![]() |
![]() |
|
#421
|
||||
|
||||
![]() Citat:
sa te fac sa intelegi diferenta dintre noi. Numai ca o modific sa fie cum trebuie. O s-o repovestesc in doua variante: 1. Un DEMNITAR se pregateste sa-si marite una din cele 7 fete unui tanar. Atunci el spune tanarului: -Tinere DRAGA eu am 7 fete, ALEGE TU una din ele cu care vrei sa te insori. 2. Un DEMNITAR se pregateste sa-si marite una din cele 7 fete unui tanar. Atunci el spune tanarului: -Tinere, eu am 7 fete, tu vrei sa te insori, dar TREBUIE NEAPARAT s-o iei pe ultima ca asa VREAU EU. Pe care DEMNITAR il vedeti mai BUN, mai IUBITOR si RESPECTAND libertatea omului?
__________________
Făcutu-ți-s-a ocara ca și lauda, paguba precum câștigul și străinul ca fratele? Cum nu înțelegeți că nu despre pâini v-am zis? Ci feriți-vă de aluatul fariseilor și al saducheilor! (Matei 16:11) Omul deține atâta Adevăr câtă Iubire dăruie. |
#422
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Dacă n-ai știut până acum, Dumnezeu este același din veșnicii în veșnicii. Nu a fost altul pe vremea evreilor și altul al creștinilor. |
#423
|
|||||
|
|||||
![]()
5. Lumina a numit-o Dumnezeu ziuă, iar întunericul l-a numit noapte. Și a fost seară și a fost dimineață: ziua întâi.
8. Tăria a numit-o Dumnezeu cer. Și a văzut Dumnezeu că este bine. Și a fost seară și a fost dimineață: ziua a doua. 13. Și a fost seară și a fost dimineață: ziua a treia. (Facerea 1) etc. Citat:
Cine urma să socotească zilele, anii, etc? Moluștele, batracienii ? Pentru cine trebuia să arate scurgerea timpului aceste "semne"? Pentru iepuri și lăcuste? Citat:
15. Și a luat Domnul Dumnezeu pe omul pe care-l făcuse și l-a pus în grădina cea din Eden, ca s-o lucreze și s-o păzească. (Facerea 2) Citat:
Citat:
Cam asta se întâmplă și azi: Sâmbăta, Dumnezeu vine în Casa Sa să Se întâlnească cu omul, iar el umblă brambura prin piață să facă aprovizionarea pentru "sfânta duminică"... [quote=ciprian85;178532]Draga cand pui semnul egal intre Iisus Hristos si arhanghelul Mihail, in mod automat negi Sf. Treime: Tatal, Fiul si Duhul Sfant. Un inger, chiar arhanghel nu face parte din Sf. Treime. Ingerii sunt doar slujitori ai lui Dumnezeu. Ma doare faptul ca rataciti atat de mult incat nici nu mai sunteti constienti in ce credeti si de modul in care aceste credinte se anuleaza reciproc. Invierea nu a avut loc in public, dar face parte din activitatea Mantuitorului pe Pamant. Reprezinta chiar partea culminata a acestei activitati, si cea mai importanta pentru, noi crestinii: izbavirea din robia diavolului - intrarea in odihna Citat:
Dragă, când e vorba de Lege nu știu dacă trebuie să faci trimitere la bunul simț. Legea circulației îți cere să traversezi strada doar pe verde. Dar mie bunul simț îmi dictează că mai bine ar fi pe roșu. E culoarea cea mai importantă pentru mine, și apoi... verdele e o culoare anostă, învechită, peste tot în cartea naturii vezi numai verde! Înțelegi? Putem filosofa pagini întregi despre estetică și bunul simț doar ca să evităm un răspuns sincer. Pun aici pentru a treia oară întrebarea, după care înțeleg că nu ai un răspuns: 'Patimile și moartea Sa, a lăsat să le comemorăm (ba chiar și revenirea Sa) cu ocazia Cinei Domnului. De serbarea Învierii n-a pomenit nimic s-o ținem. Cum a omis-o pe cea mai importantă (în concepția voastră)? " |
#424
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
Cineva spunea că Dumnezeu nu are nepoți, ci numai copii. Experiența creștină nu este o moștenire ereditară. |
#425
|
|||
|
|||
![]()
[quote=ciprian85;178557]
Draga nu e o simpla opinie. E pur si simplu traducerea unui termen din greaca veche(cea folosita acum 2000 de ani in secolul I: ho presviierevs - presvi(de la a randui) + ierevs(ce se traduce in preot)) sau neogreaca(cea folosita in prezent - presbyteros). E acelasi lucru cu traducerea unui cuvant din engleza sau mai stiu eu ce limba. Iar termenul respectiv inseamna: randuit in preotie sau hirotonit in preotie, adica preot. Se foloseste termenul respectiv pentru a numi preotul NT tocmai pentru a-l diferentia de preotul VT iereu(hiereus - neogreaca si ierevs in greaca veche). Asa ca te rog pune mana si studiaza greaca veche, neogreaca si apoi vino sa discutam. Nu mai sustine tot felul de ineptii pe care le gasesti prin cartile/pliantele voastre de propaganda. Cu noua ta specializare în oftalmologie ar fi trebuit să faci imediat legătura între presbyteros (bătrân) și prezbitism. Presbyteros nu avea nici o legătură cu preotul în NT. Toate legăturile vin doar în urma "inovației" acesteia aduse în creștinism: sistemul preoțesc. Confuzia etimologică cu care te confrunți sau pe care vrei s-o induci (ți-am subliniat pe text) probabil își are rădăcina în Fapte 14,23: "Au rînduit presbiteri în fiecare Biserică [...]" (v. Cornilescu) "Și hirotonindu-le preoți în fiecare biserică [...]" (v. Sinodală) "Cheirotonesantes de autois kat' ekklesian presbyterous" (original) Dar cred că am divagat suficient... Dacă vrei să continui, deschide un nou topic. Citat:
![]() Am o singură nedumerire: La punctul 4.bis prin Biserica Primară înțelegi Biserica din timpul apostolilor? Dacă da, atunci la punctul 4.terț dă-mi te rog referințele biblice cu privire la mitropolit și patriarh. Mulțumesc. Citat:
Se prea vede că abstinența nu este unul din punctele tale forte. Citat:
|
#426
|
|||
|
|||
![]()
Nu e parabolă, e doar o ilustrație. Cu placere. Diferența am înțeles-o cam pe vremea când m-am decis să părăsesc ortodoxia. Poți s-o modifici cum vrei, totul depinde de fantezie, frustrări și obsesii.
|
#427
|
||||
|
||||
![]() Citat:
explică totul. Te las în pace atunci. Am crezut că n-ai cunoscut adevărul si încercam să te ajut. Esti un tip beton înzestrat intelectual, si totusi...
__________________
Făcutu-ți-s-a ocara ca și lauda, paguba precum câștigul și străinul ca fratele? Cum nu înțelegeți că nu despre pâini v-am zis? Ci feriți-vă de aluatul fariseilor și al saducheilor! (Matei 16:11) Omul deține atâta Adevăr câtă Iubire dăruie. |
#428
|
|||
|
|||
![]() Citat:
{pres-boo'-ter-os} 1) elder, of age, 1a) the elder of two people 1b) advanced in life, an elder, a senior 1b1) forefathers 2) a term of rank or office 2a) among the Jews 2a1) members of the great council or Sanhedrin (because in early times the rulers of the people, judges, etc., were selected from elderly men) 2a2) of those who in separate cities managed public affairs and administered justice 2b) among the Christians, those who presided over the assemblies (or churches) The NT uses the term bishop, elders, and presbyters interchangeably 2c) the twenty four members of the heavenly Sanhedrin or court seated on thrones around the throne of God Sa revenim la subiect, toate referintele(istorice,patristice si scripturistice)duc la tinerea zilei de duminica inca de la inceputul Bisericii Primare si chiar din timpul apostolilor. |
#429
|
|||||||
|
|||||||
![]() Citat:
- Dumnezeu fiind nemarginit, din vesnicie, in afara timpului, nemuritor, vesnic, este interesat de trecerea timpului? Isi imparte existenta la fel ca noi oamenii(saptamani, zile....)? Adica el "isi incepe existenta" la -infinit si si-o termina la +infinit. E natural deci pentru tine sa-si imparta timpul in saptamani, zile, ore. - Omul fiind nemuritor era interesat de trecerea timpului? Draga, aceasta necesitate ca omul sa-si imparta timpul a venit abia dupa izgonirea din Rai, cand omul trebuia sa se imparta intre munca campului, vanatoare, procurarea imbrcamintii, a lemnelor, femeile intre grija pentru copii, pregatirea hranei.... - de ce porunca: "de acum din rodul muncii tale si din sudoarea fruntii iti vei castiga painea" vine abia dupa izgonirea din Rai? Nu inseamna asta oare ca omul in Rai nu muncea in sensul in care il stim noi. - cu ce scop sa munceasca omul in Eden, cand Dumnezeu pregatise totul(pomi de toate felurile... si frumuseti pe care mintea noastra nu le poate percepe) inca inainte de creearea omului. Draga, ce sa mai faca omul in Eden, sa sadeasca pomi/plante care existau deja? Sa ingrijeasca unele animalele? sa le duca la pascut? sa le pazeasca de pradatori cand stim ca toate traiau in armonie: mielul salasluind alaturi de leu? - ce limbaj a fost folosit autorul Genezei, pentru ca aceasta sa fie pe intelesul oamenilor de acum cateva mii de ani intrucat, trebuie sa recunoastem ca si in prezent aceasta e mai presus de mintea noastra. Incercand sa raspunzi(obiectiv) la aceste intrebari o sa realizezi ca: - munca a fost instituita abia la izgonirea din Eden, - viata omului in Eden era o continua celebrare, Dumnezeu nu petrecea cu omul doar o zi pe saptamana, ci era prezent in permanenta(Dumnezeu este nemarginit, este pretutindenea), - in Eden omul nu avea nici un motiv sa tina o zi de odihna si nici Dumnezeu nu avea un motiv sa-i ceara aceasta. - Utilitatea zilei de odihna a aparut abia dupa izgonirea din Eden, - Nu se specifica nicaieri ca dupa izgonirea din Eden ziua de odihna a omului a fost sambata - sabatul a fost instituit pentru evrei abia in vremea lui Moise, pentru a sarbatorii eliberarea din robia egipteana Asa ca singura concluzie normala, naturala, "de bun simt" e urmatoarea: ziua de odihna este Duminica, ziua Domnului, "ziua pe care a facut-o Domnul sa ne bucuram si sa ne veselim intru ea". Asta deoarece pentru mine un crestin, celebrarea sambetei nu mai insemna nimic(nu are nici o relevanta pentru mine faptul ca evreii au fost eliberati acum cateva mii de ani din robia egipteana) In schimb duminica reprezinta ziua in care Iisus Hristos a inviat din morti - eliberandu-ma din robia diavolului(una vesnica a sufletului si nu temporara a trupului). Citat:
Si nu! Nu sunt adeptul evolutie! Sunt adeptul creationismului, doar ca imi place sa inteleg, sa percep , sa patrund lucrurile. Nu imi place sa le iau ad-literam. Deci sa intelegem ca sustii ca Dumnezeu a creeat lumea in aproximativ 144 de ore asa cum le stim noi azi(de duminica pana vineri seara)? Draga, nu se stie cat a durat creatia, Dumnezeu fiind Atotputernic, Izvorul intelepciunii ar fi putut creea lumea intr-o clipita. Citat:
Citat:
Intelegi? Citat:
Draga noi celebram Invierea Domnului(vezi motivele mai jos) la fel cum comemoram patimile si moartea Sa. Nu stiu ca Iisus Hristos sa fi poruncit comemorarea Morti sau a Patimilor Sale dupa cum nici nu a poruncit celebrarea Invierii. Acestea sunt fapte "de bun simt", naturale, normale. Vezi motivele mai jos. Nu inteleg de ce va deranjeaza asa de mult Invierea si sarbatorirea ei. Daca stam sa analizam numai Satan a avut de pierdut din aceasta, iar noi oamenii doar de castigat. Cred ca nici acum nu se "impaca" prea bine cu marele eveniment de acum 2000 de ani. Iar raspunsul ti l-am dat si in postarile anterioare: Citat:
- a nu agasa oamenii pe strada cu tone de pliane si mesaje - a nu-mi umple posta cu pliante/carti cu mesaje care mai mult ca singur nu ma intereseaza(poate totusi ma ajuta sa aprind focul) - a nu ma deranja acasa batandu-mi la usa, aproape agasandu-ma, aruncandu-mi in brate un morman de carti/pliante. Daca nu stiai, majoritatea preferam sa petrecem putinul timp liber de acasa cu familia si nu incercand sa scapam cat mai politicos(chiar daca ei se comporta pe dos) de adventistii de la usa. - a nu intelege pe dos democratia, a nu intra pe comunitatile(forumurile) altor culte incercand sa-i combatem(chiar fara argumente). Draga, acest forum se intituleaza crestin-ortodox si nu forum de discutii inter-religiose, sau forum adventist. Asa ca: la mult bun simt! |
#430
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Ca urmare "o sa ma tin" de tine atat timp cat vei mai incerca sa "rescrii" intelesuri si semnificatii unor cuvinte . Nu cred ca faci aceasta din nestiinta, o faci mai degraba din rea-vointa. Daca totusi o faci din nestiinta mai citeste odata ce am scris in postul anterior. E ceva la mintea copilului sa intelegi semnificatiile cuvintelor respective in greaca veche si neogreaca. Pentru siguranta poti sa apelezi la un manual de greaca veche. O sa intareasca ceea ce am scris mai jos. O sa intelegi ca prezbiter are semnificatia de preot(sunt sinonime in limba romana). O sa realizezi ca in toate cele trei copii ale Bibliei fraza respectiva are aceeasi semnificatie, sugerand existenta preotiei inca din perioda apostolica. Citat:
Iar varianta care sustii tu ca ar fi originala, a treia, nu e cea originala(este scrisa in neo-greaca, limba folosita in prezent de greci), variantele cele mai apropiate de original fiind cele scrise in greaca veche(reprezinta si motivul pentru care in Biserica Ortodoxa viitorii preoti, in perioda de pregatire, in timpul seminarului si al facultatii studiaza intens limba greaca(alturi de latina si ebraica)). N-ar fi rau sa le studiati si voi, pentru a putea consulta lucrari cat mai apropiate de original, si acestea nu consultate pe internet sau in format electronic, ci in manuscris(desi e necesar putin efort) in bibliotecile unor instiutii serioase(si nu ma refer doar la fac de teologie). Citat:
Ca urmare sunt doar niste termeni, s-ar putea folosi foarte fain: presedintele sinodului episcopiilor din zona Moldovei sau presedintele sinodului episcopiilor si mitropoliilor din Romania. Insa preferam termenii respectivi, mult mai simpli si mai "condensati" Modul de organizare al BO nu a fost inventat de 150 de ani, reprezinta modul de organizare al Bisericii Primare. Banuiesc ca ai auzit de Sinodul apostolic de la Ierusalim din anul 50(constituit din apostoli, episcopi(Tit..)) si prezidat pe rand de Sf Apostoli Petru si Iacov in calitate de episcop al Ierusalimului. Citat:
Amin! |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Despre nașterea din nou, din Duhul Sfânt și despre Botez | Savonarola | Sfinti Parinti (Patrologie) | 15 | 20.07.2013 13:28:48 |
Limba ebraica a VT. Aplicatie pentru cuvantul Sabat. | AdrianAamz | Din Vechiul Testament | 9 | 08.02.2011 10:02:02 |
Petre Tutea despre Dumnezeu si despre atei | tigerAvalo9 | Generalitati | 34 | 02.12.2010 15:37:16 |
Despre ziua de sabat a adventistilor | Iustin32 | Secte si culte | 747 | 04.06.2009 15:32:12 |
|