Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Secte si culte
Subiect închis
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 28.12.2009, 18:27:47
tricesimusquintus tricesimusquintus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 09.05.2009
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 2.822
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Danut7 Vezi mesajul
Ce au facut?Iisus Hristos si Apostolii au dezlegat sambata.
Dacă au dezlegat-o, de ce încercați s-o legați la loc? Auzi la ei: "zi de post" și "ziua morților"!

Citat:
În prealabil postat de Danut7 Vezi mesajul
In biblie duminica este mentionata cu numele de mai multe ori.
Iar numele acela este "ziua întîi de după Sabat". Sugestiv, nu?


Citat:
În prealabil postat de Danut7 Vezi mesajul
In Fapte ni se spune ca Apostolul frangea painea in ziua de duminica si ca tinea cuvantare.
Tot în Fapte (2,46) ni se spune că apostolii frângeau pâinea în fiecare zi.

Citat:
În prealabil postat de Danut7 Vezi mesajul
In Apocalipsa , Apostolul Ioan spune ca era in duh in Ziua Domnului.Ziua Domnului este Duminica.
Dar pentru apostolul Ioan, ziua Domnului era Sâmbăta.

Citat:
În prealabil postat de Danut7 Vezi mesajul
Ce a inventat Constantin?Mi-ar placea sa vad cum iti sustii afirmatia aia cu sursa,citat si context.
Citește mai atent: am spus că nu a inventat. A preluat doar sintagma "venerabila zi a soarelui" de la păgânii romani punând-o în edictul duminical de la 321:

"Omnes judices urbanaeque plebes, et cuctarum artium officia venerabili die solis quiescan" (Corpus Juris Civilis, Justiniani Institutiones, opera et cura, C. M. Galisset,
Lutetiae Parisiorum, Nona Editio, Codicis Lib. III, Tit. XII, De Feriis, p. 171)

Citat:
În prealabil postat de Danut7 Vezi mesajul
Pana la Constantin crestinii tineau duminica de aproape 300 de ani.
Ce înseamnă pentru tine "aproape 300 de ani"?10, 50, 150, 200? Lasă băltița în pace
  #2  
Vechi 28.12.2009, 22:23:24
Danut7 Danut7 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 30.07.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.543
Implicit

Citat:
În prealabil postat de tricesimusquintus Vezi mesajul
Dacă au dezlegat-o, de ce încercați s-o legați la loc? Auzi la ei: "zi de post" și "ziua morților"!
Asta faceti voi , nu noi.

Citat:
În prealabil postat de tricesimusquintus Vezi mesajul
Iar numele acela este "ziua întîi de după Sabat". Sugestiv, nu?
Este ziua întâia între Sabate , adica cel mai mare Sabat.Fara Invierea lui Hristos nimeni nu ar fi avut odihna nici cei care au tinut sambata in mod corect, ca zi atribuită de Dumnezeu.Ca voi tineti o sambata zi a sasea, ca nu e sambata iudeilor, si nici nu are nimic de-a face cu crestinii.Nici cu Hristos , ca la voi hristos e unul mihaiel si un hristos mincinos si fundatia sectei voastre este pe minciuna si amagire.

Citat:
În prealabil postat de tricesimusquintus Vezi mesajul
Tot în Fapte (2,46) ni se spune că apostolii frângeau pâinea în fiecare zi.
Si astazi in Biserica liturghia e in fiecare zi , cu atat mai mult duminica, zi menționată cu numele.Zi pentru care apostolul Pavel s-a pregatit in mod special,pregatindu-se sa tina cuvantul in aceasta zi si programandu-si plecarea sa a doua zi dupa duminica.Daca duminica nu era o zi de praznuit putea sa tina cuvantarea foarte usor sambata si sa plece duminica, mai ales daca nu era o zi importanta.

Fapte 20:7 În ziua întâi a săptămânii (Duminică) adunându-ne noi să frângem pâinea, Pavel, care avea de gând să plece a doua zi, a început să le vorbească și a prelungit cuvântul lui până la miezul nopții.

Nu doar atat dar in Fapte 15 intre primele hotariri ale Apostolilor acestia decid , ca sa elibereze pe neamuri de jertfe , sugrumare de animale , taierea imprejur si de sambete.Acolo zice :

Fapte 15:21Căci Moise are din timpuri vechi prin toate cetățile propovăduitorii săi, fiind citit în sinagogi în fiecare sâmbătă.


Citat:
În prealabil postat de tricesimusquintus Vezi mesajul
Dar pentru apostolul Ioan, ziua Domnului era Sâmbăta.
Ziua Domnului era ziua identificata strict cu Iisus Hristos, si care e aceasta decat aceia pe care este bazata intreaga evanghelie si de care se vorbeste in intreaba evanghelie, adica Invierea.Mesajul intreg al Evangheliei este sumarizat pe ziua Invierii si pe Inviere, ziua hotarata din nou de Dumnezeu , noua zi de odihna, cea dintai intre Sabate.


Citat:
În prealabil postat de tricesimusquintus Vezi mesajul
Citește mai atent: am spus că nu a inventat. A preluat doar sintagma "venerabila zi a soarelui" de la păgânii romani punând-o în edictul duminical de la 321:

"Omnes judices urbanaeque plebes, et cuctarum artium officia venerabili die solis quiescan" (Corpus Juris Civilis, Justiniani Institutiones, opera et cura, C. M. Galisset,
Lutetiae Parisiorum, Nona Editio, Codicis Lib. III, Tit. XII, De Feriis, p. 171)
Aoleo , eu nu inteleg nimic, esti dragut sa o traduci?Poate sa si dai un context mai amplu al acestui edict.Si in romaneste , ca latina nu stiu.
Citat:
În prealabil postat de tricesimusquintus Vezi mesajul
Ce înseamnă pentru tine "aproape 300 de ani"?10, 50, 150, 200? Lasă băltița în pace
Peste 200 de ani.Dupa cum arata parintii bisericesti si istoricii , duminica s-a tinut inca de la inceputul crestinismului, de la apostoli.
  #3  
Vechi 28.12.2009, 23:51:27
hoinarul
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Danut7 Vezi mesajul

Este ziua întâia între Sabate , adica cel mai mare Sabat.
Danut, stiu ca pentru noi nu ai nici un pic de respect. Ne-ai facut in toate felurile. Dar, arata putin respect pentru cei care citesc postarile tale. Chiar asa de incuiati ii crezi, incat iti imaginezi ca iau de bune halucinatiile tale.

Pe seara asta ai scos doua perle marete: "odihna spirituala a lui Dumnezeu", si "ziua intaia intre Sabate, adica cel mai mare Sabat".

Incearca sa-ti imaginezi ca postarile tale sunt citite de oameni inteligenti, care analizeaza. Sau, crezi ca numai tu esti destept iar restul trebuie sa te creada?


Citat:
În prealabil postat de Danut7 Vezi mesajul

Ca voi tineti o sambata zi a sasea, ca nu e sambata iudeilor, si nici nu are nimic de-a face cu crestinii.
Asta este o alta perla. Danut, sambata este ziua a saptea pentru toata lumea (evrei, crestini, musulmani, etc.).



Citat:
În prealabil postat de Danut7 Vezi mesajul

Zi pentru care apostolul Pavel s-a pregatit in mod special,pregatindu-se sa tina cuvantul in aceasta zi
Sa-ti arat o zi pentru care Sfantul Apostol Pavel s-a pregatit in mod special:

"Cand au iesit afara, Neamurile i-au rugat sa le vorbeasca si in sabatul viitor, despre aceleasi lucruri..... In sabatul viitor, aproape toata cetatea s-a adunat ca sa auda Cuvantul lui Dumnezeu."(Fapte 13:42,44)








Citat:
În prealabil postat de Danut7 Vezi mesajul

Ziua Domnului era ziua identificata strict cu Iisus Hristos,
Domnul Iisus Hristos se numeste "Domn al sambetei". Dar, ziua a saptea nu are nici o legatura cu lucrarea de mantuire a Domnului. Este o zi pe care Dumnezeu a binecuvantat-o si a sfintit-o cand inca nu intrase pacatul in lume.

Citat:
În prealabil postat de Danut7 Vezi mesajul

si care e aceasta decat aceia pe care este bazata intreaga evanghelie si de care se vorbeste in intreaba evanghelie, adica Invierea.Mesajul intreg al Evangheliei este sumarizat pe ziua Invierii si pe Inviere, ziua hotarata din nou de Dumnezeu , noua zi de odihna, cea dintai intre Sabate.
Este urat ceea ce faci. Tu nu crezi in inviere (decat declarativ) pentru ca te crezi nemuritor (esti adeptul teoriei nebiblice a sufletului nemuritor). Totusi te folosesti, in mod obsesiv, de cuvantul "inviere" pentru a darama una din cele 10 Porunci Dumnezeiesti (referitoare la ziua a saptea, ca zi de odihna inchinata Domnului).
  #4  
Vechi 29.12.2009, 00:15:13
tricesimusseptimus tricesimusseptimus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 15.10.2009
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 608
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Danut7 Vezi mesajul
Este ziua întâia între Sabate , adica cel mai mare Sabat.
Cu interpretarea asta aiuritoare dai peste cap întreaga morfologie și sintaxă a limbii grecești. Mai documentează-te:
http://www.scripture4all.org/OnlineI...Tpdf/luk24.pdf


Citat:
În prealabil postat de Danut7 Vezi mesajul
Fara Invierea lui Hristos nimeni nu ar fi avut odihna nici cei care au tinut sambata in mod corect, ca zi atribuită de Dumnezeu.Ca voi tineti o sambata zi a sasea, ca nu e sambata iudeilor, si nici nu are nimic de-a face cu crestinii.Nici cu Hristos , ca la voi hristos e unul mihaiel si un hristos mincinos si fundatia sectei voastre este pe minciuna si amagire.
Se pare că pentru tine ortodoxia are mai mult de 7 taine...

Citat:
În prealabil postat de Danut7 Vezi mesajul
Si astazi in Biserica liturghia e in fiecare zi
O fi, dar nu fiece zi e de odihnă, binecuvântată și sfințită.

Citat:
În prealabil postat de Danut7 Vezi mesajul
cu atat mai mult duminica, zi menționată cu numele.
Cu numere, nu cu numele.


Citat:
În prealabil postat de Danut7 Vezi mesajul
Zi pentru care apostolul Pavel s-a pregatit in mod special,pregatindu-se sa tina cuvantul in aceasta zi si programandu-si plecarea sa a doua zi dupa duminica.Daca duminica nu era o zi de praznuit putea sa tina cuvantarea foarte usor sambata si sa plece duminica, mai ales daca nu era o zi importanta.
Prăznuirea a ținut-o sâmbăta, iar sâmbătă seara era deja duminică după calendarul primului secol, deci n-a fost nici o pregătire specială, frații insistând să-și prelungească șederea.

Citat:
În prealabil postat de Danut7 Vezi mesajul
Nu doar atat dar in Fapte 15 intre primele hotariri ale Apostolilor acestia decid , ca sa elibereze pe neamuri de jertfe , sugrumare de animale , taierea imprejur si de sambete.Acolo zice :

Fapte 15:21Căci Moise are din timpuri vechi prin toate cetățile propovăduitorii săi, fiind citit în sinagogi în fiecare sâmbătă.
Sper că aceasta nu e interpretarea Bisericii Ortodoxe, ci un exces de zel din partea ta în a suci învățătura Scripturii. Mai citește odată lista din Fapte 15,19-20 și vezi dacă apare sabatul pe acolo. Cât privește versetul următor (21), acesta departe de a desființa sabatul, demonstrează că sabatul era încă respectat. Creștinii iudei încă mai participau la slujbele de la sinagogă. Legătura versetului acestuia cu cel precedent poate fi înțeleasă în mai multe feluri. Unii consideră că înseamnă că ei n-au de ce să se teamă că libertatea neamurilor va ataca ținerea din partea lor a legilor mozaice, deoarece ei și copiii lor urmau să continue să fie îndemnați cu privire la lege în fiecare Sabat, când participau la sinagogă. Alții înțelegeau versetul acesta ca o bază pentru prohibițiile lui Iacob, în sensul acesta, că întrucât Moise este citit în sinagogă, Neamurile urmau cel puțin să se ferească de la lucrurile pe care el le enumeră. Alții la fel îl văd ca însemnând că creștinii dintre neamuri nu vor găsi prohibițiile lui Iacob ca fiind grele, întrucât ei erau deja familiarizați cu ele din contactele lor cu sinagogile, unde legea era citită în mod regulat sabat de sabat.

Citat:
În prealabil postat de Danut7 Vezi mesajul
Ziua Domnului era ziua identificata strict cu Iisus Hristos
Identificare o face Însuși Hristos:"Astfel că Fiul Omului este domn și al sâmbetei." (Marcu 2,28)

Citat:
În prealabil postat de Danut7 Vezi mesajul
Mesajul intreg al Evangheliei este sumarizat pe ziua Invierii si pe Inviere, ziua hotarata din nou de Dumnezeu , noua zi de odihna
Iată ce zice mesajul Evangheliei veșnice pentru noi, cei ce trăim în vremea judecății:

"Și am văzut apoi alt înger, care zbura prin mijlocul cerului, având să binevestească Evanghelia veșnică celor ce locuiesc pe pământ și la tot neamul și seminția și limba și poporul, Zicând cu glas puternic: Temeți-vă de Dumnezeu și dați Lui slavă, că a venit ceasul judecății Lui, și vă închinați Celui ce a făcut cerul și pământul și marea și izvoarele apelor." (Apoc.14,6.7)

Un îndemn la închinare, în adevărata zi de închinare dedicată Creației lui Dumnezeu. Ai recunoscut expresiile? Iată-le aici:

"Că în șase zile a făcut Domnul cerul și pământul, marea și toate cele ce sunt într-însele, iar în ziua a șaptea S-a odihnit. De aceea a binecuvântat Domnul ziua a șaptea și a sfințit-o." (Ieșirea 20,11)



Citat:
În prealabil postat de Danut7 Vezi mesajul
noua zi de odihna, cea dintai intre Sabate.
E pentru a doua oară că repeți această prostie. Expresia se referă la cea dintâi zi a săptămânii care e între două sabate. Raportarea se făcea tot la sabat-cea mai importantă zi a săptămânii (nu degeaba a 7-a, cifra desăvârșirii), atât pentru duminică (numită prima), cât și pentru vineri-numită "ziua pregătirii" [în vederea sabatului].


Citat:
În prealabil postat de Danut7 Vezi mesajul
Aoleo , eu nu inteleg nimic, esti dragut sa o traduci?Poate sa si dai un context mai amplu al acestui edict.Si in romaneste , ca latina nu stiu.
Este partea din edictul duminical al lui Constantin ,care redactat de Justinian suna așa în românește:

„Toți judecătorii și plebea urbană și funcționarii practicanți de meserii în memorabila zi a soarelui să se oprească”. Textul complet dacă te interesează s-ar putea să-l găsești și pe site-ul forumului că doar e sfântul vostru, asta doar dacă nu a fost pus la index. Deh, istoria are și părțile ei urâte.


Citat:
În prealabil postat de Danut7 Vezi mesajul
Peste 200 de ani.Dupa cum arata parintii bisericesti si istoricii , duminica s-a tinut inca de la inceputul crestinismului, de la apostoli.
Niște documente pline de interpolări ulterioare ori chiar plastografiate nu pot înlocui adevărul biblic al sabatului ca zi de odihnă sfințită și binecuvântată de Dumnezeu.
  #5  
Vechi 29.12.2009, 23:51:35
Danut7 Danut7 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 30.07.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.543
Implicit

Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul

Sper că aceasta nu e interpretarea Bisericii Ortodoxe, ci un exces de zel din partea ta în a suci învățătura Scripturii. Mai citește odată lista din Fapte 15,19-20 și vezi dacă apare sabatul pe acolo. Cât privește versetul următor (21), acesta departe de a desființa sabatul, demonstrează că sabatul era încă respectat. Creștinii iudei încă mai participau la slujbele de la sinagogă. Legătura versetului acestuia cu cel precedent poate fi înțeleasă în mai multe feluri. Unii consideră că înseamnă că ei n-au de ce să se teamă că libertatea neamurilor va ataca ținerea din partea lor a legilor mozaice, deoarece ei și copiii lor urmau să continue să fie îndemnați cu privire la lege în fiecare Sabat, când participau la sinagogă. Alții înțelegeau versetul acesta ca o bază pentru prohibițiile lui Iacob, în sensul acesta, că întrucât Moise este citit în sinagogă, Neamurile urmau cel puțin să se ferească de la lucrurile pe care el le enumeră. Alții la fel îl văd ca însemnând că creștinii dintre neamuri nu vor găsi prohibițiile lui Iacob ca fiind grele, întrucât ei erau deja familiarizați cu ele din contactele lor cu sinagogile, unde legea era citită în mod regulat sabat de sabat.
In Fapte 15 apostolii tin sfat si ajung la hotararea ca cei care sunt in Hristos , nu mai trebuie sa aduca jertfe, sa se taie imprejur si sa se supuna diferitelor poveri din Legea cea veche.(Fapte 15:24)
Despre acestea vorbea si parintele apostolic Ignatie care a fost martirizat in anul 107 :


“Sa nu fiti inselati cu invataturi straine nici cu basme vechi,care nu sint de folos;daca si acum traim dupa lege atunci marturisim ca n-am primit harul.Dumnezeiestii profeti au trait potrivit invataturii lui Iisus Hristos, de aceea au si fost prigoniti;ei au fost insufletiti de harul Lui, pentru a incredinta pe cei neascultatori, ca unul este Dumnezeu,Care s-a aratat prin Iisus Hristos,Fiul Lui,Care este Cuvantul Lui iesit din tacere,Care in toate a bineplacut Celui ce L-a trimis.Asadar cei care au trait in randuielile cele vechi, si au venit la nadejdea cea noua, sa nu mai tina sambata, ci duminica, in care si viata noastra a rasarit prin El (Hristos) si prin moartea Lui, pe care unii o tagaduiesc.Prin taina aceasta am primit credinta si de aceea suferim,ca sa fim gasiti ucenici ai lui Iisus Hristos,singurul nostru Invatator.Cum vom putea trai noi fara El,cand si profetii, fiind cu duhul ucenicii Lui, Il asteptau ca invatator? Si de aceea Cel pe care pe buna dreptate Il asteptau, i-a sculat din morti, cand a venit pe pamant.Sa nu fim, dar nesimtitori fata de bunatatea Sa!Ca daca ne-ar face noua dupa faptele noastre, n-am mai fi.De aceea, fiind ucenici ai Lui, sa invatam a trai potrivit crestinismului.Cel care se numeste cu alt nume decat acesta,nu este al lui Dumnezeu.Indepartati, dar aluatul cel rau, cel invechit, cel inacrit, si prefaceti-va in aluat nou, care este Iisus Hristos.Sarati-va cu El, ca sa nu se strice cineva dintre voi, pentru ca dupa miros va veti vadi.Este o nebunie sa vorbesti de Hristos si sa traiesti ca iudeii.Ca nu crestinismul a crezut in iudaism, ci iudaismul in crestinism, in care s-a adunat toata limba, care a crezut in Dumnezeu.” Epistola catre Magnezieni 8-10
  #6  
Vechi 30.12.2009, 12:59:32
tricesimusquintus tricesimusquintus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 09.05.2009
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 2.822
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Danut7 Vezi mesajul
In Fapte 15 apostolii tin sfat si ajung la hotararea ca cei care sunt in Hristos , nu mai trebuie sa aduca jertfe, sa se taie imprejur si sa se supuna diferitelor poveri din Legea cea veche.(Fapte 15:24)
Despre acestea vorbea si parintele apostolic Ignatie care a fost martirizat in anul 107 :


“Sa nu fiti inselati cu invataturi straine nici cu basme vechi,care nu sint de folos;daca si acum traim dupa lege atunci marturisim ca n-am primit harul.Dumnezeiestii profeti au trait potrivit invataturii lui Iisus Hristos, de aceea au si fost prigoniti;ei au fost insufletiti de harul Lui, pentru a incredinta pe cei neascultatori, ca unul este Dumnezeu,Care s-a aratat prin Iisus Hristos,Fiul Lui,Care este Cuvantul Lui iesit din tacere,Care in toate a bineplacut Celui ce L-a trimis.Asadar cei care au trait in randuielile cele vechi, si au venit la nadejdea cea noua, sa nu mai tina sambata, ci duminica, in care si viata noastra a rasarit prin El (Hristos) si prin moartea Lui, pe care unii o tagaduiesc.Prin taina aceasta am primit credinta si de aceea suferim,ca sa fim gasiti ucenici ai lui Iisus Hristos,singurul nostru Invatator.Cum vom putea trai noi fara El,cand si profetii, fiind cu duhul ucenicii Lui, Il asteptau ca invatator? Si de aceea Cel pe care pe buna dreptate Il asteptau, i-a sculat din morti, cand a venit pe pamant.Sa nu fim, dar nesimtitori fata de bunatatea Sa!Ca daca ne-ar face noua dupa faptele noastre, n-am mai fi.De aceea, fiind ucenici ai Lui, sa invatam a trai potrivit crestinismului.Cel care se numeste cu alt nume decat acesta,nu este al lui Dumnezeu.Indepartati, dar aluatul cel rau, cel invechit, cel inacrit, si prefaceti-va in aluat nou, care este Iisus Hristos.Sarati-va cu El, ca sa nu se strice cineva dintre voi, pentru ca dupa miros va veti vadi.Este o nebunie sa vorbesti de Hristos si sa traiesti ca iudeii.Ca nu crestinismul a crezut in iudaism, ci iudaismul in crestinism, in care s-a adunat toata limba, care a crezut in Dumnezeu.” Epistola catre Magnezieni 8-10
"Astăzi se crede că doar versiunile mai scurte ale celor șapte scrisori sunt într-adevăr scrieri ale Sf. Ignatie. Se crede că versiunile mai lungi cuprind adăugiri datând din secolul al V-lea, scrise pentru a-l înscrie - postum - pe Sf. Ignatie ca martor în unele dispute teologice din acea perioadă. Se consideră că alte scrisori care i-au fost atribuite, ca și istorisirea martiriului său de către un martor ocular sunt simple falsuri datând din aceeași perioadă."

citat din sursă ortodoxă (!). Pentru conformitate: http://ro.orthodoxwiki.org/Ignatie_Teoforul

Însăși denumirea de "duminică" în locul "zilei soarelui" dă de gol această interpolare.
  #7  
Vechi 30.12.2009, 20:18:37
Danut7 Danut7 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 30.07.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.543
Implicit

Citat:
În prealabil postat de tricesimusquintus Vezi mesajul
"Astăzi se crede că doar versiunile mai scurte ale celor șapte scrisori sunt într-adevăr scrieri ale Sf. Ignatie. Se crede că versiunile mai lungi cuprind adăugiri datând din secolul al V-lea, scrise pentru a-l înscrie - postum - pe Sf. Ignatie ca martor în unele dispute teologice din acea perioadă. Se consideră că alte scrisori care i-au fost atribuite, ca și istorisirea martiriului său de către un martor ocular sunt simple falsuri datând din aceeași perioadă."

citat din sursă ortodoxă (!). Pentru conformitate: http://ro.orthodoxwiki.org/Ignatie_Teoforul

Însăși denumirea de "duminică" în locul "zilei soarelui" dă de gol această interpolare.
Traducerea in textul romanesc este duminica, insa in originar scrie "sa nu mai tina sambata ci ziua Domnului".

Si astea sunt falsificate ?

"Cand va adunati in ziua Domnului, frangeti painea si multumiti, dupa ce mai intai v-ati marturisit pacatele voastre ca jertfa sa fie curata." Didascalia , Invatatura celor 12 apostoli cap 14:1

"Dumnezeu ne-a aratat prin toti profetii, ca nu are nevoie nici de jertfe,nici de arderi de tot, nici de daruri de jertfa, ca spune : "Ce nevoie am Eu de multimea jertfelor voastre?zice Domnul.Sunt satul de arderile de tot, de seul mieilor;iar de sange de tauri si de tapi nu voiesc si nici sa veniti sa va aratati Mie.Ca cine a cerut acestea din mainile voastre?Nu veti adauga a calca in curtea Mea.Daca veti aduce faina de griu e in desert;tamaie este uriciune Mie;lunile cele noi ale voastre si sambetele voastre nu le sufar" Asadar pe acestea toate le-a desfiintat, pentru ca legea noua a Domnului nostru Iisus Hristos, care este fara jugul necesitatii, sa nu aiba darul de jertfa facut de mana omeneasca." Epistola lui Barnaba 2:4-6

"In sfarsit le mai spune: "Lunile voastre cele noi si sambetele nu le mai sufar" .Iata ce vrea sa spuna : "Nu-mi plac sabatele de acum, ci sabatul acela pe care eu l-am facut,in care, dupa ce Ma voi fi odihnit de toate voi face inceput zilei a opta, care este inceputul altei lumi".De aceea sarbatorim cu bucurie ziua a opta, dupa sambata, in care si Hristos a inviat si, dupa ce s-a aratat s-a inaltat la ceruri. Epistola lui Barnaba 15:8-9

Toate astea sunt scrieri apostolice.

Deci sa recapitulam.

1.Nu scrie nicaieri ca odihna lui Dumnezeu de la inceput, "ziua a saptea" ar fi fost sambata.Cuvantul Sabat din geneza reprezinta verbul "a inceta" sau "a termina" in engleza "to cease" si se refera la terminarea creatiei.Asta inseamna si Sabat.Despre odihna lui Dumnezeu nu ne spune ca este o zi precum ziua noastra, ci cu atat mai mult ca nu s-a terminat.

2.Nu exista absolut nici o mentionare scripturistica asupra tinerii unei zile de odihna de catre oameni pana la Iesirea poporului evreu din Egipt.

3.Sambata a fost ziua prin care evreii si oamenii Legamantului Vechi aveau sa intre in odihna lui Dumnezeu , adica cei drepti.Ca nu au intrat in ea pana nu a venit Hristos sa-i duca.Sambata a fost data poporului evreu ca zi de odihna, si pentru a-si aminti de eliberarea din Egipt(Deut 5:15).

4.Iisus Hristos este cel care a adus odihna cea adevarata care prin El a venit, si prin Invierea Sa din mortii, care a devenit noua zi de odihna hotarita de Dumnezeu si odihna mai buna decat cea a iudeilor, ziua in care am intrat in odihna lui Dumnezeu(Evrei 4:7-9).

5.Iisus Hristos si Apostolii au dezlegat si decimat sambata si in locul ei Hristos cel care este Domnul Odihnei si al Sabatului, ne-a adus ziua in care am intrat cu adevarat in Odihna lui Dumnezeu, care este Duminica, Ziua Domnului , Dies Domini.

6.Orice praznuire a sambetei in vremea apostolilor a venit pe filiera iudaica la fel ca circumcizia.In hotaririle pe care apostolii le-au luat si care le gasiti si in Fapte 15, apostolii decid ca nu mai e nevoie ca noul popor al lui Dumnezeu, Biserica si crestinii sa se taie imprejur sa aduca jertfe sa tina sambata si altele ale Legii Vechi.Aceste hotariri sunt confirmate si de primele scrieri apostolice si ale parintilor apostolici dupa cum am aratat mai sus, care arata ca nu mai suntem sub legea veche , ci sub har , si prin Invierea lui Hristos din morti a rasarit odihna cea intru adevar si odihna adevarata in care am ajuns si care este duminica.

7.Toate referintele(biblice,patristice si istorice) confirma ca , crestinismul a tinut inca de la apostoli si din inceput duminica.
  #8  
Vechi 30.12.2009, 20:21:47
ovidiu-s's Avatar
ovidiu-s ovidiu-s is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 20.05.2008
Locație: Targu Mures
Religia: Ortodox
Mesaje: 800
Implicit

Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus
Domnule, nu mai folosi versetul ăsta că de câte ori îl folosești, mai bagi un cărbune sub cazanul cu smoală al traducătorului. Mai bine păstrează-l ca exemplificare pentru topicul acela de-l întârzii atâta...

Biblia protestantă (Cornilescu):
Evrei 4:7 El hotărăște din nou o zi: "Astăzi", - zicând, în David, după atâta vreme, cum s-a spus mai sus: "Astăzi, dacă auziți glasul Lui, nu vă împietriți inimile!"
Evrei 4:8 Căci, dacă le-ar fi dat Iosua odihna, n-ar mai vorbi Dumnezeu după aceea de o altă zi.
Evrei 4:9 Rămâne dar o odihnă ca cea de Sabat pentru poporul lui
Dumnezeu

Unde se vorbește de ținerea sâmbetei aici?
__________________
Singurul scop al vieții e mântuirea sufletului, pregătirea lui pentru a intra în Rai (sf. Calinic)
  #9  
Vechi 30.12.2009, 23:56:25
tricesimusquintus tricesimusquintus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 09.05.2009
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 2.822
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Danut7 Vezi mesajul
Traducerea in textul romanesc este duminica, insa in originar scrie "sa nu mai tina sambata ci ziua Domnului".

Si astea sunt falsificate ?
Destul de lax textul acesta al sfântului Ignație, se pliază și se modifică după cum cer interesele! Sărmanul de el, dacă ar mai trăi nu și-ar mai recunoaște propriile scrieri după atâtea adăugiri și falsificări.
Subiect închis



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Despre nașterea din nou, din Duhul Sfânt și despre Botez Savonarola Sfinti Parinti (Patrologie) 15 20.07.2013 14:28:48
Limba ebraica a VT. Aplicatie pentru cuvantul Sabat. AdrianAamz Din Vechiul Testament 9 08.02.2011 11:02:02
Petre Tutea despre Dumnezeu si despre atei tigerAvalo9 Generalitati 34 02.12.2010 16:37:16
Despre ziua de sabat a adventistilor Iustin32 Secte si culte 747 04.06.2009 16:32:12