![]() |
![]() |
|
|
Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
#3181
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Oricum, Biblia ne spune doar ca era originar din acea localitate, pentru ca locuia in Ierusalim, ni se spune numele copiilor si ca se intoarce de la camp. E evident ca nu era in trecere si s-a dus sa lucreze un teren de acolo. Pentru ca sa nu fie dubii, iata si o sursa catolica (greco-catolica, asta e pentru Adriana): http://www.profamilia.ro/liturgie.asp?predici=7 |
#3182
|
|||
|
|||
![]()
Yep,vineri apare si la mine,in editia ,,recovery version"de care am facut rost.La Ioan 19:14 apare ,,then day of preparation for the Passover".Explicatia ma trimite la nota 62 indice (1) de la Matei 27 unde se spune:,,This was the day of the preparation,Friday,when the passover was prepared".Intradevar,case closed.
Pt Catalin:Ref la Cirene:doar daca si dorienii au fost evrei la origini.Am dubii :) Folosesc o enciclopedie istorica.Nu se spune,despre Simon, ca locuia in Ierusalim.Asta ar fi o deductie.A veni de la camp nu are numai sensul de ,,a veni de la munca".Ar trebui cautat termenul grecesc.Faptul ca avea doi copii poate fi un indiciu ca era evreu dar primul nume,Alexandru,nu prea era iudaic :) Este un indiciu si despre comunitatea mixta din Cirene.Greu de crezut ca un oras din Diaspora era locuit doar de evrei cand,in aceea perioada,in nordul Africii,dpdv al populatiei,era un amalgam general. Pentru Cirene vezi aici Last edited by Scotland The Brave; 08.09.2011 at 19:51:51. |
#3183
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Ap. Pavel vorbeste cel mai mult despre Inviere dintre toti, cel putin eu cu impresia asta traiesc. In mod direct nu imi aduc aminte sa fi legat Invierea de Euharistie, indirect insa o face prin toate discursurile sale despre Invierea Domnului :) |
#3184
|
|||
|
|||
![]() Citat:
In Cirene erau asadar evrei elenizati, probabil de aici numele copilului Alexandru. Ca se intoarce de la camp cam asta inseamna, in Biblia ortodoxa scrie chiar "21. Și au silit pe un trecător, care venea din țarină, pe Simon Cirineul." In legatura cu vinerea Pastilor, am mai spus ca nu se refera la ziua (desi in acest caz chiar coincide), ci la ajunul Pastilor. Pentru ca sabatul e tradus sambata in romaneste, chiar si pentru sarbatoare (de exemplu sarbatoarea Pastilor e smabta Pastilor), ajunul, adica ziua dinainte, e tradusa vineri. |
#3185
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Ah, nu chiar, mie imi lipsea jumate de zi. Cu varianta asta eseniana nu mai lipseste nimic :) Last edited by Adriana3; 08.09.2011 at 22:03:47. |
#3186
|
|||
|
|||
![]()
Și în varianta eseniană, Domnul tot vineri a murit. Cele trei zile trebuie calculate în felul următor: vineri (încă nu era încheiată când a fost așezat în mormânt), sâmbătă (zi completă) și duminică (prima parte din zi). Iudeii nu aveau un simț al completitudinii așa de pretențios ca al postmodernilor. Ei gândeau holistic durata și trebuie să ți cont de acest amănunt înrădăcinat în mentalitatea lor, fiincă și autorii Evangheliilor gândeau într-un mod asemănător
__________________
Prostul este dușmanul a ceea ce nu cunoaște (Ibn Arabi) Last edited by Mihailc; 08.09.2011 at 23:47:59. |
#3187
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Iarta-ma, dar nu m-am prins ce importanta are ce s-a mancat la Cina cea de Taina? E important meniul? Pentru mine ca ortodoxa aceste versete sunt de maxima importanta si de mai multe amanunte ref. la meniu nu am nevoie: 17.Și luând paharul, mulțumind, a zis: Luați acesta și împărțiți-l între voi; 18.Că zic vouă: Nu voi mai bea de acum din rodul viței, până ce nu va veni împărăția lui Dumnezeu. 19.Și luând pâinea, mulțumind, a frânt și le-a dat lor, zicând: Acesta este Trupul Meu care se dă pentru voi; aceasta să faceți spre pomenirea Mea. 20.Asemenea și paharul, după ce au cinat, zicând: Acest pahar este Legea cea nouă, întru Sângele Meu, care se varsă pentru voi. (Luca 22) Aparuse mai inainte intrebarea, daca Iisus a mancat la Cina cea de Taina. Tot Evanghelistul Luca ne da raspuns: 15. Și a zis către ei: Cu dor am dorit să mănânc cu voi acest Paști, mai înainte de patima Mea, 16.Căci zic vouă că de acum nu-l voi mai mânca, până când nu va fi desăvârșit în împărăția lui Dumnezeu. (Luca 22) |
#3188
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#3189
|
|||
|
|||
![]() Citat:
De ce zici ca-i inchis cazul? Daca este un popor la care cuvantul "vineri" nu exista pai poporul ala este exact cel evreu! Cuvantul "vineri" este adaugat in unele editii (nu stiam ca si unii englezi/americani se tin de treburi dintr-astea) doar pentru ca Ioan pomeneste de ziua pregatirii pentru Sabat si ca atare au dedus ca a fost vineri, si cum apoi apare acceasi zi denumita de el ziua pregatirii pentru Paste, au atribuit tot numele de vineri. Insa asa ceva, numele de vineri, nu exista la evrei pentru ca la ei zilele poarta numere: prima zi, a doua zi etc. Iar daca inziua Pregatirii pentru Paste, 14 Nissan, Domnul era deja rastignit, cum se face ca in aceeasi zi, Ap. Matei indica pregatirea Cinei pascale pe care au mancat-o dupa ce a venit seara, adica in 15 Nissan, dupa obicei? Ceea ce trebuie verificat dupa parerea mea este modul in care se numeste ziua pregatirii Sabatului atunci cand aceasta zi de pregatire cade in prima zi de Pasti, pentru ca in cazul asta, Sabatul fiind a doua zi de Pasti, s-ar putea ca ziua pregatitoare sa se numeasca tot zi pregatitoare pentru Pasti, chiar daca este deja prima zi de Pasti, dar este pregatitoare Sabatului cel mare, adica Sabatul din Pasti. Ideea este ca, ziua de dinainte de Sabat este vinerea logic, deci a adauga acest cuvant nu-i eroare de sens, ci doar o nerespectare la sange a textului original. Problema nu-i faptul ca Iisus a fost rastignit vineri, ci problema este a considera vinerea ca fiind 14 Nissan in loc de 15 Nissan, pentru ca in 14 Nissan, joi, ucenicii abia pregateau Cina pascala dupa lege. Deci vinerea rastignirii era deja prima zi de Pasti si totodata ziua pregatirii Sabatului Pastilor care urma in 16 Nissan. Asta conform Bibliei, ramanand faptul ca nu sunt si 3 nopti in mormant ci doar doua. Pastele esenian este o alta poveste care imi pare interesanta, despre care habar nu aveam si tare as vrea sa ma lamuresc despre ce este vorba :) Last edited by Adriana3; 09.09.2011 at 10:19:44. |
#3190
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Intr-adevar atat Luca, cat si Matei si Marcu, indica Cina pascala. Ortodocsii sunt cei care o contesta. Chiar si "meniul" are importanta pentru ca binecuvantarea si frangerea painii si binecuvantarea vinului face parte din "meniul" pascal. Fiind Cina pascala au mancat azimi. Iisus zice ca nu va mai manca Pastile pana nu va fi desavarsit in Imparatie, deci faptul ca Cina era Pastile are un sens foarte profund, nu crezi, din moment ce trebuie desavarsita in Imparatie? La fel a zis si de vin, ca nu o sa il mai bea cu ei pana nu va fi totul desavarsit, si din nou era vinul pascal. Iar ceea ce este iar important, fiind Cina pascala, Iisus a fost rastignit de Pasti. Oamenii au fost crutati in noaptea acestei vieti pentru ca Mielul Iisus a fost sacrificat de Pasti, devenind El Pastile nostru! Nu "meniul" este important, ci toata simbolistica din spatele lui. Last edited by Adriana3; 09.09.2011 at 10:32:45. |
![]() |
Thread Tools | |
Moduri de afișare | |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Nervul laringial si viclenia lui Richard Dawkins | flying | Teologie si Stiinta | 88 | 23.09.2011 18:24:40 |
Minciuna si viclenia | maria40 | Generalitati | 68 | 22.06.2011 22:13:56 |
Nu mai raspunde-ti sectantilor | ionut stefan | Secte si culte | 146 | 15.03.2011 09:23:38 |
|