Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Secte si culte
Subiect închis
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #411  
Vechi 04.11.2009, 08:05:07
MariS_'s Avatar
MariS_ MariS_ is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 18.10.2009
Locație: Religie: creștin
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.419
Implicit

Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul
De ți-ai propus să contrazici milioane de evrei pe parcursul a 4.000 de ani, eu îți doresc succes în demersul tău. După ce ai finalizat munca asta de Sisif, comunică rezultatul lui Dumnezeu și vezi ce va zice.
Nu intelegi ca eu nu contest ziua de sambata ca zi de
odihna pentru evrei pana la Invierea Domnului. Eu iti
spun doar ca aceasta zi a fost ALEASA de evrei, NU
IMPUSA de Domnul. Domnul a poruncit sa tinem o zi
din sapte pentru El si 6 sa lucram. Noi Il vedem pe
Domnul nostru generos, lasand pentru noi alegerea
zilei de odihna. Voi insa cautati citate, nu ca sa va
justificati ziua, caci ea e corecta din p.d.v. al PO. IV,
ci ca sa combateti alegerea noastra. Ati sesizat ca
noi prin Duminica serbam si Invierea Domnului si din
incapatanare, nu din nestiinta, cautati s-o combateti.
Si atunci adaugati subintelesuri particulare la porunca IV.
__________________
Făcutu-ți-s-a ocara ca și lauda, paguba precum câștigul și străinul ca fratele?
Cum nu înțelegeți că nu despre pâini v-am zis? Ci feriți-vă de aluatul fariseilor și al saducheilor! (Matei 16:11)
Omul deține atâta Adevăr câtă Iubire dăruie.
  #412  
Vechi 04.11.2009, 08:39:46
tricesimusseptimus tricesimusseptimus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 15.10.2009
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 608
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
Trebuie sa te dezamagesc si sa te anunt ca tata mi-a dat dreptate. Draga, intelesul era in greaca veche si nu in neogreaca, limba folosita acum 2000 de ani in arealul roman, un fel de limba engleza a vremurilor de atunci. In scrierea Bibliei, pentru preot al NT s-a folosit termenul ho presviierevs(presbyteros in neogreaca) prin care se intelege: randuit in preotie sau hirotonit in preotie, deci PREOT.
Ți-am spus spus să nu faci public rezultatul cercetărilor tale. Acum l-ai târât și pe tatăl tău în "afacerea" aceasta și-mi pare rău. Bine măcar că nu i-ai dat numele...
Nu pot să dau crezare unei simple opinii (nici nu pot fi sigur că chiar așa ți-a spus părintele), și să fac mincinoase toate lexicoanele, pe apostolul Pavel și pe Însuși Hristos care este Singurul Mijlocitor(1 Tim. 2,5), Unicul Mare Preot (Evrei 8,1) în dispensațiunea creștină.

Termenul presbyteros (sau ho presbyteros dacă preferi forma articulată) înseamnă bătrân, sensul fiind (atenție, în sec. I nu astăzi) de slujbaș al bisericii hirotonit (prezbiter) și niciodată preot [hiereus]. Nicăieri în NT nu ai să întâlnești ca un presbyteros sau episkopos să aibe statut de hiereus.


Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
Da prezbiterii ce sunt? Nu sunt preoti? Frate, da greu mai esti....
În Biserica Ortodoxă or fi, nu acesta a fost statutul lor și în Biserica Primară. Multe s-au întâmplat între timp, inclusiv această mutație semantică a termenului prezbiter. Acum cred că putem reveni la topic, crede-mă e în interesul tău și al prestigiului părintelui tău...


Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
De cand? De astazi? la propunerea ta, ne mai avand pe unde sa-ti scoti camasa. Din cate observ va schimbati modul de organizare, asa de la o zi la alta.
De la începuturile organizării Bisericii Creștine Primare, a Bisericii AZȘ și a multor alte Biserici (în general neoprotestante).


Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
Cu ceva timp in urma sustineai pe un alt thread sus si tare ca voi adventistii nu aveti episcopi, nu aveti, presbiteri(preoti) si nici diaconi, si nici nu ati avea nevoie de asa ceva.
Cred că ultimele nopți ai avut vise cam agitate... Ia să-mi dai și mie un link (dar te rog, nu din vise).

Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
Apropo care e denumirea pentru episcop in noua organizare, dar pentru presbiter si diacon? Cine este episcop pentru zona Banatului? La ce schimbari de dogma/organizare sa ne mai asteptam in urmatoarele zile, saptamani? Te rog sa ma tii la curent. Astept cu sufletul la gura orice informatie "calda".
Noi nu avem cler, titulaturile respective desemnând slujbe și nu funcții eclesiale cu tot apanajul lor de titluri pompoase (Înalt Prea Sfințit, Mult Prea Sfințit or Extrem de Fericit). Slujba de episcop (episkopos) este asimilată celei de prezbiter. Denumirile fiind deci prezbiter (episcop) și diacon, exact așa cum le întâlnești în organizarea Bisericii din timpul apostolilor. Amănuntele le găsești pe site-ul oficial al Bisericii, respectiv pe cel al Conferinței Banat.

Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
Ce sa facem, fiecare cu cat poate sa inteleaga si sa patrunda.... Pana la urma sunt si oameni care confunda rosul cu albastru. Nu ar trebui sa fie nici o mirare daca voi adventistii vazand scris negru pe alb DUMINICA percepeti SAMBATA.
Între timp ți-ai acumulat competențe, ba chiar te-ai specializat în oftalmologie. Mă așteptam totuși la un simplu verset din F.A. și nu la eticheta de daltonist.

Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
Draga te rog sa consultati originalul in greaca(veche) si sa va convingeti de corectitudinea traducerii versiunii Bibliei editate de BOR si de faptul ca in cartea Apocalipsei este specificata duminica ca zi de odihna. Asa ca: nu ma vorbi in necunostinta si spor la invatat greaca veche!
Am consultat originalul cu mult înainte de a posta și m-am convins de ambele ("corectitudinea" traducerii ortodoxe la Apoc 1,10, și "specificarea" duminicii ca zi de odihnă). Mai ai timp s-o faci și tu înainte de a te repezi cu un răspuns de care apoi să te rușinezi.

Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
Draga pentru mine istorie inseamna ceva scris intr-un tratat de istorie adevarat(sa zicem o carte spre 1000 de pagini) si cu un autor pe masura, de preferat cat mai antic, cat ma apropiat de evenimentul respectiv.
Dacă e așa, cum se poate să fi atât de puternic influențat de niște saituri obscure ale unor oameni compromiși ori de părerile îndoielnice ale unor diletanți în materie?
  #413  
Vechi 04.11.2009, 08:49:48
tricesimusseptimus tricesimusseptimus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 15.10.2009
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 608
Implicit

Citat:
În prealabil postat de MariS_ Vezi mesajul
Nu intelegi ca eu nu contest ziua de sambata ca zi de
odihna pentru evrei pana la Invierea Domnului. Eu iti
spun doar ca aceasta zi a fost ALEASA de evrei, NU
IMPUSA de Domnul. Domnul a poruncit sa tinem o zi
din sapte pentru El si 6 sa lucram. Noi Il vedem pe
Domnul nostru generos, lasand pentru noi alegerea
zilei de odihna. Voi insa cautati citate, nu ca sa va
justificati ziua, caci ea e corecta din p.d.v. al PO. IV,
ci ca sa combateti alegerea noastra. Ati sesizat ca
noi prin Duminica serbam si Invierea Domnului si din
incapatanare, nu din nestiinta, cautati s-o combateti.
Si atunci adaugati subintelesuri particulare la porunca IV.
Încă o dată: nu avem nimic cu serbarea voastră duminicală în cinstea Învierii, bucurați-vă de ea în continuare!

E aberant ce insinuezi că Dumnezeu dă o Lege și ne lasă pe noi să ne formulăm normele metodologice de punere în aplicare, acestea în contradicție cu legea însăși.
  #414  
Vechi 04.11.2009, 09:02:00
MariS_'s Avatar
MariS_ MariS_ is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 18.10.2009
Locație: Religie: creștin
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.419
Implicit

Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul
Încă o dată: nu avem nimic cu serbarea voastră duminicală în cinstea Învierii, bucurați-vă de ea în continuare!

E aberant ce insinuezi că Dumnezeu dă o Lege și ne lasă pe noi să ne formulăm normele metodologice de punere în aplicare, acestea în contradicție cu legea însăși.
Nu e aberant de loc, Dumnezeul nostru e Domnul iubirii,
al bunatatii, al jertfei si al respectului libertatii omului.
Daca voi vedeti in Dumnezeu altceva e treaba voastra.
__________________
Făcutu-ți-s-a ocara ca și lauda, paguba precum câștigul și străinul ca fratele?
Cum nu înțelegeți că nu despre pâini v-am zis? Ci feriți-vă de aluatul fariseilor și al saducheilor! (Matei 16:11)
Omul deține atâta Adevăr câtă Iubire dăruie.
  #415  
Vechi 04.11.2009, 09:51:32
tricesimusseptimus tricesimusseptimus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 15.10.2009
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 608
Implicit

Citat:
În prealabil postat de MariS_ Vezi mesajul
Nu e aberant de loc, Dumnezeul nostru e Domnul iubirii,
al bunatatii, al jertfei si al respectului libertatii omului.
Daca voi vedeti in Dumnezeu altceva e treaba voastra.
Am nimerit pe alt topic cumva? Noi discutăm aici despre o rugăminte, despre un sfat, ori despre o poruncă a lui Dumnezeu?

Auzisem despre acea ilustrație:
Un tânăr proaspăt căsătorit cu cea mai mică fiică (a 7-a) a unui demnitar se pregătește să plece în voiaj de nuntă. Cînd toate sunt gata, în mașina lui se urcă sora cea mare a miresei, care la expresia uimită a cumnatului îi replică "Ce contează că sunt eu, doar sunt una din cele 7!"

Acum văd că parabola se poate transforma într-una mai ciudată și mai grotescă:
Demnitarul cică își dă încuvințarea ca ginerele legat la ochi să-și aleagă fiica la nimereală sau pe toate de-a valma, mai puțin mezina ce plânge distrusă într-un colț...

Și mai spui că nu e aberant!
  #416  
Vechi 04.11.2009, 10:35:53
Danut7 Danut7 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 30.07.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.543
Implicit

Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul
Frate, dacă tu crezi cu toată convingerea că 6+1=8, decepționat îmi exprim totala neputință în a te convinge. Asta este... sunt doar un biet om...
Tu ar trebui sa fi ingrijorat in primul rand, ca nu esti nici in odihna evreilor nici in odihna noastra... ca nu il ai nici pe Dumnezeul evreilor si nici pe cel al crestinilor, si fara Dumnezeu cel adevarat nexam odihna;nu mai veni aici cu blasfemiile tale incercand sa tragi si pe altii in groapa, si ai grija ce inveti , mai ales eronat...

Ai grija nu fa prea mult pe prostu` ca vorba aia ramai prost.
  #417  
Vechi 04.11.2009, 10:56:32
ciprian85 ciprian85 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.03.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 92
Implicit

Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul
Vezi, ai uitat până și întrebarea...
Poate mi-o amintesti tu.....

Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul
Știi ce mă intrigă pe mine? Faptul că nimeni până acum n-a observat marea eroare: Dumnezeu Se odihnește la Creație sâmbăta,
Draga Biblia se in

Cate ore a avut sambata in care s-a odihnit Dumnezeu? Dar duminica in care a inceput Creatia? La ce ora incepea activitatea creatoare? La ce ora din zi si-o sfarsea. Exista termenul de zi in primele etape ale Creatiei? Dumnezeu fiind nemarginit in spatiu si timp isi imparte timpul in ore, minute si secunde(poate chiar sutimi)? Cum explici citatul: O mie de ani in fata lui Dumnezeu sunt precum clipa care a trecut? Oare, primii oameni fiind nemuritori erau interesati de trecerea timpului? Isi imparteau timpul in saptamani, zile(pe care s-au si ostoit sa le numeasca duminica...sambata) si asa mai departe? Aveau un program saptamanal de munca de 6 zile dupa care a 7 zi(sustineti voi sus si tare - sambata) se odihnea? In ce consta munca omului in Rai in cele 6 zile? Cum se odihnea a 7-a. Cum explici cuvintele lui Yahve adresate lui Adama la izgonirea din Rai: de acum din rodul mainilor tale si din sudoarea fruntii iti vei castiga painea? De ce porunca de a munci vine de abia acum, daca sambata inca de la Creatie dupa cum sustineti voi era zi de odihna pentru om(omul lucrand in Rai 6 zile si a 7 odihnindu-se)
Eu stiu ca sederea in Rai a presupus o continua celebrare, bucurie, "un sabat continuu". Si ca urmare sabatul nu s-a tinut de la Creatie asa cum sustii.
Alte intrebari: Cine a scris Cartea Facerii? Cand? Ce limbaj a folosit pentru a face pe intelesul oamenilor de atunci activitate Creeatoare a lui Dumnezeu? Ce inseamna sens figurat?

Astept raspunsuri pertinente la intrebarile de mai sus. Daca le ai, te rog sa le expui pe rand. Mersi!

Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul
iar între Creație și Exod toți se odihnesc fain lunea, marțea (doar sâmbăta exclus, bineînțeles) și nimeni nu se sesizează domnule! Nici măcar Dumnezeu.
Eu n-am sustinut ca sambata era exclusa ca zi odihna. Ce am sustinut e faptul ca nu stim, nu se specifica in Biblie cu exactitate ziua din saptamana(asa cum le stim noi astazi) in care se odihneau oamenii. Aceasta putea sa fie foarte fain oricare din cele 7 zile ale saptamanii, atat timp cat oamenii munceau 6 zile, iar a 7-a se odihneau. Nu era important numele zilei de odihna, era important doar fapul ca oamenii se odihneau in una dine cele 7 zile. Si aceasta este intarita de cuvintele Mantuitorului: sabatul s-a facut pentru om si nu omul pentru sabat.

Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul
Reia toate postările mele și când vei găsi una singură în care am negat Învierea sau existența Sfintei Treimi să mă anunți. Până atunci urmărește cu atenție dacă afirmațiile respective sunt făcute de mine sau de cei care mă interpretează.
Revenind la subiectul aliniatului, Învierea Domnului a avut loc în public, sau nu (tu ai afirmat că face parte din activitatea Sa publică)?
Draga cand pui semnul egal intre Iisus Hristos si arhanghelul Mihail, in mod automat negi Sf. Treime: Tatal, Fiul si Duhul Sfant. Un inger, chiar arhanghel nu face parte din Sf. Treime. Ingerii sunt doar slujitori ai lui Dumnezeu.
Ma doare faptul ca rataciti atat de mult incat nici nu mai sunteti constienti in ce credeti si de modul in care aceste credinte se anuleaza reciproc.
Invierea nu a avut loc in public, dar face parte din activitatea Mantuitorului pe Pamant. Reprezinta chiar partea culminata a acestei activitati, si cea mai importanta pentru, noi crestinii: izbavirea din robia diavolului - intrarea in odihna

Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul
Recunosc, am folosit o terminologie inadecvată și-mi cer iertare. Reiau ideea (poate de data asta nu o să mai eviți răspunsul):
Patimile și moartea Sa, a lăsat să le comemorăm (ba chiar și revenirea Sa) cu ocazia Cinei Domnului. De serbarea Învierii n-a pomenit nimic s-o ținem. Cum a omis-o pe cea mai importantă (în concepția voastră)?
Draga ce intelegi tu prin bun simt? Ca sa fiu sigur ca ne raportam la aceleasi lucruri am sa-ti dau cateva exemple de bun simt: te descalti cand intri in casa la cineva fara sa ti se ceara, saluti o presoana cunoscuta din nou fara sa ti se ceara, sa zici un "la multi ani!" unei persoane iubite si sa-i faci un cat de mic dar si asta din nou fara sa ti se ceara.
Invierea pentru mine crestin ortodox, reprezinta cel mai mare motiv de bucurie. Este evenimentul care imi influenteaza existenta(atat in aceasta viata cat si in cea viitoare). Si ti-am expicat de ce aceasta. Pentru mine e mai importanta decat Exodul sau orice alt eveniment din viata evreilor.
Apoi, pentru mine e mai importanta chiar si decat Creatia. La ce folos ca am fost creat, dupa care alungat din Rai - ca si consecinta a caderii in pacat, condamnat sa traiesc in greutati un numar de ani, sa ma bucur in mod limitat de maretia Creatiei, urmand dupa aia sa mor trupeste si sufletul sa mi se osandesca pentru vesnicie in afara Imparatiei lui Dumnezeu, lipsit de iubirea LUI.
Draga, Creatia e trecatoare(cu exceptia sufletului), va fi distrusa odata cu venirea Mantuitorului. Pe cand Viata in Imparatia lui Dumnezeu alaturi de Hristos este vesnica, iar aceasta Viata vesnica In Hristos am castigat-o in urma Jertfei si Invierii Mantuitorului: "Eu sunt Calea, Adevarul si Viata". Cam astea ar fi cateva din argumentele "de bun simt".


Ca parte a raspunsului o sa repet si ce am scris in postul anterior:

Draga, pentru noi crestini, cinstirea duminicii si nu a sambetei este ceva de "bun simt".... Am incercat sa-ti explic asta atat eu dar si ceilalti frati crestini. Iar faptul ca argumnetele aduse, nu te satisfac, este problema matale, reprezinta modul tau de a te raporta la adevar. Pentru noi, "astia" care tinem duminica ca zi de odihna, argumentele sunt mai mult decat suficiente si dupa cum spuneam mai sus, sunt "de bun simt".
  #418  
Vechi 04.11.2009, 11:13:17
Danut7 Danut7 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 30.07.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.543
Implicit

Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul
Ți-am spus spus să nu faci public rezultatul cercetărilor tale. Acum l-ai târât și pe tatăl tău în "afacerea" aceasta și-mi pare rău. Bine măcar că nu i-ai dat numele...
Nu pot să dau crezare unei simple opinii (nici nu pot fi sigur că chiar așa ți-a spus părintele), și să fac mincinoase toate lexicoanele, pe apostolul Pavel și pe Însuși Hristos care este Singurul Mijlocitor(1 Tim. 2,5), Unicul Mare Preot (Evrei 8,1) în dispensațiunea creștină.

Termenul presbyteros (sau ho presbyteros dacă preferi forma articulată) înseamnă bătrân, sensul fiind (atenție, în sec. I nu astăzi) de slujbaș al bisericii hirotonit (prezbiter) și niciodată preot [hiereus]. Nicăieri în NT nu ai să întâlnești ca un presbyteros sau episkopos să aibe statut de hiereus.
Prezbiter reprezinta un titlu onorific in Biserica atribuit persoanelor care fac parte din cînul bisericesc(invatatori,preoti,batrani,intelepti,dia coni,episcopi..)

PREZBÍTER, prezbiteri, s.m. Titlu (onorific) pentru o persoană care face parte din cinul1 (2) bisericesc; spec. preot. – Din ngr. presbytos, fr. presbytère.
Sursa: DEX '98 | Trimisă de oprocopiuc, 13 Apr 2004 | Greșeală de tipar

prezbíter s. m., pl. prezbíteri
Sursa: Dicționar ortografic | Trimisă de siveco, 10 Aug 2004 | Greșeală de tipar

PREZBÍTER ~i m. 1) înv. (în biserica creștină) Slujitor al cultului. 2) Conducător electiv (dintre mireni) al bisericii prezbiteriene. /<ngr. presbytos, fr. presbytere
Sursa: NODEX | Trimisă de siveco, 21 Aug 2004 | Greșeală de tipar

PREZBÍTER s. m. membru al cinului preoțesc; preot (la catolici). (< gr. presbytos, fr. presbytère)


Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul
În Biserica Ortodoxă or fi, nu acesta a fost statutul lor și în Biserica Primară. Multe s-au întâmplat între timp, inclusiv această mutație semantică a termenului prezbiter. Acum cred că putem reveni la topic, crede-mă e în interesul tău și al prestigiului părintelui tău...
Biserica Ortodoxă e Biserica Primară.In afara de Biserica Catolica si cea Ortodoxa nici o alta Biserica nu are referinta din inceput, si sunt printre putinele biserici care au succesiune apostolica.






Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul
De la începuturile organizării Bisericii Creștine Primare, a Bisericii AZȘ și a multor alte Biserici (în general neoprotestante).
Da, inceputul bisericii primare in 1844 cu capul bisericii Milleritii si Ellen White."Desigur" crestinismul a inceput in 1844 la 1800 de ani dupa Hristos.



Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul
Cred că ultimele nopți ai avut vise cam agitate... Ia să-mi dai și mie un link (dar te rog, nu din vise).




Noi nu avem cler, titulaturile respective desemnând slujbe și nu funcții eclesiale cu tot apanajul lor de titluri pompoase (Înalt Prea Sfințit, Mult Prea Sfințit or Extrem de Fericit). Slujba de episcop (episkopos) este asimilată celei de prezbiter. Denumirile fiind deci prezbiter (episcop) și diacon, exact așa cum le întâlnești în organizarea Bisericii din timpul apostolilor. Amănuntele le găsești pe site-ul oficial al Bisericii, respectiv pe cel al Conferinței Banat.



Între timp ți-ai acumulat competențe, ba chiar te-ai specializat în oftalmologie. Mă așteptam totuși la un simplu verset din F.A. și nu la eticheta de daltonist.



Am consultat originalul cu mult înainte de a posta și m-am convins de ambele ("corectitudinea" traducerii ortodoxe la Apoc 1,10, și "specificarea" duminicii ca zi de odihnă). Mai ai timp s-o faci și tu înainte de a te repezi cu un răspuns de care apoi să te rușinezi.



Dacă e așa, cum se poate să fi atât de puternic influențat de niște saituri obscure ale unor oameni compromiși ori de părerile îndoielnice ale unor diletanți în materie?
ἐγενόμην ἐν πνεύματι ἐν τῇ κυριακῇ ἡμέρᾳ, καὶ ἤκουσα ὀπίσω μου φωνὴν μεγάλην ὡς σάλπιγγος

κυριακός,a {koo-ree-ak-os'}
1) belonging to the Lord 2) related to the Lord

Ziua Domnului, sau ziua care are legatura cu Domnul , ziua in care a inviat , ziua in care s-a aratat apostolilor , ziua in care s-a Inaltat la Cer,ziua lui Iisus Hristos , ziua pe care Domnul a facut-o cum a zis psaltistul;Aceasta zi e duminica.
  #419  
Vechi 04.11.2009, 11:24:14
Danut7 Danut7 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 30.07.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.543
Implicit

Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul

Recunosc, am folosit o terminologie inadecvată și-mi cer iertare. Reiau ideea (poate de data asta nu o să mai eviți răspunsul):

Patimile și moartea Sa, a lăsat să le comemorăm (ba chiar și revenirea Sa) cu ocazia Cinei Domnului. De serbarea Învierii n-a pomenit nimic s-o ținem. Cum a omis-o pe cea mai importantă (în concepția voastră)?
In zadar ar fi fost toate astea daca Hristos nu ar fi inviat din morti.De aceia Invierea Lui din morti e cel mai mare eveniment, evenimentul care cununeaza viata si moartea Lui.

Și dacă Hristos n-a înviat, zadarnică este atunci propovăduirea noastră, zadarnică este și credința voastră. 1 Corinteni 15:14
  #420  
Vechi 04.11.2009, 12:34:54
ciprian85 ciprian85 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.03.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 92
Implicit

Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul
Ți-am spus spus să nu faci public rezultatul cercetărilor tale. Acum l-ai târât și pe tatăl tău în "afacerea" aceasta și-mi pare rău. Bine măcar că nu i-ai dat numele...
Nu pot să dau crezare unei simple opinii (nici nu pot fi sigur că chiar așa ți-a spus părintele),
Termenul presbyteros (sau ho presbyteros dacă preferi forma articulată) înseamnă bătrân, sensul fiind (atenție, în sec. I nu astăzi) de slujbaș al bisericii hirotonit (prezbiter) și niciodată preot [hiereus]. Nicăieri în NT nu ai să întâlnești ca un presbyteros sau episkopos să aibe statut de hiereus.

În Biserica Ortodoxă or fi, nu acesta a fost statutul lor și în Biserica Primară. Multe s-au întâmplat între timp, inclusiv această mutație semantică a termenului prezbiter. Acum cred că putem reveni la topic, crede-mă e în interesul tău și al prestigiului părintelui tău...
Ma speri afirmatiile ce le faci in fata evidentei. Dumnezeu sa te lumineze!
Draga nu e o simpla opinie. E pur si simplu traducerea unui termen din greaca veche(cea folosita acum 2000 de ani in secolul I: ho presviierevs - presvi(de la a randui) + ierevs(ce se traduce in preot)) sau neogreaca(cea folosita in prezent - presbyteros). E acelasi lucru cu traducerea unui cuvant din engleza sau mai stiu eu ce limba. Iar termenul respectiv inseamna: randuit in preotie sau hirotonit in preotie, adica preot. Se foloseste termenul respectiv pentru a numi preotul NT tocmai pentru a-l diferentia de preotul VT iereu(hiereus - neogreaca si ierevs in greaca veche).
Asa ca te rog pune mana si studiaza greaca veche, neogreaca si apoi vino sa discutam. Nu mai sustine tot felul de ineptii pe care le gasesti prin cartile/pliantele voastre de propaganda.
Pune mana si cerceteaza! Daca esti ametit te rog nu mai ameti si pe altii! Nu raspandi minciuni si false intrepretari!
Mersi!
Continuand-mi ideea: se foloseste termenul respectiv(cel randuit in preotie)tocmai pentru a sublinia superioritatea preotie nou-testamentare fata de cea VT(doar preot).

Nu are legatura cu ce crede BO, este pur si simplu traducerea unui termen! Nu s-a intamplat nici o mutatie semantica! Singura mutatie e cea care adventistii o incearca, pentru a-si motiva ratacirile.

Da, acum lucrurile fiind sper lamurite, putem reveni la topic.

Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul
și să fac mincinoase toate lexicoanele, pe apostolul Pavel și pe Însuși Hristos care este Singurul Mijlocitor(1 Tim. 2,5), Unicul Mare Preot (Evrei 8,1) în dispensațiunea creștină.
Draga noi ortodocsi nu il facem mincinos pe Sfantul Apostol Pavel. Pentru noi Hristos este primul preot al NT, este cel care a savarsit pentru prima oara Jertfa cea fara de Sange la Cina cea de Taina, pentru a doua oara in Emaus(dupa Inviere). Iisus este Cel ce s-a adus pe sine Jertfa pe Sf. Cruce. El este pentru noi Arhiereu(primul intre preoti, cel mai mare)vesnic, este "Preot in veac dupa randuiala lui Melchisedec".
De asemena pentru noi ortodocsii reprezinta intermediarul intre noi si Dumnezeu. Nimeni nu va putea intra in Imparatia Tatalui daca nu il va avea cu el pe Hristos, daca nu va fi hristofor("purtator de Hristos"), daca nu l-a primit pe Hristos sub forma Trupului si Sangelui euharistic(vezi Cina cea de Taina). Iar Trupul si Sangele Euharistic nu pot fi primite decat din mainile unui preot - slujitorul lui Hristos pe Pamant. Iata una din necesitatile preotie, pe care voi o negati, parca fiindu-va chiar teama de ea....


Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul
De la începuturile organizării Bisericii Creștine Primare, a Bisericii AZȘ și a multor alte Biserici (în general neoprotestante).
Cred că ultimele nopți ai avut vise cam agitate... Ia să-mi dai și mie un link (dar te rog, nu din vise).
Noi nu avem cler, titulaturile respective desemnând slujbe și nu funcții eclesiale cu tot apanajul lor de titluri pompoase (Înalt Prea Sfințit, Mult Prea Sfințit or Extrem de Fericit). Slujba de episcop (episkopos) este asimilată celei de prezbiter. Denumirile fiind deci prezbiter (episcop) și diacon, exact așa cum le întâlnești în organizarea Bisericii din timpul apostolilor. Amănuntele le găsești pe site-ul oficial al Bisericii, respectiv pe cel al Conferinței Banat.
1. Biserica Primara nu are nici o legatura cu adventistii
2. Biserica Primara a luat fiinta in mod nevazut la moartea pe Sf. Cruce a Mantuitorului si in mod vazut la Cincizecime(cu vreo 2000 de ani in urma)
3. Biserica Ortodoxa reprezinta in prezent Biserica Primara(Trunchiul). Mai sunt ele si ramuri: BC....
4. Din pacate sectele nu fac parte nici macar dintre ramuri: reprezinta cel mult niste vlastare, pomisori ce cresc in jurul Biserici lui Hristos.
2. Adventistii au aparut la mijlocului secolului 19(cam 150 de ani in urma) iar contextul si cauzele nu prea va avantajeaza. Pentru a nu te jigni nu o sa specific cu exactitate "situatia medicala" a initiatoarei Ellen White. Situatie in care se gaseau si primii membrii ai sectei. Niste oamnei "sanatosi" nu s-ar fi lasat influentati de o persoana precum Ellen White.
3. Titlurile respective nu reprezinta functii ci diferite slujiri, si dupa exemplul Mantuitorului
cu cat cineva este mai mare intre preoti, cu atat si slujirea lui este mai mare
4. In ce priveste clerul BO pastreaza organizarea Biserici Primare
5. Prima categorie: diaconii
6. A doua categorie: preotii
4. A 3-a categorie: episcopii(mitropolit, patriarh....)
7. Titlurile repective sunt folosite doar pentru a diferentia diferitele categorii de slujire(Prea Sfintit.....) Astfel pentru episcop se mai foloseste si termenul de Prea Sfintit pentru a-l diferentia de preot care e doar sfintit. Aceasta deoarece episcopul este in primul rand Sfintit(a primit hirotonia in preot) iar pentru a evidentia faptul ca a primit si hirotonia in episcop se alatura termenul Prea=> Prea Sfintit(cel care atat dreptul a face indatoririle preotesti, dar si puterea de a hirotoni noi preoti)

Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul
Între timp ți-ai acumulat competențe, ba chiar te-ai specializat în oftalmologie. Mă așteptam totuși la un simplu verset din F.A. și nu la eticheta de daltonist.
O sa le primesti dupa ce ajung acasa si o sa am la dispozitie o Biblie(pentru a fi cat mai exacte). Mie nu imi place sa invat mecanic Biblia. Imi place sa o inteleg.


Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul
Am consultat originalul cu mult înainte de a posta și m-am convins de ambele ("corectitudinea" traducerii ortodoxe la Apoc 1,10, și "specificarea" duminicii ca zi de odihnă). Mai ai timp s-o faci și tu înainte de a te repezi cu un răspuns de care apoi să te rușinezi.
Care original? Cel scris acum aproape 2000 de ani in greaca veche. Sau varianta Ellen White scrisa intre doua doze de prozac. Sa-mi fie cu iertare, dar nu m-am putut abtine.


Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul
Dacă e așa, cum se poate să fi atât de puternic influențat de niște saituri obscure ale unor oameni compromiși ori de părerile îndoielnice ale unor diletanți în materie?


Draga ne fiind adventist, nu ma las influentat de saituri obscure ale unor oameni compromisi, nici nu citesc "literatura usoara" a unor diletanti in materie(Ellen White & Co). Nu am obiceiul in a ma documneta in probleme serioase folosind internetul. Folosesc surse cat mai credibile cat mai apropiate de evenimentele ce ma intereseaza. Si asta fara a ma interesa daca autorul respectiv a fost ortodox, catolic, inchinator la idoli.... Ma intereseaza doar obiectivitatea!

Last edited by ciprian85; 04.11.2009 at 13:20:45.
Subiect închis



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Despre nașterea din nou, din Duhul Sfânt și despre Botez Savonarola Sfinti Parinti (Patrologie) 15 20.07.2013 13:28:48
Limba ebraica a VT. Aplicatie pentru cuvantul Sabat. AdrianAamz Din Vechiul Testament 9 08.02.2011 10:02:02
Petre Tutea despre Dumnezeu si despre atei tigerAvalo9 Generalitati 34 02.12.2010 15:37:16
Despre ziua de sabat a adventistilor Iustin32 Secte si culte 747 04.06.2009 15:32:12