mult mai larg insemnand si preot (El fiind preot petnru ca era Apostol si putea "sluji la mese" adica la Taina Sfintei Euharistii si toate celelate Sfinte Taine).

Last edited by Eugen7; 15.09.2010 at 08:36:34.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 15.09.2010, 08:36:42
Eugen7's Avatar
Eugen7 Eugen7 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.06.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.580
Implicit

IATA DE CE SATANA ESTE MEREU IMPOTRIVA PREOTILOR SI MONAHILOR (MONAHIILOR):

Monahism
http://ro.orthodoxwiki.org/Monahism
Monahismul (din termenul grec: μοναχος— care înseamnă persoană singură/însingurată) este vechea practică a creștinilor de a părăsi lumea pentru a se închina trup și suflet unei vieți conforme cu Evanghelia, urmărind unirea cu Iisus Hristos.

Scopul monahismului este îndumnezeirea omului (în greacă, theosis), lucrare la care sunt chemați toți creștinii. Căutarea voii lui Dumnezeu mai presus de orice altceva este o idee care apare peste tot în scrierile ortodoxe, ca de exemplu în Filocalia, o carte care cuprinde scrieri ale monahilor. Cu alte cuvinte, un monah (călugăr) sau o monahie (călugăriță, maică) este o persoană care a jurat să urmeze nu numai poruncile Bisericii, ci și sfaturile evanghelice (i.e. "voturile" sau jurămintele monahale ale sărăciei, castității/curăției, statorniciei și ascultării). Cuvintele lui Hristos pe care se bazează acest fel de viață sunt: "Fiți desăvârșiți, precum Tatăl vostru desăvârșit este".

Astfel, monahii sunt isihaști, angajați în lupta duhovnicească pe calea despătimirii (καθαρσις), contemplației (θεωρια) și îndumnezeirii sau unirii cu Dumnezeu (θεωσις), prin rugăciune, Sfintele Taine și ascultare.


Isihasm
http://ro.orthodoxwiki.org/Isihasm
Practica isihastă
Metoda sau practica isihastă se realiza astfel: călugării dedați acesteia se retrăgeau în locuri singuratice și – prin concentrarea gândului la rugăciune – se ridicau la un înalt nivel de percepere a realității, mai presus de impresiile simțurilor și de tot ceea ce îi înconjura, ajungând să vadă prin contemplație lumina dumnezeiască necreată, pe care Sfinții Apostoli Petru, Iacob și Ioan au văzut-o pe Muntele Taborului, la Schimbarea la Față (Matei 17, 1-8; Marcu 9, 2-9; Luca 9, 28-36), realizând astfel o mai mare apropiere de Dumnezeu. Aceasta lumină strălucitoare nu este fizică, ci dumnezeiască.

Isihaștii rosteau continuu această scurtă rugăciune, numită Rugăciunea inimii sau Rugăciunea lui Iisus: "Doamne, Iisuse Hristoase, Fiul lui Dumnezeu, miluiește-mă pe mine păcătosul" (sau sub alte forme, întotdeauna scurte, asemănătoare: "Doamne, Iisuse Hristoase, miluiește-mă").


Cler
http://ro.orthodoxwiki.org/Cler

Episcop
http://ro.orthodoxwiki.org/Episcop

Preot
http://ro.orthodoxwiki.org/Preot


Sfantul Ignatie Teoforul
http://ro.orthodoxwiki.org/Ignatie_Teoforul

Sfantul Policarp al Smirnei
http://ro.orthodoxwiki.org/Policarp_al_Smirnei
Reply With Quote
  #3  
Vechi 15.09.2010, 17:09:49
penticostalulmantuibil penticostalulmantuibil is offline
Banned
 
Data înregistrării: 27.04.2010
Locație: Constanta
Religia: Protestant
Mesaje: 649
Trimite un mesaj prin Yahoo pentru penticostalulmantuibil Send a message via Skype™ to penticostalulmantuibil
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Eugen7 Vezi mesajul
Sfantul Apostol Ioan evanghelistul folosteste pentru el insusi aceasta titulatura "presbiter" in a doua si a treia sa epistola, ceea ce demonstreaza ca presbiter are un sens mult mai larg insemnand si preot (El fiind preot petnru ca era Apostol si putea "sluji la mese" adica la Taina Sfintei Euharistii si toate celelate Sfinte Taine).
Sfantul Apostol Ioan se numeste pe sine presbiter. Adevarat.

Ceea ce demonstreaza ca presbiter are un sens mult mai larg insemnand si preot.
Apostolul Ioan era presbiter ceea ce demonstreaza ca era preot...hmm

Pentru ca era apostol putea sluji la mese adica la Taina Sfintei Euharistii.
Slujirea la mese inseamna altceva. Iar apostolii au delegat diaconilor slujirea la mese. Cititi Fapte 6:2 Și chemând cei doisprezece mulțimea ucenicilor, au zis: Nu este drept ca noi, lăsând de-o parte cuvântul lui Dumnezeu, să slujim la mese.

Cei desemnati a sluji la mese au fost diaconii nu apostolii.

Diaconi despre care Ioan Gura de Aur, astfel graieste: "... mentionatii sapte diaconi sa nu se considere slujitori ai tainelor, ci ca acestia, au fost acei carora li s-a incredintat ingrijirea generala a celor adunati atunci; acesti (diaconi), ne ofera prin aceasta, pilda de iubire de oameni si de purtare de grija a celor lipsiti", -VI ec. 16.


Iertati-ma, in general apreciez postarile dumneavoastra dar aceasta imi cam aduce aminte de radio Erevan:
„ Este adevarat ca in aceasta dimineata, tovarasul Stefan Stefanovici a primit un Mercedes nou de la stat?
Foarte adevarat, cu mici mentiuni: nu este vorba de Stefan Stefanovici ci de Ivan Ivanovici, si nu este un Mercedes ci o bicicleta, care nu i s-a dat ci i s-a confiscat.”

Last edited by penticostalulmantuibil; 15.09.2010 at 20:18:54.
Reply With Quote
  #4  
Vechi 15.09.2010, 19:14:46
Danut7 Danut7 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 30.07.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.543
Implicit

Rolul preotiei in primele secole era indeplinit de episcop.. diaconii erau doar ajutoare.. Presbiter era o designatie speciala pentru cei mai de obste ai bisericii.. Presbiter inseamna intelept.. Aceasta designatie era una mai aparte pe langa cea de episcop si diacon, si reprezenta autoritatea bisericeasca.. Se referea in mod special la cei ce erau conducatori in Biserica.. Insemna episcop si ceva mai mult.. Dar presbiter se folosea ca designatie si pentru cinul bisericesc.. Iacov identifica prezbiteriul insusi cu functia sacerdotala(preoteasca) a bisericii in epistola sa cand spune "sa cheme prezbiterii sa il unga cu untdelemn si sa se roage pentru el".
Reply With Quote
  #5  
Vechi 15.09.2010, 21:09:17
adiandrea6 adiandrea6 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 19.08.2010
Locație: Franta, Lille
Religia: Ortodox
Mesaje: 188
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Danut7 Vezi mesajul
Rolul preotiei in primele secole era indeplinit de episcop.. diaconii erau doar ajutoare.. Presbiter era o designatie speciala pentru cei mai de obste ai bisericii.. Presbiter inseamna intelept.. Aceasta designatie era una mai aparte pe langa cea de episcop si diacon, si reprezenta autoritatea bisericeasca.. Se referea in mod special la cei ce erau conducatori in Biserica.. Insemna episcop si ceva mai mult.. Dar presbiter se folosea ca designatie si pentru cinul bisericesc.. Iacov identifica prezbiteriul insusi cu functia sacerdotala(preoteasca) a bisericii in epistola sa cand spune "sa cheme prezbiterii sa il unga cu untdelemn si sa se roage pentru el".
Presbiter, mai exact, inseamna o persoana respectata.
Reply With Quote
  #6  
Vechi 15.09.2010, 23:30:38
tricesimusquintus tricesimusquintus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 09.05.2009
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 2.822
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Danut7 Vezi mesajul
Rolul preotiei in primele secole era indeplinit de episcop.. diaconii erau doar ajutoare.. Presbiter era o designatie speciala pentru cei mai de obste ai bisericii.. Presbiter inseamna intelept.. Aceasta designatie era una mai aparte pe langa cea de episcop si diacon, si reprezenta autoritatea bisericeasca.. Se referea in mod special la cei ce erau conducatori in Biserica.. Insemna episcop si ceva mai mult..
Mai mult ce? Papă, patriarh? Să fim serioși! În Biserica Primară prezbiterul era cunoscut si ca episkopos, însemnând „supraveghetori”, un cuvânt care a ajuns la noi ca „episcop”. Deși istoric, cel puțin din secolul al III-lea d. Hr., termenii „prezbiter” (bătrân) și „episcop” au reprezentat doi slujbași diferiți ai Bisericii, dovezi din NT arată clar că în vremurile apostolice cei doi termeni se refereau la același slujbaș. Tit 1,5.7. Bineînțeles în original, ori în NT al Bisericii Ortodoxe Grecești care redă corect termenii (presbyteros și episkopos folosiți alternativ).
Clement din Roma (c. anul 96 d.Hr) pare să le egalizeze (Epistola către Corinteni, 44) și Chrisostom (m. 407 d. Hr.) declara: „În vechime, prezbiterii erau chemați supraveghetori (sau episcopi) și slujitori (sau diaconi) ai lui Hristos și supraveghetori, prezbiterii” (Prima Omilie către Corinteni 1, în Migne, Patrologia Graeca, vol. 62, col 183).

Citat:
În prealabil postat de Danut7 Vezi mesajul
Dar presbiter se folosea ca designatie si pentru cinul bisericesc.. Iacov identifica prezbiteriul insusi cu functia sacerdotala(preoteasca) a bisericii in epistola sa cand spune "sa cheme prezbiterii sa il unga cu untdelemn si sa se roage pentru el".
Faci o regretabilă confuzie. Ungerea cu undelemn se făcea (și se face și acum) bolnavului, nu prezbiterului. Citește cu atenție Iacov 5,14.
Reply With Quote
  #7  
Vechi 16.09.2010, 08:39:38
Eugen7's Avatar
Eugen7 Eugen7 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.06.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.580
Implicit

Citat:
În prealabil postat de tricesimusquintus Vezi mesajul
Faci o regretabilă confuzie. Ungerea cu undelemn se făcea (și se face și acum) bolnavului, nu prezbiterului. Citește cu atenție Iacov 5,14.
va respectam punctele de vedere... dar acum dumeavoastra "va intindeti cam mult" cu "rastalmacirea" sesurilor din postarile noastre.
fratele ortodoxa Danut7 a expus foarte clar citatul din Sfantul Iacov din care reiese fara echivoc ca preotii (presbiterii) sunt cei care il ung pe cel bolnav.

va rog sa nu depasim limitele bunului simt in dialogul nostru daca vrem sa fie onest. alfel cadem in ridicol daca "cautam doar motive de cearta".

stim clar invataturile noastre reciproce. stim ca nu putem ajunge nici la un consens, intrucat diferentele doctrinare sunt foarte mari.

daca nu putem avea un dialog onest nu are rost sa mai continuam discutiile. la ce ajuta daca ne "rastalmaciti" afirmatiile? discutam aici pe forum pentru a ne cunoaste mai bine reciproc, pentru a ne intelege mai bine invataturile reciproce si modul de gandire si de traire.
noi ortodocsii nu v-am rastalmacit afirmatiile dumneavoastra, am acceptat explicatiile dumneavoastra si corecturile pe care le-ati facut cand a fost cazul. cand spun dumneavoastra nu ma refer la persoana dumneavoastra in mod special ci la toti reprezentantii cultelor protestante si neoprotestante.
Reply With Quote
  #8  
Vechi 18.09.2010, 09:21:31
tricesimusquintus tricesimusquintus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 09.05.2009
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 2.822
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Eugen7 Vezi mesajul
va rog sa nu depasim limitele bunului simt in dialogul nostru daca vrem sa fie onest. alfel cadem in ridicol daca "cautam doar motive de cearta".
Dacă nu vă supărați, dialogul nu era "al nostru", ci era dialogul meu cu Danut7. Iar dacă vă supărați, puteți începe un trialog.
Reply With Quote
  #9  
Vechi 16.09.2010, 11:08:13
doctor_faustus doctor_faustus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 28.08.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 828
Implicit

Citat:
În prealabil postat de penticostalulmantuibil Vezi mesajul
Sfantul Apostol Ioan se numeste pe sine presbiter. Adevarat.

Ceea ce demonstreaza ca presbiter are un sens mult mai larg insemnand si preot.
Apostolul Ioan era presbiter ceea ce demonstreaza ca era preot...hmm

Pentru ca era apostol putea sluji la mese adica la Taina Sfintei Euharistii.
Slujirea la mese inseamna altceva. Iar apostolii au delegat diaconilor slujirea la mese. Cititi Fapte 6:2 Și chemând cei doisprezece mulțimea ucenicilor, au zis: Nu este drept ca noi, lăsând de-o parte cuvântul lui Dumnezeu, să slujim la mese.

Cei desemnati a sluji la mese au fost diaconii nu apostolii.

Diaconi despre care Ioan Gura de Aur, astfel graieste: "... mentionatii sapte diaconi sa nu se considere slujitori ai tainelor, ci ca acestia, au fost acei carora li s-a incredintat ingrijirea generala a celor adunati atunci; acesti (diaconi), ne ofera prin aceasta, pilda de iubire de oameni si de purtare de grija a celor lipsiti", -VI ec. 16.
Domnule "pocăit",

Last edited by doctor_faustus; 16.09.2010 at 11:10:20.
Reply With Quote
  #10  
Vechi 16.09.2010, 13:17:55
Eugen7's Avatar
Eugen7 Eugen7 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 14.06.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.580
Implicit

Citat:
În prealabil postat de penticostalulmantuibil Vezi mesajul
... Diaconi despre care Ioan Gura de Aur, astfel graieste: "... mentionatii sapte diaconi sa nu se considere slujitori ai tainelor, ci ca acestia, au fost acei carora li s-a incredintat ingrijirea generala a celor adunati atunci; acesti (diaconi), ne ofera prin aceasta, pilda de iubire de oameni si de purtare de grija a celor lipsiti", -VI ec. 16.
ma bucur sa vad ca il cititi pe Sfantul Ioan Hrisostom. Inseamna ca ati citit si "tratatul despre preotie" al Sfantului Parinte care are o deosebita insemnatate pentru Biserica. Nu se poate contesta de catre nimeni ca Sfantul Ioan Gura de Aur a fost preot si episcop.

Citat:
În prealabil postat de penticostalulmantuibil Vezi mesajul
Iertati-ma, in general apreciez postarile dumneavoastra ...”
recunosc ca a fost o postare nu prea "inspirata" care a creat confuzie si care a fost foarte bine sesizata si "taxata corespunzator" de dumneavoastra.
"slujirea la mese" - agape - (pe care o faceau diaconii) nu poate fi nicidecum comparata cu "Frangerea Painii" care se refera exclusiv la Taina Sfintei Euharistii (savarsita de Sfintii Apostoli, episcopi si preoti).

Doresc sa subliniez totusi ca in postarea respectiva (oricat de confuza ar putea fi) NU AM SPUS NICIDECUM CA DIACONII AR PUTEA SAVARSI "FRANGEREA PAINII" (TAINA SFINTEI EUHARISTII)!
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Euharistia - Întîlnirea Cu Hristos iRoDiOn Impartasania (Taina Euharistiei) 3 05.12.2014 15:56:39
Imparatia Cerurilor este Raiul? Care este Pamantul celor blanzi? Florin-Ionut Din Noul Testament 279 11.07.2014 17:23:24
euharistia si demonizatii symbian01 Exorcismul 12 11.07.2011 16:51:59
Jertfa Euharistică sau Euharistia ca Jertfă doctor_faustus Impartasania (Taina Euharistiei) 0 10.10.2010 19:41:27
Euharistia alecsandru Impartasania (Taina Euharistiei) 42 21.05.2009 15:17:52