![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Citat:
Viata vesnica e opusul mortii,mai ales a mortii privita ca vesnicie,ca uitare absoluta Dar viata vesnica poate fi de 2 feluri:chinuri vesnice sau bucurie vesnica alaturi de Domnul. Deci important e sa vedem cum putem trece de Judecata cea mare,si sa avem parte de Rai.Caci altfel ,orice alta discutie e inutila,si mai buna ar fi uitarea vesnica ,si moartea decat iadul. Iar pt a trece de Judecata trebuie sa facem faptele milosteniei ,ale dragostei fata de Dumnezeu .Iar acestea nu le putem face decat daca ducem razboiul cu noi insine . |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Citat:
Pentru noi, viata vesnica poate (ar trebui sa fie asa) incepe de acum, si nu se va intrerupe la moartea trupului, pentru un somn bun pana la Judecata. Si nu vad cum putem reconcilia doua viziuni radical diferite: ei care sustin ca o sa dormim pana la Judecata, si noi care spunem ca vom fi in rai sau in iad pana atunci, cu sufletele. Pana si viata vesnica o intelegem altfel.
__________________
„Ca o carpa lepadata toata dreptatea noastra” (Is 64,5) |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Citat:
Citat:
|
|
#4
|
|||
|
|||
|
Citat:
Si si despre diferentele de nedepasit pentru mintea rationala intre moartea temporara (ca timp) dar absoluta(ca intensitate) propusa de ei,si continuitatea vietii sufletului propusa de orotodoxie stiu Dar eu incerc sa propun o alta abordare .Ceea ce noi avem in plus nu poate fi inteles de ei,caci vine de la Duhul,si s-a statornicit prin Traditie . In schimb noi putem intelege foarte bine varianta lor,caci e lumeasca,fireasca ,si macar tine cont de Inviere. Ce e mai firesc decat aceasta ,ca omul moare,sta in groapa,nu mai stie de nimic .Si astfel va trece un timp si va suna trambita Invierii .Exact asa as fi inteles si eu invierea,daca nu ar fi fost Duhul Sfant care a fixat aceasta noua invatatura,ulterioara Evangheliei dar continuta in aceasta ,despre Judecata Particulara,si nemurirea sufletului . Asa ca,va rog din suflet ,nu va mai combateti cu ei,ca nu au cum sa inteleaga ,caci aceste invataturi nu pot fi intelese decat prin Duhul .Altfel ,par o nebunie,par ilogice ,si conceptia lor e cea fireasca,cea lumeasca. Mai degraba incercati sa ii castigati,sa ii intelegeti,decat sa va combateti cu ei ,ca faceti de 2 ori rau: O data Duhului,ca si cum ar avea nevoie de argumente ,pentru a se promova invatatura nemuririi sufletului. Alta data lor,pentru ca prin contrazicere,nimeni nu se va indrepta,ci doar prin intelegere. |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Mă uimește această formulare "învățătură ulterioară Evangheliei" ce seamănă foarte mult cu condamnabila "altă Evanghelie" de care vorbește sf. ap. Pavel. Și dacă stăm să ne gândim bine, nici nu este "ulterioară" această dogmă a nemuririi sufletului, ci își are rădăcinile în cuvintele diavolului din Eden: "hotărât că nu veți muri!".
|
|
#6
|
|||
|
|||
|
Citat:
pilda cu Lazar si bogatul talharul de pe cruce
__________________
„Ca o carpa lepadata toata dreptatea noastra” (Is 64,5) |
|
#7
|
|||
|
|||
|
si viata vesnica la care putem invia sufleteste inca din aceasta viata fara a mai merge la judecata
viata de care vorbeste Apostolul Pavel, de ce si-ar fi dorit sa moara? de ce nu spunea ca mai degraba vrea sa vina judecata de apoi decat moartea lui trupeasca pentru a fi cu Hristos? Hristos il amagea pe talhar, a glumit cu pilda si Apostolul Pavel nu-si exprima prea clar sentimentele?
__________________
„Ca o carpa lepadata toata dreptatea noastra” (Is 64,5) |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Citat:
Oare chiar așa scrie, sau aceasta e interpretarea ta? |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Citat:
*TU* esti in stare sa spui ca Adevarul Insusi a dat grai unor basme evreiesti. Nu mai am ce discuta cu tine. Tu insuti ai in cap alta Evanghelie decat cea lasat de Cel Care este Calea Adevarul si Viata. Tu preferi sa crezi in ratacire, adevar contaminat cu basme si moarte.
__________________
„Ca o carpa lepadata toata dreptatea noastra” (Is 64,5) |
|
#10
|
|||
|
|||
|
Citat:
2. Daca urmaresti evenimentele care au urmat episodului de la Cruce (promisiunea facuta talharului), intri in incurcatura. Vei vedea ca Domnul Iisus Hristos spune, a treia zi dupa ce a facut promisiunea catre talhar: "Nu Ma tinea caci inca nu M-am suit la Tatal Meu".(Ioan 20:17). Intrebare: cum se impaca promisiunea facuta talharului ("astazi vei fi cu Mine in rai") cu faptul ca Domnul nu se suise la Tatal nici pana a treia zi? Pentru o persoana care crede ce spune Sfanta Scriptura (ca moartea este un somn in care nu este nici stiinta, nici simtire, nici constienta timpului,etc), explicatia este simpla. Dar, pentru cineva care crede in fantome ("suflete nemuritoare") este dificil :ori renunta la teoria sa, ori il face mincinos pe Matuitorul. |
![]() |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Noi avem nou martir | mihaiB | Stiri, actualitati, anunturi | 9 | 07.11.2012 20:51:45 |
| BOR, rabinii si cooperarea pentru "binele comun" | Decebal | Biserica Ortodoxa Romana | 4 | 10.09.2012 22:07:28 |
| Ce au miscarea legionara si musulmanismul in comun? | mihailt | Generalitati | 14 | 02.11.2010 22:35:34 |
| Avem Patriarh | danyel | Stiri, actualitati, anunturi | 34 | 11.02.2009 23:03:42 |
|
|