![]() |
![]() |
|
|
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
#121
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Nimeni nu detine adevarul, adevarul fiind o persoana pentru crestini, Hristos insusi. Insa, fiind crestini botezati, si daca mai avem si putoine cunostiinte depsre ortodoxie si incercam sa traim ca niste crestini ce suntem, putem sa folosim discernamantul dat de Dumnezeu ca sa hotaram in niste chestiuni despre care parerile sunt impartite. Nu vom hotari noi, fara sa iesim din Biserica, cand este vorba de dogme, bineinteles. |
#122
|
|||
|
|||
![]()
Din punctul asta de vedere numai, si tot a fost buna discutia. Dar tare ma tem ca pentru unii e inutil sa propovaduiesti calea de mijloc, orice le-ai spune tot intr-o extrema se vor duce, pentru ca asa sunt ei, oamenii extremelor.
|
#123
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#124
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Mai am un exemplu: sfantul Ioan Gura de aur a zis in comentariul la nunta din Cana ca Maica Domnului a facut un pacat cerandu-i lui Hristos sa faca ceva. El nu credea deci ca ea era complect lipsita de pacat, ci credea ca mai putea gresi. Aici se contrazice cu restul parintilor Bisericii si cu traditia liturgica, unde se spune ca Maica Domnului era fara de pacat. Este mai putin sfant idn cauza asta? Nicidecum! Deci, sa nu idolatrizamm sfintii. Sa-i iubim, sa-i citim, sa-i respectam, dar sa nu ne fie teama sa le vedem si micile erori sau limitari. |
#125
|
|||
|
|||
![]()
Nu e vorba de a- i dolatriza pe sfinti; problema e ca ne facem noi mai stiutori si mai intelepti decat ei; si asta mi se pare o exagerare, caci avem noi oare Duhul Sfant, cum au avut ei?!?
Dar e stiut ca nici un om nu e fara de pacat, caci materia e inclinat spre pacat. |
#126
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#127
|
|||
|
|||
![]()
Sa inteleg ca Duhul Sfant i-a indrumat gresit? Acolo unde sunt contradictii flagrante, Biserica elimina acele lucrari si nu le da binecuvantare spre tiparire, nu? Acuma eu nu stiu daca tu, Alin B ai studii de specialitate, ca eu am alte studii decat teologice. Poate as reusi sa recunsc si eu niste erezii grosolane, dar ma indoiesc ca asemenea lucrari ar vedea lumina tiparului cu binecuvantare din partea BOR.
Te rog sa-mi exemplifici cu o erezie gasita de tine in scrierile Sfintilor, Aline, ca prea dai impresia ca acestea se gasesc la tot pasul. |
#128
|
|||
|
|||
![]()
Tocmai asta afirmam:ca nu e cazul sa ne facem noi "mai intelepti si mai stiutori" decat autorii scrierilor respective.
|
#129
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Ei, cand analizau textele altora, nu stiau ca sunt iluminati de Sf. Duh de altfel. O faceau cu smerenie, ca niste crestiniu oarecare. 2) Ce propui, sa nu ne permitem sa observam anumite lucruri in scris daca le vedem? Mai ales cand este vorba despre o problema care ne preocupa? Cum ar fi cea cu 'necuratia'. 3) Nu materia inclina spre pacat, asta e origenism. Omul cazut inclina spre pacat, este cazut in duh si de asta duhul nu are intotdeauna haturile. 4) Dar tu Anca, ce faci cand alegi anumite invataturi si nu altele de la parinti? Nu alegi folosind discernamantul tau, poate nu asa de plinde Duh ca al parintilor? |
#130
|
|||
|
|||
![]() Citat:
2) Acolo unde sunt contradictii, daca ele nu contin erezii, Biserica le-a lasat bine merci sa fie tiparite, ca dovada ca le putem citi noi acuma. Poti sa cauti in omiliile sfantului Ioan Gura de Aur la sf. Ioan sa vezi ca nu a cenzurat nimeni pasajul respectiv. De asemenea, textele lui despre necuratie care nu este decat necuratia pacatului, etc. De asemenea ideile sfantului Grigore de Nissa ca toti se vor mantui dupa ce vor fi curatati prin foc, care nu sunt acceptate de Biserica, le poate citi oricine in tratatul despre Inviere tiparit si difuzat de secole. Eu v-am mai spus si nu vreti sa ma credeti ca Biserica nu este partidul comunist sau partidul din 1984 de Orwell care are intotdeauna dreptate si care distruge orice document care nu este pe linie, iar Traditia nu este Linia Partidului. 3) Nici Alin si nici eu nu am vorbit de erezie, am vorbit dspre mici pareri personale care cateodata se contarzic. Cand acele pareri se opun clar parerii consacrate (cum ar fi ce ziceam mai sus de sf. Ioan - ca maica omnului ar fi gresit - si sf. Grigore de Nissa), daca autorul nu insista asupra lor, nu vrea sa le transforme in dogme, nu se considera erezie, pt ca se considera pur si simplu ca autorul a speculat liber, si daca i s-ar fi atras atentia ca greseste, nu ar fi insistat. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
De ce este condusa BOR de calugari | idealist | Biserica Ortodoxa Romana | 296 | 07.12.2017 20:53:05 |
Imaginea ideala a femeii laice in biserica | sophia | Tinuta in Biserica | 55 | 22.01.2012 06:11:46 |
Lasata secului pentru Postul Sfintei Marii | mena2376 | Intrebari utilizatori | 0 | 01.08.2011 15:08:15 |
imbracamintea la calugari | gheorghie | Generalitati | 12 | 09.09.2010 14:30:20 |
|