![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Caesar: “Intrebare:Cine poate sa-mi spuna daca e canonic si normal din punct de vedere ortodox sa botezi un om matur si femeie pedeasupra dezbracat complet?
P.S.Ca o completare,preotul ortodox este ieromonah,deci calugar!?!Din cate stiu calugarii fug de vederea femeilor da sa le vada si dezbracate?!? Voi ce ziceti?” Răspuns (Hector): “CEEE??! Omule, oamenii maturi cand se boteaza nu se dezbraca. ca nu suntem la Penthouse. Preotul era ortodox? Facea parte dintr-o biserica ortodoxa canonica? Daca raspunsul este da, inseamna ca era nebun! Partea cu afundarea este buna.” SAU Întrebare: “Buná,seara! As dori sá intreb pe cei ce cunosc tainele botezului,dacá ca,femeie insarcinatá este bine sa botezi un copilas.O vecina care e credinciosá,mi-a zis cá nu este bine sa botezi cánd esti insárcinatá,cá o sá pierd copilul meu.Este adevárat? Stie cineva ceva concret,vá rog?Vá multumesc.” SAU “Mama mea, vrea ca fiica mea sa fie botezata unchiul meu. Fratele ei este divortat, si vrea sa boteze fata numai cu actuala prietena. Cei doi vor sa se casatoreasca, candva anul asta. Este voie ? Din cate am inteles, parerile sunt impartite. Unii zic ca da ... altzii zic ca nu. Noi suntem din Iasi, si ar fi urat sa ajungem la biserica... si preotul sa zica ... NU ! In Oltenia, mama s-a interesat si preotul de acolo i-a zis ca nu este nici un fel de problema, singura problema era daca cei doi vroiau sa ne cunune ... insa la botez nu-i nici un fel de opreliste. Daca cei doi se casatoresc totusi, nefiind voie, pacatul cui este ? Problema lor ... sau avem si noi vina ? Preotul le da dezlegare, sau ii dezleaga de taina botezului ? Am inteles ca cel care tine copilul este nasul, si cel care tine lumanarea este mai mult ajutor. Daca prietena unchiului are niste chiuretaje la activ, poate fi nasa ? .. sau o lasam pe post de ajutor, sau deloc.” SAU “... revenind la superstitie.. vroiam sa stiu daca este adevarat ca atunci cand vrei sa botezi si esti necasatorit,primu botezat trebuie sa fie neaparat baiat,pt ca daca e fata se spune ca o sa-ti mearga rau in viitoarea casnicie!! vreau sa stiu si io daca chiar este adevarat,sau este tot o vorba din popor!! Io din cate stiu este bine sa botezi ,indiferen daca este fata sau baiat!!” @Cristiboss56 Îți sună cunoscute lucrurile de mai sus ? Am intrat la secțiunea Botez și primele topicuri de pe prima pagină deschise la întâmplare conțineau numai bazabonii, ciudățenii și boroboațe (astea pe care le/am redat mai sus; scuze dacă am postat cam mult). Nu, mulțumesc. A fost prima și singura dată când am intrat pe secțiunea Botez. N/am chef de glume. Nu vreau să/mi ocup timpul cu ștrengării din astea. |
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Botezul inseamna nastere spirituala. Prin botez pacatul original se sterge si se deschid portile cerului pentru suflet. In alte cuvinte, decaderea spirituala cu care ne nastem inceteaza sa mai fie o conditie de nedepasit. “Nascut a doua oara” si urmind Calea omul se sfinteste si ajunge la mintuire. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Citat:
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#4
|
||||
|
||||
![]() Citat:
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
@Cristiboss56 Deși am zis că nu m/ai intru la secțiunea Botez ... am avut întrebe că mă voi edifica din topicul respectiv. Însă, din cele 3 pagini în primele 2 se făcea apologia îngerilor care apar în momentul botezului. Citeam și gândul îmi fugea la “Despre îngeri” de Andrei Pleșu. Abia la ultima pagină am găsit textul pe care probabil mi l/ai indicat. Din el am aflat ceea ce intuiam deja și ceea ce a subliniat și Orthodoxia.i.thanatos: prin botez se șterge păcatul originar. Dar nu asta vroiam să știu. Ci dacă prin moartea sa Iisus a răscumpărat sau nu toate păcatele omului, inclusiv acest păcat originar ? PS: Știu că/ți place să mă pui să citesc ca să/mi descopăr singur răspunsurile, dar măcar de/ai face/o cu texte în care se află exprimate în modul cel mai limpede ce anume mă interesează. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Eu doar am pus o întrebare prin care se putea răspunse prin da sau nu, însă răspunsurile pe care le/am primit au fost atât de elaboate, alambicate și voit imprimate cu o urmă de mister, încât doar daca mă aplecam cu ardoare hermeneutică și voință de exegeză le/aș fi înțeles pe deplin. Dar eu am nevoie de cele mai simple și scurte răspunsuri. Crezi că/mi face o neasemuită plăcere să bat atâta tastatura pentru a obține abia 2 din lista mea de întrebări ?! Să facem un experiment, să îmi răspundeți scurt cu Da sau Nu sau printr/o frază, în funcție de caz, și o să vedeți cum în 2 zile nu mai vedeți literă scrisă de mine aici (pentru că voi obține toate răspunsurile referitoare la doctrina ortodoxă, ceea ce este și obiectivul intervenției mele). |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Bogdan, la botez se iarta toate pacatele. Copilului nou-nascut i se iarta doar pacatul adamic, caci nu are altele; dar adultului, care se boteaza la o anumita varsta i se iarta toate pacatele; si aceasta, pentru ca Domnul Iisus a rascumparat pacatele oamenilor dandu-si propria viata.
Copilul cand se boteaza, primeste maximum de har posibil, conform IPS Serafim Joanta. |
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Eu am sa incerc sa fiu cat mai concisa, insa in general cred ca am nevoie macar de cateva fraze.. Si catehismele de tip intrebare raspuns contin cateva fraze la raspuns ;-)
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii) |
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Cind formulezi a doua intrebare abuzezi "rascumparare" si, prin extensie, "mintuire" pentru ca nu se refera la rascumparare individuala, caz in care raspunsul la intrebarea ta ar fi categoric NU (pacatele celor care au trait inaintea Sa nu au fost iertate apriori, fara judecata, si nici nu ofera "un cec in alb" pentru cei de dupa cu care ei sa-si plateasca pacatele, oricare ar fi ele), ci la rascumpararea omenirii din robia Mortii. Prin patimile, moartea si invierea Sa Mintuitorul a scos sufletele celor adormiti mai inainte din casa mortii, ii aduce la sine pe dreptii de dupa si ofera garantia invierii celor care se muncesc in viata inspre mintuire. |
#10
|
|||
|
|||
![]()
@Fani71
Referitor la întrebarea 3 spui: da, Iisus a răscumpărat păcatul strămoșesc, dar nu putem să stăm cu mâinile în sân și să așteptăm să fim luați în rai. Adică noi ce trebuie să facem, să mai facem un botez prin care să mai ștergem în că o dată (de ce ?) acest păcat strămoșesc pe care spui că Iisus l/a mai răscumpărat o dată ! În legătură cu reconfirmarea răspunsului la întrebarea 2, mulțumesc, îmi este mult mai clară poziția ortodoxă. Cine știe, poate voi citit vreodată și cartea aceea, dacă spui că este de catehism (dacă o voi găsi și voi avea timp). Câteva fraze sunt binevenite (condiționae de concizie), însă nu o pagină. @Orthodoxia.i.thanatos Deci răscumpărarea este exclusiv universalizată, generalizată ... pentru omenire și nu individuală. .................. Să văd dacă am înțeles bine: Iisus s/a răstingnit (murit) pentru posibilitatea de mântuire a noastră. Iisus a luat asupra Sa tot blestemul și păcatul care căzuse pe seama omului (nu a individului), oameni care au trăit atât până, cât și după El. Până la moartea lui Iisus, omul nu putea ajunge la Dumnezeu, decât prin jertă divină, ceea ce și făcut El, permițând ascederea directă și nemijlocită a oamenilor spre Dumnezeu după anul 33. Dar până atunci ?! Toți care cred în Iisus care a înviat, ajung să poată călca moartea în picioare, și să “învie” la sfârșitul veacurilor pentru judecată. Dar toți oamenii trebuie să “învie” pentru judecată, pentru că nu pot fi “direcționați” spre cele două căi fără a trece prin “bilanț”. Iisus desăvârșește răscumpărarea omului de păcatele înaintașilor (până în anul 0), care stricaseră puritatea inițială a chipului omului, păcate care generic au inclus și pe cel originar, iar după moartea Lui trebuie făcut Botez pentru a spăla individual acest păcat moștenit. A patra întrebare: Este adevărat faptul că Biblia pe care o ținem azi în mână (pe lângă faptul că este considerată “cuvântul lui Dumnezeu”) este o antologie, colecție, însumare de texte compuse, revizuite, ajustate, îmbinate de către zeci (poate sute) de autori (oameni) anonimi, copști, scribi, copiști, necunoscuți (unii poate chiar nouă), dar și nici între ei (mulți dintre ei) toate acestea realizându/se pe multe secole (7,8 sau 9 secole) ? |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Minunile ortodoxiei pentru ora de religie | spre_rasarit | Sectiune dedicata profesorilor de religie | 43 | 21.03.2014 19:21:41 |
O alimentatie corecta | ovidiu b. | Generalitati | 469 | 26.07.2013 19:03:38 |
Chemare la rugaciune individuala pentru conversia la credinta a dusmanilor ortodoxiei | spre_rasarit | Generalitati | 45 | 21.07.2011 01:23:02 |
care varianta e corecta? | victortiti89 | Generalitati | 76 | 16.06.2011 17:14:43 |
Bun simț si intelegere | I.Calin | Generalitati | 7 | 24.08.2010 20:10:13 |
|