![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Citat:
odihna pentru evrei pana la Invierea Domnului. Eu iti spun doar ca aceasta zi a fost ALEASA de evrei, NU IMPUSA de Domnul. Domnul a poruncit sa tinem o zi din sapte pentru El si 6 sa lucram. Noi Il vedem pe Domnul nostru generos, lasand pentru noi alegerea zilei de odihna. Voi insa cautati citate, nu ca sa va justificati ziua, caci ea e corecta din p.d.v. al PO. IV, ci ca sa combateti alegerea noastra. Ati sesizat ca noi prin Duminica serbam si Invierea Domnului si din incapatanare, nu din nestiinta, cautati s-o combateti. Si atunci adaugati subintelesuri particulare la porunca IV.
__________________
Făcutu-ți-s-a ocara ca și lauda, paguba precum câștigul și străinul ca fratele? Cum nu înțelegeți că nu despre pâini v-am zis? Ci feriți-vă de aluatul fariseilor și al saducheilor! (Matei 16:11) Omul deține atâta Adevăr câtă Iubire dăruie. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
E aberant ce insinuezi că Dumnezeu dă o Lege și ne lasă pe noi să ne formulăm normele metodologice de punere în aplicare, acestea în contradicție cu legea însăși. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Citat:
al bunatatii, al jertfei si al respectului libertatii omului. Daca voi vedeti in Dumnezeu altceva e treaba voastra.
__________________
Făcutu-ți-s-a ocara ca și lauda, paguba precum câștigul și străinul ca fratele? Cum nu înțelegeți că nu despre pâini v-am zis? Ci feriți-vă de aluatul fariseilor și al saducheilor! (Matei 16:11) Omul deține atâta Adevăr câtă Iubire dăruie. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Auzisem despre acea ilustrație: Un tânăr proaspăt căsătorit cu cea mai mică fiică (a 7-a) a unui demnitar se pregătește să plece în voiaj de nuntă. Cînd toate sunt gata, în mașina lui se urcă sora cea mare a miresei, care la expresia uimită a cumnatului îi replică "Ce contează că sunt eu, doar sunt una din cele 7!" Acum văd că parabola se poate transforma într-una mai ciudată și mai grotescă: Demnitarul cică își dă încuvințarea ca ginerele legat la ochi să-și aleagă fiica la nimereală sau pe toate de-a valma, mai puțin mezina ce plânge distrusă într-un colț... Și mai spui că nu e aberant! |
#6
|
||||
|
||||
![]() Citat:
sa te fac sa intelegi diferenta dintre noi. Numai ca o modific sa fie cum trebuie. O s-o repovestesc in doua variante: 1. Un DEMNITAR se pregateste sa-si marite una din cele 7 fete unui tanar. Atunci el spune tanarului: -Tinere DRAGA eu am 7 fete, ALEGE TU una din ele cu care vrei sa te insori. 2. Un DEMNITAR se pregateste sa-si marite una din cele 7 fete unui tanar. Atunci el spune tanarului: -Tinere, eu am 7 fete, tu vrei sa te insori, dar TREBUIE NEAPARAT s-o iei pe ultima ca asa VREAU EU. Pe care DEMNITAR il vedeti mai BUN, mai IUBITOR si RESPECTAND libertatea omului?
__________________
Făcutu-ți-s-a ocara ca și lauda, paguba precum câștigul și străinul ca fratele? Cum nu înțelegeți că nu despre pâini v-am zis? Ci feriți-vă de aluatul fariseilor și al saducheilor! (Matei 16:11) Omul deține atâta Adevăr câtă Iubire dăruie. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Nu e parabolă, e doar o ilustrație. Cu placere. Diferența am înțeles-o cam pe vremea când m-am decis să părăsesc ortodoxia. Poți s-o modifici cum vrei, totul depinde de fantezie, frustrări și obsesii.
|
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Porunca a patra, intr-o traducere ortodoxa, ne arata ce sarbatorim si cand sarbatorim: “Aduti aminte de ziua sambetei, sa o sfintesti pre ea. Sase zile sa lucrezi si vei face toate lucrurile tale, iara a saptea zi, sambata Domnului Dumnezaului tau, sa nu faci ….. Pentru ca in sase zile au facut Dumnezeu ceriul si pamantul si marea si toate cate sunt in ele si odihni in ziua a saptea. Pentru aceea blagoslovi Dumnezeu ziua a saptea si o sfinti pre dansa.” (Biblia de la Bucuresti 1688) Nu cred ca mai poti spune ca aceasta porunca sapata in piatra de insusi Dumnezeu este valabila numai pentru evrei (Dumnezeu nu a facut cerul si pamantul numai pentru ei) sau ca evreii au ales o zi si acelas lucru il putem face si noi. Suna foarte urat. Parca ne-am ridica deasupra lui Dumnezeu. |
#9
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
Tăierea împrejur de exemplu, e o poruncă care s-a dat lui Avraam în Cartea Facerii înainte de apariția poporului evreu și era o lege veșnică: Fac.17 10-13 “Iar legământul dintre Mine și tine și urmașii tăi din neam în neam, pe care trebuie să-l păziți, este acesta: toți cei de parte bărbătească ai voștri să se taie împrejur… Numaidecât să fie tăiat împrejur cel născut în casa ta sau cel cumpărat cu argintul tău și legământul Meu va fi însemnat pe trupul vostru, ca legământ veșnic.” Vă rog să ne exlicați atunci voi adventiștii, dacă spuneți că țineți legea veche, de ce nu țineți și practica tăierii împrejur? Doar spune clar dumnezeiasca Scriptură că tot un legământ veșnic este și acesta! De ce nu țineți și poruncile referitoare la tăierea împrejur, la necurăția femeii, la jertfele de animale și multe altele? De ce țineți doar Sâmbăta, zecuiala și interdicția de a consuma carne de porc? Vă spun eu. Pentru că doar astea le-au plăcut lui James White și Ellen White, fondatorii sectei adventiste. De ce nu țineți toate legile veșnice pe care le-a dat Domnul dacă vă place așa de mult Vechiul Testament și legea veche? Mi-ai aruncat aici iar niște citate din Vechiul Testament. Îți dau și eu niște citate din poruncile Vechiului Testament de care voi adventiștii spuneți că sunteți atât de îndrăgostiți. Să vedem ce mai spunea legea veche: Leviticul 19.37 “Să păziți TOATE legile Mele și TOATE rânduielile Mele și să le pliniți. Eu sunt Domnul Dumnezeul vostru”. Iesirea 31.13 "Spune fiilor lui Israel așa: Băgați de seamă să păziți zilele Mele de odihnă, căci acestea sunt semn între Mine și voi din neam în neam, ca să știți că Eu sunt Domnul, Cel ce vă sfințește” De ce țineți toate sărbătorile evreiești ale Vechiului Testament? De ce sărbătoriți doar ce vă place? Lev 16. 29-31 “Aceasta să fie pentru voi lege veșnică: în luna a șaptea, în ziua a zecea a lunii, să postiți și nici o muncă să nu faceți, nici băștinașul, nici străinul care s-a așezat la voi… Aceasta e cea mai mare zi de odihnă pentru voi și să smeriți sufletele voastre prin post. Aceasta este lege veșnică”. Dacă voi adventiștii sunteți atât de îndrăgostiți de sâmbăta și de Vechiul Testament, de ce nu țineți TOATE zilele de odihnă? Evreii nu aveau doar sâmbăta ziua de odihnă. Spune clar D-zeu că Sărbătaorea Ispășirii „e cea mai mare zi de odihnă” și că „este lege veșnică” la fel ca cele zece porunci și că e valabil pentru toate popoarele cu care evreii intră în contact. DE CE NU ȚINEȚI AȘADAR TOATĂ LEGEA VECHE? Noi creștinii avem legea nouă a Noului Testament pentru că Hristos a împlinit și a înlocuit legea veche cu porunca iubirii: Efeseni 2. 15-16 “Desfiintând vrajmasia în trupul Sau, legea poruncilor si învataturile ei, ca, întru Sine, pe cei doi sa-i zideasca într-un singur om nou și să întemeieze pacea Gal.5.14 „Caci toata Legea se cuprinde într-un singur cuvânt, în acesta: Iubeste pe aproapele tau ca pe tine însuti.” Luca 16.16 „Legea si proorocii au fost pâna la Ioan; de atunci împaratia lui Dumnezeu se binevesteste și fiecare se sileste spre ea.” Matei 5.17-18 Sa nu socotiti ca am venit sa stric Legea sau proorocii; n-am venit sa stric, ci sa împlinesc. Caci adevarat zic voua: Înainte de a trece cerul si pamântul, o iota sau o cirta din Lege nu va trece, pâna ce se vor face toate. Marcu 14.24 „Si a zis lor: Acesta este Sângele Meu, al Legii celei noi, care pentru multi se varsa. Romani 10.4 Caci sfârsitul Legii este Hristos, spre dreptate tot celui ce crede. Evrei 9.10 “darurile si jertfele ce se aduceau n-aveau putere sa desavârseasca cugetul închinatorului. Acestea erau numai legiuiri pamântesti - despre mâncaruri, despre bauturi, despre felurite spalari - si erau porunci pâna la vremea îndreptarii.”
__________________
Singurul scop al vieții e mântuirea sufletului, pregătirea lui pentru a intra în Rai (sf. Calinic) |
#10
|
|||
|
|||
![]()
pentru cei interesati de acest subiect le propun sa arunce o privire peste cartea urmatoare
http://www.scribd.com/doc/22174262/S...isat-Bachiochi redau din introducere Epistola pastorală a papei. Primul eveniment care m-a silit să scriu această carte este publicarea epistolei pastorale Dies Domini de către Papa Ioan Paul II la 31 mai 1998. Documentul acesta are o însemnătate istorică enormă, pentru că în el papa îndeamnă la redeșteptarea păzirii duminicii, făcând apel la imperativul moral al poruncii Sabatului și la nevoia de legislație civilă pentru a ușura păzirea duminicii ca zi sfântă. Epistola pastorală ridică două subiecte importante de care trebuie să ne ocupăm urgent. Primul este apărarea păzirii duminicii de către papa ca întruchipare și „exprimare deplină" a Sabatului. Acest punct de vedere, așa cum este arătat în capitolul 1 al acestei cărți, nu numai că este lipsit de sprijin biblic și istoric, ci reprezintă și o îndepărtare semnificativă de la învățătura tradițională catolică. Biserica Romano-Catolică a învățat că păzirea duminicii este o instituție ecleziastică diferită de Sabat în însem¬nătate și funcție. Ioan Paul se îndepărtează de deosebirea tradițională catolică dintre Sabat și duminică, pentru a face ca păzirea duminicii să fie un imperativ moral, poruncit chiar de Decalog. Cea de-a doua problemă este apelul papei către creștini „să se străduiască să se asigure că legislația civilă respectă datoria de a păzi sfânta duminică".1 Justificarea pentru un astfel de apel este presupunerea papei că păzirea duminicii este o poruncă morală „înscrisă" chiar în Decalog2 și, prin urmare, ea trebuie să fie sprijinită de legislația civilă promulgată de comunitatea internațională a națiunilor. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Despre nașterea din nou, din Duhul Sfânt și despre Botez | Savonarola | Sfinti Parinti (Patrologie) | 15 | 20.07.2013 13:28:48 |
Limba ebraica a VT. Aplicatie pentru cuvantul Sabat. | AdrianAamz | Din Vechiul Testament | 9 | 08.02.2011 10:02:02 |
Petre Tutea despre Dumnezeu si despre atei | tigerAvalo9 | Generalitati | 34 | 02.12.2010 15:37:16 |
Despre ziua de sabat a adventistilor | Iustin32 | Secte si culte | 747 | 04.06.2009 15:32:12 |
|