Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Secte si culte
Subiect închis
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #3281  
Vechi 10.09.2011, 16:10:28
Adriana3 Adriana3 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.01.2010
Locație: Turma Bunului Pastor
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.776
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ioanna Vezi mesajul
@pentru Adriana:
M-am gandit la ce ai spus, referitor la cele „trei zile si trei nopti”, pe care pana acum eu le asociam cu Iona. Verdictul (condamnarea la moarte) s-a pus practic joi seara, la judecata particulara din casa lui Pilat, vineri a venit doar confirmarea din partea multimii, deci , Joi L-au „omorat” pe Hristos, lepadandu-se de El. Miercuri L-au dus la Pilat, joi L-au condamnat, vineri, a venit confirmarea asteptata din partea multimii si au executat sentinta.
Ar putea fi o explicatie. Insa pe de o parte Domnul vorbeste de faptul de a sta in pamant 3 zile si 3 nopti, si apoi avem si versetul in care zice: distrugeti acest Templu si il voi ridica in 3 zile. Sa fie oare distrugerea si ingroparea considerate din momentul vanzarii si nu a mortii propriu-zise?
  #3282  
Vechi 10.09.2011, 16:19:58
Adriana3 Adriana3 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.01.2010
Locație: Turma Bunului Pastor
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.776
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Miha-anca Vezi mesajul
Chiar asa le-ai spus, verde in fata?
Asta mi se pare cea mai notima postare a ta, Adriana!
Nu ortodocsii, ci neoprotestantii nu o venereaza pe Maica Domnului... lucru pe care ar trebui sa îl stii.
Bine-nteles ca le spun verde in fata, cum altfel? Ti se pare ca as da pe dinafara de diplomatie? :)) Este "defectul" meu numaru 1 :))

Stiu ca (neo)protestantii nu o venereaza pe Maica Domnului si le-am explicat nestiutorilor. Insa am tras si o concluzie: ortodocsii in viziunea lor sunt asimilati masei de protestanti, adica cei care sunt in neascultare fata de BC :))
Iar pe locul doi la credintele observate la ei este faptul ca "popa" ar insemna "papa" si ca atare ar exista si un Papa ortodox :))
Si apropos de cuvantul "popa": dupa ce m-am mirat de unde l-or fi auzit, le-am explicat ca la noi este o forma putin pejorativa de a spune preot, ca si noi avem preoti, diaconi si episcopi ca si ei. Le-am explicat si treaba cu patriarhii si auto-cefalia, dar am ramas mereu cu intrebarea de unde pana unde au auzit ei de "popa". Pana intr-o zi cand fratele meu mi-a explicat ca in rusa, cuvantul "preot" se traduce prin "popa". Nu am verificat informatia, dar imi pare plauzibila mai ales ca aici singura biserica ortodoxa deschisa francezilor este cea ruseasca :)

Last edited by Adriana3; 10.09.2011 at 16:28:40.
  #3283  
Vechi 10.09.2011, 17:05:13
Adriana3 Adriana3 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.01.2010
Locație: Turma Bunului Pastor
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.776
Implicit

Citat:
În prealabil postat de MariS_ Vezi mesajul
Matei, dupa cate stiu eu, e cel ce i-a luat locul lui Iuda, dupa rastignirea Mantuitorului, prin tragere la sorti. Dar poate ma insel. Nu prea vad sensul la afirmatia cu "in plina sarbatoare" pentru ca atunci aveau tot timpul sa judece si sa osandeasca fara graba avand in vedere ca sarbatoarea tinea 7 sau 8 zile. Mi se pare cu sens expresia "sa nu ne prinda ziua praznicului". Nu cred ca era un lucru de dorit la evrei sa omori un om in timpul praznicului, nici macar prin intermediari.
Ioan a primit insarcinarea sa aiba grija de Maicuta Domnului, intr-adevar, dupa ce Mantuitorul era deja pe cruce dar, sa nu uitam, ca el, Ioan, se gasea langa Maicuta Sa atunci pe Golgota si putem presupune ca au venit impreuna. Mi se pare chiar de bun simt sa credem sa a avut grija de Maicuta Domnului si inainte de a-i spune explicit Mantuitorul acest lucru. Nu trebuie sa luam fiecare evanghelie separat ci sa consideram ca se completeaza una pe alta. Ioan a fost martor ocular dar nu a putut vedea chiar totul, iar el a descris doar ceea ce a vazut el.
Toate cele bune si sper sa fie de folos in cautarile tale. Doamne ajuta!
Har, smerenie si jertfa de sine.

CORECTIE: Am gresit, scuzele mele si iartati-ma, Matei a fost apostol chemat.
Haideti sa ne gandim putin, unde este Ierusalimul? In Iudeea, in sudul Israelului, nu? Iar Iisus este din Nazaret, din tinutul Galileii, in nord. Cum se deplasau oamenii in urma cu 2000 de ani? Nu aveau nici masini si nici avioane ca sa ajunga pocnind din degete din nordul Israelului pana in sud. Daca Sfanta Fecioara era si ea langa cruce, inseamna ca si ea a calatorit impreuna cu Iisus si ucenicii. Si nu numai Sfanta Fecioara ci mai multe femei care sunt mentionate ca privind "de departe" rastignirea Domnului. Iar in Evanghelii exista un verset care zice ca Iisus era urmat de mai multe femei care Ii slujeau . In ce fel Ii slujeau Domnului? Pregateau mancarea, sau ce anume faceau pentru a-L sluji? Unde dormeau ele noaptea? Atatea intrebari fara raspuns. Iata ca nu numai ucenicii barbati erau cu Iisus ci si femeile. Dar ca de obicei, povestirile facute prin prisma gandirii masculine a acelei vremi nu pune accent in mod egal asupra atitudinii luate de aceste femei, printre care si Maica Domnului, in fata arestarii sub ochii lor a Domnului, judecarii si rastignirii Lui, nu spun daca femeile au fost cuprinse sau nu de frica, daca au fugit si ele ca si ucenicii barbati, nu spun absolut nimic in afara faptului ca ele erau pe Golgota si de departe priveau ce se intampla. Cu o singura exceptie, Sfanta Fecioara care a avut curajul sa mearga pana aproape de cruce la fel ca si Ioan. Cei doi mari curajosi. Insa si celelalte femei erau acolo, chiar daca mai departe. Pe ele cine le proteja? Tocmai ca in acele momente cam toti erau cuprinsi de teama si fiecare a actionat dupa curajul propriu.
  #3284  
Vechi 10.09.2011, 17:14:08
Adriana3 Adriana3 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.01.2010
Locație: Turma Bunului Pastor
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.776
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Noesisaa Vezi mesajul
Dar nu este vorba despre surle si trambite. Crestinii invata unul de la altul cand e vorba de rugaciune. Una este sa spui, vai ce crestin grozav sunt, ma rog de CINCI ori pe zi si de trei ori noaptea. Alta este sa spui "ma simt mai aporoape de Dumnezeu daca citesc orele/breviarul sau un acatist, etc.

Inca ceva: desi noi sarbatorim duminica fiindca duminica a inviat Domnul, Sf. Liturghie nu este despre Inviere in principal, sau numai despre Inviere, ci este de asemenea numita Sf. Jertfa. Noi ne impartasim cu Trupul si Sangele Mantuitorului inviat, dar jertfit pe cruce pentru pacatele noastre. Lucrul cel mai important pentru noi, oamenii, acolo s-a intamplat, pe Sf. Cruce, acolo se vede dragostea nemarginita a lui Dumnezeu care s-a facut ascultator pentru noi pana la moarte. Invierea Domnului, care este minunea cea mai mare, este pentru noi ca incredintare a faptului ca intr-adevar Dumnezeu Insusi s-a lasat sa fie ucis pe Sf. Cruce, si ca prefigurare a invierii noastre la sfarsitul lumii si a celei de-a doua veniri. De altfel, as spune eu, mantuirea neamului omenesc ar fi fost la fel de perfecta si fara Sf. Inviere.
Intr-adevar crestinii pot invata unul de la altul rugaciunea. Insa nu am perceput postarea ta ca pe o cerere de a te ajuta in vreun fel in rugaciune, ci dimpotriva, am perceput-o ca pe un fel de luare la rost a persoanei mele. Si nu cred ca m-am inselat :)
  #3285  
Vechi 10.09.2011, 17:32:36
Adriana3 Adriana3 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.01.2010
Locație: Turma Bunului Pastor
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.776
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Mihailc Vezi mesajul
Am să o iau de la coadă la cap...
Cuvântul grecesc pe care l-am folosit este din patrimoniul Bisericii Nedespărțite, comun Apusului și Răsăritului. Cred că Sfinții Grigorie de Nazianz și Maxim Mărturisitorul (încă) sunt recunoscuți și se mai prăznuiesc în Biserica Romano-Catolică.

Dacă arunci o privire în metodologia scolastică, exclusiv catolică, ai să observi că până și ei spuneau că finalitatea are valoarea cea mai mare, adică scopul ultim.
Or, n-ai să găsești sfinți părinți din primul mileniu (cel puțin grecofoni) care să susțină primordialitatea jertfei și să facă din Înviere un act cu scop demonstrativ (ca să arate oamenilor că.....). Bineînțeles, afară de Augustin care e latinofon.
Aici se vede foarte clar o diferență fundamentală între BO și BC. Prima pune accent pe ontologic și cealaltă pe juridic. Sigur că după cele două Concilii de la Vatican, teologia catolică s-a mai nuanțat, însă în popor circulă catehisme străvechi, neactualizate care propagă idei pe care Roma le-ar dori mai degrabă băgate la muzeu.
Tragand acum linie, de Pasti este adevarat ca, catolicii pun mai mult accent pe calvar, suferinta, jertfa si moarte, in timp ce ortodocsii pun mai mult accent pe bucuria Invierii. Eu cert dau dreptate ortodocsilor. Intrebarea mea este: din punct de vedere ortodox, nu acelasi lucru se intampla la fiecare celebrare Euharistica (la ortodocsi)?
  #3286  
Vechi 10.09.2011, 17:54:00
Adriana3 Adriana3 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.01.2010
Locație: Turma Bunului Pastor
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.776
Implicit

Citat:
În prealabil postat de osutafaraunu Vezi mesajul
Mi-ai pus o întrebare dificilă și nu cred că mă voi descurca în tentativa de răspuns, așa că-mi cer scuze dacă aceasta nu te va satisface. Celelalte animale necomestibile (ce trebuie "privite ca necurate") din ogradă: câinele, pisica, calul, au roluri bine definite. Porcul face într-adevăr notă discordantă în "simfonia șeptelului"...
Un posibil răspuns ar fi faptul că porcul nu face parte din categoria respectivă "animale domestice" - din Biblia Ortodoxă. Dacă ne uităm în originalul ebraic la Facerea 1,25 vedem că această categorie de animale apare sub numele generic de [בְּחמָח] behemah, adică patrupede domestice mai mari, vite, animale de povară. Ori porcul nu este nici patruped mare, nici vită, nici animal de povară.
Nici măcar traducerea Septuaginta (după care pretinde versiunea sinodală că se inspiră) nu desemnează această categorie ca fiind "animale domestice", ci [κτήνη] (pluralul de la κτήος), adică vite, animale de povară.

Și uite așa, fără voia mea am dat peste încă o diferență între original și versiunea ortodoxă a Bibliei...
Aveti cumva la indemana citatul cu animalele considerate necurate? Ca in memorie am numai doua categorii: animalele cu copita despicata (porcul de exemplu) si taratoarele. As vrea sa verific informatia.
Iar apoi am o intrebare: cand Domnul a zis ca nu ceea ce intra in om il spurca, ci ceea ce iese din inima lui, dvs. ce intelegeti prin asta? Si cand Domnul s-a folosit de imaginea animalelor necurate pentr a-L invata pe Petru ca "neamurile" nu mai sunt necurate, dvs. intelegeti ca animalele folosite drept simbol sunt totusi necurate desi in acel vis reprezentau neamurile curatite?

Last edited by Adriana3; 10.09.2011 at 18:14:46.
  #3287  
Vechi 10.09.2011, 18:11:48
Adriana3 Adriana3 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.01.2010
Locație: Turma Bunului Pastor
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.776
Implicit

Citat:
În prealabil postat de stefan florin Vezi mesajul
Iti recomand o carte si anume: "Melchisedec preotul rege" avand subtitlul “In lumina noilor descoperiri” scrisa de Protos Conf. Dr. Justinian Carstoiu, editata la Ed. Sigma in anul 2008. Am inteles ca e o carte foarte bine documentata. Eu personal nu am citit-o si cu prima ocazie cand am sa o gasesc am sa cumpar. Doamne ajuta!
Tocmai cautam pe net sa vad cum as putea sa imi procur cartea pe care mi-ati recomandat-o avand in vedere ca nu locuiesc in tara, si am dat peste un articol care comenteaza cartea si in care apar mentionati si esenienii. Ce "coincidenta"! :D Super interesant!

http://tezeu.wordpress.com/2008/01/2...-preotul-rege/
  #3288  
Vechi 10.09.2011, 18:36:04
stefan florin's Avatar
stefan florin stefan florin is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 09.02.2011
Religia: Ortodox
Mesaje: 4.872
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Adriana3 Vezi mesajul
Tocmai cautam pe net sa vad cum as putea sa imi procur cartea pe care mi-ati recomandat-o avand in vedere ca nu locuiesc in tara, si am dat peste un articol care comenteaza cartea si in care apar mentionati si esenienii. Ce "coincidenta"! :D Super interesant!

http://tezeu.wordpress.com/2008/01/2...-preotul-rege/
Ma bucur pentru tine si ca ti-am putut fi se folos.Doamne ajuta!
  #3289  
Vechi 10.09.2011, 19:04:09
Savonarola Savonarola is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.08.2011
Locație: Bizanțul de dupa Bizanț
Religia: Ortodox
Mesaje: 341
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Adriana3 Vezi mesajul
Coreland insa cele 3 Evanghelii cu Exodul si traditia iudaica, concluzia finala este ca Domnul a luat ultimul Pasti cu ucenicii intocmai dupa lege asa cum l-au luat toti evreii. Este concluzia mea finala. Ramanea doar armonizarea cu Ev. dupa Ioan si cred ca pana la urma se armonizeaza si am explicat anterior.
Este o concluzie greșită. La Ioan 13:1-2 scrie clar că cina Domnului a avut loc înainte de praznicul Paștilor. Apoi la Ioan 19:14 scrie clar că acea zi în care Iisus a fost dat lui Pilat, iar apoi răstignit era ziua pregătirii Paștilor. Apoi la Ioan 19:31, scrie exact același lucru; de aici se mai înțelege și faptul că paștile cădeau în acel în chiar într-o zi de sabat. Asta este ceea ce se înțelege din acel verset.
  #3290  
Vechi 10.09.2011, 20:08:02
osutafaraunu osutafaraunu is offline
Banned
 
Data înregistrării: 13.07.2011
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 3.764
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Adriana3 Vezi mesajul
Aveti cumva la indemana citatul cu animalele considerate necurate? Ca in memorie am numai doua categorii: animalele cu copita despicata (porcul de exemplu) si taratoarele. As vrea sa verific informatia.
Lista acelor animale se găsește în Levitic 11.

Citat:
În prealabil postat de Adriana3 Vezi mesajul
Iar apoi am o intrebare: cand Domnul a zis ca nu ceea ce intra in om il spurca, ci ceea ce iese din inima lui, dvs. ce intelegeti prin asta?
Noi înțelegem cuvintele lui Iisus (Matei 15,11) exact așa cum le-a înțeles și El, căci a tras imediat și concluzia:

"Acestea sunt care spurcă pe om, dar a mânca cu mâini nespălate nu spurcă pe om." (Matei 15,20)

Citat:
În prealabil postat de Adriana3 Vezi mesajul
Si cand Domnul s-a folosit de imaginea animalelor necurate pentr a-L invata pe Petru ca "neamurile" nu mai sunt necurate, dvs. intelegeti ca animalele folosite drept simbol sunt totusi necurate desi in acel vis reprezentau neamurile curatite?
Bineînțeles. Altfel cum v-ați imagina un Petru pocăit (după experiența Cincizecimii) care refuză categoric să mănânce niște spurcăciuni?
Subiect închis

Thread Tools
Moduri de afișare


Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Nervul laringial si viclenia lui Richard Dawkins flying Teologie si Stiinta 88 23.09.2011 18:24:40
Minciuna si viclenia maria40 Generalitati 68 22.06.2011 22:13:56
Nu mai raspunde-ti sectantilor ionut stefan Secte si culte 146 15.03.2011 09:23:38