![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Citat:
Cum si-a spus si Thanatos, sunt dovezi ca textul pe care il avem noi acum corespunde cu textele de la inceput, deci nu a fost modificat de copisti. Sunt cateva mici diferente intre manuscrise, dar neesentiale. In afara de ce a spus el, mai exista si fragmente de manuscrise gasite la marea Moarta si nu mai stiu pe unde care corespund cu cele de dupa. Ce s-a realizat in decursul a mai multe secole (de fapt, doua) este adunarea acestor etexte din Noul Testament intr-un volum care s-a numit astfel, sau 'canon'.
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii) |
|
#2
|
|||
|
|||
|
A cincea întrebare:
Este adevărat faptul că Dumnezeu așa cum este El re(prezentat) în Vechiul Testament pare: gelos, misogin, nedrept, răzbunător, rasist, homofob, "ucigaș" de copii ? |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Citat:
1. Omul este o fiinta creata. Dumnezeu isi justifica gindurile si faptele Sale in fata creatiei numai acolo si cind considera El necesar. 2. Mintea lui Dumnezeu nu este si mintea omului. Tot ce creatia nu poate deslusi are sens deplin in logica lui Dumnezeu. 3. Creatia nu este complet libera pentru ca face parte din planul lui Dumnezeu. Viata nu este un scop in sine, ci un mijloc de inaltare spirituala. 4. Dumnezeu este infinit mai mult decit creatia, de aceea nu poate fi redus la descrieri care definesc caracterul creatiei, chiar daca El alege sa se manifeste si la nivelul creatiei pentru a se face inteles. 5. Sufletele sint nemuritoare. Dumnezeu le creaza si ele se intorc la Dumnezeu cind omul moare in trup. Moartea pentru cel care crede in Dumnezeu nu are nimic de a face cu tragedia pe care o cunoaste ateul. |
|
#4
|
||||
|
||||
|
"Cum un Dumnezeu al milei și al iubirii de oameni, așa cum îl prezintă Scriptura, a putut dispune exterminarea opozanților poporului Său, dispunând scene de o cruzime atât de mare ?" . Pentru a găsi o explicație la această întrebare , am apelat la cartea părintelui profesor Petre Semen, de la Facultatea de Teologie Ortodoxă "Dumitru Stăniloae" din Iași " Așteptând mântuirea", o carte ce o recomand tuturor credincioșilor și nu numai. Reproduc un scurt fragment, dar indicat și cu folos, este citirea integrală a acestei cărți.
". . .Pentru a înțelege acest lucru, se impune a ne transpunem în contextul istoric și mai ales în mentalitatea timpului. În primul rând, nu trebuie să surprindă comportamentul, uneori prea brutal, din partea unui popor care se situa în faza incipientă a civilizației, iar perioada grea a deșertului îl abrutizase. Pe de altă parte, se pune problema acută a supraviețuirii, cu orice preț, ca națiune și mentalitate. Trebuia să se aleagă, acum , între religia relevată, purtătoare de adevărate valori spirituale. Fiii lui Israel n-ar fi putut menține credința relevată atâta vreme cât contactul permanent cu credința idolatră a canaaniților punea serioase probleme pentru niște oameni cărora abia li se revelase credința într-un singur Dumnezeu, credință care nu era bine consolidată. Se punea deci problema unei alegeri extrem de importante și cu serioase perspective de viitor. Israeliții trebuiau să aleagă acum între adevărata religie relevată de un Dumnezeu ce își dovedise din plin puterea ocrotitoare , o religie purtătoare de incontestabile valori spirituale , și religia unor popoare păgâne cu vădite și condamnabile manifestări imorale. Motivația exterminării popoarelor băștinașe era, într un fel , justificată și pregătită de autorul cărții Deuteronom : << Nu pentru fapte tale bune, nici pentru credincioșia inimii tale tu intri să iei în stăpânire țara lor, ci pentru fărădelegea popoarelor acestora, Domnul Dumnezeu le-a alungat din fața ta, întărind făgăduința pentru care Domnul s-a jurat strămoșilor tăi , lui Avraam, lui Isaac și lui Iacov >> ( cap. 9,5 ) . Era prin urmare, o hotărâre divină de a-i pierde pe unii oameni care s-au dovedit incorigibili, iar Dumnezeu dispune de modul de pedepsire. Uneori, a bătut păcatul prin apă ( potopul ) , alteori prin foc ( cetățile Sodoma și Gomora ) sau prin sabia invadatoare ". Înțelegerea cu adevărat a Sfintei Scripturi nu o putem realiza pe deplin decât prin Sfintele Învățături și citind unele studii teologice. Aici pe forum putem doar indica sau comenta pe cât se poate , un fapt, o frântură, dar baza rămâne studiul și lectura individuală. Spor !
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Citat:
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Sunt conștient de faptul că (unele din) întrebările mele pot aduce o umbră de ofensă, pentru că se leagă de chestiuni pe care ritualul credinței nu le consideră atât de importante și le ignoră din peisajul reflecției curente, care se concentrează pe celelalte aspecte vitale și esențiale, dar trebuie să fac precizarea că nu vin din conștiința unui ateu; dacă prin ateu se înțelege un individ care nu crede în Dumnezeu, și vă rog a/mi ierta lipsa de “smerenie”, de care am fost acuzat anterior.
A șasea întrebare: Este adevărat faptul că Iisus i/a îndemnat pe discipoli să/și abandoneze familiile și să/L urmeze, iar aceștia și/au abandonat într/o clipă familiile și L/au urmat ? |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Citat:
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii) |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Citat:
O astfel de intrebare presupune sa intelegi lucrul la care au renuntat ei. Nu te supara, dar asta este din nou o intrebare "ipocrita" (nu te acuz pe tine de ipocrizie, nicidecum, ci doar vreau sa arat cum se opereaza cu un dublu standard cand sunt analizate astfel de aspecte). Daca familia ar fi atat de importanta, atunci omul de ce nu o cinsteste (adulter, umilinta, abuz, copii neglijati sau crescuti doar trupeste..) Credinta vine inainte de orice. Renuntarea a fost una mult mai profunda, ei au renuntat la EI INSISI, de fapt, pentru a-L primi pe Hristos. Asta inseamna sa renunti la tot ce tine de propriul ego, sa renunti la propriile dorinte, vise, la lucrurile in care crezi (adica la "intelepciunea lumii acesteia", care este nebunie in ochii lui Dumnezeu).. la tot. Si in final au si murit pentru Hristos. Si tu consideri ca au facut rau familiilor lor? Pai prin ei s-au mantuit si cei din jurul lor (inclusiv familia). |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Citat:
Oricum, apostolii duceau o viata nomada impreuna cu Iisus, faceau inconjurul tarii care nu era mare, deci nu s epoate spune ca si-au parasit tara si au plecat departe, in acei trei ani cat l-au urmat. Ce le-a cerut, a fost sa il puna pe Dumnezeu pe primul loc (cine nu ma va iuibi mai mult decat pe mama sa, tatal si copiii sai... NB e interesant ca aici nu spune de soti si sotii; relatia cu acestia este privileaiata; nu ca ar trebui pusi inaintea lui Dumnezeu, dar ma gandesc ca nu se zice de ei pentru ca relatia dintre soti o oglindeste intr-un mod special pe cea a omului cu Dumnezeu)
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii) |
|
#10
|
|||
|
|||
|
Citat:
Raspunsul meu vine numai in completare, si nici nu sint prea convins ca nu intervin gratuit, la cele spuse de anna21. |
![]() |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Minunile ortodoxiei pentru ora de religie | spre_rasarit | Sectiune dedicata profesorilor de religie | 43 | 21.03.2014 19:21:41 |
| O alimentatie corecta | ovidiu b. | Generalitati | 469 | 26.07.2013 19:03:38 |
| Chemare la rugaciune individuala pentru conversia la credinta a dusmanilor ortodoxiei | spre_rasarit | Generalitati | 45 | 21.07.2011 01:23:02 |
| care varianta e corecta? | victortiti89 | Generalitati | 76 | 16.06.2011 17:14:43 |
| Bun simț si intelegere | I.Calin | Generalitati | 7 | 24.08.2010 20:10:13 |
|
|