![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Si si despre diferentele de nedepasit pentru mintea rationala intre moartea temporara (ca timp) dar absoluta(ca intensitate) propusa de ei,si continuitatea vietii sufletului propusa de orotodoxie stiu Dar eu incerc sa propun o alta abordare .Ceea ce noi avem in plus nu poate fi inteles de ei,caci vine de la Duhul,si s-a statornicit prin Traditie . In schimb noi putem intelege foarte bine varianta lor,caci e lumeasca,fireasca ,si macar tine cont de Inviere. Ce e mai firesc decat aceasta ,ca omul moare,sta in groapa,nu mai stie de nimic .Si astfel va trece un timp si va suna trambita Invierii .Exact asa as fi inteles si eu invierea,daca nu ar fi fost Duhul Sfant care a fixat aceasta noua invatatura,ulterioara Evangheliei dar continuta in aceasta ,despre Judecata Particulara,si nemurirea sufletului . Asa ca,va rog din suflet ,nu va mai combateti cu ei,ca nu au cum sa inteleaga ,caci aceste invataturi nu pot fi intelese decat prin Duhul .Altfel ,par o nebunie,par ilogice ,si conceptia lor e cea fireasca,cea lumeasca. Mai degraba incercati sa ii castigati,sa ii intelegeti,decat sa va combateti cu ei ,ca faceti de 2 ori rau: O data Duhului,ca si cum ar avea nevoie de argumente ,pentru a se promova invatatura nemuririi sufletului. Alta data lor,pentru ca prin contrazicere,nimeni nu se va indrepta,ci doar prin intelegere. |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Mă uimește această formulare "învățătură ulterioară Evangheliei" ce seamănă foarte mult cu condamnabila "altă Evanghelie" de care vorbește sf. ap. Pavel. Și dacă stăm să ne gândim bine, nici nu este "ulterioară" această dogmă a nemuririi sufletului, ci își are rădăcinile în cuvintele diavolului din Eden: "hotărât că nu veți muri!".
|
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
pilda cu Lazar si bogatul talharul de pe cruce
__________________
„Ca o carpa lepadata toata dreptatea noastra” (Is 64,5) |
#4
|
|||
|
|||
![]()
si viata vesnica la care putem invia sufleteste inca din aceasta viata fara a mai merge la judecata
viata de care vorbeste Apostolul Pavel, de ce si-ar fi dorit sa moara? de ce nu spunea ca mai degraba vrea sa vina judecata de apoi decat moartea lui trupeasca pentru a fi cu Hristos? Hristos il amagea pe talhar, a glumit cu pilda si Apostolul Pavel nu-si exprima prea clar sentimentele?
__________________
„Ca o carpa lepadata toata dreptatea noastra” (Is 64,5) |
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Oare chiar așa scrie, sau aceasta e interpretarea ta? |
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
*TU* esti in stare sa spui ca Adevarul Insusi a dat grai unor basme evreiesti. Nu mai am ce discuta cu tine. Tu insuti ai in cap alta Evanghelie decat cea lasat de Cel Care este Calea Adevarul si Viata. Tu preferi sa crezi in ratacire, adevar contaminat cu basme si moarte.
__________________
„Ca o carpa lepadata toata dreptatea noastra” (Is 64,5) |
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
2. Daca urmaresti evenimentele care au urmat episodului de la Cruce (promisiunea facuta talharului), intri in incurcatura. Vei vedea ca Domnul Iisus Hristos spune, a treia zi dupa ce a facut promisiunea catre talhar: "Nu Ma tinea caci inca nu M-am suit la Tatal Meu".(Ioan 20:17). Intrebare: cum se impaca promisiunea facuta talharului ("astazi vei fi cu Mine in rai") cu faptul ca Domnul nu se suise la Tatal nici pana a treia zi? Pentru o persoana care crede ce spune Sfanta Scriptura (ca moartea este un somn in care nu este nici stiinta, nici simtire, nici constienta timpului,etc), explicatia este simpla. Dar, pentru cineva care crede in fantome ("suflete nemuritoare") este dificil :ori renunta la teoria sa, ori il face mincinos pe Matuitorul. |
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Dar pt mine unul,e o invatatura ulterioara Evangheliei.De ce? Pentru ca si eu,ca si tine,nu am inteles-o la prima citire a Evangheliei ( si nu a fost o singura citire).Ca si tine imi inchipuiam ca vom sta in mormant,asa cum apostolul Petru spune despre regele David,si vom astepta linistiti Invierea .Ba chiar vom spera in ea,asa cum resiese din unii psalmi,care vorbesc atat de plastic despre raceala mormantului dar si despre speranta. Apoi,cand am aflat despre invatatura Ortodoxa,desi ma soca ca nu era cuprinsa vizibil in Evanghelie,am simtit-o ca adevarata. Istoric ea s-a formulat probabil putin dupa darea Evangheliei,sau chiar in acele timpuri.Ea se gaseste ca niste germeni si in invatatura apostolilor,asa cum s-a tot aratat pe aici. Ceea ce vreau sa zic,ca voi,neacceptand ca Duhul Sfant a avut grija de Biserica,ca a construit-o practic,imediat dupa Inaltarea lui Hristos la ceruri,nu puteti intelege toate aceste lucruri legate de taine,sau alte invataturi.E imposibil. Pentru ca nimeni,cu mintea omeneasca,nu poate recompune,redescoperi,sau macar intelege invatatura Duhului.Aceasta ramane inchisa,ca un lucru ilogic,ca o smecherie pamanteasca,pentru voi. De aceea eu am curaj sa zic cu toata taria,ca da,varianta voastra de moarte privita ca somn fara cunostinta poate fi adevarata. Pentru ca ratiunea lui Dumnezeu nu e neaparat A sau B,ci poate accepta si 2 variante aparent contrarii(sau chiar poate exista o contractare a timpului de genul "1000 de ani sunt ca o clipita") Ori daca eu recunosc aceasta,in calitate de ortodox,ce rost mai are sa continui sa dezvolti aceasta idee?Scopul tau a fost atins. Dimpotriva,te intreb: daca eu accept varianta ta,tu de ce nu o poti accepta, pe a noastra? |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Iustin, ideea cu doua ratiuni diferite care pot coexista unde ai citit-o?
![]() Si cum poti spune cu toata taria ca adevarul si minciuna pot fi valabile in acelasi timp?
__________________
„Ca o carpa lepadata toata dreptatea noastra” (Is 64,5) |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Adventistii nu cred in Biblie :
Facerea 37:35 După aceea s-au adunat toți feciorii lui și toate fetele lui și au venit să-l mângâie; dar el nu voia să se mângâie, ci zicea: "Plângând, mă voi pogorî în locuința morților la fiul meu!" Și-l plângea astfel tatăl său. 7. Descoperi-vei tu care este firea lui Dumnezeu? Urca-vei tu până la desăvârșirea Celui Atotputernic? 8. Ea este mai înaltă decât cerurile. Și ce vei face tu? Ea este mai adâncă decât împărăția morții. Cum vei pătrunde-o tu? Iov 11 9. Șeolul (iadul) se mișcă în adâncurile sale, ca să iasă întru întâmpinarea ta. Pentru tine el deșteaptă umbrele, pe toți stăpânitorii pământului; el ridică de pe jilțurile lor pe toți împărații pământului. Isaia 14 13. Nu cruța pe feciorul tău de pedeapsă; chiar dacă îl lovești cu varga, nu moare. 14. Tu îl bați cu toiagul, dar scapi sufletul lui din împărăția morții. Pilde 23 2. Dacă se vor strecura în locuința morților, de acolo mâna Mea îi va apuca, și de se vor sui în cer, îi voi da jos de acolo; Amos 9:2 19. Precum seceta și arșița sorb apele zăpezilor topite, tot astfel soarbe locuința morților pe păcătoși. Iov 24 12. Să-i înghițim de vii ca locuința morților, și întregi, ca pe cei ce se coboară în mormânt. Pilde 1 14. Din stăpânirea locuinței morților îi voi izbăvi și de moarte îi voi mântui. Unde este, moarte, biruința ta? Unde-ți sunt chinurile tale? Mila stă ascunsă departe de ochii Mei!... Osea 13 14. De aceea și iadul și-a mărit de două ori lăcomia lui, căscat-a gura sa peste măsură; acolo se vor coborî mărirea Sionului și gloatele sale, chiotele de veselie... Isaia 5 11. "Cere un semn de la Domnul Dumnezeul tău, în adâncurile iadului sau în înălțimile cele de sus". Isaia 7 15. Și acum, tu te pogori în iad, în cele mai de jos ale adâncului! Isaia 14 24. Înțeleptul merge pe cărarea vieții ce duce în sus, ca să ocolească drumul iadului care merge în jos. Pilde 15 17. Să se întoarcă păcătoșii în iad; toate neamurile care uită pe Dumnezeu. Psalmi 9 10. Că nu vei lăsa sufletul meu în iad, nici nu vei da pe cel cuvios al Tău să vadă stricăciunea. Psalmi 15 15. Și-i vor stăpâni pe ei cei drepți și ajutorul ce-l nădăjduiau din slava lor, se va învechi în iad. 16. Dar Dumnezeu va izbăvi sufletul meu din mâna iadului, când mă va apuca. Psalmi 48 16. Să vină moartea peste ei și să se coboare în iad de vii, Psalmi 54 47. Cine este omul ca să trăiască și să nu vadă moartea și să-și izbăvească sufletul său din mâna iadului? Psalmi 88 David: De mă voi sui în cer, Tu acolo ești. De mă voi coborî în iad, de față ești. Psalmi 138:8 Solomon: Iadul și adâncul sunt cunoscute Domnului, cu atât mai vârtos inimile fiilor oamenilor. Pilde 15:11 Iadul și adâncul nu se pot sătura, tot așa și inima omului e de nesăturat. Pilde 27:20 Locuința morților, pântecele sterp, pământul care nu e sătul de apă și focul care nu zice niciodată: "Destul!" Pilde 30:16 Și omul nu știe că acolo sunt numai umbre, iar cei pe care îi poftește nebunia se află de mult în adâncurile șeolului (locuința morților). Pilde 9:18 NT :Fapte 2:27,31 Căci nu vei lăsa sufletul meu în iad, nici nu vei da pe cel sfânt al Tău să vadă stricăciune.Mai înainte văzând, a vorbit despre învierea lui Hristos: că n-a fost lăsat în iad sufletul Lui și nici trupul Lui n-a văzut putreziciunea. 8. Pentru aceea zice: "Suindu-Se la înălțime, a robit robime și a dat daruri oamenilor". 9. Iar aceea că "S-a suit" - ce înseamnă decât că S-a pogorât în părțile cele mai de jos ale pământului? Efeseni 4 18. Pentru că și Hristos a suferit odată moartea pentru păcatele noastre, El cel drept pentru cei nedrepți, ca să ne aducă pe noi la Dumnezeu, omorât fiind cu trupul, dar viu făcut cu duhul, 19. Cu care S-a coborât și a propovăduit și duhurilor ținute în închisoare, 1Petru 3 1Petru 4: 5. Ei își vor da seama înaintea Celui ce este gata să judece viii și morții. 6. Că spre aceasta s-a binevestit morților, ca să fie judecați ca oameni, după trup, dar să vieze, după Dumnezeu cu duhul. 9. Și când a deschis pecetea a cincea, am văzut, sub jertfelnic, sufletele celor înjunghiați pentru cuvântul lui Dumnezeu și pentru mărturia pe care au dat-o. 10. Și strigau cu glas mare și ziceau: Până când, Stăpâne sfinte și adevărate, nu vei judeca și nu vei răzbuna sângele nostru, față de cei ce locuiesc pe pământ? Apocalipsa 6 19. Era un om bogat care se îmbrăca în porfiră și în vison, veselindu-se în toate zilele în chip strălucit. 20. Iar un sărac, anume Lazăr, zăcea înaintea porții lui, plin de bube, 21. Poftind să se sature din cele ce cădeau de la masa bogatului; dar și câinii venind, lingeau bubele lui. 22. Și a murit săracul și a fost dus de către îngeri în sânul lui Avraam. A murit și bogatul și a fost înmormântat. 23. Și în iad, ridicându-și ochii, fiind în chinuri, el a văzut de departe pe Avraam și pe Lazăr în sânul lui. 24. Și el, strigând, a zis: Părinte Avraame, fie-ți milă de mine și trimite pe Lazăr să-și ude vârful degetului în apă și să-mi răcorească limba, căci mă chinuiesc în această văpaie. 25. Dar Avraam a zis: Fiule, adu-ți aminte că ai primit cele bune ale tale în viața ta, și Lazăr, asemenea, pe cele rele; iar acum aici el se mângâie, iar tu te chinuiești. 26. Și peste toate acestea, între noi și voi s-a întărit prăpastie mare, ca cei care voiesc să treacă de aici la voi să nu poată, nici cei de acolo să treacă la noi. 27. Iar el a zis: Rogu-te, dar, părinte, să-l trimiți în casa tatălui meu, 28. Căci am cinci frați, să le spună lor acestea, ca să nu vină și ei în acest loc de chin. 29. Și i-a zis Avraam: Au pe Moise și pe prooroci; să asculte de ei. 30. Iar el a zis: Nu, părinte Avraam, ci, dacă cineva dintre morți se va duce la ei, se vor pocăi. 31. Și i-a zis Avraam: Dacă nu ascultă de Moise și de prooroci, nu vor crede nici dacă ar învia cineva dintre morți. Luca 16 Solomon : Mai de preț este un nume bun decât untdelemnul cel binemirositor și ziua morții decât ziua nașterii. Eccl7:1 Pavel : Căci pentru mine viață este Hristos și moartea un câștig.Sunt strâns din două părți: doresc să mă despart de trup și să fiu împreună cu Hristos, și aceasta e cu mult mai bine; Filipeni 1:21,23. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Noi avem nou martir | mihaiB | Stiri, actualitati, anunturi | 9 | 07.11.2012 19:51:45 |
BOR, rabinii si cooperarea pentru "binele comun" | Decebal | Biserica Ortodoxa Romana | 4 | 10.09.2012 21:07:28 |
Ce au miscarea legionara si musulmanismul in comun? | mihailt | Generalitati | 14 | 02.11.2010 21:35:34 |
Avem Patriarh | danyel | Stiri, actualitati, anunturi | 34 | 11.02.2009 22:03:42 |
|