Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Secte si culte
Subiect închis
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #831  
Vechi 28.12.2009, 14:49:23
tricesimusquintus tricesimusquintus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 09.05.2009
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 2.822
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Danut7 Vezi mesajul
Versetul din Geneza 2 incepe prin a ne spune ca Dumnezeu a terminat opera creatiei.Ziua a saptea din Geneza reprezinta desavarsirea creatiei,si se refera la Odihna Spirituala a lui Dumnezeu care nu s-a sfarsit nici azi si nici nu se va sfarsi vreodata, reprezinta "ziua desavarsita, sfanta toata" , adica Imparatia Cerului, Raiul lui Dumnezeu.Iar ca odihna lui Dumnezeu e vesnica si nici odihna nu trebuie sa se inteleaga literal, poti vedea in Evrei in care Pavel aminteste despre ziua a saptea din Geneza si despre Odihna lui Dumnezeu si vorbeste de ea ca existand in continuare , ca nu s-a terminat atunci si vorbeste de cei care au intrat si cei care nu au intrat in aceasta odihna si cei care vor intra si cei care nu vor intra.Nu numai atat dar Pavel si vorbeste de o alta zi hotarata de Dumnezeu ca sa intram in odihna Lui.Aceasta este ziua lui Iisus Hristos prin care si cei drepti odinioara(dreptii vechiului testament) au ajuns la Odihna.Si Iisus Hristos este cel care a adus Odihna tuturor, prin Invierea Sa din morti.A desfiintat orice domnie si orice stapanire care era asupra noastra.Deci nici aceia care tineau sambata si erau sub Vechiul Testament nu au intrat in Odihna, pana nu a venit Hristos ca sa ii duca la odihna, si sa-i pasca pe ei.Ca si ei dreptii VT asteptau ziua asta in care vor intra in Odihna Edenului, cu bucurie au asteptat sa vada aceasta zi si s-au bucurat de ea, iar sambata lor era o prefigurare a duminicii , iar umbra acestei odihna si a veacului in care am intrat acum era prin Odihna si Sarbatoarea Corturilor.Toate erau umbre ale acestei zile desavarsite, ziua pe care Domnul a facut-o.Ca si cei ce au tinut sambata nu au ajuns la odihna pana cand nu a venit Hristos sa-i duca.
Tuturor celor ce deliberat aleg să calce Ziua Domnului Sabatului, li se oferă o singură "odihnă":

"Și fumul chinului lor se suie în vecii vecilor. Și nu au odihnă nici ziua nici noaptea cei ce se închină fiarei și chipului ei și oricine primește semnul numelui ei."(Apocalips 14,11)

Și iată că sunt munciți deja de pe acuma...
  #832  
Vechi 28.12.2009, 15:20:40
gabriela8 gabriela8 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 31.10.2009
Locație: Romania
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.112
Send a message via Skype™ to gabriela8
Implicit

Eu cred ca sabat inseamna odihna,iar Biserica Ortodoxa a pastrat aceasta zi pentru pomenirea mortilor. Sabatul se respecta in perioada Vechiului Testament. Sigur ca primii crestini provin din randul iudeilor si numerotarea zilelor se facea in functie de sabat. Ex. prima zi dupa sabat , a doua zi dupa sabat etc
Prima zi dupa sabat este prima zi a saptamanii care de fapt este ziua Invierii Mantuitorului, ziua Duminicii! Faptul ca Mantuitorul Iisus Hristos a inviat in aceasta zi , la 8 zile se arata lui Toma in aceeasi zi, Duhul Sfant Se Pogoara peste Sfintii Apostoli in aceeasi zi, primii crestini au inceput sa se intalneasca in aceasta zi iar mai apoi a fost stabilita zi de odihna in vremea imparatului Constantin cel Mare.Imparatul Constantin cel Mare nu a facut decat sa aprobe ceea ce era respectat de crestini nu a inventat duminica zi de odihna.
  #833  
Vechi 28.12.2009, 15:51:13
tricesimusquintus tricesimusquintus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 09.05.2009
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 2.822
Implicit

Citat:
În prealabil postat de gabriela8 Vezi mesajul
primii crestini au inceput sa se intalneasca in aceasta zi iar mai apoi a fost stabilita zi de odihna in vremea imparatului Constantin cel Mare.
Nu chiar primii creștini, ci următorii după primii creștini. Primii creștini au fost Hristos și apostolii, iar aceștia respectau sabatul (de întâlnit se cam întâlneau zilnic).

Citat:
În prealabil postat de gabriela8 Vezi mesajul
Imparatul Constantin cel Mare nu a facut decat sa aprobe ceea ce era respectat de crestini nu a inventat duminica zi de odihna.
E adevărat, nu Constantin a inventat venerabili die solis, de asta s-au ocupat romanii păgâni adoratori ai zeului soare.
  #834  
Vechi 28.12.2009, 16:44:47
Danut7 Danut7 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 30.07.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.543
Implicit

Citat:
În prealabil postat de tricesimusquintus Vezi mesajul
Nu chiar primii creștini, ci următorii după primii creștini. Primii creștini au fost Hristos și apostolii, iar aceștia respectau sabatul (de întâlnit se cam întâlneau zilnic).
Ce au facut?Iisus Hristos si Apostolii au dezlegat sambata.

Toate atestarile biblice , istorice si patristice arata tinerea duminicii inca de la primii crestini.In biblie duminica este mentionata cu numele de mai multe ori.In Fapte ni se spune ca Apostolul frangea painea in ziua de duminica si ca tinea cuvantare.In Apocalipsa , Apostolul Ioan spune ca era in duh in Ziua Domnului.Ziua Domnului este Duminica.De aici si numele de duminica "Dies Domini".La inceput se tineau ambele zile si sambata si duminica , iar tinerea sambetei a venit pe filiera iudaica , la fel ca taierea imprejur.

Citat:
În prealabil postat de tricesimusquintus Vezi mesajul
E adevărat, nu Constantin a inventat venerabili die solis, de asta s-au ocupat romanii păgâni adoratori ai zeului soare.
Ce a inventat Constantin?Mi-ar placea sa vad cum iti sustii afirmatia aia cu sursa,citat si context.Pana la Constantin crestinii tineau duminica de aproape 300 de ani.Vezi asta din scrierile parintilor ante-niceeni si din scriirile istoricului Eusebiu.

Asa ca din toate punctele de vedere, atat biblice cat si istorice gresesti.

Cat despre sambata, da sambata a fost ziua de odihna a Vechiului Testament, dar care nu le-a adus odihna deplina dreptilor din VT, ca nu i-a dus in Rai.Odihna lor si odihna veche , reprezenta un loc mai bun in locuinta mortilor, un loc de asteptare,diferit de al celor ce erau pedepsiti acolo.Ca si cei ce au tinut sambata nu au intrat in odihna lui Dumnezeu pana cand nu a venit Hristos sa-i duca acolo, pe ei si pe toti cat au crezut Lui.Caci prin Hristos si numai prin Hristos a venit odihna lui Dumnezeu la noi si odihna desavarsita, prin Invierea Sa din morti.Cei ce au fost in odihna mijlocita de Moise si de Iosua nu au gasit odihna deplina pana cand nu a ajuns la ei ziua lui Hristos, iar Hristos este cel ce ne elibereaza din robia pacatului si de sub stapanirea mortii si a locuintei mortilor.Aceasta este odihna adevarata Raiul lui Dumnezeu si ziua lui Iisus Hristos,iar aceasta zi este mai desavarsita decat prima fiindca si lucrarea ei este mai mare si rasplata ei cea adevarata.Despre asta vorbeste si apostolul Pavel in Evrei 4, ca Dumnezeu hotoraste din nou o zi in care sa intram in odihna Lui , o zi mai buna decat prima , ca de ar fi fost prima desavarsita nu ar mai fi vorbit Dumnezeu apoi de o alta zi.

6.Deci, de vreme ce rămâne ca unii să intre în odihnă, iar aceia cărora mai dinainte li s-a binevestit, pentru nesupunerea lor, n-au intrat,
7.Dumnezeu hotărăște din nou o zi, astăzi rostind prin gura lui David, după atâta vreme, precum s-a zis mai sus: "Dacă veți auzi astăzi glasul Lui, nu învârtoșați inimile voastre".
8.Căci dacă Iosua le-ar fi adus odihnă, Dumnezeu n-ar mai fi vorbit, după acestea, de o altă zi.
9.Asadar, s-a lăsat o sărbătoare a odihnei(Sabatului) poporului lui Dumnezeu.
  #835  
Vechi 28.12.2009, 17:14:28
hoinarul
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Danut7 Vezi mesajul
Versetul din Geneza 2 incepe prin a ne spune ca Dumnezeu a terminat opera creatiei.Ziua a saptea din Geneza reprezinta desavarsirea creatiei,si se refera la Odihna Spirituala a lui Dumnezeu care nu s-a sfarsit nici azi si nici nu se va sfarsi vreodata, reprezinta "ziua desavarsita, sfanta toata" , adica Imparatia Cerului, Raiul lui Dumnezeu.
Dumnezeu a binecuvantat si a sfintit ziua a saptea cand omul era inca in Eden. De unde ideea ca aceasta zi ar semnifica "Raiul lui Dumnezeu"?

Dumnezeu S-a odihnit in ziua a saptea (singura zi a saptamanii, binecuvantata si sfintita de Dumnezeu), pentru a ne da si noua un exemplu (la fel cum face un Tata cu copilul sau). In mod asemanator si Domnul Iisus Hristos s-a botezat, desi nu avea nevoie de botez.

P.S. Poate ne explici si noua ce inseamna ciudatenia asta: "odihna spirituala a lui Dumnezeu".
  #836  
Vechi 28.12.2009, 17:27:47
tricesimusquintus tricesimusquintus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 09.05.2009
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 2.822
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Danut7 Vezi mesajul
Ce au facut?Iisus Hristos si Apostolii au dezlegat sambata.
Dacă au dezlegat-o, de ce încercați s-o legați la loc? Auzi la ei: "zi de post" și "ziua morților"!

Citat:
În prealabil postat de Danut7 Vezi mesajul
In biblie duminica este mentionata cu numele de mai multe ori.
Iar numele acela este "ziua întîi de după Sabat". Sugestiv, nu?


Citat:
În prealabil postat de Danut7 Vezi mesajul
In Fapte ni se spune ca Apostolul frangea painea in ziua de duminica si ca tinea cuvantare.
Tot în Fapte (2,46) ni se spune că apostolii frângeau pâinea în fiecare zi.

Citat:
În prealabil postat de Danut7 Vezi mesajul
In Apocalipsa , Apostolul Ioan spune ca era in duh in Ziua Domnului.Ziua Domnului este Duminica.
Dar pentru apostolul Ioan, ziua Domnului era Sâmbăta.

Citat:
În prealabil postat de Danut7 Vezi mesajul
Ce a inventat Constantin?Mi-ar placea sa vad cum iti sustii afirmatia aia cu sursa,citat si context.
Citește mai atent: am spus că nu a inventat. A preluat doar sintagma "venerabila zi a soarelui" de la păgânii romani punând-o în edictul duminical de la 321:

"Omnes judices urbanaeque plebes, et cuctarum artium officia venerabili die solis quiescan" (Corpus Juris Civilis, Justiniani Institutiones, opera et cura, C. M. Galisset,
Lutetiae Parisiorum, Nona Editio, Codicis Lib. III, Tit. XII, De Feriis, p. 171)

Citat:
În prealabil postat de Danut7 Vezi mesajul
Pana la Constantin crestinii tineau duminica de aproape 300 de ani.
Ce înseamnă pentru tine "aproape 300 de ani"?10, 50, 150, 200? Lasă băltița în pace
  #837  
Vechi 28.12.2009, 17:42:13
hoinarul
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Danut7 Vezi mesajul
Ce au facut?Iisus Hristos si Apostolii au dezlegat sambata.
Intr-adevar, a dezlegat ziua sambetei (de poverile si legaturile puse de traditiile evreiesti). Dar niciodata nu se spune ca a desfiintat acesta zi sfintita si binecuvantata de Dumnezeu.

Citat:
În prealabil postat de Danut7 Vezi mesajul
Toate atestarile biblice , istorice si patristice arata tinerea duminicii inca de la primii crestini.
Minciuni la gramada. Chiar si unii istorici ortodocsi te contrazic:

Arhiereul Calist Botosaneanul, episcop de Arges, in "Istoria bisericeasca" din 1902, pg. 55, declara: "Ziua in care crestinii savarseau cultul lor religios la inceput a fost sambata, mai tarziu duminica, zi de inchinare si bucurie, dupa cum zice si sfantul Atanasie al nostru: Sambata noi ne adunam laolalta nu ca sa iudaizam... ci ca sa ne inchinam lui Isus, Domnul Sabatului."

Citat:
În prealabil postat de Danut7 Vezi mesajul
In biblie duminica este mentionata cu numele de mai multe ori.In Fapte ni se spune ca Apostolul frangea painea in ziua de duminica si ca tinea cuvantare.
Nu este mentionata niciodata, cu numele. Este numita ziua intaia. Iar frangerea painii se facea in fiecare zi, nu numai in prima zi a saptamanii (vezi Fapte 2:46)

Citat:
În prealabil postat de Danut7 Vezi mesajul
In Apocalipsa , Apostolul Ioan spune ca era in duh in Ziua Domnului.Ziua Domnului este Duminica.
Depinde carui domn te inchini tu.

Dumnezeul nostru numeste sambata (ziua a saptea) ca fiind "ziua de odihna inchina Domnului" (vezi Porunca a 4-a Dumnezeiasca). Iar Domnul Iisus Hristos se intituleaza "Domn al sambetei" (Marcu 2:28)

Citat:
În prealabil postat de Danut7 Vezi mesajul
tinerea sambetei a venit pe filiera iudaica , la fel ca taierea imprejur.
Tinerea sambetei (ziua a saptea) a venit de la Insusi Dumnezeu, chiar de la facerea lumii.

Vezi pe ce "filiera" s-a facut inlocuirea zilei de odihna poruncita de Dumnezeu.

Citat:
În prealabil postat de Danut7 Vezi mesajul
Ce a inventat Constantin?Mi-ar placea sa vad cum iti sustii afirmatia aia cu sursa,citat si context.Pana la Constantin crestinii tineau duminica de aproape 300 de ani.
Constantin cel Mare, la fel ca si crestinii dinaintea lui, tineau "dies solis" (ziua soarelui). Abia prin secolul 4 (sinodul de la Aquilea), aceasta zi a primit (in mod fortat) denumirea de "dies domini" (duminica).


Citat:
În prealabil postat de Danut7 Vezi mesajul
6.Deci, de vreme ce rămâne ca unii să intre în odihnă, iar aceia cărora mai dinainte li s-a binevestit, pentru nesupunerea lor, n-au intrat,
7.Dumnezeu hotărăște din nou o zi, astăzi rostind prin gura lui David, după atâta vreme, precum s-a zis mai sus: "Dacă veți auzi astăzi glasul Lui, nu învârtoșați inimile voastre".
8.Căci dacă Iosua le-ar fi adus odihnă, Dumnezeu n-ar mai fi vorbit, după acestea, de o altă zi.
9.Asadar, s-a lăsat o sărbătoare a odihnei(Sabatului) poporului lui Dumnezeu.
Mai reflecteaza, si intelege corect ce odihna le-ar fi adus Iosua. Te indemn sa citesti "Cartea lui Iosua Navi" si sa-mi spui de cate ori se face referire la odihna de ziua a saptea. Eu zic ca in aceasta carte nu se face referire niciodata la ziua a saptea (desi Iosua a pazit sabatul zilei a saptea, fara nici o indoiala).
  #838  
Vechi 28.12.2009, 21:23:24
Danut7 Danut7 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 30.07.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.543
Implicit

Citat:
În prealabil postat de tricesimusquintus Vezi mesajul
Dacă au dezlegat-o, de ce încercați s-o legați la loc? Auzi la ei: "zi de post" și "ziua morților"!
Asta faceti voi , nu noi.

Citat:
În prealabil postat de tricesimusquintus Vezi mesajul
Iar numele acela este "ziua întîi de după Sabat". Sugestiv, nu?
Este ziua întâia între Sabate , adica cel mai mare Sabat.Fara Invierea lui Hristos nimeni nu ar fi avut odihna nici cei care au tinut sambata in mod corect, ca zi atribuită de Dumnezeu.Ca voi tineti o sambata zi a sasea, ca nu e sambata iudeilor, si nici nu are nimic de-a face cu crestinii.Nici cu Hristos , ca la voi hristos e unul mihaiel si un hristos mincinos si fundatia sectei voastre este pe minciuna si amagire.

Citat:
În prealabil postat de tricesimusquintus Vezi mesajul
Tot în Fapte (2,46) ni se spune că apostolii frângeau pâinea în fiecare zi.
Si astazi in Biserica liturghia e in fiecare zi , cu atat mai mult duminica, zi menționată cu numele.Zi pentru care apostolul Pavel s-a pregatit in mod special,pregatindu-se sa tina cuvantul in aceasta zi si programandu-si plecarea sa a doua zi dupa duminica.Daca duminica nu era o zi de praznuit putea sa tina cuvantarea foarte usor sambata si sa plece duminica, mai ales daca nu era o zi importanta.

Fapte 20:7 În ziua întâi a săptămânii (Duminică) adunându-ne noi să frângem pâinea, Pavel, care avea de gând să plece a doua zi, a început să le vorbească și a prelungit cuvântul lui până la miezul nopții.

Nu doar atat dar in Fapte 15 intre primele hotariri ale Apostolilor acestia decid , ca sa elibereze pe neamuri de jertfe , sugrumare de animale , taierea imprejur si de sambete.Acolo zice :

Fapte 15:21Căci Moise are din timpuri vechi prin toate cetățile propovăduitorii săi, fiind citit în sinagogi în fiecare sâmbătă.


Citat:
În prealabil postat de tricesimusquintus Vezi mesajul
Dar pentru apostolul Ioan, ziua Domnului era Sâmbăta.
Ziua Domnului era ziua identificata strict cu Iisus Hristos, si care e aceasta decat aceia pe care este bazata intreaga evanghelie si de care se vorbeste in intreaba evanghelie, adica Invierea.Mesajul intreg al Evangheliei este sumarizat pe ziua Invierii si pe Inviere, ziua hotarata din nou de Dumnezeu , noua zi de odihna, cea dintai intre Sabate.


Citat:
În prealabil postat de tricesimusquintus Vezi mesajul
Citește mai atent: am spus că nu a inventat. A preluat doar sintagma "venerabila zi a soarelui" de la păgânii romani punând-o în edictul duminical de la 321:

"Omnes judices urbanaeque plebes, et cuctarum artium officia venerabili die solis quiescan" (Corpus Juris Civilis, Justiniani Institutiones, opera et cura, C. M. Galisset,
Lutetiae Parisiorum, Nona Editio, Codicis Lib. III, Tit. XII, De Feriis, p. 171)
Aoleo , eu nu inteleg nimic, esti dragut sa o traduci?Poate sa si dai un context mai amplu al acestui edict.Si in romaneste , ca latina nu stiu.
Citat:
În prealabil postat de tricesimusquintus Vezi mesajul
Ce înseamnă pentru tine "aproape 300 de ani"?10, 50, 150, 200? Lasă băltița în pace
Peste 200 de ani.Dupa cum arata parintii bisericesti si istoricii , duminica s-a tinut inca de la inceputul crestinismului, de la apostoli.
  #839  
Vechi 28.12.2009, 21:51:35
Danut7 Danut7 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 30.07.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.543
Implicit

Citat:
În prealabil postat de hoinarul Vezi mesajul
Intr-adevar, a dezlegat ziua sambetei (de poverile si legaturile puse de traditiile evreiesti). Dar niciodata nu se spune ca a desfiintat acesta zi sfintita si binecuvantata de Dumnezeu.

De aceia Sfantul Apostol Pavel zice ca Dumnezeu a hotarit o noua zi si o alta zi de odihna.

Citat:
În prealabil postat de hoinarul Vezi mesajul
Minciuni la gramada. Chiar si unii istorici ortodocsi te contrazic:

Arhiereul Calist Botosaneanul, episcop de Arges, in "Istoria bisericeasca" din 1902, pg. 55, declara: "Ziua in care crestinii savarseau cultul lor religios la inceput a fost sambata, mai tarziu duminica, zi de inchinare si bucurie, dupa cum zice si sfantul Atanasie al nostru: Sambata noi ne adunam laolalta nu ca sa iudaizam... ci ca sa ne inchinam lui Isus, Domnul Sabatului."

Mama!Acum m-ai dat pe spate , un espiscop ortodox in scrierile lui istorice a scris Isus, cu un singur i , in loc de Iisus , sigur asta el a scris-o.Si chiar daca a scris-o asta nu dovedeste nimic, desi ma indoiesc.Totusi ma vad nevoit sa-ti cer contextul mai amplu si mai ales sursa.Nu stiu de ce am o presimtire ca nu le voi vedea.

Citat:
În prealabil postat de hoinarul Vezi mesajul
Dumnezeul nostru numeste sambata (ziua a saptea) ca fiind "ziua de odihna inchina Domnului" (vezi Porunca a 4-a Dumnezeiasca). Iar Domnul Iisus Hristos se intituleaza "Domn al sambetei" (Marcu 2:28)
Dumnezeu nu numeste ziua a saptea sambata ci le spune evreilor de ce sa se odihneasca, pentru ca si Dumnezeu s-a odihnit a saptea zi, si pentru ca au fost scosi din Egipt.Iisus Hristos se intituleaza Domn al Sabatului, care nu inseamna neaparat sambata , inseamna si sambata si mult mai mult, adica Domn al odihnei.

Citat:
În prealabil postat de hoinarul Vezi mesajul
Tinerea sambetei (ziua a saptea) a venit de la Insusi Dumnezeu, chiar de la facerea lumii.

Adica saracul Dumnezeu s-a odihnit sambata atunci la Geneza?Vezi ca-ti dai cu firma in cap.Si cuvantul care se traduce ca Sabat din Geneza doi este "a incetat Dumnezeu" sau "a terminat" , si se refera la terminarea creatiei.Nu cumva vrei sa zici ca Dumnezeu se mai si odihneste periodic si saptamanal in fiecare sambata , si ca la inceput a fost sabatul, timpul , saptamanile si zilele si Dumnezeu a fost subminat de sambata?
Citat:
În prealabil postat de hoinarul Vezi mesajul
Vezi pe ce "filiera" s-a facut inlocuirea zilei de odihna poruncita de Dumnezeu.
Tinerea sambetei, taierea imprejur si jertfele sangeroase au venit in Biserica primara pe filiera iudaica si nu erau necesare.Iar apostolii au luat acest jug de pe neamuri, si le-au hotorit sa nu mai fi necesare.Dupa cum si sfantul parinte apostolic Ignatie spunea "sa nu va insele nimeni sa mai tineti sambata".
Citat:
În prealabil postat de hoinarul Vezi mesajul
Constantin cel Mare, la fel ca si crestinii dinaintea lui, tineau "dies solis" (ziua soarelui). Abia prin secolul 4 (sinodul de la Aquilea), aceasta zi a primit (in mod fortat) denumirea de "dies domini" (duminica).

Nu are importanta cum se numea ziua in unele locuri.Desigur ca se numea ziua soarelui , pentru ca , cu numele asta era cunoscuta in popor si era un nume popular.Insa nu in toate referintele parintilor anteniceeni este numita cu acest nume, ci in alte este numita mai concret Ziua Domnului.

Citat:
În prealabil postat de hoinarul Vezi mesajul
Mai reflecteaza, si intelege corect ce odihna le-ar fi adus Iosua. Te indemn sa citesti "Cartea lui Iosua Navi" si sa-mi spui de cate ori se face referire la odihna de ziua a saptea. Eu zic ca in aceasta carte nu se face referire niciodata la ziua a saptea (desi Iosua a pazit sabatul zilei a saptea, fara nici o indoiala).
Ce e important e faptul ca evreii(cei drepti) nu au intrat in odihna fara Iisus Hristos , dupa cum zice Pavel ca ei n-au intrat fara noi ca sa nu ia ei fagaduintele fara noi.
Evrei 11
39.Și toți aceștia, mărturisiți fiind prin credință, n-au primit făgăduința,
40.Pentru că Dumnezeu rânduise pentru noi ceva mai bun, ca ei să nu ia fără noi desăvârșirea.

Tot Pavel spune ca Dumnezeu hotaraste din nou o zi, o noua si o alta zi de odihna.Aceasta zi, e ziua lui Iisus Hristos, ziua Invierii.
  #840  
Vechi 28.12.2009, 22:51:27
hoinarul
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Danut7 Vezi mesajul

Este ziua întâia între Sabate , adica cel mai mare Sabat.
Danut, stiu ca pentru noi nu ai nici un pic de respect. Ne-ai facut in toate felurile. Dar, arata putin respect pentru cei care citesc postarile tale. Chiar asa de incuiati ii crezi, incat iti imaginezi ca iau de bune halucinatiile tale.

Pe seara asta ai scos doua perle marete: "odihna spirituala a lui Dumnezeu", si "ziua intaia intre Sabate, adica cel mai mare Sabat".

Incearca sa-ti imaginezi ca postarile tale sunt citite de oameni inteligenti, care analizeaza. Sau, crezi ca numai tu esti destept iar restul trebuie sa te creada?


Citat:
În prealabil postat de Danut7 Vezi mesajul

Ca voi tineti o sambata zi a sasea, ca nu e sambata iudeilor, si nici nu are nimic de-a face cu crestinii.
Asta este o alta perla. Danut, sambata este ziua a saptea pentru toata lumea (evrei, crestini, musulmani, etc.).



Citat:
În prealabil postat de Danut7 Vezi mesajul

Zi pentru care apostolul Pavel s-a pregatit in mod special,pregatindu-se sa tina cuvantul in aceasta zi
Sa-ti arat o zi pentru care Sfantul Apostol Pavel s-a pregatit in mod special:

"Cand au iesit afara, Neamurile i-au rugat sa le vorbeasca si in sabatul viitor, despre aceleasi lucruri..... In sabatul viitor, aproape toata cetatea s-a adunat ca sa auda Cuvantul lui Dumnezeu."(Fapte 13:42,44)








Citat:
În prealabil postat de Danut7 Vezi mesajul

Ziua Domnului era ziua identificata strict cu Iisus Hristos,
Domnul Iisus Hristos se numeste "Domn al sambetei". Dar, ziua a saptea nu are nici o legatura cu lucrarea de mantuire a Domnului. Este o zi pe care Dumnezeu a binecuvantat-o si a sfintit-o cand inca nu intrase pacatul in lume.

Citat:
În prealabil postat de Danut7 Vezi mesajul

si care e aceasta decat aceia pe care este bazata intreaga evanghelie si de care se vorbeste in intreaba evanghelie, adica Invierea.Mesajul intreg al Evangheliei este sumarizat pe ziua Invierii si pe Inviere, ziua hotarata din nou de Dumnezeu , noua zi de odihna, cea dintai intre Sabate.
Este urat ceea ce faci. Tu nu crezi in inviere (decat declarativ) pentru ca te crezi nemuritor (esti adeptul teoriei nebiblice a sufletului nemuritor). Totusi te folosesti, in mod obsesiv, de cuvantul "inviere" pentru a darama una din cele 10 Porunci Dumnezeiesti (referitoare la ziua a saptea, ca zi de odihna inchinata Domnului).
Subiect închis



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Despre nașterea din nou, din Duhul Sfânt și despre Botez Savonarola Sfinti Parinti (Patrologie) 15 20.07.2013 13:28:48
Limba ebraica a VT. Aplicatie pentru cuvantul Sabat. AdrianAamz Din Vechiul Testament 9 08.02.2011 10:02:02
Petre Tutea despre Dumnezeu si despre atei tigerAvalo9 Generalitati 34 02.12.2010 15:37:16
Despre ziua de sabat a adventistilor Iustin32 Secte si culte 747 04.06.2009 15:32:12